Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest Heartgirl
Centimeteren skrev (1 time siden):

Mette dro med gjengen til et nedlagt fyr... av alle ting. Litt av en ''spennende'' ferietur hun drar H og barna med på.

Er ikke det "forferdelig". Stakkars familie som får en opplevelsesrik ferie, og stakkars H som opplever å få se Norge på sitt vakreste. 

Toppen av en lavmålt kommentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
clyde skrev (2 minutter siden):

Enig! Er mye kritikk som er helt tullete her, som f.eks dette med dyna uten dynetrekk, eller at Mette vurderte å endre planer pga. vær. Det finnes bloggere som virkelig gjør grove ting, folkens. Enkelte av tingene folk klager på her inne gjør at man av og til ikke tror sine egne øyne.

Vi er heldigvis flere som ser disse tullete kritikkene som det du nevner om dyna uten dynetrekk og det at MA vurderte å endre ferieplanene. 

Du sier så sant som det er sagt at det finnes bloggere som gjør grove ting ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at den lille gjengen her inne som er mest opptatt av å ta andre for det de skriver om Mette sin blogg(og annet hun deler) , er de som sier de får som ørene flagrer. Kanskje det er tid for å se seg litt i speilet? 🤣 

Om Mette ikke tåler at folk reagerer på mye av det hun deler, måten hun vingler på og aldri fullfører noe,så burde hun slutte å dele alt det. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (1 time siden):

Mette dro med gjengen til et nedlagt fyr... av alle ting. Litt av en ''spennende'' ferietur hun drar H og barna med på.

Hvor mange har ikke vært innom det samme fyret i løpet av sommeren? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Strange Doll skrev (Akkurat nå):

Hvor mange har ikke vært innom det samme fyret i løpet av sommeren? 

Det er da vel ikke noe å kritisere og da er det kritikk bare for å ha noe å kritisere og hvis dette provoserer MA-kritikerne så får de finne seg en hobby i sommervarmen. Slik kritikk er så smålig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Det er da vel ikke noe å kritisere og da er det kritikk bare for å ha noe å kritisere og hvis dette provoserer MA-kritikerne så får de finne seg en hobby i sommervarmen. Slik kritikk er så smålig. 

jeg er helt enig med deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Vi er heldigvis flere som ser disse tullete kritikkene som det du nevner om dyna uten dynetrekk og det at MA vurderte å endre ferieplanene. 

Du sier så sant som det er sagt at det finnes bloggere som gjør grove ting ja. 

Var en over her som skrev (husker ikke om det var deg) at mye av kritikken er uforståelig og at vi derfor forsvarer Mette. Noe som er så sant. Når noe ikke kritikkverdig kritiseres så blir man litt paff.

Hvis Mette begynner å svindle folk via nettbutikken sin (som visse andre bloggere gjør), starter svindelkurs eller bruker barna som reklameplakater på sosiale medier hver eneste dag, så er det all grunn til å reagere! Men hun gjør ikke noe av dette såvidt jeg vet. Det å kritisere bloggere kan være riktig, og viktig, men da må man for søren kritisere noe som faktisk er kritikkverdig. Ikke bare dra tilfeldige ting ut av ræva når man skal kritisere.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 timer siden):

Poenget mitt er at det virker som om noen kritiserer MA for den minste lille ting hun gjør. Vi er flere som reagerer på at det er filleting som blir kritisert bare for å kritisere og vi som støtter MA har opplev spydige kommentarer når vi har fortalt at vi har støttet MA. 

Det er ingen som har sagt at tråden skal ha kun positiv omtale. 

Likevel er det lov å tenke over at MA er et menneske med følelser når hun som privatperson blir negativt omtalt. Jeg vet at hun har valgt å være offentlig men det er ingen unnskyldning. 

Å noen må bare hylle alt hun gjør og heller slenge dritt til kritikerne 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (22 minutter siden):

Å noen må bare hylle alt hun gjør og heller slenge dritt til kritikerne 

Og noen hyller ikke alt noen gjør, men stiller seg kritisk til usaklig og totalt ubegrunnet kritikk.

Alt er heldigvis ikke svart hvitt her i verden.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villa Gjennomtrekk
Ellevill skrev (9 timer siden):

Jeg tror noen av dere er helt gærne! 
Jeg fatter ikke det sinne noen har overfor MA. Hun jobber, etablerer nettbutikk, tar seg av familien, pusser opp campingvogn, har småbarn, har nattevakter, er aktiv på sosiale medier - hun står på!

Det må da være revnende likegyldig for dere om hun leverer varer i august istedenfor juli så lenge hun opplyser om det? Eller hvor stor stillingsprosent hun har?

