Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Keikolina
8 timer siden, Visvas skrev:

Har du hørt om religiøs vask? 

Tyrkiske menn er opplært til å ta religiøs dusj etter samleie. Ikke alle holder seg til dette, samme som at mange ikke ber, røyker, drikker osv. Men sånn sett anser jeg mange av de som mye mer renslig enn mange nordmenn. 

Å omskjære har ikke med renhold å gjøre.  Flåsete kommentar.

Vask, akkurat. Renslig 😊

Eller lemmelesting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Centimeteren skrev:

Kudos til Mette, men hvor lett er det å bare trekke seg fra avtalen med Blogghuset? Kontrakt ble underskrevet med Anne Brith og Isabel, samt Bloggerne på slep..

MA får nok kjenne Anne Briths vrede nå.

Ja, hvor lett er det å trekke seg fra blogghuset mon tro...  Hun har endret på innlegget og det står nå ingenting om at hun har trukket seg fra managementet. 

I tillegg har det kommet ny reklame for Ellos .. Har hun blitt «overtalt» til å fortsette eller er det oppsigelsestid? Dette var merkelig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
24 minutter siden, Justlooking skrev:

Ja, hvor lett er det å trekke seg fra blogghuset mon tro...  Hun har endret på innlegget og det står nå ingenting om at hun har trukket seg fra managementet. 

I tillegg har det kommet ny reklame for Ellos .. Har hun blitt «overtalt» til å fortsette eller er det oppsigelsestid? Dette var merkelig.

Det er kurset hun har trukket seg fra, skriver hun. Jeg kan ikke se at innlegget er endret. Men nå er ikke jeg veldig detaljorientert. Samarbeidet med Ellos kan jo være over en periode, som varer selv om hun har trukket seg fra kurset. På instagram står det ikke lenger at hun har Blogghuset som management. Det tror jeg kan være en fordel, da slike aktører ofte stikker av gårde med 50% av inntekten. Nå virker det jo ikke som om bloggeren er så opptatt av inntektene heller. Kanskje hun ombestemmer seg når alt flyter litt bedre igjen. Det må være lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, spaniasol skrev:

Det er kurset hun har trukket seg fra, skriver hun. Jeg kan ikke se at innlegget er endret. Men nå er ikke jeg veldig detaljorientert. Samarbeidet med Ellos kan jo være over en periode, som varer selv om hun har trukket seg fra kurset. På instagram står det ikke lenger at hun har Blogghuset som management. Det tror jeg kan være en fordel, da slike aktører ofte stikker av gårde med 50% av inntekten. Nå virker det jo ikke som om bloggeren er så opptatt av inntektene heller. Kanskje hun ombestemmer seg når alt flyter litt bedre igjen. Det må være lov. 

Jeg vet at innlegget er endret, for jeg leste det opprinnelige og ble litt overrasket over at hun kuttet begge sånn tvert. 😊 Hun kan ombestemme seg alt hun vil for min del, men litt merkelig å bare fjerne akkurat den biten om managementet fra teksten uten noen forklaring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
2 minutter siden, Justlooking skrev:

Jeg vet at innlegget er endret, for jeg leste det opprinnelige og ble litt overrasket over at hun kuttet begge sånn tvert. 😊 Hun kan ombestemme seg alt hun vil for min del, men litt merkelig å bare fjerne akkurat den biten om managementet fra teksten uten noen forklaring.

Da leste jeg sikkert innlegget etter endringen. For jeg har aldri sett at hun kuttet ut managementet, annet enn på instagram nå nettopp.

Da har hun sikkert fått beskjed av fru Davidsen om at hun ikke lenger var å regne med i stallen. Bortsett fra reklamen om Ellos, som sikkert var lovet en periode til.

Endret av spaniasol
Kom på mer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Ja, innlegget er endret, men søker man, så ligger det på Google (lenke til lagret versjon):

20191027_234516.thumb.jpg.67a0b3e8eef1e9212a9686cca14bd564.jpg

👍🏼  Merkelig at hun så seg nødt til å slette det. 

Jeg følte også at det var tillagt noe mer i det nye innlegget, at «hun hadde absolutt ingen dårlige erfaringer eller noe negativt å si om kurset». Følte ikke det sto i det opprinnelige innlegget, altså det ikke sto noe overhodet verken positivt el negativt. Men jeg kan ta feil der. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Zenhouse skrev:

👍🏼  Merkelig at hun så seg nødt til å slette det. 

Jeg følte også at det var tillagt noe mer i det nye innlegget, at «hun hadde absolutt ingen dårlige erfaringer eller noe negativt å si om kurset». Følte ikke det sto i det opprinnelige innlegget, altså det ikke sto noe overhodet verken positivt el negativt. Men jeg kan ta feil der. 

Det stod også i det opprinnelige innlegget. 😊 Dokumentasjon lenke til lagret Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Det stod også i det opprinnelige innlegget. 😊 Dokumentasjon lenke til lagret Google.

