BuffaloDuck Skrevet 6. juni 2020 #8541 Skrevet 6. juni 2020 Man får jo også litt av en hormon-dump etter fødsel som jeg kan tenke meg har bidratt til den dårlige stemningen i heimen. Synes det er ærlig av henne å skrive sånn som det er, at ikke alt bare er rosa skyer. 17
Gjest Kritt Skrevet 7. juni 2020 #8542 Skrevet 7. juni 2020 9 timer siden, Visla skrev: Jeg føler veldig med henne, måtte selv gi opp ammingen pga lite vektoppgang hos baby nylig. Men jeg behandlet ikke de rundt meg så dårlig som hun sier hun har gjort. Å sette seg selv og ammingen så høyt at hun ødelegger H sin dyrebare tid med baby er helt horribelt. Samme med å be datter og tvillingene som HUN har dradd i hus for andre gang om å finne seg en leilighet. det viser hvor lite gjennomtenkt alt er. De har en utfordrende bosituasjon, men betaler mange tusen for en leilighet som står ubrukt. Make no sense. Amalie skrev på insta at de betaler for leiligheten ut juni eller juli, hun var ikke sikker🤷♀️ Her synes jeg du er streng med henne. Det er unntakstilstand første par ukene etter fødsel og hun strever veldig med ammingen. Jeg forstår ikke at du kan kalle dette å ødelegge H sin dyrebare tid med datter; far har ikke fokus nå, og sånn må det være. Jeg skjønner heller ikke hvorfor datter og barnebarn må bo oppå dem i denne perioden, og enda mindre når datter faktisk betaler for en leilighet som står tom.
Tildittbeste Skrevet 7. juni 2020 #8543 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, Kritt skrev: Her synes jeg du er streng med henne. Det er unntakstilstand første par ukene etter fødsel og hun strever veldig med ammingen. Jeg forstår ikke at du kan kalle dette å ødelegge H sin dyrebare tid med datter; far har ikke fokus nå, og sånn må det være. Jeg skjønner heller ikke hvorfor datter og barnebarn må bo oppå dem i denne perioden, og enda mindre når datter faktisk betaler for en leilighet som står tom. Skjønner at amming er viktig og noe en ønsker å få til. Men man bør se på alternativer også om det er så mye styr og så vondt for både liten og stor og resten av familien. Flaske er også godt nok og kontakten får en knyttet uansett. En bør se sine begrensninger og ikke bare kjøre på. Det er faktisk flere som også får kjenne på denne vonde følelsen og da får man heller sette sine egne ønsker litt på side linjen og gjøre det beste ut av det selv om det ikke var slik hun ønsket det. Men livet er ganske uforutsigbar 9
Diamant20 Skrevet 7. juni 2020 #8544 Skrevet 7. juni 2020 10 timer siden, Visla skrev: Jeg føler veldig med henne, måtte selv gi opp ammingen pga lite vektoppgang hos baby nylig. Men jeg behandlet ikke de rundt meg så dårlig som hun sier hun har gjort. Å sette seg selv og ammingen så høyt at hun ødelegger H sin dyrebare tid med baby er helt horribelt. Samme med å be datter og tvillingene som HUN har dradd i hus for andre gang om å finne seg en leilighet. det viser hvor lite gjennomtenkt alt er. De har en utfordrende bosituasjon, men betaler mange tusen for en leilighet som står ubrukt. Make no sense. Amalie skrev på insta at de betaler for leiligheten ut juni eller juli, hun var ikke sikker🤷♀️ Hvor mange minutter tror du de episodene varte? Siden de ødelegger tiden til H? 2 minutter siden, Tildittbeste skrev: Skjønner at amming er viktig og noe en ønsker å få til. Men man bør se på alternativer også om det er så mye styr og så vondt for både liten og stor og resten av familien. Flaske er også godt nok og kontakten får en knyttet uansett. En bør se sine begrensninger og ikke bare kjøre på. Det er faktisk flere som også får kjenne på denne vonde følelsen og da får man heller sette sine egne ønsker litt på side linjen og gjøre det beste ut av det selv om det ikke var slik hun ønsket det. Men livet er ganske uforutsigbar Hun har jo ikke akkurat prøvd å få til ammingen lenge, det tar jo gjerne litt tid før det funker. 6
Pollen Skrevet 7. juni 2020 #8545 Skrevet 7. juni 2020 Må være viktigere med en mett og fornøyd baby som legger på seg enn å på død og liv skulle amme. 17
Oppland Skrevet 7. juni 2020 #8546 Skrevet 7. juni 2020 Avgjørelsen må hun selvsagt ta selv, men min kloke lege sa da vi fikk barn nr. to, du skal ikke amme, start opp med morsmelkerstatning. Det å få barn sa han skal være noe hyggelig, det skal ikke være et slit og stress som gjerne gir dårlig stemning. Grunnen til han sa dette var at da vi fikk det første barnet holdt jeg på slik som M gjør nå. Da nr to kom gjorde jeg som legen anbefalte og vi fikk en mye roligere og bedre start enn det vi hadde med den den første. Sunne og friske er de begge to. 5
