Gå til innhold

Boblevann ble ruger litt tidligere enn planlagt


boblevann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24+6 

Ny kontroll hos ny jordmor i dag. Lille viste ingen tegn til mistrivsel, fint blodtrykk og nydelig fosterlyd 💙 Kjenner jo liv hver eneste dag nå, så var ikke bekymret. Men, jeg hadde høyt SF-mål sa hun, det var 27 i dag og jeg bikker uke 25 i morgen. Har ikke gått opp mye i vekt (4-5 kg), men SF-målet var like vel høyt sa hun. Var dog første gang det ble målt, så hun hadde jo ingen kurve å se etter. Har jo ikke tatt glukosebelastning pga ung alder og fin BMI, hun mistenkte heller ikke veldig svangerskapsdiabetes pga min vektøkning - og sa at høyt SF-mål kunne skyldes masse ufarlige greier og at det «verste» kunne være stor baby. Ble henvist ny ultralyd for vekstkontroll, takket selvsagt ikke nei til det 😄 Så da får vi se lille igjen om bare et par uker 💙💙

Litt bekymret blir jeg jo, det er tross alt et avvik... Men ikke veldig bekymret, hadde stresset mer om målet var lavt kjenner jeg! Er jo mange uker igjen. Jeg mistenker selv at det kan være babyens leie bare, for jeg ser enormt stor forskjell på magen etter hvordan han ligger! Noen dager er jeg enorm, så snur han seg og magen blir nesten flat 🙈 i dag var jeg «stor», i morgen er den kanskje liten 🤔 

Men blir jo uansett deilig å få en ekstra kikk på lille! På OUL var det jordmor som gjorde det, denne gangen er det en overlege ser jeg 👶🏼💙 Jm i dag sa også at hun nok var litt hysterisk og ganske «føre var», men de hadde lav terskel for en ekstra UL. Jeg gleder meg 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+0

Første kontakt med føden i går! Det var jo en veldig positiv opplevelse selv om jeg følte meg ganske teit.. Fikk så utrolig vondt øverst i magen i går kveld, selvsagt etter fastlege og jordmor var stengt. Var liksom en klemmende, skarp smerte like under puppene. Googlet naturligvis og fikk opp at jeg antageligvis ville dø :fnise: Jordmora jeg møtte i telefonen var utrolig snill og beroligende ❤️ Hun spurte meg om det kjentes ut som luftsmerter, og jeg måtte innrømme at det gjorde jo det - men de var så høyt oppe. Da fortalte hun at nå som livmora vokser blir jo tarmene presset opp, noe jeg egentlig visste men selvsagt ikke kom på 😇 Hun sa også at jeg selvsagt måtte komme inn hvis jeg følte behov for det, men at hun var ganske sikker på at det var luft. Jeg ville se det litt an, følte meg så trygg etter samtalen. Og smertene forsvant når det led mot natt - ikke kjent noe i dag :) 

Så følte meg litt teit som ringte for luftsmerter, men det var så vondt og en veldig uvant plassering! Er så glad jeg ble godt mottatt, denne jordmora må være verdens skjønneste altså. Håper hun er der når lille vil ut 😇💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du ble møtt på en god måte. Fint å høre de historiene også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 23.34, Irisiri skrev:

Så flott å høre at du ble møtt på en god måte. Fint å høre de historiene også 😊

Ja det må jeg si, imponerende god mottakelse av en sånn «tulletelefon» som det viste seg å være 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26+0 

Dagene er preget av masse liv 💙 og hormoner... Gråter for alt om dagen, enten det er trist, fint, hyggelig eller jeg er sint så gråter jeg. Stakkar samboer blir helt fortvilet av og til, for jeg gråter stort sett enda mer når han prøver å trøste meg fordi jeg er så glad i han 😭😂😍 

Ellers har jeg kommet på at jeg faktisk skal føde om relativt så kort tid.. iiik, kan ikke si jeg gleder meg! Har kjøpt alle e-læringsheftene til «Hjemmefødsel»-jordmoren og nileser 🙈

Synes svangerskapet går umåtelig sakte.. Er veldig rart, for dagene går veldig fort men svangerskapet står liksom på stedet hvil synes jeg 🤭 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 dager til termin i dag 💙 

I går hørte vi hjertelyden til lille med en app på telefonen! Det var skikkelig gøy! Jeg lastet ned denne appen for mange uker siden, men har ikke hørt noen ting tidligere. Vet ikke om det er lilles plassering, størrelse eller det at jeg har ny telefon som gjorde utslaget - men i går fikk vi den inn! Verdens fineste lyd 💙 136 slag på 1 minutt, samme som han pleier å ligge på ved kontroller 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, boblevann skrev:

100 dager til termin i dag 💙 

I går hørte vi hjertelyden til lille med en app på telefonen! Det var skikkelig gøy! Jeg lastet ned denne appen for mange uker siden, men har ikke hørt noen ting tidligere. Vet ikke om det er lilles plassering, størrelse eller det at jeg har ny telefon som gjorde utslaget - men i går fikk vi den inn! Verdens fineste lyd 💙 136 slag på 1 minutt, samme som han pleier å ligge på ved kontroller 😍

Oi! Så gøy! Kan jeg spørre hvilken app det er? Syns det er så gøy at vi er så likt, jeg har 105 dager igjen nå👏🏼☺️ Blir spennende å se hvor nærme hverandre vi føder! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, FruFiolett skrev:

Oi! Så gøy! Kan jeg spørre hvilken app det er? Syns det er så gøy at vi er så likt, jeg har 105 dager igjen nå👏🏼☺️ Blir spennende å se hvor nærme hverandre vi føder! 

Selvsagt, den heter «Tiny Beat»! Har prøvd igjen i dag, men fant ingenting. Har også som sagt prøvd den i ukesvis uten å høre annet enn skurring - men i går traff jeg tydeligvis midt på 😍😍 

Ja utrolig spennende! Synes det er så gøy å følge deg når vi er så nære. I følge min mor må jeg forberede meg på at baby antageligvis ikke kommer før det nærmer seg jul 😂🤔 Hun har gått 2-3 uker over med alle sine... Det er heldigvis ikke lov lenger 🙈🤭 Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du fant hjertelyd med app! Mannen her har også prøvd litt med en annen app. Her om dagen dukket det opp en lyd som hørtes litt ut som rask puls, men det er så mye støy i lyden at det er vanskelig å være sikker.

Hvordan fungerer denne appen? Kan man lete etter hjertet mens man hører lyd fra mobilen, eller må man ta opp lyd først og så spille av denne for å se om man fant den? Håper du skjønner hva jeg mener🙈 I appen vi har prøvd må man nemlig spille inn lyd mens man leter «i blinde», og det tror jeg funker dårlig. Man skal hvertfall ha veldig flaks for å treffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Irisiri skrev:

Så moro at du fant hjertelyd med app! Mannen her har også prøvd litt med en annen app. Her om dagen dukket det opp en lyd som hørtes litt ut som rask puls, men det er så mye støy i lyden at det er vanskelig å være sikker.

Hvordan fungerer denne appen? Kan man lete etter hjertet mens man hører lyd fra mobilen, eller må man ta opp lyd først og så spille av denne for å se om man fant den? Håper du skjønner hva jeg mener🙈 I appen vi har prøvd må man nemlig spille inn lyd mens man leter «i blinde», og det tror jeg funker dårlig. Man skal hvertfall ha veldig flaks for å treffe!

Ja det var veldig koselig 💙 Litt magisk stund med bare oss to hjemme i stuen som lyttet til mini 👶🏼 

Ja, skjønner godt hva du mener! Hadde også en app der man måtte lete i blinde 🧐 Men på denne her kan jeg lete mens jeg hører, altså lyden er på mens en fører telefonen rundt. Etter jeg fant lyden trykte jeg bare «record» og så lagret det seg 😃 Men den er litt treg i oppfatningen, så la den få et par sekunder på seg før du flytter den igjen - hvis du vil prøve den da 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, boblevann skrev:

Ja det var veldig koselig 💙 Litt magisk stund med bare oss to hjemme i stuen som lyttet til mini 👶🏼 

Ja, skjønner godt hva du mener! Hadde også en app der man måtte lete i blinde 🧐 Men på denne her kan jeg lete mens jeg hører, altså lyden er på mens en fører telefonen rundt. Etter jeg fant lyden trykte jeg bare «record» og så lagret det seg 😃 Men den er litt treg i oppfatningen, så la den få et par sekunder på seg før du flytter den igjen - hvis du vil prøve den da 🥰

Takk for tips! Da får vi se om vi tester etter hvert. Det er så utrolig hyggelig å høre hjertet til baby, så kan tenkes at vi kjøper den. Er jo ikke pga bekymring, men bare for kos❤️

Ønsker deg en fin dag!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Nå har jeg lest hele dagboken din og gleder meg til å følge deg videre:-)

Så koselig 😃 Velkommen 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 21.25, boblevann skrev:

Selvsagt, den heter «Tiny Beat»! Har prøvd igjen i dag, men fant ingenting. Har også som sagt prøvd den i ukesvis uten å høre annet enn skurring - men i går traff jeg tydeligvis midt på 😍😍 

Ja utrolig spennende! Synes det er så gøy å følge deg når vi er så nære. I følge min mor må jeg forberede meg på at baby antageligvis ikke kommer før det nærmer seg jul 😂🤔 Hun har gått 2-3 uker over med alle sine... Det er heldigvis ikke lov lenger 🙈🤭 Når har du termin?

