Gå til innhold

Boblevann ble ruger litt tidligere enn planlagt


boblevann

Anbefalte innlegg

3 timer siden, boblevann skrev:

Huff ja, tenkte faktisk på det.. Håper ikke han får bursdag på Halloween stakkar, tenk om ingen kommer i bursdagen hans fordi de heller vil gå Halloween? Ikke at det er veldig utbredt her.. Men jeg overtenker, har for god tid om dagen 😩 

Jeg hadde nok også håpet at det ble en annen dag, men du skal ikke tenke på at barn ikke vil komme i bursdag hvertfall! Men kan fort bli temaparty i all fremtid🙈 Og det er jo superpopulært i venneflokken, hvertfall var det sånn for min venninne som alltid hadde Halloween-bursdag 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en fattig trøst, men da jeg gikk gravid og nærmet meg 41+6, tenkte jeg i mitt stille sinn at "jaja, man er nå ikke på overtid før man bikker 42+0.. 

I tillegg måtte jeg minne meg på at så lenge baby har det fint i magen, er det det beste stedet baby kan være. Varmt, trygt, godt og masse god næring. Så fikk det heller være at hvalrossen meg vugga frem og tilbake som en pingvin og var søvnløs på 3 uka 🙈 

Lykke til med innspurten! 💙 Nå er du snart i mål. Og fra meg som måtte igangsettes: jeg skulle gjerne hatt samme greia nå, så lett som den fødselen gikk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Irisiri skrev:

Jeg hadde nok også håpet at det ble en annen dag, men du skal ikke tenke på at barn ikke vil komme i bursdag hvertfall! Men kan fort bli temaparty i all fremtid🙈 Og det er jo superpopulært i venneflokken, hvertfall var det sånn for min venninne som alltid hadde Halloween-bursdag 😅

Ja men jeg liker ikke Halloween og vil ikke arrangere temaparty 😂😂 Neida, jeg må jo følge trendene jeg og, skal ikke bli en sånn gammel hurpe som nekter lille å ha det gøy - men om det er mulig å la denne dagen passere i stillhet så synes jeg det er helt fint 🙈 Ser (heldigvis?) ikke ut som det blir i kveld. Så slipper problemstillingen 🙄🤭

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Det er en fattig trøst, men da jeg gikk gravid og nærmet meg 41+6, tenkte jeg i mitt stille sinn at "jaja, man er nå ikke på overtid før man bikker 42+0.. 

I tillegg måtte jeg minne meg på at så lenge baby har det fint i magen, er det det beste stedet baby kan være. Varmt, trygt, godt og masse god næring. Så fikk det heller være at hvalrossen meg vugga frem og tilbake som en pingvin og var søvnløs på 3 uka 🙈 

Lykke til med innspurten! 💙 Nå er du snart i mål. Og fra meg som måtte igangsettes: jeg skulle gjerne hatt samme greia nå, så lett som den fødselen gikk 😂

Og jeg er bare 40+6 😩 Det er helt sant som du sier. Mini har det bra der inne! Er livlig og fin, så han trives vel 💙 Prøver å trøste meg med at så lenge han er der inne så vet jeg hvor han er, han er stille og rolig, han spiser godt og alt er vel 🤣 Godt å høre at du hadde en god igangsatt fødsel! Leser jo bare om de grusomme 😒

Endret av boblevann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bokdamen skrev:

Hvilken dag skal du på kontroll? Og er det 12 dager over som er maks før de setter i gang?

Mandag er det trivselskontroll på sykehuset, da er jeg én uke over. Det er 12 dager over som er maks ja, men i og med at det er en lørdag for meg så sa kommunejm at da satt de nok i gang fredagen før hvis det blir nødvendig 🤭 Men håper virkelig jeg kommer i gang selv snart.. Selv om det er greit å vite at jeg ikke skal gå sånn i all evighet liksom 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41+0, 4 dager over termin

Har bare ett ord til å beskrive disse dagene, og det er blærk. Jeg er så sur! Vet ikke helt hvorfor egentlig, jeg har jo ingen voldsomme og store plager - er bare gretten 🤨 Samboer inviterte en kompis på besøk i går, og jeg gikk i eksil på soverommet. Orker bare ikke forholde meg til folk :fnise: Stakkar samboer, det krever sin mann å bo med meg nå om dagen altså! 

Har masse, masse irriterende murringer... Er så lei av å ha vondt for ingenting liksom! Vet det blir verre når fødselen starter, men da vet jeg i det minste at jeg er ferdig innen rimelig tid. Nå går jeg bare med konstant vondt i magen og ryggen og aner liksom ikke hvor lenge jeg blir gående sånn.. Sover drittdårlig også! 

Livet suger ☹️:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres skikkelig slitsomt ut å være så lei, håper det starter snart. Hvis det er noen trøst, så har 96,1% født ila. uke 41, så med all sannsynlighet er dere foreldre innen 6 dager❤️ Men jeg skjønner jo at bare én dag ekstra er noe dritt akkurat nå😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear you! Og føler det på akkurat samme måte hvis det er noen trøst! Dette er rett og slett pyton! 😱 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Høres skikkelig slitsomt ut å være så lei, håper det starter snart. Hvis det er noen trøst, så har 96,1% født ila. uke 41, så med all sannsynlighet er dere foreldre innen 6 dager❤️ Men jeg skjønner jo at bare én dag ekstra er noe dritt akkurat nå😅

Ja det er jo en trøst, men nå er jeg inne i en negativ spiral hvor jeg er overbevist om at denne ungen nekter å komme ut og at jeg får en flere dager lang igangsettelse som ender med KS og alt blir bare møkk :fnise: Jeg har sendt stakkars samboer ut av huset nå for at han skal slippe å høre på meg 🤭 I dag kjenner jeg at jeg bare er sur og grinete, tror det bare må få gå over av seg selv :fnise: Men statistikken tilsier jo at det skal starte snart da 🥰💙

46 minutter siden, FruFiolett skrev:

I hear you! Og føler det på akkurat samme måte hvis det er noen trøst! Dette er rett og slett pyton! 😱 

Ja det gjør det! Ikke misforstå, jeg ønsker ikke at noen andre skal ha det som dette 😂 Men det hjelper litt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper på fødsel på søndag 😎 Spennende å gå inn i dagboka di og flere andre her nå, kan jo skje når som helst hos flere 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt naturlig at du er gretten. Man teller ned til den datoen i månedsvis og så kommer og går den uten at en drit skjer? Kan bare tenke meg hvor frustrerende det må være!! Man mister også helt et holdepunkt å forholde seg til 😖

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg tipper på fødsel på søndag 😎 Spennende å gå inn i dagboka di og flere andre her nå, kan jo skje når som helst hos flere 👍

Får håpe på det! 🙌🏼🙌🏼 Ja det kan det, veldig spennende 🙈

17 timer siden, Bokdamen skrev:

Helt naturlig at du er gretten. Man teller ned til den datoen i månedsvis og så kommer og går den uten at en drit skjer? Kan bare tenke meg hvor frustrerende det må være!! Man mister også helt et holdepunkt å forholde seg til 😖

 

Ja ikke sant, nå går jeg bare rundt med en følelse av at han aldri kommer til å komme ut! Det er jo termin jeg har sett frem til i månedsvis, og nå er jeg nesten en uke over og har absolutt ingen tegn... Ingen slimpropp, ikke noe vannlekkasje, ingenting 🙄 Kjenner at jeg har resignert og gitt litt opp egentlig, prøver å innstille meg på igangsettelse neste uke en gang 🥺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært snikleser lenge, uten å ha lagt igjen et éneste spor🙈 lykke til o innspurten, måtte det skje snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, bondekone skrev:

Her har jeg vært snikleser lenge, uten å ha lagt igjen et éneste spor🙈 lykke til o innspurten, måtte det skje snart!

Oi så gøy, kjenner meg igjen - snikleser en del dagbøker her inne jeg også 🤭 Takk for det - krysser fingre og tær 🙈 Overtidskontrollen på mandag er dessuten satt opp umenneskelig tidlig, så jeg VIL føde før den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41+2, 6 dager over termin

Still nothing... 😫 Hadde noen vonde sammentrekninger og sinnsykt nedpress mens jeg var i dusjen i formiddag, men det gav seg som alltid. Er veldig spent på kontrollen i morgen! Blir det tatt vaginalundersøkelse på sånn kontroll? Noen som vet? Hadde vært interessant å vite forholdene der nede - er det modent og like før liksom, eller er det ikke noe tegn til at kroppen vil slippe denne ungen ut 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet om overtidskontroll er at en venninne at meg fikk tilbudet om at kunne ta vannet og se hva som skjedde. Hun hadde ingenting med, men måtte ringe etter mann og fødebag for fødselen startet med en gang og ungen var ute etter bare et par timer. Ble en veldig grei fødsel, krysser fingrene for noe lignende for deg 😘🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var på overtidskontroll med førstemann i 2016 ble det ikke gjort vaginal undersøkelse - det ble «bare» tatt ultralyd hvor de sjekket om babyen hadde det bra og hvor mye fostervann det var. Min hadde det som plommen i egget der inne da, så da fikk jeg time til igangsetting på dag 11 etter termin🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Det eneste jeg vet om overtidskontroll er at en venninne at meg fikk tilbudet om at kunne ta vannet og se hva som skjedde. Hun hadde ingenting med, men måtte ringe etter mann og fødebag for fødselen startet med en gang og ungen var ute etter bare et par timer. Ble en veldig grei fødsel, krysser fingrene for noe lignende for deg 😘🤞

Jeg vet ikke hva jeg skal svare om de spør om noe sånt.. På en måte vil jeg bare bli ferdig med dette hersens svangerskapet ASAP, på andre siden har jeg litt angst for å bli «tuklet med» - ser bare for meg ineffektive stormrier i dagevis liksom 😦 Veldig spent på morgendagen... 

1 time siden, FruFiolett skrev:

Da jeg var på overtidskontroll med førstemann i 2016 ble det ikke gjort vaginal undersøkelse - det ble «bare» tatt ultralyd hvor de sjekket om babyen hadde det bra og hvor mye fostervann det var. Min hadde det som plommen i egget der inne da, så da fikk jeg time til igangsetting på dag 11 etter termin🙄 

Hmm, greit å vite 😶 På forrige kontroll hos kommunejm sa hun bare at det ville bli tatt en vanlig svangerskapskontroll + CTG og UL liksom - men vet jo at en del blir undersøkt vaginalt i kommunen også når man kommer så langt. Vi får se 🤷🏽‍♀️ Ble du satt i gang sist eller startet det selv? Hvordan går det med deg nå forresten, noe på gang? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, boblevann skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal svare om de spør om noe sånt.. På en måte vil jeg bare bli ferdig med dette hersens svangerskapet ASAP, på andre siden har jeg litt angst for å bli «tuklet med» - ser bare for meg ineffektive stormrier i dagevis liksom 😦 Veldig spent på morgendagen... 

Hmm, greit å vite 😶 På forrige kontroll hos kommunejm sa hun bare at det ville bli tatt en vanlig svangerskapskontroll + CTG og UL liksom - men vet jo at en del blir undersøkt vaginalt i kommunen også når man kommer så langt. Vi får se 🤷🏽‍♀️ Ble du satt i gang sist eller startet det selv? Hvordan går det med deg nå forresten, noe på gang? 🙈

Hmm, jeg hadde ikke noe vanlig kontroll, mer som en ultralydundersøkelse liksom, så det er sikkert litt forskjell fra sted til sted☺️ Det startet av seg selv, så jeg vet ikke hvordan det er med igangsetting😳 Skjer ingen ting spennende her dessverre, blir bare mer og mer sur🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, boblevann skrev:

41+2, 6 dager over termin

Still nothing... 😫 Hadde noen vonde sammentrekninger og sinnsykt nedpress mens jeg var i dusjen i formiddag, men det gav seg som alltid. Er veldig spent på kontrollen i morgen! Blir det tatt vaginalundersøkelse på sånn kontroll? Noen som vet? Hadde vært interessant å vite forholdene der nede - er det modent og like før liksom, eller er det ikke noe tegn til at kroppen vil slippe denne ungen ut 🤔

Hos meg ble det vaginal undersøkelse ja :) Jeg ble strippet, men det hjalp ikke stort. 

I tillegh ble det tatt "sparketest" og ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...