Gå til innhold

Boblevann ble ruger litt tidligere enn planlagt


boblevann

Anbefalte innlegg

21+0 

Har vært på kontroll igjen i dag, og jordmor var fornøyd. Lille viste ingen tegn til misnøye, og jeg har det helt fint. Murringer og ømheten nederst i magen var helt naturlig sa hun - så lenge vi ikke snakket om skikkelige smerter så var hun ikke bekymret. Så deilig å høre lille, samboer var også med på kontroll i dag og jeg tror han også satt pris på det 😄❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagdrømmer skikkelig i dag 🥰 Har sittet ute i sola i hele dag og nytt temperaturen og min lille ferie nå mellom skoleslutt og jobbstart. Tenk neste år på denne tiden har vi en liten pjokk på åtte måneder som sitter her på teppet med meg 😍 Jeg gleder meg sånn til å møte han, og tenker med gru at dette er alt for tidlig å bli utålmodig 😂 Likevel er jeg utrolig nok over halvveis, så det nærmer seg jo med stormskritt 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+4

Jeg har ferie denne uka, og bruker uka til å fullføre diverse småprosjekt rundt om i huset. Litt maling her og der, litt ommøblering jeg har tenkt på lenge men ikke orket osv. Formen er så bra, jeg føler meg fantastisk *bank i bordet* :gravid: 

Lille gir mye livstegn fra seg om dagen, synes han sparker hele tiden. Av og til blir jeg litt bekymret for om han ikke sover i det hele tatt? 😮 Men med en gang samboer skal kjenne på magen så er det helt stilt. Håper han har den effekten på babyen etter den er født også, at med en gang pappaens hånd kommer i nærheten blir det stille :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, man får jo bare håpe at pappas hånd vil ha den effekten ja😏 Herlig med god form og mye bevegelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det haglet på med kynnere, er det normalt så tidlig? 😮 De er jo ikke vonde, men jeg skal slett ikke si det er behagelig når hele magen blir hard som en bowlingkule..  Jeg kjenner liksom at det strammer til, og blir helt hardt. Jeg synes det er alt for tidlig, men det er kanskje vanlig? Vet ikke 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kynnere hver dag, både morgen, kveld og når jeg hviler på sofaen. Bevegelse gjør at det forsvinner. Men jeg aner ikke hva som egentlig er normalt? Hadde vært interessant å vite, for det virker ikke så vanlig så tidlig når jeg googler. Håper noen andre svarer👍

Endret av Irisiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Irisiri skrev:

Jeg har kynnere hver dag, både morgen, kveld og når jeg hviler på sofaen. Bevegelse gjør at det forsvinner. Men jeg aner ikke hva som egentlig er normalt? Hadde vært interessant å vite, for det virker ikke så vanlig så tidlig når jeg googler. Håper noen andre svarer👍

Greit å se at det ikke bare er meg da 😱 Jeg har også selvsagt googlet, men ser ut for meg som om det er mest høygravide som er plaget.. Er bare 21+6 i dag 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har daglig kynnere nå, er 21+1 idag, og har hatt det i en ukes tid. Men dette er jo mitt andre svangerskap, første gang hadde jeg aldri en eneste kynner, så det var nytt for meg denne gangen😅 Men kanskje lurt å kontakte jordmor? Det kan jo være et tegn på at kroppen trenger å roe litt ned🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+6 og får det hvis jeg anstrenger meg (bratt oppoverbakke, bære tungt e.l), men ikke ellers. I første svangerskap var jeg mye lenger på vei før jeg opplevde kynnere så det er ganske uvant.

Ville tatt det som et tegn på at det er på tide med ferie, men det har du jo. Merker du noe forskjell utifra hva du gjør på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FruFiolett jeg har nevnt det for henne en gang før (men da var det ikke like ofte) og hun var ikke veldig bekymret 🤷🏽‍♀️ har også tenkt på det med tempoet, men nå har jeg jo ferie og svært bedagelige dager.... 

