Gå til innhold

Boblevann ble ruger litt tidligere enn planlagt


boblevann

Anbefalte innlegg

28+3

Bekkenet har offisielt begynt å krangle :( Har slitt de siste ukene med smerter i symfysen som har kommet og gått litt. Overhodet ikke noe hemmende i hverdagen, mest irriterende. Men nå har det kommet for fullt, fulgt av hoftesmerter og litt kranglete korsrygg. Var vel for mye å forlange at jeg skulle gjennomføre dette svangerskapet totalt symptomfritt 😅Passer uhyre dårlig, vi har overtatt ny leilighet og samboer reiser på jobb igjen nå - så jeg står alene med oppussing/innflytting.. Har heldigvis masse god familie som har sagt de skal hjelpe meg mye ❤️ Jeg klarer fint å fungere med dette bekkenet altså, hverken sykemelding eller andre tiltak er relevant slik jeg ser det. Men plagsomt er det, særlig når jeg beveger meg mye ila en dag.. Våknet i natt også en gang hvor det kjentes ut som hele bekkenet hadde låst seg, fy søren det var vondt.. Fikk hjelp av samboer til å skifte stilling og så ble det bedre :fnise: Følte meg som en hval...

Lille er svært aktiv, lurer på om morkaken har trukket seg lenger opp sånn at jeg kjenner han bedre? Kommuniserer mye med han hvert fall, er så gøy at han ''svarer'' når jeg klemmer på magen! På UL forrige uke lå han med hodet ned, og det tror jeg han gjør enda, alle sparkene kommer i alle fall opp mot høyre ribbein 😛 

Har også begynt å tenke litt på fødselen.. Siden samboer jobber borte og har 6 timer hjem når han er på jobb, må jeg jo ha en backup plan på hvem som skal være med dersom det starter når han er der. Han kommer hjem når jeg er 38+3, og blir da hjemme til etter fødsel - så jeg regner jo med han får være med. Men må ha en plan i tilfelle! Jeg tenker automatisk at det må bli mamma. Hun bor nærmest, vi har et veldig godt forhold og jeg er ikke sjenert over noen ting ovenfor henne. Vet at svigermor kunne tenkt seg å være med, men selv om hun er verdens søteste dame er jeg liksom ikke  komfortabel med henne 😮 Kan aldri tenke meg at jeg ikkville vært ukomfortabel med å kle meg naken foran henne.. Nei, det blir nok min mamma dersom samboer ikke rekker hjem tror jeg! Er det urimelig? Jeg tenker at jeg har lov å være egoistisk akkurat da 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er overhodet ikke urimelig å ikke ville ha med svigermor, det forstår hun nok. For meg hadde det vært uaktuelt med mor også, men forestår godt at andre finner trygghet i det hvis mannen ikke kan. I dette valget kan du trygt være så egoistisk du bare vil. Det heter vel egentlig å ta hensyn til seg selv tenker jeg 😉 

Krysser fingrene for at mannen får være med!🤞

Og kjipt med bekkenplager. Pass på så det ikke blir verre!🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen handler om deg, så det er utelukkende hva du er komfortabel med som teller. Hvis du vil ha din mor som back-up, er det sånn det blir. Det å behandle bestemødrene likt tenker jeg gjelder helt andre ting enn fødselen!

Mannen fikk så vidt ta på eller snakke til meg under fødselen, så hvis han ikke kunne vært med denne gangen, tror jeg jeg ville gjort det alene (og hatt noen som kom når jeg var ferdig) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Irisiri @Bokdamen godt å høre! Hun er overhodet ikke en sånn som krever altså, så det skal nok gå helt fint - hun har bare hintet at hun kunne tenke seg det 😅 Kommer nok ikke til å nevne noe om det, bare si til min mor at hun er min reserve om det skal være noe.. Ja, jeg har også tenkt at jeg sikkert hadde klart meg fint alene, men i og med at det er første gang og jeg ikke aaaaner hva jeg går til høres det litt skummelt ut også 🙈 

Meen det er vel ikke så ofte førstegangsfødende føder før uke 38, i tillegg til at «det ligger i slekta» å gå overtid - så jeg er ikke veldig stressa egentlig. Har en god følelse av at samboer rekker hjem med god margin 👼🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+0

Ny uke, ny kontroll hos jordmor! Likte ikke denne jordmora så godt, var en vikar som virket ganske kvass og belærende 🤔 Heldigvis er «min» jordmor tilbake neste gang 😆 Ellers var alt vel, JM mente lille fortsatt ligger med hodet ned som på UL - men jeg tror nå han driver å turner mye enda jeg da. Tror han har snudd seg mange ganger mellom forrige UL og i dag! Sparkene kommer hvert fall i hytt og dynevær, og opp til flere ganger for dagen kommer store bevegelser hvor magen blir helt skeiv og jeg føler jeg blir vrengt 😂 Så han har nok ikke bestemt seg helt ennå.. 