Jeg ser for meg at jeg skulle dratt frem dette i samtale med venner eller familie, de ville sett rart på meg.  «Vet dere hva? En blogger jeg FRIVILLIG følger og ikke kjenner,  jobber i x% stilling. Og tar ekstravakter om natten. Og gjør masse annet, som å ha småbarn, hus, hage og oppussing av campingvogn. I tillegg leveres ikke varer fra nettbutikken, som hun har etablert midt oppi dette, i slutten av juli. På nettsiden hennes har hun nemlig opplyst om at det sendes ut først i august!! Har dere hørt noe såååå useriøst?? Hæ? Hva sier dere om det? Helt utroooolig, ikke sant? Jeg har dessuten hørt at i hennes område kan man få 100% stilling!!! *triumfkortet* Nei, dere må følge henne dere også, slik at dere kan pirke på alt hun gjør!»

Amen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (8 timer siden):

Skjønner du ikke det selv? Din konklusjon om ferie siden mars pga lite synlighet i SoMe. Det har jo ingen sammenheng. En merkelig ting å legge merke til og kommentere her. Rent Visvas, som du med rette heter 🤪

🤣🤣🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (2 timer siden):

Og noen hyller ikke alt noen gjør, men stiller seg kritisk til usaklig og totalt ubegrunnet kritikk.

Alt er heldigvis ikke svart hvitt her i verden.

For noen i denne tråden er det virkelig det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
clyde skrev (3 timer siden):

Var en over her som skrev (husker ikke om det var deg) at mye av kritikken er uforståelig og at vi derfor forsvarer Mette. Noe som er så sant. Når noe ikke kritikkverdig kritiseres så blir man litt paff.

Hvis Mette begynner å svindle folk via nettbutikken sin (som visse andre bloggere gjør), starter svindelkurs eller bruker barna som reklameplakater på sosiale medier hver eneste dag, så er det all grunn til å reagere! Men hun gjør ikke noe av dette såvidt jeg vet. Det å kritisere bloggere kan være riktig, og viktig, men da må man for søren kritisere noe som faktisk er kritikkverdig. Ikke bare dra tilfeldige ting ut av ræva når man skal kritisere.

Amen og takk for det du skriver.

Helt enig og der sier du det som flere av oss tenker. 

Kritikk av influencere som virkelig gjør noe kritikkverdig er på sin plass å debattere som en del av samfunnsdebatten. Som influencere som bruker barna som reklameplakater og influencere som har har en sykelig fokus på kropp og utseende med tanke på sine yngre følgere. Vi vet alle hvilke influencere dette gjelder. Da snakker vi kritikkverdige influencere i ordets rette forstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem bestemmer hva som er kritikkverdig og lov å kritisere da?

At nettbutikken hennes tok ferie er hennes valg, at kontaktinformasjon og org. Nr ble fjernet er merkelig og burde ikke vært gjort.

Når produkter i nettbutikken hennes fortsatt ikke er merket  riktig, så finnes det lover om sånt.

Min erfaring med campingvogner gjør at jeg er skeptisk til å renovere så mye selv, men tøft av henne å gå i gang med det.

Bruk av åpne hyller til oppbevaring i en kjørevogn er virkelig ikke smart og noe jeg hadde kommentert om jeg hadde sett det hos andre også. 
Det å kjøpe et fortelt som ikke passer vogna burde være veldig enkelt å unngå, du har mål på vogn og det står mål på telt.

Poenget er at mye av dette ville jeg kommentert til folk uavhengig av hvem de er. 
Noen ganger er kritikken her inne, råd til hvordan man kan/ bør gjøre ting. Det er ikke alt som er hat og hets.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
allie skrev (2 minutter siden):

Hvem bestemmer hva som er kritikkverdig og lov å kritisere da?

At nettbutikken hennes tok ferie er hennes valg, at kontaktinformasjon og org. Nr ble fjernet er merkelig og burde ikke vært gjort.

Når produkter i nettbutikken hennes fortsatt ikke er merket  riktig, så finnes det lover om sånt.

Min erfaring med campingvogner gjør at jeg er skeptisk til å renovere så mye selv, men tøft av henne å gå i gang med det.

Bruk av åpne hyller til oppbevaring i en kjørevogn er virkelig ikke smart og noe jeg hadde kommentert om jeg hadde sett det hos andre også. 
Det å kjøpe et fortelt som ikke passer vogna burde være veldig enkelt å unngå, du har mål på vogn og det står mål på telt.

Poenget er at mye av dette ville jeg kommentert til folk uavhengig av hvem de er. 
Noen ganger er kritikken her inne, råd til hvordan man kan/ bør gjøre ting. Det er ikke alt som er hat og hets.

Ting som MA blir kritisert for er filleting som ikke er er noe å kritisere. Små filleting og bagateller som man aldri ville sagt til en venn.

Hva skader det deg at hun skaffer seg campingvogn som hun pusser opp. Det er en interesse flere har. Jeg kunne faktisk tenkt meg å gjøre det selv. MA er en inspirator for andre voksne og flere voksne kan kjenne seg igjen i hennes hverdagsliv med jobb, barn, barnebarn, mann, hus og hage. 

