Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Ja jeg er ikke uenig. Jeg bare mente at du har kommet med negative ting du og. Og dette kan også tolkes som dritt. Som du skreiv var måte på hvor mye hun skulle få. Så vi er nok alle syndere. 

Hvis jeg hadde spurt bloggeren personlig om hun hadde vært mer opptatt av å få et nytt barn enn en ektemann så tror jeg hun hadde svart ja, for dette med barn har vært en følgesvenn gjennom bloggen så lenge jeg har fulgt litt med. Selvfølgelig har jeg også vært helt på trynet i denne tråden. Husker fremdeles et innlegg hvor jeg reagerte på et innlegg H hadde skrevet på bloggen hennes, jeg var ekstremt latterliggjørende og ekkel, og det er ikke den eneste episoden med meg her inne. Så det er riktig som du skriver, vi er alle syndere.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, JaVel skrev:

Selvfølgelig har jeg også vært helt på trynet i denne tråden. Husker fremdeles et innlegg hvor jeg reagerte på et innlegg H hadde skrevet på bloggen hennes, jeg var ekstremt latterliggjørende og ekkel, og det er ikke den eneste episoden med meg her inne. Så det er riktig som du skriver, vi er alle syndere.  

Nå husker jeg ikke akkurat det innlegget du henviser til, men hva fikk deg til å skrive det den gang og hvorfor angrer du på det nå?
Jeg angrer ikke på noe av det jeg har skrevet, med mindre jeg har en god grunn og at jeg kan ha misforstått, men det får så være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Skrottefar skrev:

Nå husker jeg ikke akkurat det innlegget du henviser til, men hva fikk deg til å skrive det den gang og hvorfor angrer du på det nå?
Jeg angrer ikke på noe av det jeg har skrevet, med mindre jeg har en god grunn og at jeg kan ha misforstått, men det får så være.

Er du aldri litt for rask på tastaturet? Beundringsverdig, i så fall 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
4 timer siden, Visvas skrev:

Det er veldig tydelig at hun ikke kjenner tyrkisk kultur. 

Hvis de er i villagen mens barnet er lite og de har sagt ungen er omskjært allerede er sjansen VELDIG stor for at de kommer til å sjekke selv om de holder ungen under observasjon. Dette har vært opp til diskusjon i utallige forum så dette har ikke noe med min personlige og noen få venners erfaring å gjøre.

Bedre å si at dere skal gjøre det senere evt...til ungen er stor nok til at det er unaturlig for de å kunne sjekke. Hvis man absolutt skal lyve om det. 

Det er ikke vanlig at de sjekker tissen på små gutter med mindre de er barnevakt og må skifte bleie, eventuelt bade ungen eller hjelpe på toalettet. De drar ikke av bleia eller trusa for å se på tissen. Kjønnsorganer er private. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia

Skal man omskjære et guttebarn på normalt vis på sykehus så anbefales det å gjøre det før de er 1 år, eller når de blir eldre, typ skolealder. Ergo kan de fint si til familien hans at de venter med å omskjære til han er større. Det er enda vanlig å gjøre dette, ha omskjæringsfester. Det kjøres titt og ofte rundt i gatene med en hvitkledd stolt gutt, og en haug med biler som tuter. Vi har blitt invitert til flere de siste årene. Har selv omskjært to gutter her i Tyrkia før de fylte 1 år. Enkel prosess om de velger å gjøre det. Vil anbefale Mette og ikke lyve om dette, men heller si at de ønsker å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kritt skrev:

Er du aldri litt for rask på tastaturet? Beundringsverdig, i så fall 👏

Er mangt et innlegg i debattene, ikke bare i denne, jeg har skrevet her og der som jeg ikke har trykket publiser på fordi jeg har kommet på bedre tanker, så jeg er nok ikke for rask på tastaturet nei 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, expatityrkia skrev:

Det er ikke vanlig at de sjekker tissen på små gutter med mindre de er barnevakt og må skifte bleie, eventuelt bade ungen eller hjelpe på toalettet. De drar ikke av bleia eller trusa for å se på tissen. Kjønnsorganer er private. 

Dette med å sjekke tissen på GUTTER er ikke uvanlig nei. Dette er tatt opp i forskjellige fora maaaange ganger. Hvor feks den norske har vært veldig frustrert over denne utingen. Noen har gått så langt som å kalle svigerfamilien for pedofile for å få de til å slutte. Dette har selvfølgelig ikke med pedofili å gjøre. De går jo ikke rundt og drar ned buksa på unger i tide og utide, men om det er sagt ungen er omskjært så kan det feks hende de vil være med når bleie skiftes for å sjekke/se at dette er sant. 

