Hunter7 Skrevet 11. april 2020 #19201 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama said: Ok, så når jeg lurer på om noe er til barnas beste så er det mas og gnål. Når andre gjør det så er det innafor. Er det virkelig så utenkelig å ta et steg tilbake og reflektere over hvilken effekt tråden kan ha på barna? 10
Gjest mia10 Skrevet 11. april 2020 #19202 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Ok, så når jeg lurer på om noe er til barnas beste så er det mas og gnål. Når andre gjør det så er det innafor. Er det virkelig så utenkelig å ta et steg tilbake og reflektere over hvilken effekt tråden kan ha på barna? Dette er ikke en diskusjon om hva som kom først av høna eller egget, hadde ikke foreldrene valgt utlevering av barna eller drive på med tullball så hadde ikke dette vært en sak. At folk diskuterer usunne bloggere er bare positivt, om de har barn så får disse bloggerne selv verne om barna sine.
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19203 Skrevet 11. april 2020 (endret) 4 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Hvis det er så lite interesse for hva denne tråden kan gjøre mot barna når de blir eldre, så har deltagelse i tråden i hvert fall særdeles lite med tanke på "barnas beste" å gjøre. Forøvrig et godt innspill når man snakker om dette med at tråden skal være så saklig. 2 minutter siden, mia10 skrev: Dette er ikke en diskusjon om hva som kom først av høna eller egget, hadde ikke foreldrene valgt utlevering av barna eller drive på med tullball så hadde ikke dette vært en sak. At folk diskuterer usunne bloggere er bare positivt, om de har barn så får disse bloggerne selv verne om barna sine. Betyr det at du mener at tråden er til barnas beste? Endret 11. april 2020 av Nudeldama 3
LilleSnupp Skrevet 11. april 2020 #19204 Skrevet 11. april 2020 For en merkelig diskusjon.. igjen! 21
Gjest mia10 Skrevet 11. april 2020 #19205 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Betyr det at du mener at tråden er til barnas beste? Jeg mener ingenting om disse barna, men jeg mener MYE om usunne bloggere. Disse bloggerne får ta ansvar for sine egne handlinger og barn, på lik linje med oss andre. At de har barn bør ikke være en fribillett til å holde på med hva de vil uten at det blir diskutert.
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #19206 Skrevet 11. april 2020 6 minutter siden, Klink skrev: Jeg mener helt klart at eksponering ikke er til barns beste. Ikke denne tråden heller. Et saklig debattprogram på tv, en saklig kronikk i en avis, arbeid med barnas rettigheter, arbeid med lover og regler når det gjelder blogging. DET er jeg for. Det er foreldrenes ansvar å gjøre det som er til det beste for barna. Å skulle mene noe om kritikken om KG er til barnets beste kan sidestilles med å spørre seg om all kritikk av foreldre som utøver dårlig skjønn ikke er til barns beste?
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19207 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, mia10 skrev: Jeg mener ingenting om disse barna, men jeg mener MYE om usunne bloggere. Disse bloggerne får ta ansvar for sine egne handlinger og barn, på lik linje med oss andre. At de har barn bør ikke være en fribillett til å holde på med hva de vil uten at det blir diskutert. Så du er ikke interessert i å reflektere over om denne tråden kan være skadelig for barna? 2
Gjest mia10 Skrevet 11. april 2020 #19208 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Så du er ikke interessert i å reflektere over om denne tråden kan være skadelig for barna? Nei, det er foreldrenes oppgave. Denne tråden er her pga. deres valg og virksomhet, ingen omdiskutert blogg = ingen tråd.
