Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

På 19.2.2019 den 21.45, gladidag skrev:

Er ØB og Komikerfrue tråden slettet på Rampelys? 

Hva slags relevans har «komikerfrue» i den aktuelle saken?

På 19.2.2019 den 19.29, Opie skrev:

Er det noen som vet hvorfor ingen av mediene tør å stille Tusvik til veggs for sin aktive deltakelse av spredning av nakenbilder for noen år siden? Først spredte hun bilder, og deretter harsellerte hun med det i minst et av sine programmer. Er det en grunn til at hun aldri må stå til ansvar for sine handlinger? Jeg mener det er av stor nyhetsinteresse at mediene tar tak i dette, spesielt siden hun selv har vært svært delaktig i kampen mot spredning av nakenbilder mm.

Hvorfor slipper hun unna?

Hun kan gjerne bli stilt til veggs for den saken, men det har vel neppe noe direkte med denne saken å gjøre? 

Endret av Alivamale
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er urettferdig å blande Tore Tønne-saken inn her.

Man kan ikke dra det kortet om alle som blir satt ansvarlig for sine handlinger offentlig.

Tydelig at ØB-saken trenger «gapestokk» (les: i hermetegn) fordi han har blitt satt på plass ansikt til ansikt flere ganger tidligere, han har blitt kritisert i media (anonymt) for flere år siden men han har jo ikke lært av det! Fremdeles ser ikke ØB-leiren ut til å forstå helt hva dette dreier seg om. 

Les dere opp på Tore Tønne-saken en gang til før dere drar den inn i dette, vær så snill..

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola Nordmann og Kåre på Verkstedet (eller Kari på Omsorgshjemmet) er ikke i posisjon til å trakassere i den grad og så grovt, da de ikke har særlig med makt. Metoo handler om maktmisbruk. Makt blir brukt til å skaffe seg seksuelle goder. Både kvinner og menn gjør dette, og det er en uting som skader oss alle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17. februar 2019 den 2.12, HarryDotter skrev:

Ingen som sier at man ikke kan. Men for offeret sin del bør jo vedkomne ta tak i det når det er ferskt. Ingenting, absolutt ingenting løser seg noe bedre ved å vente og utsette. Uansett hvor hardt det føles der og da. It's a fact of life.

Grunnen til at sånne #metoo monster drittsekker får makt og hav av tid til å skremme og true sine offre, er nettopp fordi de har fått holde på for lenge! 

Jada, sikkert lurt å reagere der og da osv osv. Men man kan faktisk ikke alltid styre hvordan man reagerer i en sånn setting. Har du opplevd å bli trakassert noen gang? Det har jeg, og i alle tilfellene ble jeg så satt ut, jeg frøs til og klarte ikke å reagere. Det aller verste var at jeg umiddelbart etterpå ble fylt av skam og skyldfølelse. Altså hvorfor skal JEG skamme meg over at en random idiot valser bort til meg og grafser på puppene mine? Det gir ingen mening, likevel gikk jeg rundt med en ekkel skamfølelse i flere timer etterpå. Og jeg ville i hvertfall ikke fortelle noen om det! 

Poenget mitt er at man ikke alltid reagerer på en ønskelig måte. Tvertimot sier psykologer at det VANLIGE er å fryse til og ikke klare å røre seg eller gjøre noe i vanskelige situasjoner. Så å lange ut mot noen som har trosset skamfølelsen og valgt å stå frem på et senere vitner om uvitenhet. 

Det aller beste er om folk rundt, og kanskje spesielt kamerater sier i fra om uakseptabel oppførsel. De aller fleste menn klarer jo å oppføre seg, så kanskje de også kan bli flinkere til å slå ned på andres dårlige oppførsel.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemia skrev:

Det aller beste er om folk rundt, og kanskje spesielt kamerater sier i fra om uakseptabel oppførsel. De aller fleste menn klarer jo å oppføre seg, så kanskje de også kan bli flinkere til å slå ned på andres dårlige oppførsel.

