Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Tildittbeste skrev:

At en muslimsk mann kan være så uærlig mot sin familie,det er helt utrolig.  Virkelig respektløst. Da er de sikkert ikke informert om hennes barn og barnebarn heller. 

Muslimske kulturer er skamkulturer mens den vestlige verden er skyldkulturer. Det blir nok mye løgn i slike kulturer, det ingen vet noe om, slipper man å skamme seg over. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Tildittbeste skrev:

At en muslimsk mann kan være så uærlig mot sin familie,det er helt utrolig.  Virkelig respektløst. Da er de sikkert ikke informert om hennes barn og barnebarn heller. 

Muslimsk eller ikke, hvis ikke min sønn hadde følt at han kunne snakke med meg om sånt hadde jeg blitt veldig lei meg... oj, jeg identifiserer meg visst mest med den tyrkiske svigermoren! 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Muslimske kulturer er skamkulturer mens den vestlige verden er skyldkulturer. Det blir nok mye løgn i slike kulturer, det ingen vet noe om, slipper man å skamme seg over. 

Ja sånn er det dessverre og her blir det jo gjerne totalkræsj når vi er oppvokst med "å gå fri så lenge du forteller sannheten".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tildittbeste skrev:

At en muslimsk mann kan være så uærlig mot sin familie,det er helt utrolig.  Virkelig respektløst. Da er de sikkert ikke informert om hennes barn og barnebarn heller. 

Det er ikke sikkert han er uærlig mot sin familie men at han er uærlig mot Mette. Hva som kommer til å skje, gjenstår å se. Skjønner ikke helt hvorfor man skulle bli mobbet av å være omskjært? Det er jo mange innvandrere i Norge i dag som sikkert er omskjært. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen så er det clickbait for alle penga når det kommer til overskrift på innlegg, ref. det siste innlegget MA har lagt ut......overskriften og innlegget blir bare for dumt, ærre mulig sier jeg bare, snakk om å fortsette med å bevise at her er det AB-lærdom for alt hva det er verdt :murvegg:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, lilletyrkia skrev:

nå skjønner jeg ingenting om hva som foregår oppi der.

Oppi der? Oppi hodet? Nei, der foregår det fint lite tror jeg, foruten et evig sammensurium av det å vite hva man tidligere har sagt, ment og gjort, og sånn går no dagan :plystre:

Endret av Skrottefar
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skrottefar skrev:

Oppi der? Oppi hodet? Nei, der foregår det fint lite tror jeg, foruten et evig sammensurium av det å vite hva man tidligere har sagt, ment og gjort, og sånn går no dagan :plystre:

Oppi hodet ja😆 har hun glemt at hun har vist oss på Snap at han søkte ? Satt seg på buss i 10 (?) timer til ankara når han kunne ha kjørt 1 og en halv til antalya😂

Spent på "motsvar-innlegget" til dette. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente sikkert dato for når de har søkt han skal komme.  Hun bare blander ord og uttrykk.  Hun skriver usikker på om hun skal filme eller bare ta bilde når han kommer,  betyr det at de har fått ja? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De velger å lyve for svigerforeldrene.. Wow..har en følelse av at mannen bare jatter med henne.. At en tyrkisk sønn lyver angående noe så viktig for dem tror jeg ikke på ett sekund. Bloggeren får tro så kenge hun kan at hun bestemmer i forholdet der.. Å disrespektere foreldrene sine som han gjør ved å lyve er noe en tyrker aldri ville ha gjort.. Dessuten, du Mette, hvor stor troverdighet får du nå tror du.. Ved å legge ut på YouTube at du lyver? Dessuten kan man også få oversatt tale.. Lite gjennomtenkt.. Som det meste annet.. Huff.. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Hun mente sikkert dato for når de har søkt han skal komme.  Hun bare blander ord og uttrykk.  Hun skriver usikker på om hun skal filme eller bare ta bilde når han kommer,  betyr det at de har fått ja? 