Frøken_fjong1 Skrevet 7. juni 2020 #8547 Skrevet 7. juni 2020 5 minutter siden, Oppland skrev: Avgjørelsen må hun selvsagt ta selv, men min kloke lege sa da vi fikk barn nr. to, du skal ikke amme, start opp med morsmelkerstatning. Det å få barn sa han skal være noe hyggelig, det skal ikke være et slit og stress som gjerne gir dårlig stemning. Grunnen til han sa dette var at da vi fikk det første barnet holdt jeg på slik som M gjør nå. Da nr to kom gjorde jeg som legen anbefalte og vi fikk en mye roligere og bedre start enn det vi hadde med den den første. Sunne og friske er de begge to. Prøvde du å amme nr 2 først? Her gikk det dårlig med nr 1. Men med nr 2 gikk alt som en lek. Så jeg vet ikke helt om jeg er enig med den legen. Med mindre man først har prøvd. Mette må nesten få ta avgjørelsene sine selv, men håper ikke hun lar seg presse av at andre rundt henne forventer at hun må amme. 13
Kv1nn3 Skrevet 7. juni 2020 #8548 Skrevet 7. juni 2020 Synes det er for ille at hun ikke kan få mer ro rundt seg i tiden med nyfødt. Datteren hennes kan vel neppe hjelpe til med noe som helst, siden hun har to små gutter, og ikke lappen. Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan bo i den leiligheten, så mammaen hennes får ro i denne perioden av livet. Kanskje jeg tar helt feil, og at Mette trives med situasjonen, men det er heeelt utenkelig for meg. 8
Oppland Skrevet 7. juni 2020 #8549 Skrevet 7. juni 2020 24 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Prøvde du å amme nr 2 først? Her gikk det dårlig med nr 1. Men med nr 2 gikk alt som en lek. Så jeg vet ikke helt om jeg er enig med den legen. Med mindre man først har prøvd. Mette må nesten få ta avgjørelsene sine selv, men håper ikke hun lar seg presse av at andre rundt henne forventer at hun må amme. Som jeg startet innlegget mitt, selvsagt må M. ta avgjørelsen selv. Svar til deg, andre barnet prøvde jeg dagene på sykehuset, alt tydet på det ville bli likt som første gang. Ved hjemreise kom legen inn å sa det jeg fortalte over her, for meg (oss) var det en lettelse å reise hjem med de ordene. Får ta med jeg lå 8 dager på sykehuset, så det var ikke prøving en dag eller to da legen kom inn. 3
Visvas Skrevet 7. juni 2020 #8550 Skrevet 7. juni 2020 (endret) Nå ser det ikke ut som det går så bra med flaske heller så kan hende det er andre problemer babyen har. Selv om jeg synes det er fint å amme, har ammet alle mine så finnes det gode alternativer. Hadde ekstremt mye smerter og tull med den ene så jeg ga meg etter 5 måneder og var veldig letta nå h*n tok flaska. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke ga meg tidligere og fikk mer ro og glede av den første tiden. Man må gjøre som man føler selv og jeg håper de finner ut av det snart så de får muligheten til å nyte babytiden. Endret 7. juni 2020 av Visvas Rettet feil 3
Tildittbeste Skrevet 7. juni 2020 #8551 Skrevet 7. juni 2020 15 minutter siden, Visvas skrev: Nå ser det ikke ut som det går så bra med flaske heller så kan hende det er andre problemer babyen har. Selv om jeg synes det er fint å amme, har ammet alle mine. Hadde ekstremt mye smerter og tull med den ene så jeg ga meg etter 5 måneder og var veldig letta nå h*n tok flaska. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke ga meg tidligere og fikk mer ro og glede av den første tiden. Man må gjøre som man føler selv og jeg håper de finner ut av det snart så de får muligheten til å nyte babytiden. Kan jo fort bli litt forvirret baby også når det prøves så mange ulike ting. Men dette vet mamma hjerte best. Og M gjør nok det beste hun kan uansett tusen tips og ideer fra oss andre 3
Gjest Kritt Skrevet 7. juni 2020 #8552 Skrevet 7. juni 2020 3 timer siden, Tildittbeste skrev: Skjønner at amming er viktig og noe en ønsker å få til. Men man bør se på alternativer også om det er så mye styr og så vondt for både liten og stor og resten av familien. Flaske er også godt nok og kontakten får en knyttet uansett. En bør se sine begrensninger og ikke bare kjøre på. Det er faktisk flere som også får kjenne på denne vonde følelsen og da får man heller sette sine egne ønsker litt på side linjen og gjøre det beste ut av det selv om det ikke var slik hun ønsket det. Men livet er ganske uforutsigbar Det er snakk om at hun har forsøkt i to uker og hun tenker antakelig å amme et helt år. Jeg synes det er fint og lurt at hun prøver litt til. Når ammingen først fungerer, er det jo også utrolig praktisk., i tillegg til de andre fordelene. Jeg sier selvfølgelig ikke dermed at hun skal kjøre seg helt i senk for å få til ammingen, ei heller at flaske er nitrist eller farlig, men jeg mener ammingen bør ha hovedfokus nå, ikke andre barn og barnebarn og mann. Skjønner godt det blir mye for henne.