Dette. Menn kan også si i ifra.

Endret av Alivamale
Presisering, ordlyd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
On 2/17/2019 at 1:12 AM, HarryDotter said:

Ingen som sier at man ikke kan. Men for offeret sin del bør jo vedkomne ta tak i det når det er ferskt. Ingenting, absolutt ingenting løser seg noe bedre ved å vente og utsette. Uansett hvor hardt det føles der og da. It's a fact of life.

Grunnen til at sånne #metoo monster drittsekker får makt og hav av tid til å skremme og true sine offre, er nettopp fordi de har fått holde på for lenge! De har fått næring av omgivelsene og de rundt seg til å fortsette å være rasshøl. Det er derfor de har kommet til det nivået de er pp. De merker at ingen tør å gjøre noe, derfor fortsetter de i samme spor. Hadde noen hatt mot til å sette drittsekkene kraftig på plass tidlig nok, hadde det ikke vært rom for å utvikle seg til sånne mannsgriser. At hele komikermiljøet, både menn og kvinner, har holdt musekjeft i ti år!! Og plutselig nå fosser over av de rikeste utskjellinger, hatmeldinger, syke historier og personkarakteristikker....det syntes jeg er.....trist...eller bare surealistisk.

Jeg leste alle svarene inne på facebook ranten til Christoffer. Det satte min tro på menneskeheten tilbake 20 år. Middelalderen her we come!

Jeg opplevde for noen år siden at en mann kløp meg skikkelig i rumpa på bar. Jeg sa fra med EN gang. Jeg fikte ikke til ham, men jeg ropte til ham at det er IKKE greit og det kom vel et par banneord også. Reaksjonen var at han og kompisene sto og lo av at jeg kjeftet, og dama hans holdt på å fly på meg, så jeg måtte bare forlate baren.

Hva i all verden gjør man da? Ringte til baren og sa fra til eierne, og de sa at de ikke hadde merket noe og de får ikke gjort noe med sånt uansett, men beklaget at jeg var såret, eller noe i den duren. Fantes jo ikke noe bevis, og det var jo "bare et klyp i rumpa" så er det vits i å gå til politiet og sitte i en evighet der for å få et henleggelsesbrev i posten?

Det er fryktelig frustrerende hvor utrolig lite makt vi damer har i disse situasjonene, og akkurat da hadde det vært fryktelig hyggelig om en holdningsendring førte til at de andre i baren ikke lo, men heller fortalte denne mannen at sånt skal man ikke gjøre, sånt er ikke kult, istedenfor at jeg må føle meg latterliggjort og forlate stedet for å ikke bli banket opp av en annen dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg opplevde for noen år siden at en mann kløp meg skikkelig i rumpa på bar. Jeg sa fra med EN gang. Jeg fikte ikke til ham, men jeg ropte til ham at det er IKKE greit og det kom vel et par banneord også. Reaksjonen var at han og kompisene sto og lo av at jeg kjeftet, og dama hans holdt på å fly på meg, så jeg måtte bare forlate baren.

Hva i all verden gjør man da? Ringte til baren og sa fra til eierne, og de sa at de ikke hadde merket noe og de får ikke gjort noe med sånt uansett, men beklaget at jeg var såret, eller noe i den duren. Fantes jo ikke noe bevis, og det var jo "bare et klyp i rumpa" så er det vits i å gå til politiet og sitte i en evighet der for å få et henleggelsesbrev i posten?

Det er fryktelig frustrerende hvor utrolig lite makt vi damer har i disse situasjonene, og akkurat da hadde det vært fryktelig hyggelig om en holdningsendring førte til at de andre i baren ikke lo, men heller fortalte denne mannen at sånt skal man ikke gjøre, sånt er ikke kult, istedenfor at jeg må føle meg latterliggjort og forlate stedet for å ikke bli banket opp av en annen dame. 

