Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Surikatt skrev:

Jeg synes Mette selv legger opp til spekulasjonene med villedende overskrifter. Nå svinser hun rundt med magen sin påkledd og avkledd. I Tyrkia sitter mannen som hun ikke har truffet siden hun ble gravid. Skulle ikke han flytte for seg selv i en leilighet og hun skulle besøke han der 1-2 ganger i måneden. Alt går jo skeis ja, bortsett fra at hun fikk ønsket sitt oppfylt og ble gravid. Hvordan hun har tenkt å fikse økonomien blir interessant å se. For alle vet jo at å få barn koster penger. Og det virker som hun på toppen av det hele spekulerer i at det blir tvillinger. I tillegg skal hun forsørge sønnen og kanskje mannen eller reise til Tyrkia med barnet en gang i måneden, betjene huslån og reparere bilen. Hun er naiv. Bloggen er mer til skrekk og advarsel. 

Jeg tror nok at det viktigste for bloggeren er å få et barn, å ha en mann tror jeg er mindre viktig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, JaVel said:

Jeg tror nok at det viktigste for bloggeren er å få et barn, å ha en mann tror jeg er mindre viktig.

Nåja, hvis det var sant så kan jeg tenke meg et par mye enklere måter hun kunne løst det på, enn den veien hun har valgt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, feebee skrev:

Nåja, hvis det var sant så kan jeg tenke meg et par mye enklere måter hun kunne løst det på, enn den veien hun har valgt. 

Hun planla jo kunstig befruktning i Danmark, men aner ikke hvor enkelt det er? Man må vel ut med en stor sum for hver gang, og barnet som kommer vil jo aldri bli kjent med " sæd-donoren". Eller one night stand på byen ;) , men hvis man ikke går ut er jo ikke det en mulighet, og det ville jo vært veldig kynisk.

Endret av JaVel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, feebee skrev:

Nåja, hvis det var sant så kan jeg tenke meg et par mye enklere måter hun kunne løst det på, enn den veien hun har valgt. 

Jo helt sikkert. Men denne veien er mat til bloggen også

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tildittbeste said:

Jo helt sikkert. Men denne veien er mat til bloggen også

Du mener hun har giftet seg fordi det kanskje vil hjelpe henne til å bli en småstor blogger? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, feebee skrev:

Du mener hun har giftet seg fordi det kanskje vil hjelpe henne til å bli en småstor blogger? 

Det var en dårlig spøk. Jeg tror hun har et veldig stort ønske om barn, men hun er nok ikke så ond at hun gjør dette bare for å bli gravid. Så dårlig tenker jeg ikke om folk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, feebee skrev:

Nåja, hvis det var sant så kan jeg tenke meg et par mye enklere måter hun kunne løst det på, enn den veien hun har valgt. 

Barn OG oppmerksomheten. Det var jo selve  «ideén» om denne «umulig kjærligheten» hun har elsket tanken på. Hva denne historien kunne gi henne av oppmerksomhet.

Hun prøvde jo å «selge» inn bryllupet deres til reality-TV. -Altså hun mailet de selv... (Nei, ikke spekulasjoner dokumentert på blogg) Hun kontaktet også VG og KK nå før graviditetstesten var tørr for å fortelle om «sjokket» og at hun er bestemor og gravid. 
 

OPPMERKSOMHET. :ironi:
 

 

Endret av Perle
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Perle skrev:

Barn OG oppmerksomheten. Det var «ideén» om denne «umulig kjærligheten» hun har elsket tanken på. Hva denne historien kunne gi henne av oppmerksomhet. Hun prøve å «selge» inn bryllupet deres til reality-TV. Altså hun mailet de selv. (Nei, ikke spekulasjoner dokumentert på blogg) og hun kontaktet jo VG og KK nå før graviditetstesten var tørr for å fortelle om «sjokket» og at hun er bestemor og gravid. 

OPPMERKSOMHET. 
 