Scoop Skrevet 7. juni 2020 #8553 Skrevet 7. juni 2020 15 timer siden, Visla skrev: Å sette seg selv og ammingen så høyt at hun ødelegger H sin dyrebare tid med baby er helt horribelt. Samme med å be datter og tvillingene som HUN har dradd i hus for andre gang om å finne seg en leilighet. Hun skrev ikke at hun ba datteren finne seg en leilighet, men at hun fikk datteren til å ønske å finne seg en leilighet. Stor forskjell. 17
CMarie Skrevet 7. juni 2020 #8554 Skrevet 7. juni 2020 5 minutter siden, Scoop skrev: Hun skrev ikke at hun ba datteren finne seg en leilighet, men at hun fikk datteren til å ønske å finne seg en leilighet. Stor forskjell. Det er en stor og viktig forskjell ja. Men det kan muligens bli tøft for disse å bo sammen fremover, med to små tvillinger og en nyfødt. 6
Surikatt Skrevet 7. juni 2020 #8555 Skrevet 7. juni 2020 Alle som har fått barn vet vel at de første ukene er unntakstilstand. Ofte blir denne perioden veldig romantisert og man får sjokk når ikke alt går på skinner. Hun virket liksom som verdensmester i dette men ingen barn er like. Man har derfor ingen garanti selv om man har fått barn før. 9
Manannan Skrevet 7. juni 2020 #8556 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, Surikatt skrev: Alle som har fått barn vet vel at de første ukene er unntakstilstand. Ofte blir denne perioden veldig romantisert og man får sjokk når ikke alt går på skinner. Hun virket liksom som verdensmester i dette men ingen barn er like. Man har derfor ingen garanti selv om man har fått barn før. Ja jeg vet ikke om MA mener det eller om det bare er måten hun uttrykker seg på, men hun virker litt verdensmester og sier jo ofte at ting kommer til å bli sånn og sånn når det egentlig ikke er godt å vite. F.eks. har hun sagt mange ganger at det ikke vil bli noen praktiske problemer med å bli alene med en ny baby etter at H er reist. Det gjenstår jo å se tenker jeg... Men ref dette og det folk skriver om at det er stress med Amalie der; selv om MA fremstiller det som at det er for å hjelpe datteren at hun har henne boende hos seg 1-2 år framover, er det vel opplagt at MA kommer til å dra mye nytte av å ha en annen voksenperson i huset. Både i permisjonen og når hun skal tilbake i jobb. Så det er nok for hennes del også at de ser det er smart å bo sammen. Sikkert litt stress disse første ukene, men straks H er reist hjem får nok Amalie gjort nytte for seg. 12
Visla Skrevet 7. juni 2020 #8557 Skrevet 7. juni 2020 14 timer siden, Diamant20 skrev: Hvor mange minutter tror du de episodene varte? Siden de ødelegger tiden til H? Hun har jo ikke akkurat prøvd å få til ammingen lenge, det tar jo gjerne litt tid før det funker. Jeg refererte til det hun selv skrev 3
Visla Skrevet 7. juni 2020 #8558 Skrevet 7. juni 2020 15 timer siden, Kritt skrev: Her synes jeg du er streng med henne. Det er unntakstilstand første par ukene etter fødsel og hun strever veldig med ammingen. Jeg forstår ikke at du kan kalle dette å ødelegge H sin dyrebare tid med datter; far har ikke fokus nå, og sånn må det være. Jeg skjønner heller ikke hvorfor datter og barnebarn må bo oppå dem i denne perioden, og enda mindre når datter faktisk betaler for en leilighet som står tom. Far vet ikke når han får treffe baby igjen, selvfølgelig er han i fokus!!! hun skrev det selv 4
Gjest spaniasol Skrevet 7. juni 2020 #8559 Skrevet 7. juni 2020 Det ble sagt på snapchat i kveld at mannens flight til Tyrkia var kansellert. Jeg holder det ikke for usannsynlig at det blir et varig opphold av dette. Vet ikke om noen av dem er klar for det.
Tildittbeste Skrevet 8. juni 2020 #8560 Skrevet 8. juni 2020 6 timer siden, spaniasol skrev: Det ble sagt på snapchat i kveld at mannens flight til Tyrkia var kansellert. Jeg holder det ikke for usannsynlig at det blir et varig opphold av dette. Vet ikke om noen av dem er klar for det. Hvordan mener du at det er mulig? Mer sannsynlig at han får utsatt hjem reisen tenker jeg. Inntil det går et fly direkte eller via et annet land. Meg bekjent så må det søkes om oppholdstillatelse på lik linje som alle andre 15
Anbefalte innlegg