@Bokdamen Nei jeg gjør egentlig ikke det 🤔 Sånn som i går så sov jeg lenge, malte en dør, vasket litt klær og når jeg la meg på sofaen etter middag så haglet det på 🤔 Altså ikke en hverken særlig stressende eller fysisk krevende 😟 Merket dem først for noen uker siden med det var under trening osv, så det er jo litt mer naturlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+1

Dere som har født før - er det ikke ekstremt rart å ikke være gravid lenger? Jeg tenkte litt på det i går, jeg er jo blitt så vandt til den voksende magen, bevegelsene til den lille, alt jeg ikke kan spise osv. Må være forferdelig merkelig den dagen barnet kommer ut og man ikke er gravid lenger liksom? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, boblevann skrev:

22+1

Dere som har født før - er det ikke ekstremt rart å ikke være gravid lenger? Jeg tenkte litt på det i går, jeg er jo blitt så vandt til den voksende magen, bevegelsene til den lille, alt jeg ikke kan spise osv. Må være forferdelig merkelig den dagen barnet kommer ut og man ikke er gravid lenger liksom? :fnise: 

Det er litt merkelig, men for meg var graviditeten veldig fort glemt når mini var i armene og jeg ble helt oppslukt i ham. Det ble for mange store følelser og for mye kjærlighet til at jeg skjenket graviditeten noen særlig tanke. Selv om den var altoppslukende i seg selv da jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bokdamen skrev:

Det er litt merkelig, men for meg var graviditeten veldig fort glemt når mini var i armene og jeg ble helt oppslukt i ham. Det ble for mange store følelser og for mye kjærlighet til at jeg skjenket graviditeten noen særlig tanke. Selv om den var altoppslukende i seg selv da jeg var gravid.

Så rar kroppen er altså 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+4 

Har sovet ubegripelig dårlig i natt.. Tungt å puste, vondt å ligge flatt (er akkurat som om magen strekkes når jeg ligger), kramper i leggen osv. Dette bør ikke være den nye hverdagen altså 😱 Tungt å puste har det vært i en uke eller to, er nok en kombinasjon av at jeg er potta tett i nesa (det har jeg vært siden uke 15-16) og at livmor er kommet ganske langt opp.. Kjenner den godt langt over navlen nå 🤭 Merker at lille har flyttet på seg. Her en dag kom en MEGA bevegelse, jeg kunne se at hele magen veltet seg rundt og etter det har sparkene vært svakere 🤔 Vil ha de tilbake 😍:fnise: 

Er det forresten fra 23+0 eller 24+0 at de gjør alt de kan for å redde lille om noe skjer? Kjenner det blir enormt deilig når jeg når den «grensa», går fortsatt og er redd for SA jeg 😫 Er blitt så glad i knøttet 💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra 23 fullgåtte uker, altså 23+0 at de tilbyr livreddende behandling dersom foreldrene ønsker det. 

Nå er du veldige snart over grensen! Ser frem til det selv også, selv om det er fryktelig stor sjanse for at barnet dør eller får senskader så tidlig.. men da har det hvertfall en sjanse.

Helt sykt å tenke på at min lille også kan overleve om hun blir født om bare tre uker...

De får holde seg inne i 20 ish uker til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Det er fra 23 fullgåtte uker, altså 23+0 at de tilbyr livreddende behandling dersom foreldrene ønsker det. 

Nå er du veldige snart over grensen! Ser frem til det selv også, selv om det er fryktelig stor sjanse for at barnet dør eller får senskader så tidlig.. men da har det hvertfall en sjanse.

Helt sykt å tenke på at min lille også kan overleve om hun blir født om bare tre uker...