Bedre å være ærlig, evt bare si man ønsker å vente til de er eldre. Kanskje håper H at han skal kunne overtale henne innen den tiden kommer? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vel større sjans for at svigers vil se om de lyver 😆 Det er ikke naturlig å gå og gjemme seg når man skal skifte bleie. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hobbykokken skrev:

Utvendig ultralyd i uke 8, yeah right.

Har hun skrevet det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Har hun skrevet det også?

Hun dro iallefall opp genseren og fikk gele på magen. 

Det står også 9 cm? på bildet, som samsvarer med 15 uker ish? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Har hun skrevet det også?

Tja hun skrev hun dro opp genseren da hun var på ul for å legge seg på benken så de skulle se om det først og fremst var liv der. Så hun skrev jo egentlig det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Visvas skrev:

Hun dro iallefall opp genseren og fikk gele på magen. 

Det står også 9 cm? på bildet, som samsvarer med 15 uker ish? 

 

Enda mere tydelig at hun ble gravid på turen med sønnen da. Og at hun egentlig var på ordinær UL

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Visvas skrev:

Hun dro iallefall opp genseren og fikk gele på magen. 

Det står også 9 cm? på bildet, som samsvarer med 15 uker ish? 

 

 

10 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Enda mere tydelig at hun ble gravid på turen med sønnen da. Og at hun egentlig var på ordinær UL

De fleste får innvendig ultralyd i uke 9. Men man KAN få utvendig også. 
 

De 9 cm det refereres til er ikke fosterets lengde. Det er frekvenser og måleområde- altså kun tekniske referanser til utstyret som er brukt. 
 

CRL= lengde fra hode til rumpe. Tyder ikke hva det står der. Står hvertfall et 1 tall, så 1, et annet? Stemmer hvertfall helt fint det med alle opplysninger gitt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, hobbykokken skrev:

Utvendig ultralyd i uke 8, yeah right.

Jeg hadde både innvendig og utvendig i uke 7 på flere barn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg hadde både innvendig og utvendig i uke 7 på flere barn

Det har aldri jeg gjort. Alltid innvendig frem til uke 12 fikk jeg beskjed om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Zenhouse skrev:

 

De fleste får innvendig ultralyd i uke 9. Men man KAN få utvendig også. 
 

De 9 cm det refereres til er ikke fosterets lengde. Det er frekvenser og måleområde- altså kun tekniske referanser til utstyret som er brukt. 
 

CRL= lengde fra hode til rumpe. Tyder ikke hva det står der. Står hvertfall et 1 tall, så 1, et annet? Stemmer hvertfall helt fint det med alle opplysninger gitt. 

Du har helt sikkert rett og at jeg husker feil fra mine 😊 

Jeg hadde innvendig ul på to av mine før uke 10, trodde det var mest vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, expatityrkia skrev:

Skal man omskjære et guttebarn på normalt vis på sykehus så anbefales det å gjøre det før de er 1 år, eller når de blir eldre, typ skolealder. Ergo kan de fint si til familien hans at de venter med å omskjære til han er større. Det er enda vanlig å gjøre dette, ha omskjæringsfester. Det kjøres titt og ofte rundt i gatene med en hvitkledd stolt gutt, og en haug med biler som tuter. Vi har blitt invitert til flere de siste årene. Har selv omskjært to gutter her i Tyrkia før de fylte 1 år. Enkel prosess om de velger å gjøre det. Vil anbefale Mette og ikke lyve om dette, men heller si at de ønsker å vente. 

Fint å kunne feire litt barnemishandling da👏🏻👏🏻

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, JaVel skrev:

Hvis jeg hadde spurt bloggeren personlig om hun hadde vært mer opptatt av å få et nytt barn enn en ektemann så tror jeg hun hadde svart ja, for dette med barn har vært en følgesvenn gjennom bloggen så lenge jeg har fulgt litt med. Selvfølgelig har jeg også vært helt på trynet i denne tråden. Husker fremdeles et innlegg hvor jeg reagerte på et innlegg H hadde skrevet på bloggen hennes, jeg var ekstremt latterliggjørende og ekkel, og det er ikke den eneste episoden med meg her inne. Så det er riktig som du skriver, vi er alle syndere.  

Rart. En trenger jo ikke gifte seg for å bli gravid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Rart. En trenger jo ikke gifte seg for å bli gravid.

Måtte sikkert gifte seg, for å ha seg under eggløsning i landsbygda 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...