 

Jeg har aldri forstått meg på mennesker som ønsker å bli kjendiser? Har de et så dårlig selvbilde at det å bli sett av " alle" er en måte å lege seg selv på?  Det er vanskelig for meg å sette meg inn i det, for det har aldri vært et ønske hos meg. Hvis jeg nå virkelig skulle blitt kjendis, så ville jeg blitt kjendis fordi jeg feks fikk Nobel-pris i matematikk eller fysikk, da hadde jeg hatt noe interessant å drive på med hver dag, samtidig som jeg var kjendis ;) . 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Jeg har aldri forstått meg på mennesker som ønsker å bli kjendiser? Har de et så dårlig selvbilde at det å bli sett av " alle" er en måte å lege seg selv på?  Det er vanskelig for meg å sette meg inn i det, for det har aldri vært et ønske hos meg. Hvis jeg nå virkelig skulle blitt kjendis, så ville jeg blitt kjendis fordi jeg feks fikk Nobel-pris i matematikk eller fysikk, da hadde jeg hatt noe interessant å drive på med hver dag, samtidig som jeg var kjendis ;) . 

Nei, det er er ubegripelig. Brette ut kjønnsliv, privatøkonomi samt selge barn og ufødte barn.
En annen sjel ville dødd av skam, flyttet til et annet land og aldri mer vist seg utendørs. 

Det må jo være deilig å være så skamløs. Bakdelen er å hele tiden føle alt dette «hatet» og kritikken de aldri ser ut til å begripe hvor kommer ifra. Forvirrende liksom..
 

Endret av Perle
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Perle skrev:

Nei, det er er ubegripelig. Brette ut kjønnsliv, privatøkonomi og å selge barn og ufødte barn.
En annen sjel ville dødd av skam. Flyttet til et annet land og aldri mer vist seg utendørs. 

Det må jo være deilig å være så skamløs. Bakdelen er jo å hele tiden føle alt dette «hatet» og kritikken de aldri ser ut til å begripe hvor kommer ifra. Forvirrende liksom..
 

Hvis man ser på de store stjernene, de som har et eksepsjonelt stort talent innenfor feks musikk, verdenskjente skuespillerer etc, så skjuler mange seg for offentligheten. Jeg har alltid tolket det som at de er sunne personlighetsmessig, de vet hvem de er og trenger ikke at " alle" ser dem. Men så har man å-kjendiser som har deltatt i feks paradice hotel, farmen etc, mange av dem løper på den ene " kjendis"-festen etter den andre, det viktigste er å bli sett av flest mulig, og hvis de er avbildet i Se & Hør, så er dagen reddet. Men det eneste de har prestert er å ha pult på tv, eller manipulert sine omgivelser på Farmen. De virker totalt skamløse! Hvis jeg i et tilfelle av " psykose" ;) hadde pult på tv, så hadde jeg mest sannsynlig ligget under dyna de neste 2 årene, i håp om at alle skulle glemme mine " prestasjoner"😱 ;)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er da ikke noe problem å være aleneforelder i Norge? Kontantstøtte 7000kr, overgangsstønad og tre barnetrygder? 

Hun er vel ikke aleneforelder når hun er gift? Vet ikke hvordan det fungerer, hun har vel hatt en ekstra barnetrygd for sønnen, tror den forsvinner i det øyeblikket man gifter seg? 🤔 Uansett blir hun vel ikke regnet som enslg mor for det kommende barn, selv om hun i praksis (og økonomisk?) vil være det, i alle fall til mannen for flyttet til Norge.

Når det gjelder den berømte Tromsø-helgen, virker det ganske så hemmelig hva de faktisk har lært. Har sett at de skryter enormt av den nyyyydelige maten, men innlegg om læring glimter med sitt fravær. Minner mer om en Teambuildingstur, selv om jeg mistenker at læringsfaktoren er vesentlig høyere på slike turer. 