De får holde seg inne i 20 ish uker til❤️

Ja selvsagt er sjansene små, men er så deilig å tenke på at fra i morgen av er det ikke «bare» en spontanabort, men en fødsel hvor de prøver å hjelpe lille gutten vår 💙 Jeg er jo blitt så glad i han 🥰👶🏼 

Definitivt, han får ikke lov å komme før oktober - det har han fått grei beskjed om 🙈🤭 Jeg er overhodet ikke klar heller så🤷🏽‍♀️

Når jeg var inne og leste @FruFiolett sin beskrivelse av hikke - så tror jeg at det har skjedd her også noen ganger 💙 Har ikke tenkt over det, men har reagert på at sparkene hadde en voldsom takt her en kveld 😂 Hele magen hoppet i rytme liksom 🙈

Endret av boblevann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, boblevann skrev:

Ja selvsagt er sjansene små, men er så deilig å tenke på at fra i morgen av er det ikke «bare» en spontanabort, men en fødsel hvor de prøver å hjelpe lille gutten vår 💙 Jeg er jo blitt så glad i han 🥰👶🏼 

Definitivt, han får ikke lov å komme før oktober - det har han fått grei beskjed om 🙈🤭 Jeg er overhodet ikke klar heller så🤷🏽‍♀️

Når jeg var inne og leste @FruFiolett sin beskrivelse av hikke - så tror jeg at det har skjedd her også noen ganger 💙 Har ikke tenkt over det, men har reagert på at sparkene hadde en voldsom takt her en kveld 😂 Hele magen hoppet i rytme liksom 🙈

Jaaa, det var sikkert hikke🥰 Skikkelig stas! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruFiolett skrev:

Jaaa, det var sikkert hikke🥰 Skikkelig stas! 

Ja jeg tror det, men tenkte ikke over det før jeg leste din beskrivelse av det 👶🏼💙🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+2

Var på fest i går (kjørte en venninne og ble med inn for å være litt sosial) og ble for første gang befølt av fremmede 🤔 Kom en dame bort som jeg har snakket med én gang tidligere, som åpnet jakken min og satt og strøk meg på magen. DET er jeg ikke komfortabel med kjente jeg! Hun var sørpe full stakkar, så jeg unnskylder henne til en viss grad med det. Men håper dette ikke blir vanlig :fnise: Magen har eksplodert de siste dagene, jeg måtte investere i mammabukse (som forsåvidt er verdens deiligste plagg!) og er blitt skikkelig stor. Sliter stort med å skjule det. Til nå er det bare én kollega som har tatt på meg, og hun spurte forsiktig først så det var greit. Kjenner dog at jeg slett ikke kommer til å finne meg i å bli ''allemannseie'' 😛 Ja, jeg kommer til å bli en sånn kranglete gravid! 

Ellers blir bevegelsene sterkere og sterkere for hver dag, kjenner han hele tiden 😍Mannen rakk akkurat å kjenne et dunk utenpå før han reiste på jobb, men når han kommer tilbake om noen uker kommer han definitivt til å kjenne det. Merker at jeg ikke har lyst at andre skal få kjenne spark før han har kjent det ''skikkelig'' :fnise: Syns han fortjener å kjenne det først, kanskje jeg er rar og hormonell 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

24+3 

Merker at formen ikke er helt 100% altså. Ikke misforstå, jeg skal overhodet ikke klage, men blir mye mer sliten nå enn tidligere. Skal ingen ekstra «påkjenninger» til før jeg må ta en lur :fnise: Søvnen er heller ikke så god, våkner mange ganger om natta enten av spark eller generelt ubehag (ingen vondter eller plager, bare ukomfortabel rett og slett).. Har heldigvis veldig fine dager med mye fri og veldig rolig de dagene jeg er på jobb. Passer utmerket! Fra fredag av er det to uker fri 🤩 

Ellers har magen og vekta eksplodert... Magen er blitt klin umulig å skjule, har fått skikkelig babykul 💙 Jeg har jo vært litt bekymret på min (manglende) vektøkning hittil i svangerskapet, men var på vekta i dag og kan nå skilte med +9 kg så langt i graviditeten.. Minst seks av dem har kommet etter sist kontroll for 3 uker siden 😅 Håper vekta kommer i rykk og napp og ikke fortsetter i dette tempoet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...