Gå til innhold

Boblevann ble ruger litt tidligere enn planlagt


boblevann

Anbefalte innlegg

Hvordan føltes første ukedagen i permisjon? Jeg skal også ha siste arbeidsdag en fredag, og regner med det først er mandagen det kommer til å synke inn at «nå er det faktisk i gang». Krysser fingrene for at du får to gode uker på lading, og helst et par dager med mannen når han kommer hjem 🤞😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Bokdamen skrev:

Hvordan føltes første ukedagen i permisjon? Jeg skal også ha siste arbeidsdag en fredag, og regner med det først er mandagen det kommer til å synke inn at «nå er det faktisk i gang». Krysser fingrene for at du får to gode uker på lading, og helst et par dager med mannen når han kommer hjem 🤞😘

Den har vært veldig rar.. Jeg jobber jo turnus, så å ha en ukedag fri er ikke et ukjent fenomen for meg, men det er noe rart med å vite at nå skal jeg ikke jobbe mer før lille spiren vår er nesten ett år 😱 For ikke å snakke om at jeg skal føde om under en måned.. Det er sykt! Prøver å gjøre på noe, for at ikke tankene mine skal «ta» meg 😂 Tenker ekstremt mye når jeg liksom skal slappe av.. 

Jeg kjenner jeg er ganske nervøs for at noe skal skje før samboer kommer hjem! Har mange alternativer til transport osv, så det skal nok gå bra - men kjenner jeg ikke ønsker å involvere noen andre.. Ser for meg spenningen hjemme med samboer når de første små tegnene kommer 🙈 Teller sekunder til han kommer hjem, bare litt over en uke til 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+4

Skjer mye rart i kroppen altså. I dag har det skjedd veldig mye «der nede» altså, veldig rare sensasjoner 😮 Masse stikninger, og «trykk» i lyskene! Kommer og går litt, ofte når jeg har ligget på sofaen og reiser meg opp - vet ikke hvordan jeg skal beskrive det bedre enn trykk i lysken liksom 😂 I tillegg til symfysesmerter hver gang lille rører seg 🤔 Kynnerne har også begynt å bli småvonde. Ikke skikkelig vonde, men som menssmerter - det er også rart siden jeg ikke har hatt noe ubehag i forbindelse med dem før! Spennende uker fremover altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende uker ja! Høres ut som kroppen forbereder seg😊

Jeg begynte også å kjenne det jeg vil kalle små smerter i lysken i går. Er det ensidig hos deg? Kjenner det spesielt når jeg bøyer meg ned, kjennes som at det er en baby-kroppsdel i veien helt nede ved lysken. Vanskelig å forklare ja🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Veldig spennende uker ja! Høres ut som kroppen forbereder seg😊

Jeg begynte også å kjenne det jeg vil kalle små smerter i lysken i går. Er det ensidig hos deg? Kjenner det spesielt når jeg bøyer meg ned, kjennes som at det er en baby-kroppsdel i veien helt nede ved lysken. Vanskelig å forklare ja🙈

Ja det gjør det 🙈 Er veldig spennende og veldig skremmende på en gang! 

Jeg har hatt det innimellom tidligere, da har det hele tiden vært på høyre side. Nå i dag har det vært veldig mye, på begge sider men verst på høyre 😅😅 Ja veldig vanskelig, tenkte jeg skulle spørre jm på torsdag på kontroll, men vet sannelig ikke helt hva jeg skal spørre om 😂 Vanskelig å formulere det fornuftig 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fortelle hvis du får noen svar😊 Det er sikkert helt normalt, men alltid greit å vite hvorfor hvis det finnes en forklaring. Jordmor har vel hørt det spørsmålet før også, så hun skjønner deg nok om du prøver forklare👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38+0 

Shit altså, nå nærmer det seg 😮 Kontroll hos jordmor i går, hun sa at lille har lagt seg utrolig langt ned til førstegangsfødende å være! Hun mente jeg nok har et stort og godt bekken. Hva nå en det betyr, sikkert bra 😅 Det forklarte også alle smertene nedentil, i symfysen og lyskene mente hun - at han lå så langt nede. Ellers alt vel på kontroll. SF-målet har flatet ut, men det var også fordi han lå så langt ned mente hun. Jeg har nå lagt på meg to kg på to uker, og har ikke noe vann på avveie i kroppen, så det må jo være et godt tegn vel 🤔

Ellers er dagene preget av mye avslapning. Har bakt en del og prøver å gå en tur hver dag. Gjør forefallende husarbeid osv. 

Har myye stikninger, murringer og nedpress - og kynnerne har begynt å bli ubehagelige. Særlig på kveldstid! Så tydelig at kroppen driver med forbereding.. Er så spennende og skummelt! Har så masse murringer og kynnere for tiden at jeg synes det begynner å bli litt ekkelt å være alene. Gleder meg veldig til samboer kommer hjem like over helga 💕 Tror underbevisstheten min er i fullt fødselsmodus også, for drømmer om fødselen nesten hver eneste natt 😯

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er såpe, shampoo/balsam, vannflaske, Purelan og smågodt kommet i fødebagen etter tips fra dere @FruFiolett og @Bokdamen 🤭 Jeg har en magefølelse på at det ikke er forferdelig lenge igjen, men jeg er sikkert bare hysterisk førstegangsgravid :fnise: Prøver så godt jeg kan å forberede meg på fødsel 08.11, som er igangsettelsesdatoen jeg fikk på OUL om ingenting skjer på forhånd. Men synes jeg har fått så mange rare tegn som har kommet så plutselig og bare øker på for hver dag 😮 Blir spennende dager/uker fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en nesespray liggende, putt den i vesken også. Kan ikke tenke meg noe verre enn å føde med litt tett nese 😅

Med vesken klar er det jo bare å vente på action. Pass på å slappe av så du er litt opplagt når det skjer. Sist gikk vannet to timer etter jeg sovnet. Fødselen gikk forsåvidt fort, men der har en lang dag 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende dette er!🤩 Nå er det plutselig sjanser for store nyheter hver gang det kommer nye innlegg i dagbøkene. Men sannsynligvis så drøyer det vel litt til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Bokdamen skrev:

Hvis du har en nesespray liggende, putt den i vesken også. Kan ikke tenke meg noe verre enn å føde med litt tett nese 😅

Med vesken klar er det jo bare å vente på action. Pass på å slappe av så du er litt opplagt når det skjer. Sist gikk vannet to timer etter jeg sovnet. Fødselen gikk forsåvidt fort, men der har en lang dag 😝

Takk for tips! Jeg har jo vært tett i nesa siden mars, så legger i grunn ikke merke til det lenger - men kan jo fort hende jeg legger merke til det når fødselen setter i gang ja 😄😄 

Ja jeg småkjeder meg jo litt, så det blir en del sofaligging og tv-titting siden jeg stresset sånn med å få alt klart før permisjon 😂 Og så synes jeg det er så gøy å ha som «hobby» med å legge meg ned på sofaen og kose med magen når jeg kjenner han er livlig 💙 Disse periodene har ofte kommet på jobb, så har ikke fått gitt han særlig oppmerksomhet syns jeg 🙈

3 minutter siden, Irisiri skrev:

Så spennende dette er!🤩 Nå er det plutselig sjanser for store nyheter hver gang det kommer nye innlegg i dagbøkene. Men sannsynligvis så drøyer det vel litt til😊

Ja sant 😍 Både jeg og @FruFiolett er vel teknisk sett «dagsventende» som min farmor kaller det 🙈 Selv om jeg håper for alles del at det drøyer en liten stund til ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+3

Nå begynner ting å bli skikkelig ubehagelig altså.. Særlig om kvelden har jeg så masse murringer og kynnere at jeg av og til blir nervøs for om noe er på gang 😯 Har gitt lille streng beskjed om å vente til pappaen er hjemme igjen, han er heldigvis like rundt hjørnet nå 😍 Og jeg har jo statistisk sett flere uker igjen siden jeg er førstegangs 😅

I går kveld etter jeg hadde lagt meg skjedde det noe rart.. Lille beveget på seg, og jeg fikk så vondt i lysken at gud hjelpe meg! Holdt pusten og stønnet meg gjennom det.. Har jo hatt en del smerter i lyskene, men det der tok kaka altså. Kjentes ut som beinet skulle løsne 😅 Hjalp ikke noe å endre stilling heller, var så vondt at jeg ble skikkelig redd.. Ikke redd for fødsel liksom, men redd for at noe var alvorlig galt 😯 Det gikk heldigvis over og kom ikke tilbake, men jeg sov ekstremt dårlig i natt.. Ekkelt, det varte så lenge også 🤔

Er heldigvis masse liv i lille og jeg har ingen andre tegn til at noe skal være galt - så det var nok bare klem på en nerve eller noe. Men kjenner det blir en lang powernap i dag, så glad for permisjon 😴 I følge FitBit’en sovnet jeg kl. 03, og jeg husker at jeg våknet 05, 08 og stod opp kl 10. Var halvvåken mange ganger mellom disse også, så ble nok ikke mange timene i natt 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg er så spent på dine vegne nå! Eller våres vegne da, haha, men jeg tror nok du føder før meg! ☺️ Det er liksom ekstra spennende hver gang dagboka er oppdatert nå, for plutselig er babyen født! Kom samboeren din hjem idag eller? Spennende dager i vente - masse lykke til hvis det plutselig skjer nå🤞🏼🤞🏼

Endret av FruFiolett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, FruFiolett skrev:

Åååh, jeg er så spent på dine vegne nå! Eller våres vegne da, haha, men jeg tror nok du føder før meg! ☺️ Det er liksom ekstra spennende hver gang dagboka er oppdatert nå, for plutselig er babyen født! Kom samboeren din hjem idag eller? Spennende dager i vente - masse lykke til hvis det plutselig skjer nå🤞🏼🤞🏼

Ikke si det, jeg er jo førstegangs med en «familiehistorie» som går maks overtid 😫 Vi får se, det blir spennende 🤩 

Jaa, eller han kom i natt/grytidlig i dag. Så han sover ennå, har ikke fått snakket med han - men kjenner jeg har senket skuldrene fire hakk bare av å vite at han er her nå 😍 Guri som jeg har lengtet etter denne dagen... Nå kan lille bare komme, nå kan den «skikkelige» ventingen begynne 💙

Tusen takk, og masse lykke til til deg og hvis det plutselig skjer noe 😃 Selv om jeg håper du får et par uker med avslapning først 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at mannen er hjemme og at det endelig bare er å ønske baby velkommen når han også er klar❤️ Skjønner så godt at det må være mange færre bekymringer nå som du vet at du har den viktigste støttespilleren ved din side😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Irisiri skrev:

Så fantastisk at mannen er hjemme og at det endelig bare er å ønske baby velkommen når han også er klar❤️ Skjønner så godt at det må være mange færre bekymringer nå som du vet at du har den viktigste støttespilleren ved din side😊

Ja jeg er så lettet at det er vanskelig å beskrive 🤭 Jeg hadde jo klart meg fint, jeg har både foreldre, søsken og gode venner like i nærheten som hadde vært utmerkede støttespillere om noe skulle skjedd - men jeg kjenner jo at jeg selvsagt ikke ønsker noen andre enn samboer ❤️ 

Nå blir det bare kjærestetid fremover, og venting 🤩 Jeg gleder meg! Kanskje mye kjærestetid resulterer i fødsel? 🤭🤭 Oxytocin og alt det der 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har overskudd til det, ta dere en date en dag denne uken. Det kan være lunsj og kino midt på dagen om det er da du er mest opplagt 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Bokdamen skrev:

Hvis du har overskudd til det, ta dere en date en dag denne uken. Det kan være lunsj og kino midt på dagen om det er da du er mest opplagt 💕

Høres lurt ut 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+0

Kvelden i kveld ble tilbragt på føden, da lille har vært så rolig i dag 😯 Guri malla så skummelt det var.. Jeg har jo kjent han så visste det var liv, men mye mindre enn vanlig. Ingen av mine faste «triks» for å lage liv der inne funket heller. Pleier først å prøve med iskaldt vann, det funker oftest. Om ikke det funker drikker jeg litt saft, og hvis ikke det heller gir tilstrekkelig futt pleier jeg drikke en boks iskald cola med sukker :fnise: Men i dag funket ikke det en gang.. 

Så vi hev bilsetet og fødebag’en i bilen (har lang reisevei så hadde vært tungvindt å hente etterpå ved feks igangsetting, en vet jo aldri!) og brukte ettermiddagen på kjøring og sparketest. Heldigvis var alt bra med lille, CTG og sparkeprøve var fine - og når de festet elektrodene på meg kjente jeg godt at han reagerte. Han har vært normalt aktiv etter prøven også 🤷🏽‍♀️ Typisk.. Kunne han ikke vært aktiv før i dag da, så hadde vi sluppet 🤭🤭 Fikk også omvisning på føden, da vi aldri har vært der før og det var rolig i dag. Det var veldig greit! Møtte to jordmødre der i kveld, og begge var like superkoselige som hun jeg snakket med på tlf tidligere i svangerskapet. Tror det er en veldig god avdeling 🥰 Fikk også streng beskjed om å ha veldig lav terskel for å ringe dem. 

Så nå er det bare å vente videre på at noe skal skje! Var veldig godt å få bekreftet at han hadde det bra.. Var så utrolig redd når vi reiste inn! Er virkelig så sjeleglad samboer er hjemme, min klippe ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...