Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Jeg forsvarer Mette mot dere "moralens voktere" som gjør alt hva dere kan for å lete etter feil hos henne! Skjerp dere! 

Våkn opp!!

Ingen diskuterer Mette Ask her nå, vi diskuterer din farlige desinformasjon om corona. For den kan faktisk ikke få stå uimotsagt.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Heartgirl skrev:

Jeg forsvarer Mette mot dere "moralens voktere" som gjør alt hva dere kan for å lete etter feil hos henne! Skjerp dere! 

Jeg leter ikke etter feil hos Mette, følger overhodet ikke med på henne, men jeg reagerer på hva du skriver i tråden av feilinfo. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Heartgirl skrev:

Du skriver at forkjølelse ikke er en luftveisinfeksjon, noe det er. Da forsvarer du ikke Mette, du sprer potensielt livsfarlig informasjon.

Men for deg er tydeligvis alt lov, og drit i menneskeliv, så lenge du «forsvarer Mette». 

I tillegg: I denne sammenhengen, hvor jeg følger FHIs anbefalinger, er jeg stolt av å være en «moralens vokter». Du forfekter det motsatte (forkjølelse er ikke luftveisinfeksjon) noe som kan bety at koronasyke ikke testes, og dermed blir veldig syke, dør, eller smitter andre som dør. Er det OK for deg? 

Endret av Hedy Lamarr
Tillegg
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Heartgirl skrev:

Stikker ut fra denne diskusjonen, for å diskutere om dette temaet med dere "moralens voktere" er dødfødt. 

Skrev du ikke nettopp på forrige side her at hver og én må ta ansvar for sine egne handlinger? Du sprer farlig desinformasjon, og så løper du din vei i stedet for å bli her og ta diskusjonen??

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
4 minutter siden, Heartgirl skrev:

Stikker ut fra denne diskusjonen, for å diskutere om dette temaet med dere "moralens voktere" er dødfødt. 

Tviler på at du gjør «Mette» en tjeneste her. Både bloggeren og du driver med feilinfo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvordan Mette evt er syk for har ikke snap og insta og ser bare på bloggen hennnes at hun er på fergetur..

Og ellers følger jeg retningslinjene vi har på vår jobb på kontoret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her er det værste jeg har lest på lenge :sjokkbla: Skriver virkelig folk at det er akseptabelt og deres arbeidsplass’ policy at man drar på jobb med luftveisinfeksjon så lenge man selv tror det ikke er Corona? Fy søren!

Sikkert en stor trøst for alle dem som mistet jobben, bedrifter som gikk konkurs, mistet eksamen, mistet verdifull skolegang, fikk dårligere økonomi og ikke minst mistet noen nære og kjære at nå 4 måneder etter landet stengte at så driter folk i tiltakene. Glemt er dugnad og felles ansvar. Litt hosting i armhulen, håndsprit og selvdiagnostisering så går det sikkert fint :ironi: 😳

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Justlooking skrev:

Jeg aner ikke hvordan Mette evt er syk for har ikke snap og insta og ser bare på bloggen hennnes at hun er på fergetur..

Da burde du legge inn avviksmelding på at FHIs råd ikke følges.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Akkurat nå, Inocybe skrev:

Det her er det værste jeg har lest på lenge :sjokkbla: Skriver virkelig folk at det er akseptabelt og deres arbeidsplass’ policy at man drar på jobb med luftveisinfeksjon så lenge man selv tror det ikke er Corona? Fy søren!

Sikkert en stor trøst for alle dem som mistet jobben, bedrifter som gikk konkurs, mistet eksamen, mistet verdifull skolegang, fikk dårligere økonomi og ikke minst mistet noen nære og kjære at nå 4 måneder etter landet stengte at så driter folk i tiltakene. Glemt er dugnad og felles ansvar. Litt hosting i armhulen, håndsprit og selvdiagnostisering så går det sikkert fint :ironi: 😳

Noe av det rareste jeg har lest på KG. At ledere sier at folk kan dra på jobb med luftveisinfeksjon? Høres merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Justlooking skrev:

Var på tur, Mette er kommet hjem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Heartgirl skrev:

Forkjølelse er ikke en luftveisinfeksjon. 

Nehei? Da vil jeg gjerne at du hoster opp en definisjon på forkjølelse. Forkjølelse er en infeksjon i (øvre) luftveier. Det vet alle. Jeg gidder ikke lenke en gang, du får finne dokumentasjon selv på at forkjølelse ikke er en luftveisinfeksjon. Lykke til. 

I parentes: å skrive gjentatte ganger at debattanter i tråden håper at bloggeren får corona (say what?) og mene at de «hater Mette» er langt over streken. 

Kommentaren din om sykehjem???? :overrasket:

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trude4 skrev:

Hun holt avstand etter hun ble syk brukte håndsprit og dro hjem. Eneste hun ikke gjord var å teste seg for covid-19. Symptomene er ikke typisk covid-19. Hun skriver at hun skal teste seg. Eg synes dere dra det alt for langt

Mette gjør muligvis så godt hun kan nå som hun ble syk på tur. Det som ikke er greit er hennes feilinformering om Corona og FHI. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Nehei? Da vil jeg gjerne at du hoster opp en definisjon på forkjølelse. Forkjølelse er en infeksjon i (øvre) luftveier. Det vet alle. Jeg gidder ikke lenke en gang, du får finne dokumentasjon selv på at forkjølelse ikke er en luftveisinfeksjon. Lykke til. 

I parentes: å skrive gjentatte ganger at debattanter i tråden håper at bloggeren får corona (say what?) og mene at de «hater Mette» er langt over streken. 

Kommentaren din om sykehjem???? :overrasket:

Den kommentaren om sykehjem er det verste jeg har lest på KG noengang. Rett og slett.

Endret av Aricia
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Aricia skrev:

Den kommentaren er det verste jeg har lest på KG noengang. Rett og slett.

Enig. Jeg er faktisk sjokkert. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Visvas said:

Du har helt rett, det er Mette som har klipt og limt slik det passer henne. Hun har bla utelatt dette avsnittet. 

Screenshot_20200711-123314_Chrome.jpg

Akkurat ja!! Jaja "Klipp og Lim" etter hjertenslyst er jo greit i noen tilfeller, men ikkje når det gjelder dette! *Skummelt*

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Heartgirl skrev:

I kommunen hvor jeg bor tester de ikke hvis ikke det er klare symptomer på korona. De tester ikke hvis noen har symptomer på forkjølelse. Så enkelt er det.

47 minutter siden, Heartgirl skrev:

I vår kommune vil de ikke teste de som er har vanlig forkjølelsessymptomer. Kommunelegen i vår kommune sier at en vanlig forkjølelse som alle får begynner helt annerledes enn korona. 

Hvilken kommune er dette? Denne kommunelegen burde meldes til fylkeslegen. Å aktivt gi potensielt helseskadelig råd burde vurderes med tanke på autorisasjonen til denne kommunelegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Inocybe skrev:

Da burde du legge inn avviksmelding på at FHIs råd ikke følges.

Vel, dette er et stort firma med titalls tusen ansatte. Og en stor HR avdeling som stort sett har jobbet med covid19 siden månedsskiftet februar/mars... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Justlooking skrev:

Vel, dette er et stort firma med titalls tusen ansatte. Og en stor HR avdeling som stort sett har jobbet med covid19 siden månedsskiftet februar/mars... 

Det gjør det da ikke avviket mindre alvorlig!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justlooking skrev:

Min mann jobber også i et stort internasjonalt firma, i Norge får fortsatt ingen komme på kontoret og alle møter er på Teams. Det du beskriver er rett og slett ikke normalen, det har heller ingen relevans at det er tusenvis av ansatte og et internasjonalt firma, reglene i Norge skal uansett følges - iallfall ikke tolkes i en retning som fører til at folk kommer med sykdom på jobb. 😏

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...