Vi har også overtatt nye leiligheten 🤩 Så nå er det oppussing for full musikk, jeg kjenner veldig på tidspresset.. Er ikke veldig omfattende greier vi skal til med, mest maling, nye lister og sånn «pynt» - men jeg kjenner et stadig økende behov for å komme på plass! Tenkte for en måned siden at vi har jo heeeeeeele sommeren foran oss før vi må stresse med babyplanlegging, men nå har panikken tatt meg 😂 Kanskje fordi det står «UKE 30» i PregLife-appen med store bokstaver? Er plutselig så lite tid igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny leilighet!

Kjenner meg igjen ja😅 Jeg har også fått et vanvittig behov for å få ting i orden. Har hatt så is i magen, men nå vil jeg bare ha alt klart raskt. Kommer virkelig ikke over hvor langt vi er på vei😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Irisiri skrev:

Gratulerer med ny leilighet!

Kjenner meg igjen ja😅 Jeg har også fått et vanvittig behov for å få ting i orden. Har hatt så is i magen, men nå vil jeg bare ha alt klart raskt. Kommer virkelig ikke over hvor langt vi er på vei😍 

Tusen takk! Blir fantastisk godt.. Bosituasjonen i sommer har vært litt kaotisk, har bodd mest på jenterommet hjemme hos foreldrene mine - og kjenner litt på det å være voksen, ferdig utdannet, kjempe-gravid og bo hjemme 🤭🤭 Men vi orket ikke leie noe nytt for to måneder, visste jo at vi skulle overta denne i august 🤩 

Nei jeg skjønner ikke hvor dette svangerskapet har blitt av, og det er veldig rart med tanke på at jeg synes det tar ufattelig lang tid å komme fra en uke til neste 😂 Synes det var nå nettopp jeg startet i psykiatripraksis og informerte veileder om at jeg var 11 uker gravid.. JM spurte i går om jeg begynte å bli klar for å bli mamma - og jeg tenkte ehhhh nei?? 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+6

I morgen (fredag) bikker jeg 30 fullgåtte uker 😱 Kjenner panikken brer seg 😂 Gleder meg samtidig veldig til å møte han 💙 Lurer på om det begynner å bli litt trangt på han der inne? Synes de kickbokser-sparkene har avtatt veldig i det siste, er få «skikkelige» spark.. Ikke misforstå, jeg kjenner masse masse liv altså - men det er annerledes! Bevegelsene er større og litt treigere på en måte, kjennes mer ut som han snur, vrir og vender på seg i stedet for å faktisk sparke? 🤔 Og han har fått for vane å legge føttene under ribbeina mine 😦 au.. 

Bekkenet og ryggen liker dårlig oppussing + full jobb, så har måttet pause oppussing litt de siste dagene... Passer meg dårlig, men jeg kan ikke slite meg ut 😯 Har fri neste uke, så får ta litt oppussing/innflytting da. Gleder meg stort til å få samboer hjem igjen, er tungt å stå med dette alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+1

Har søkt permisjon fra jobb! Sjefen min ønsket at jeg skulle gjøre det så snart som råd sånn at han kunne lyse ut vikariatet. Vi har funnet ut at jeg skal ta hele fellesperioden, 10 uker ulønnet og så all ferien min - så da blir jeg hjemme til medio september 2020 💙

Så får samboer pappaperm fra medio september og til over nyttår - så blir barnehagestart når lille er 1 år og 2 mnd etter planen! Tror det blir en god ordning 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+0

Tempoet er for høyt 😫 Har stått alene med oppussing av ny leilighet pga samboer har vært på jobb til nå, og det kjennes godt på kroppen! Ryggen krangler, bekkenet krangler og jeg kjenner meg rett og slett helt utmattet 😴 Får skikkelige symfysesmerter hver gang jeg reiser meg opp f.eks - men det som er så rart er at det går over når jeg har stått/gått litt? Har også smerter i korsryggen som innimellom gjør at ene benet svikter 😅 Veldig rart og vondt... Men jeg har kjørt meg for hardt i det siste, så hardt at jeg gruer meg litt til neste kontroll senere i uka 🤔 