Enig med deg. Det får da være måte på hvor mye dritt som skal slenges om bloggeren. Hun er full av feil som alle andre mennesker, men for meg fremstår hun absolutt ikke som en kyniker. Jeg anser henne for å være et godt menneske, og det er den viktigste egenskapen et menneske kan ha, etter mitt syn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Dessuten, du Mette, hvor stor troverdighet får du nå tror du.. Ved å legge ut på YouTube at du lyver?

Vi lyver alle hver dag, det har forskning vist. Å innrømme at man lyver er da langt bedre enn å nekte for all løgn, slik kynikere gjerne gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

De velger å lyve for svigerforeldrene.. Wow..har en følelse av at mannen bare jatter med henne.. At en tyrkisk sønn lyver angående noe så viktig for dem tror jeg ikke på ett sekund. Bloggeren får tro så kenge hun kan at hun bestemmer i forholdet der.. Å disrespektere foreldrene sine som han gjør ved å lyve er noe en tyrker aldri ville ha gjort.. Dessuten, du Mette, hvor stor troverdighet får du nå tror du.. Ved å legge ut på YouTube at du lyver? Dessuten kan man også få oversatt tale.. Lite gjennomtenkt.. Som det meste annet.. Huff.. 

Er helt enig. Jeg har selv en sønn med Tyrkisk mann og han er ikke omskjært.  Men vi lyver ikke om det heller. Mannen sier bare nei vi får se senere eller nei at jeg ikke har lyst. Så bryr de seg ikke noe særlig mer om det. De vet jo jeg er utlending så det er ikke noe rart for de at vi velger annerledes. 

Mannen hadde heller ikke lyst da ungen var baby fordi han syns synd på ungen 🤣🤣 og jeg vil ikke gjøre det når de er store om det ikke er medisinsk nødvendig.

Hadde mine svigerforeldre hatt noe imot det så kunne de ikke ha gjort noe uansett. Er jo vårt barn. Så ser virkelig ikke grunnen  for å lyve.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JaVel skrev:

Enig med deg. Det får da være måte på hvor mye dritt som skal slenges om bloggeren. Hun er full av feil som alle andre mennesker, men for meg fremstår hun absolutt ikke som en kyniker. Jeg anser henne for å være et godt menneske, og det er den viktigste egenskapen et menneske kan ha, etter mitt syn. 

Måte på? Tuller du ? Jeg siterte det hun skreiv selv. Og skjønte virkelig ikke greia.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 19.51, JaVel skrev:

Tror at bloggerens hovedmål har vært å få et barn, tror ikke hun er like opptatt av å ha en mann i sitt liv siden hun trives så godt alene. Mer enn det vet jeg veldig lite om siden hun ikke har skrevet så mye om H den siste tiden. 

Så du synes ikke dette er noe negativt skrevet ?  Av og til virker det som om du er to personer. Svarer imot Mette mens andre ganger forsvarer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Måte på? Tuller du ? Jeg siterte det hun skreiv selv. Og skjønte virkelig ikke greia.

 

Tror du misforstod meg. Du tolket IKKE bloggeren i verste mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Så du synes ikke dette er noe negativt skrevet ?  Av og til virker det som om du er to personer. Svarer imot Mette mens andre ganger forsvarer. 

Jo det kan godt tolkes slik,men samtidig har Mette gjennom hele bloggen skrevet veldig tydelig at et nytt barn har vært et ønske for henne. En ny kjæreste eventuelt ektemann har ikke vært det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Jo det kan godt tolkes slik,men samtidig har Mette gjennom hele bloggen skrevet veldig tydelig at et nytt barn har vært et ønske for henne. En ny kjæreste eventuelt ektemann har ikke vært det. 

Ja jeg er ikke uenig. Jeg bare mente at du har kommet med negative ting du og. Og dette kan også tolkes som dritt. Som du skreiv var måte på hvor mye hun skulle få. Så vi er nok alle syndere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...