Det skader da heller ingen om hun ikke har lagt ut nr. og kontaktinformasjon på nettbutikken. Hadde hun svindlet andre så hadde jeg forstått. 

Kritikken av MA blir filleting bare for å ha noe å kritisere og det virker som om noen her på tråden kun følger MA på sine sosiale medier for å la seg provosere. 

Om du velger å påpeke slike filleting til andre uavhengig av hvem det er. 

Det må du få mene men det er andre influencere som faktisk er mye mer kritikkverdig enn det MA er. Tenk på influencerne som  faktisk er så dårlige og skumle påvirkere for sine lesere med holdningen de sprer om seg. Da har man god grunn til å kritisere og debattere disse influencerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Ting som MA blir kritisert for er filleting som ikke er er noe å kritisere. Små filleting og bagateller som man aldri ville sagt til en venn.

Hva skader det deg at hun skaffer seg campingvogn som hun pusser opp. Det er en interesse flere har. Jeg kunne faktisk tenkt meg å gjøre det selv. MA er en inspirator for andre voksne og flere voksne kan kjenne seg igjen i hennes hverdagsliv med jobb, barn, barnebarn, mann, hus og hage. 

Det skader da heller ingen om hun ikke har lagt ut nr. og kontaktinformasjon på nettbutikken. Hadde hun svindlet andre så hadde jeg forstått. 

Kritikken av MA blir filleting bare for å ha noe å kritisere og det virker som om noen her på tråden kun følger MA på sine sosiale medier for å la seg provosere. 

Det må du få mene men det er andre influencere som faktisk er mye mer kritikkverdig enn det MA er. Tenk på influencerne som  faktisk er så dårlige og skumle påvirkere for sine lesere med holdningen de sprer om seg. Da har man god grunn til å kritisere og debattere disse influencerne. 

Jeg har da ikke sagt at det skader noen. En totalrenovasjon av campingvogn kan faktisk skade andre, da dette handler om blant annet vektfordeling og sikkerhet.
Poenget mitt er at om jeg ser noen gjøre ting som jeg vet fungerer dårlig, så sier jeg det på en ordentlig måte. Hva de da velger å gjøre, det er ikke min sak.

Vedrørende nettbutikken, så tar jeg det for gitt at den som starter opp en nettbutikk, har satt seg inn i liver og regler rundt dette. I forretningslivet så er jeg tilhenger av å følge lover og regler, som å oppgi riktig informasjon og merke det som skal merkes.

Om du synes sånt er flisespikkeri, så håper jeg du ikke driver butikk.

Vil også tillegge at tråden handlér om MA, andre influensere har sine egne tråder hvor man kan diskutere dem.

Endret av allie
Skrivefeil
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heartgirl skrev (2 timer siden):

Hele innlegget ditt kan altså oppsummeres med at du vet hva som er verdt å kritisere og ikke, og så lenge det finnes andre som gjør værre ting så må en først kritisere de så de slutter, før en kan kritisere Mette.

Notert.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«NOE HAR SKJEDD, OG DET HAR VÆRT VONDT.» står det å lese i overskriften på bloggen, og nysgjerrigheten vekkes. Hva kan ha skjedd? Har de blitt uvenner? Har de kranglet? Er noen skadet? Har de hatt innbrudd mens de var borte??

Neida. Skjønte ikke helt hva som hadde «skjedd», men tror det var noe om at hun har forandret seg, evt. har fått eller mistet filter. Tja. Clickbait, kalles det vel.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (1 time siden):

«NOE HAR SKJEDD, OG DET HAR VÆRT VONDT.» står det å lese i overskriften på bloggen, og nysgjerrigheten vekkes. Hva kan ha skjedd? Har de blitt uvenner? Har de kranglet? Er noen skadet? Har de hatt innbrudd mens de var borte??

Neida. Skjønte ikke helt hva som hadde «skjedd», men tror det var noe om at hun har forandret seg, evt. har fått eller mistet filter. Tja. Clickbait, kalles det vel.

Ja, hun er så kalkulerende med de overskriftene hun bruker, og selv om hun påstår noe annet, så er ikke det noe jeg tror på i det hele tatt. MA-forsvarerne kommer sikkert til å argumentere mot det vi mener, men akkurat det tar jeg ikke så seriøst for å si det sånn 🤣

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 timer siden):

Når man inngår avtale med Klarna er det en del opplysninger som SKAL være lett tilgjengelig i nettbutikken, deriblant kontaktinformasjon og orgnr. Ved å fjerne dette bryter man en avtale som er inngått. For en seriøs bedrift er dette en alvorlig sak som kan føre til at Klarna sier opp avtalen. Det er altså ikke noe hun kan gjøre uansett hva du måtte mene om den saken.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...