Gleder meg veldig til min kjære kommer hjem nå i helga. Da skal han få overta stafettpinnen og så kan jeg «dille» i stede (pakke ut ting, kjøpe gardiner, sortere barneklær osv) 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 timer siden, boblevann skrev:

Gleder meg veldig til min kjære kommer hjem nå i helga. Da skal han få overta stafettpinnen og så kan jeg «dille» i stede (pakke ut ting, kjøpe gardiner, sortere barneklær osv) 🥰

Du må virkelig passe på deg selv! Beina høyt og lavest mulig tempo når kjæresten kommer hjem 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å roe litt med nå, ja! Du får ingenting igjen av å holde på sånn. Håper du bare har slappet av hele lørdagen og det burde du gjøre i dag også 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 8.42, Bokdamen skrev:

 

Du må virkelig passe på deg selv! Beina høyt og lavest mulig tempo når kjæresten kommer hjem 😘

 

3 timer siden, Dovendyr1 skrev:

På tide å roe litt med nå, ja! Du får ingenting igjen av å holde på sånn. Håper du bare har slappet av hele lørdagen og det burde du gjøre i dag også 👍😊

Hehe, samboer kom hjem i går formiddag og overtok alle mine prosjekter. Han hadde med seg en kompis til å hjelpe, og jeg ble beordret rett på sofaen 😄 Kjente jeg bare kapitulerte der, og ble liggende og dirigere troppene 🙈 Eneste jeg måtte gjøre var å skaffe noe mat i går kveld, kjente det var skikkelig deilig med en daffeettermiddag! Gleder meg sånn til vi kan flytte skikkelig inn 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32+0

Jeg er offisielt lei av å være gravid 😐 Ting begynner å bli tungt, skal ikke den minste anstrengelse til før korsryggen og symfysen skriker etter hjelp 😫 I tillegg til moderate halsbrannplager, dårlig søvn og at jeg føler meg stor, klumsete og treig... Har egentlig ikke én spesifikk plage som er i veien, men masse smågreier hele tiden. Lille ligger enda med hodet ned, og ofte når han snur på seg eller jeg går i trapper får jeg voldsomme stikninger i underlivet! Kjennes ut som noe stikker i vagina liksom, som om noe er på vei ut. Min første tanke var selvsagt fremfall, men jeg har studert opp og ned og i mente med speil og lys der nede - og alt ser normalt ut :fnise: 

Var på kontroll i går, og både jeg og lille ble «godkjent» 🥰 Han vokser fint, og blodtrykk og urin var normale. Veldig godt å se at de siste ukene med alt for høyt tempo ikke har satt spor andre steder enn i ryggen. Har femti ganger roligere dager nå! Siden samboer er hjemme ble han med på kontroll, så nå er farskapserklæringen i orden. Godt å slippe og tenke på det etter fødsel 👼🏼 Hadde også fødselsforberedende samtale, men hun sa egentlig ikke noe jeg ikke har googlet meg frem til eller sett på Fødeavdelingen før 😂 Tror samboer hadde nytte av det da, han virker mye mer interessert i fødselen nå enn før. Eller - han har jo alltid vært interessert i form av at babyen kommer ut, men nå er han helt fascinert av kroppen min og hva den skal gjøre 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skremte han vel ikke å sa farskapstest istedet for farskapserklæring? 🤭 Hører på en podcast der dama til han ene sa feil, han tenkte ikke over det før gutta på jobben reagerte på det når han sa hva han skulle gjøre. Han ble litt stressa da kan du si 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du har såpass med plager at du er lei av å være gravid😬 Det skal jo ikke være sånn! Hva sa jordmor til det da? Er det kanskje på tide å vurdere en liten sykemelding?

Jeg ler hardt av kommentaren til @Dovendyr1 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.8.2019 den 10.09, Dovendyr1 skrev:

Du skremte han vel ikke å sa farskapstest istedet for farskapserklæring? 🤭 Hører på en podcast der dama til han ene sa feil, han tenkte ikke over det før gutta på jobben reagerte på det når han sa hva han skulle gjøre. Han ble litt stressa da kan du si 🙈

Hahahahaha nei det kom jeg ikke på en gang 😂 

På 30.8.2019 den 12.36, Irisiri skrev:

Så kjipt at du har såpass med plager at du er lei av å være gravid😬 Det skal jo ikke være sånn! Hva sa jordmor til det da? Er det kanskje på tide å vurdere en liten sykemelding?