Takk☺️🥰

Har termin 2.november, men gikk maks overtid med førstemann, så selv om alle sier at man føder tidligere med nr 2, så har jeg i alle fall ingen forhåpninger om å føde før termin😅🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.7.2019 den 21.25, boblevann skrev:

I følge min mor må jeg forberede meg på at baby antageligvis ikke kommer før det nærmer seg jul 😂🤔 Hun har gått 2-3 uker over med alle sine... Det er heldigvis ikke lov lenger 🙈🤭 

I Bergen settes man i gang 12 dager over termin (hvis alt er som det skal før det), så kommer selve fødselen. Så det kan gå opptil 2 uker over 😬 Når har du termin?

Fødte på termindato sist og det gikk forholdsvis raskt, krysser fingrene for det samme denne gangen 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruFiolett skrev:

Takk☺️🥰

Har termin 2.november, men gikk maks overtid med førstemann, så selv om alle sier at man føder tidligere med nr 2, så har jeg i alle fall ingen forhåpninger om å føde før termin😅🙈 

Nei er vel bare å forberede seg på overtid og om man føder før får det være et pluss 🤔 

3 timer siden, Bokdamen skrev:

I Bergen settes man i gang 12 dager over termin (hvis alt er som det skal før det), så kommer selve fødselen. Så det kan gå opptil 2 uker over 😬 Når har du termin?

Fødte på termindato sist og det gikk forholdsvis raskt, krysser fingrene for det samme denne gangen 🤞🤞

Er sikkert det samme der jeg skal føde, men 12 dager er ikke så ille kontra de 20 dagene min mor gikk over med meg 😱 Meen sikkert ille nok når jeg sitte der... Har termin 28. Oktober 😅 Hvis jeg føder litt før termin, får jeg ha samboer hjemme hele 7 uker etter fødsel! Mens alt jeg går over det «spiser» av tiden vi alle kan være hjemme.. Så håper lillegull er snill med mammaen sin og kommer ut så snart som mulig etter 39+0 🤩 Gruer meg allerede til kjæresten reiser på jobb igjen etter fødsel.. 

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+0 

Vært på ultralyd på sykehuset i dag for vekstkontroll pga høyt SF-mål. Lillegull var helt perfekt 💙 En lang gutt, men ikke for tung. Hun målte han til ca 1100 gram - og sa at det var helt fint. Alt annet så bra ut, fin fostervannsmengde, fin navlestreng og morkake. Hun gikk også raskt gjennom lille babyen og så på hjertet, hodet og nyrene og alt var i skjønneste orden. Lille har lagt seg med hodet godt ned, som kanskje kan forklare de merkelige stikningene jeg har hatt i underlivet de siste dagene? 🤔 

Uansett en perfekt inngang til 3. Trimester! 😱🤩 I følge babyverden har lille nå svært høy sjans for å klare seg om han kommer ut. Bare 10 uker til permisjon 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+4 

Dagene snegler seg avgårde! Fy søren så varmt det har vært, har holdt på å krepere. Holdt meg innendørs med frosne druer og vifte 😛 Virker som om temperaturen har falt nå, til enorm jubel fra meg! 

Ellers merker jeg at min fysiske form er makabert dårligere. Ikke at den noen sinne har vært fantastisk god, men nå blir jeg andpusten av den minste påkjenning (som å reise seg fra sofaen) 😅Begynner også å bli litt lei av å være gravid.. På den ene siden er jeg så glad for at jeg har et par måneder igjen til forberedelser før lille kommer, på den andre siden vil jeg møte han nååååå! Tenker så mye på han om dagen, hvordan han ser ut, hvordan han vil være, hvilke personlighet han vil få.. Jeg og samboer er to vidt forskjellige personligheter som egentlig ikke har noe til felles (rart at forholdet funker egentlig, men det funker veldig godt :fnise:) og jeg er så spent på hvilket menneske en kombinasjon av disse to vil bli! Gleder meg sånn ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...