Ahh-takk! Da tok jeg feil. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Brith fremstiller det litt annerledes enn Mette på Snap. Får ikke til Imgur, men hun skriver at: Nå er Mette ferdig i ABIP og vi ønsker deg lykke til videre. Jeg oppfatter den teksten som om Mette har fullført kurset, ikke hoppet av. Det er mulig de to partene har blitt enige om at Mette skal avslutte samarbeidet problemfritt, mot at hun fremstiller kurset og Anne Brith litt penere enn hun gjorde i utgangspunktet.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Felis skrev:

Anne Brith fremstiller det litt annerledes enn Mette på Snap. Får ikke til Imgur, men hun skriver at: Nå er Mette ferdig i ABIP og vi ønsker deg lykke til videre. Jeg oppfatter den teksten som om Mette har fullført kurset, ikke hoppet av. Det er mulig de to partene har blitt enige om at Mette skal avslutte samarbeidet problemfritt, mot at hun fremstiller kurset og Anne Brith litt penere enn hun gjorde i utgangspunktet.

 

Men jeg er ikke så sikker på at Mette kommer seg like lettvint ut av kontrakten med Blogghuset om managementet der. Det er to forskjellige firmaer og mtp at hun ganske kjapt endret innlegget på bloggen, så tror jeg nok noen har fortalt hvor skapet skal stå. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Men jeg er ikke så sikker på at Mette kommer seg like lettvint ut av kontrakten med Blogghuset om managementet der. Det er to forskjellige firmaer og mtp at hun ganske kjapt endret innlegget på bloggen, så tror jeg nok noen har fortalt hvor skapet skal stå. 

Anne Brith har vært tydelig på at medlemmene i Blogghuset må ha eget firma og sende regning til Blogghuset på deres tjenester, framfor å være ansatt. Det har vel vært en diskusjon tidligere på lovligheten av dette. Hvis man kun sender regning til ett firma er man som ansatt å regne. Men hvis Blogghuset kommer unna med det, så sparer de arbeidsgiveravgift.

Kan Mette omgå kontrakten med Blogghuset ved å opprette et firma til, og så blogge for dette firmaet på en annen plattform? Det er jo firmaet til Mette de har kontrakt med, ikke Mette personlig. Har Blogghuset sørget for en klausul som forhindrer dette? Hvis ikke, har de råd til å gå til sak for å tvinge henne?

Det kan forøvrig være at Mette velger å bli i Blogghuset til kontrakten går ut. Jeg så at hun reklamerte for Ellos i går, etter avskjedsinnlegget. Kontrakten med Ellos er det Blogghuset som har forhandlet frem, så kanskje de kastet henne et bein? Mette trenger pengene!

EDIT: Mette har ikke reklameavtale gjennom Blogghuset. Her er hva hun selv skriver i kommentarfeltet på bloggen sin: Jeg forandret teksten og tok vekk det med managementet fordi jeg avventer med å skrive det til det er bekreftet. Reklame for både Ellos og Sparkjøp er mine avtaler, som jeg tar med meg videre. Har ingen reklameavtaler igjennom managementet og derfor ingen slike avtaler som må brytes.

https://metteask.blogg.no/sannheten.html#kommentarer

Jeg liker Mette! Før hun ble del av ABIP leste jeg bloggen hennes sporadisk og selv om språk og bilder krever å jobbes med, har hun såpass mye på gang at hun er interessant. Synes jeg 😊 Nå som hun ikke er avhengig av å pøse ut innlegg, selv om hun ikke har noe å formidle, så tror jeg innholdet nok en gang kan bli underholdende. Jeg tror ikke hun nødvendigvis mister lesere på å kutte båndene til Anne Brith. Hvis hun dropper click baits og provokasjoner, som hun lærte fra kurset, så får hun meg tilbake som leser. Og jeg er sikkert ikke alene. Antall klikk går ned med antall innlegg, men en mer stabil lesermasse kan fort lønne seg på sikt.

Endret av Felis
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å lese framover nå som hun skal gå over til å blogge av lyst og egen interesse. Blir spennende. 

Ble veldig glad på hennes vegne når jeg så på snap i dag at hun iallefall har en god venninne. Håper hun tar seg tid til å pleie det vennskapet, er nok sunt for henne. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Keikolina
28 minutter siden, expatityrkia skrev:

Kan da virkelig ikke kalle det for lemmlesting. 

Tuller du? Å skjære en del av kroppen er ikke det? Deg om det. Må vel være greit å klippe ørene av folk da, hvis religionen tilsier det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Visvas said:

Ble veldig glad på hennes vegne når jeg så på snap i dag at hun iallefall har en god venninne. Håper hun tar seg tid til å pleie det vennskapet, er nok sunt for henne. 

Hun som var med på bryllupet? Virket som en grepa dame.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Centimeteren skrev:

Hun som var med på bryllupet? Virket som en grepa dame.

Ikke sett så mye til henne jeg, men iallefall tydelig at hun bryr seg om Mette og ikke noe er bedre enn det 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...