Jeg ler hardt av kommentaren til @Dovendyr1 😂

Nei hva skal hun si, er jo lite å gjøre noe med 🤔 Hun bare presiserte at jeg må høre på kroppen min, og hun betrygget meg på at smertene jeg har ikke er farlig for baby :) Hun luftet sykemelding ja, men jeg føler liksom ikke det er jobben som er problemet men fritiden 😂 Jobben går veldig fint, har verdens mest forståelsesfulle kollegaer og får gjøre egentlig de oppgavene jeg vil i det tempoet jeg vil.. Jobber på en rolig avdeling, så det er god tid til pauser og å sette seg ned - heller ikke fysisk krevende.. Jeg har tro på at det blir bedre nå når vi begynner å komme i hus i nye leiligheten 🤩 Er omtrent ferdig innflyttet, og det som mangler blir nok ordnet i løpet av en uke! Håper det kommer seg da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+0

Bare fire uker til permisjon 😮 Merker at kroppen har begynt å gjøre seg fødeklar som smått, har mye stikninger nedover og tror blodtilstrømningen nedentil har økt heftig. OBS TMI: det har blitt større på en måte der nede :fnise: Ellers er formen en del bedre enn ved forrige innlegg, vi har kommet på plass i leiligheten og jeg kan slappe av med god samvittighet. Har skrevet en plan over det som gjenstår og når jeg skal gjøre det - sånn at det ikke skal bli for mye hver dag. 

Det tyngste som gjenstår er å male et tak, men nå fikk jeg akkurat melding om at min kjære pappa og fremtidig super-bestefar som har fri i dag ønsket å låse seg inn og male det i dag om det var greit for meg (er på jobb selv) 🤩 Familien min har virkelig stilt opp med denne flyttingen altså. Er så takknemlig 😍 

Ser forresten at det høres ut som min samboer er totalt åndsfraværende 😂 Det er han altså overhodet ikke, men han har som skrevet før reisejobb og er veldig mye borte nå for tiden. Han ringte forresten i går og sa at han hadde fått endret på skiftperiodene sine frem til januar, slik at de er kortere og han får mye mer tid hjemme med meg og baby også etter omsorgspermisjonen er over ❤️ Kjente jeg ble veldig letta av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+6

Måtte ringe lønningskontoret i dag og mase om inntektsmelding... Ringte NAV da jeg ikke helt skjønte meg på nettsidene, og han sa at de ikke hadde fått inntektsmelding og at de 4 ukene med behandlingstid ikke begynte å løpe før den var mottatt. Blir så irritert, jeg var i kontakt med lønningskontoret for en uke siden og minnet dem på at de måtte sende den. Er straks bare 3 uker til permisjon, så håper NAV får behandlet søknaden før det 😯

Jeg skal nemlig ikke ha det snev av stress over meg den første permisjonsuka.. Samboer kommer ikke hjem før jeg er 38+5, så den første uka i permisjon skal jeg ligge med beina høyt og knipe igjen 😂 Ingen skal så mye som nyse rundt meg før han kommer hjem 😂 (ja, panikken for å måtte føde alene har tatt meg litt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+3 

Bare 42 dager igjen til termin 😯 Gleder meg veldig til permisjon nå, er sliten.. Har mye mindre på gang på hjemmebane nå, er utrolig deilig å komme hjem og kunne ligge på sofaen med god samvittighet 😍 Men 100% stilling i turnus er tøft, glad det bare er tre korte uker igjen! Jeg begynner å bli stor, det begynner å bli tungt.. Ryggen krangler veldig og det er så tungt å puste 😅

Tror lillebaby har blitt stor! Bevegelsene er helt annerledes, har mye stikninger nedover og en del kynnere.. Har også periodevis masse murringer, men de kommer ikke samtidig som kynnerne så er ikke bekymret. Magen blir ikke hard når murringene kommer 👍🏼 

Fikk akkurat høre at en bekjent av meg fødte nå i uke 26, et lite knøtt på vel 900 gram.. Selv om ting heldigvis ser bra ut for dem, er jeg SÅ glad vi er forbi det stadiet 😱 Vår lille kan heldigvis komme ut nå uten at vi trenger å være så fryktelig redde 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...