Det er mulig de har fått munnkurv.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende barnetrygd: Har man delt omsorg og 50/50 for et barn har man ikke krav på ekstra barnetrygd. Foreldreparet får en ordinær barnetrygd, som de må fordele seg i mellom. Så det er ikke slik at blogger kan få barnetrygd pluss en ekstra barnetrygd som aleneforsørger for yngstebarnet nå.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er da ikke noe problem å være aleneforelder i Norge? Kontantstøtte 7000kr, overgangsstønad og tre barnetrygder? 

Hvorfor tre barnetrygder? Er ikke hun gift? Beklager min uvitenhet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Hvorfor tre barnetrygder? Er ikke hun gift? Beklager min uvitenhet. 

Jeg tenkte ikke på at hun er gift 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CMarie skrev:

Vedrørende barnetrygd: Har man delt omsorg og 50/50 for et barn har man ikke krav på ekstra barnetrygd. Foreldreparet får en ordinær barnetrygd, som de må fordele seg i mellom. Så det er ikke slik at blogger kan få barnetrygd pluss en ekstra barnetrygd som aleneforsørger for yngstebarnet nå.

 

Åja, så da har hun ikke hatt noe ekstra støtte (økonomisk) som enslig mor, når det er 50/50 betaler vel ingen av dem barnebidrag heller? Så da vil hun ikke merke store forskjellen, utenom en ekstra munn å mette så klart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er da ikke noe problem å være aleneforelder i Norge? Kontantstøtte 7000kr, overgangsstønad og tre barnetrygder? 

Bloggeren er gift, og da spørs det om hun regnes som "aleneforelder".

Stønader: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/Nyttig+a+vite/oversikt-over-stønader-til-enslig-mor-eller-far;cmsnavno_JSESSIONID=4Ee6fStsJHF8XOHoeXS7buxz#chapter-1

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnAngel skrev:

Åja, så da har hun ikke hatt noe ekstra støtte (økonomisk) som enslig mor, når det er 50/50 betaler vel ingen av dem barnebidrag heller? Så da vil hun ikke merke store forskjellen, utenom en ekstra munn å mette så klart. 

En kan bli bidragspliktig hvis den ene har betydelig høyere inntekt enn den andre, men det er ikke så ofte praktisert har jeg inntrykk av. 
Og har man 50/50 skal også skattefradrag (tidligere kalt skatteklasse 2) deles likt mellom foreldrene, ofte ved at man tar fradraget annet hvert år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnAngel skrev:

Åja, så da har hun ikke hatt noe ekstra støtte (økonomisk) som enslig mor, når det er 50/50 betaler vel ingen av dem barnebidrag heller? Så da vil hun ikke merke store forskjellen, utenom en ekstra munn å mette så klart. 

Hun vil måtte betale en god del mer skatt vil jeg tro? 

Med hennes inntekt så vil jeg kanskje tro hun må betale 5-10 000 mer skatt i måneden som gift? 

Jeg måtte iallefall det. Men det blir jo bare vill gjetting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Visvas skrev:

Hun vil måtte betale en god del mer skatt vil jeg tro? 

Med hennes inntekt så vil jeg kanskje tro hun må betale 5-10 000 mer skatt i måneden som gift? 

Jeg måtte iallefall det. Men det blir jo bare vill gjetting. 

Oi! Ja DA merkes det. Helt klart. Om hun ikke har justert opp skatten, så er det bare til å begynne å spare til baksmell neste år. Såpass ikke det også kommer som jula på kjerringa!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som følger med på dette, og bloggerkurs og whatnot, er det mange som har vært med på denne kursingen i helgen eller?

Det ser ut som det er noen som har tatt til seg noen tips om at all publisitet er god publisitet, ref. en tråd i "kjente personers virke"........

Spesielt tipset om at det lønner seg å starte tråder og skape drama på KG for å skaffe klikk til blogg :ler:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...