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19209 Skrevet 11. april 2020 (endret) Stakkars moderatorene når de stikke nesen innom tråden her🤪 Går det så kjapt i svingende for deg @Nudeldama at du ikke evne å svare meg når jeg sitere deg med spørmål? Endret 11. april 2020 av MaleficentAurora 8
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19210 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, mia10 skrev: Nei, det er foreldrenes oppgave. Denne tråden er her pga. deres valg og virksomhet, ingen omdiskutert blogg = ingen tråd. Så hvis jeg skriver at jeg synes CBE er ufyselig, hun har dårlig selvtillit og anser barna som rekvsitter, og barna leser dette om noen år og blir såret - så er det ikke mitt ansvar, men CBE sitt? 6
Frøken Scott Skrevet 11. april 2020 #19211 Skrevet 11. april 2020 57 minutter siden, Nudeldama skrev: Fordi jeg synes det totale av denne tråden er verre enn det CBE gjør. Du gjentar deg selv om og om og om igjen med kritikk av folk som gjentar kritikk? 😏 17
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19212 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Så hvis jeg skriver at jeg synes CBE er ufyselig, hun har dårlig selvtillit og anser barna som rekvsitter, og barna leser dette om noen år og blir såret - så er det ikke mitt ansvar, men CBE sitt? Hvor tror du hovedansvaret ligger hen? 6
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19213 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Frøken Scott skrev: Du gjentar deg selv om og om og om igjen med kritikk av folk som gjentar kritikk? 😏 Akkurat der så svarte jeg på et konkret spørsmål. Så om jeg svarer på spørsmål, så får jeg kritikk. Lar jeg være, får jeg kritikk. Så jeg stiller litt samme båt som CBE akkurat der. 1
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19214 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, MaleficentAurora skrev: Hvor tror du hovedansvaret ligger hen? Hovedansvaret for hva jeg skriver ligger hos meg. 4
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #19215 Skrevet 11. april 2020 Tenker at det er viktig å løfte opp å belyse hvor problematisk det er at det finnes bedrifter i Norge som driver med denne typen praksis, det er inngripende i et barns liv å få livet brettet ut på nett fra fødsel til tenårene. Å lese en tråd på KG er frivillig, men være med å selge bedriften til mamma og pappa når man ikke har blitt spurt er ikke å utøve god skjønn fra bedriftens side, hverken som bedriftseiere eller utøvere av foreldreskapet. CBE hadde mulighet til å skape sitt eget, uten at barn trengte å bidra men det var før Corona krisen. Å bruke mindreårige til å selge inn CBE er gjennomgående i dette firmaet, de klarer ikke få til noe annet.
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19216 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Går det så kjapt i svingende for deg @Nudeldama at du ikke evne å svare meg når jeg sitere deg med spørmål? Jeg klarer ikke svare på alle spørsmål da det ofte ender i en gish galopp av spørsmål som jeg ikke orker bli med på. Og da kan det hende at noen mer saklige spørsmål går med i dragsuget, dessverre. Hvilket spørsmål var det? 2
Klink Skrevet 11. april 2020 #19217 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Carma skrev: Det er foreldrenes ansvar å gjøre det som er til det beste for barna. Å skulle mene noe om kritikken om KG er til barnets beste kan sidestilles med å spørre seg om all kritikk av foreldre som utøver dårlig skjønn ikke er til barns beste? Nei det er det da ikke. Det kommer an på hvordan kritikken legges fram, hva som "kritiseres" og hvilken arena. Og kunne se at dersom min tanke bak kritikk er barns rettigheter, så kanskje det finnes bedre måter enn denne tråden? At man klarer og se hvorfor flere reagerer på bloggertrådene? (uten å gå til angrep, uten å si at "så du mener eksponering av barn er greit?", uten å si "så de skal slippe all kritikk", ja uten å gå helt av skaftet rett og slett. Jeg vet jeg driver "kritikk av kritikk" her, men jeg driver ikke kritikk av all kritikk i tråden. Tråden sett i ett, i sin helhet er for meg et dårlig bidrag, et dårlig rykte for de som faktisk ønsker å gjøre noe fpr barns rettigheter og saklig kritikk mot bloggverdenen. På grunn av alt det andre i tråden. ) 3
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19218 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Hovedansvaret for hva jeg skriver ligger hos meg. Okay. Du tolket spørmålet på den måten🙈 4
Gjest mia10 Skrevet 11. april 2020 #19219 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Så hvis jeg skriver at jeg synes CBE er ufyselig, hun har dårlig selvtillit og anser barna som rekvsitter, og barna leser dette om noen år og blir såret - så er det ikke mitt ansvar, men CBE sitt? Har ikke fulgt denne tråden og vet ikke alt som er skrevet, men det er hun som har valgt å eksponere seg for all verden og man kan ikke ta for gitt at hele verden melder seg inn i fanklubben hennes.
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19220 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg klarer ikke svare på alle spørsmål da det ofte ender i en gish galopp av spørsmål som jeg ikke orker bli med på. Og da kan det hende at noen mer saklige spørsmål går med i dragsuget, dessverre. Hvilket spørsmål var det? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå