Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Macimba skrev:

Som dere skriver..... hva med å roe litt ned. Jeg tror de fleste har fått frem budskapet nå.

Og ja, jeg fordømmer også det han har gjort.

Ja dette er jeg enig i. Ro ned. Jeg fordømmer også det han har gjort, men nå står han så til de grader i gapestokken mens folk spytter på ham. Jeg liker det ikke. 

Men han må jo gjøre det eneste rette her, å be om oppriktig unnskyldning! Han gjør så mange feil. Har han ingen rundt seg som kan gi ham det eneste gode rådet da? Fader så dumt! Han bør gjøre sitt for å slippe den sinnsyke motviljen mot seg. 

Jeg hører ikke på Tusvik og Tønne. Jeg får vondt i ørene av dem. Men jeg får med meg saken. Hvem får ikke det?! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Lanolin skrev:

Imgur til denne kommentaren. Rett skal vere rett, Ødegaard har skrevet dette. Om det kan bevises at ØB har gjort dette, veit eg ikkje. 

@Emmy_H Trykk på Imgur for å se screenshot av kommentaren. Manageren til Ørjan la ut dette bildet i kommentarfeltet til Christoffer Schjelderups tråd på FB for noen dager siden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Er det noen som kan si meg hvor Atle Antonsen har kommentert saken? 

Tror ikke han har det. Hvis han ikke kommenterte noe på Christoffer Schjelderup sin FB, mener å ha sett navnet hans der, men kan ha vært noen som nevnte ham bare..

Folk spekulerer ihvertfall i om saken med at Atle sendte Ørjan drapstrusler for noen år siden har noe med dette å gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silketeppe skrev:

Tror ikke han har det. Hvis han ikke kommenterte noe på Christoffer Schjelderup sin FB, mener å ha sett navnet hans der, men kan ha vært noen som nevnte ham bare..

Folk spekulerer ihvertfall i om saken med at Atle sendte Ørjan drapstrusler for noen år siden har noe med dette å gjøre. 

Aha. Jeg mener å huske noen sa han hadde kommentert anklagene, men mulig jeg har missforstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Aha. Jeg mener å huske noen sa han hadde kommentert anklagene, men mulig jeg har missforstått. 

Det er mange år siden, han sendte. ØB SMS i fylla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Er det noen som kan si meg hvor Atle Antonsen har kommentert saken? 

I Christoffer sin lange tråd på fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Er det noen som kan si meg hvor Atle Antonsen har kommentert saken? 

Han har kommentert i kommentarfeltet til Schjelderup, og så fikk han noen spørsmål om SMS'ene i forrige ukes "Sånn er du" https://radio.nrk.no/serie/saann-er-du

Og så har han likt flere av innleggene i det nevnte Schjelderup-innlegget. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lerke987 skrev:

 

Akkurat nå, Pokemonaddicted skrev:

I Christoffer sin lange tråd på fb

 

Akkurat nå, minimymlen skrev:

Han har kommentert i kommentarfeltet til Schjelderup, og så fikk han noen spørsmål om SMS'ene i forrige ukes "Sånn er du" https://radio.nrk.no/serie/saann-er-du

Og så har han likt flere av innleggene i det nevnte Schjelderup-innlegget. 

Takker! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kirurg som tabber seg ut på jobb gjentatte ganger mister jobben.. 

En lege kan miste legelisensen ved uaktsomhet.. 

Bør ØB kunne fortsette som komiker etter alt dette, eller det på tide å skifte beite nå? 

Et par "Unnskyld" I media kan vel ikke rette opp dette? 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ØB har gjort, er selvfølgelig IKKE greit på noen som helst måte. MEN er en slik offentlig gapestokk egentlig innenfor? Jeg mener, det er en grunn til at vi har et rettsapparat i Norge. Jeg mener også at ofrene hans har en «plikt» til å anmelde han til politiet dersom de mener at han har begått overgrep, trakassering og/eller andre ting. Hvis han har holdt på med dette i 20+ år, og INGEN har anmeldt han, kan man da kanskje skylde litt på seg selv også, for at han har fått fortsette uten at det har blitt noen konsekvenser av det? Jeg mener, hadde mange nok anmeldt han, tenker jeg at politiet til slutt hadde måttet se nærmere på saken, i stedet for å henlegge den, som de dessverre så altfor ofte gjør :(
Det er også klart at dersom han har holdt på med dette i 20+ år, er det nok mange saker som enda ikke har blitt nevnt. Hvor vil dette ende, liksom?

Uansett, jeg liker bare ikke den gapestokk-mentaliteten som er ute og går. Jeg tenker da først og fremst på barna hans som faktisk er helt uskyldige oppi dette. Det kan ikke være noe morsomt å lese så mye dritt om pappaen sin på nett og i aviser, og at så mange mennesker hater han. «Ja, det skulle han tenkt på da han gjorde dette!», tenker du kanskje? Ja, det skulle han, men det gjorde han tydeligvis ikke, men skal dette gå ut over barna hans, fordi han var et rasshøl? Så tenker jeg på Marna. Hun kan umulig ha det lett i denne situasjonen. Til tross for alt han har gjort, er hun nok fremdeles glad i han. Han er pappaen til barna hennes. Man kan ikke bare skru av følelsene sine.