Du har makt. Du liker ikke å bli knepet på rumpen av «gud og hvermann”. Det er ikke greit. Jeg er en kvinne oppvokst i den nest største byen i Norge. Hva hindrer deg i å bo/flytte fra der du er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Just now, Alivamale said:

Du har makt. Du liker ikke å bli knepet på rumpen av «gud og hvermann”. Det er ikke greit. Jeg er en kvinne oppvokst i den nest største byen i Norge. Hva hindrer deg i å bo/flytte fra der du er?

Hva mener du? Dette skjedde ikke i byen jeg bor i nå. Det var et eksempel på at det ikke alltid hjelper å si fra med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bibbis skrev:

Nå var det vel ØB selv som gikk ut offentlig med historien denne gang. Om Ola Nordmann hadde hatt samme mulighet til å bruke diverse medier på lik linje som Ørjan, så hadde vi stått i akkurat samme situasjon. 

 

Det er vel mye som tyder på at han skjønte at det nærmet seg noe, og prøvde å ta hånd om situasjonen på egen hånd før det sprakk i media. Det ble mildt sagt et gedigent magaplask......

Som en liten digresjon kan man jo også nevne at John Christian Elden bare bekrefter at han er en kynisk advokat. Han er åpenbart dyktig, men moral har han ikke. I det ene øyeblikket saksøker han x antall menn for å ha spredt nakenbilder av Nora Mørk, og taler så varmt om privatlivets fred etc., før han i neste øyeblikk står på Burøes side og sender trusselbrev til de som anklager han for seksuell trakassering, hvorav flere av handlingene er minst like alvorlige som å spre nakenbilder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, A4. skrev:

Ganske drøy tittel og ensidig og ukritisk vinkling av en "artikkel" som er satt sammen av klipp og lim fra ymse kilder. De har, i tillegg til de anonyme jentene, ÉN person til å underbygge det de skriver? André Jerman gir en kommentar per e-post, resten velger å ikke kommentere eller har ikke svart på forespørsel om kommentar. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
12 timer siden, XmXa7 skrev:

Er det helt tyst fra Burøe-siden i dag? 

Nå ser det ut til at Giske tar over litt i media for han igjen da. Flotte typer de der.

Ja få høre, hva er det Giske har gjort denne gangen? Hvilket grovt overtramp var det som kom frem i media nå? 

Det var vel det at en jente kom bort til han og tok bilder med han, og de hadde danset! Det er helt grusomt, for et overtramp. 

Face it, media tar ikke bare kaken - de tar kaken deres ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne da jeg skulle lete opp radioprogrammet Atle A nylig deltok i:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/ka06mA/Bestefar-Atle-Antonsen-48-Bonustracket-i-livet-kom-tidligere-enn-forventet

Portrettintervju med Atle i A-magasinet fra august 2018. SMS-saken blir tatt opp også her, og det komiske er beskrivelsen av ØB fra Aftenposten:

"En sen kveld i juli for tre år siden sendte Antonsen en serie tekstmeldinger til komiker-kollega Ørjan Burøe av det eksplisitte slaget. På bloggen sin skrev Burøe – altså mannen til bloggeren Marna «Komikerfrue» Burøe – senere at han opplevde enkelte av dem som «drapstrusler uten smileys». Antonsen la seg senere langflat i mediene, blant annet etter å ha fått journalister på døren hjemme."

Mannen til Komikerfrue, altså.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer fra samme intervju:

– Men det ligger mer bak enn det som kom frem i sakene.

– Som hva? 

– Det er et bakteppe. Jeg ønsker ikke å si så mye mer om det.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, minimymlen skrev:

Litt mer fra samme intervju:

– Men det ligger mer bak enn det som kom frem i sakene.

– Som hva? 

– Det er et bakteppe. Jeg ønsker ikke å si så mye mer om det.

Dette skjønner man mer av nå enn den gang da ØB gitt ut med sms’ene. Da virket det som ren overkjøring fordi AA ikke gikk ut med noe om bakteppet da han beklaget.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...