Så tenker jeg også at man generelt skal være litt forsiktig med å henge ut enkeltpersoner. Vi har tidligere sett hva slags konsekvenser dette kan bringe med seg. Tidligere helseminister, Tore Tønne, tok livet sitt i 2002, etter å ha opplevd et voldsomt mediepress der han b.la var forsidestoff i 17 dager, pga økokrim hadde tatt ut tiltale mot han for grovt uaktsomt bedrageri. Er det dette vi vil at skal skje igjen? For det er nemlig det som i ytterste konsekvens, kan skje.

Det er helt greit at slike saker diskuteres og kommer frem i lyset, for det er ikke et slikt samfunn vi vil ha, men jeg vil heller ikke ha et samfunn hvor man skal bli uthengt og dømt i sosiale medier, heller! Blir man utsatt for urett, gå til politiet. Anmeld. Ikke gi deg!

  

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Bolledeig said:

Og en annen ting. Det er flere grunner til at man ikke sier et bestemt NEI og mer et sånn "hehe nei" 

  • Personen som utsetter deg for dette kan påvirke om du har penger til å betale husleie neste måned
  • Personen som utsetter deg for dette kan påvirke fremtidig karriere
  • Du har opplevd andre tilfeller der det å være bestemt i avvisningen har ført til at menn har blitt aggressive mot deg, og du ser på det som ditt ansvar å "skåne" følelsene deres

Dette er så sant! Nederste punktet ditt traff meg skikkelig, og det er grunnen til at jeg får en kraftig angstreaksjon når jeg må avvise noen. Derfor pleier jeg heller å feie det under teppet og forsvinne, men hadde det vært på jobb som i Kemma sin situasjon kunne jeg ikke stukket av gårde akkurat. Forstår godt hvordan noe sånt her kan skje over tid jeg, og forstår også godt hvor lett det er å si at «man kan jo bare kan si det og det, for det hadde jeg gjort», uten å sette seg inn i situasjon og bakgrunn. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Nei, det var heller jeg som formulerte meg klønete. Kommentaren var ikke myntet på deg, men som en respons til det du tar opp og, var rettet mot alle de som faktisk insinuerer det du nevner. Det var altså ikke deg jeg kritiserte, og jeg beklager dersom du oppfattet det sånn 😊

 

Okei, da misforsto jeg deg - men da er det oppklart😊👍🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Janzypants said:

Det ØB har gjort, er selvfølgelig IKKE greit på noen som helst måte. MEN er en slik offentlig gapestokk egentlig innenfor?

Om man velger å fortelle sin versjon av historien i alle landets større aviser så må man tåle at andre forteller sin versjon. Samt at det blir en offentlig diskusjon om hva han har holdt på med.

Ingen har rett til å kunne gå ut i mediene uimotsagt.

Endret av SVK
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må enn ikke glemme at det var ØB som selv startet dette med å gå ut i avisen med en av de pinligste beklagelsene jeg har sett. 

Og at han ikke så denne komme, klarer jeg ikke å fatte. Men det viser jo at der er rinelig mangel på antenner der i gården. Og at de begge to forsetter og legge ut bilder av barn og seg selv som om alt er helt topp. Ja jeg kjenner at jeg synes ikke så fryktelig synd på dem. Det er kanskje feil av meg..

Mange snakker om tilgivelse, og tenker at ØB og bør få enn viss tilgivelse av «folket». At livet etter hvert går videre. (Han bør legge seg paddeflat selfølgelig) Men akkurat som med Trond Giske så mener jeg at med så grove overtramp så bør de trekke seg fint ut av rampelyset og holde en lav profil. Ikke bare for et par mnd eller år..men for alltid. Men som Trond Giske rekner jeg ikke med ØB kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kanskje mest «fascinerende» ( i mangel av et bedre ord) er at manageren til ØB har klart å gjøre en helt håpløs situasjon enda verre! Kan man gjøre en dårligere jobb for sin klient enn han har gjort? Det er helt utrolig at det er mulig! Han er krenka av noe som er skrevet på jodel (har ikke sett noe bevis), mens ØB står dypere og dypere i gjørma! Man tenker at de fortjener hverandre de to der...

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, SVK skrev:

Om man velger å fortelle sin versjon av historien i alle landets større aviser så må man tåle at andre forteller sin versjon. Samt at det blir en offentlig diskusjon om hva han har holdt på med.

Ingen har rett til å kunne gå ut i mediene uimotsagt.

Så enig med deg. ØB prøvde seg på en unnskyldning offentlig, men det gikk dårlig.

Dette burde vel egentlig Team ØB forutsett, eller tenkte de at de kunne true folk til stillhet? 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...