Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Selkie
Skrevet

I teaseren for neste episode er hun den eneste som ikke hopper fra båten. Tror hun trekker seg frivillig med "dette har vært et eventyr og jeg er så fornøyd"  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk til dere som refererte:blomst2:

Foreløpig inntrykk uten å ha sett noe selv (det vurderes), er at en surmulende tenåring har blitt påmeldt en konkurranse uten å ville det selv, men lommepengekonten er så tom at hun må.

Det eneste infodryppet vi fikk var at hun var misfornøyd med noe ifjor, og i år ikke lenker til/snakker om deltakelsen og  pågående sending. Hadde hun blitt castet som "den ufrivillige" ville Berg Eriksen trolig vært litt mer åpen om serien og skapt litt blest for seg selv.

Her er det tilsynelatende null interesse av å delta og null ønske om å fortelle om det, så da er veien til antakelsen om at hun faktisk ikke ønsket å være med ganske kort. Kanskje det var selvinnsikt - at Norseman ville bli for tøft.

Det var vel et av oppdragene Kontent hanket inn for henne. Men oppførselen hennes, den er bare Berg Eriksen ansvarlig for.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Gjest Xstrella
Skrevet

Ingen kommentar på instagramen til funkygine. Det sier bare litt. Sur frue der ja.

Skrevet

Virker nesten som de skulle ha med «en teit influenser» for å ha noe å være oppgitt over? Altså, castingen? Men har hun frivillig tatt imot den rollen i så fall (altså, det er jo henne, hun passer supergodt til den rollen, men at hun frivillig skulle dumme seg ut sånn?)..

Altså: jeg har ikke sett selv, baserer meg på (troverdige) referat her :) 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Andrea59 skrev (15 minutter siden):

Virker nesten som de skulle ha med «en teit influenser» for å ha noe å være oppgitt over? Altså, castingen? Men har hun frivillig tatt imot den rollen i så fall (altså, det er jo henne, hun passer supergodt til den rollen, men at hun frivillig skulle dumme seg ut sånn?)..

Altså: jeg har ikke sett selv, baserer meg på (troverdige) referat her :) 

Aldri i verden om hun har gjort det. Hun tror garantert hun er supertrent og tåler mye. Bare ikke vann da….

• Liker 14
Skrevet
Selkie skrev (2 timer siden):

I teaseren for neste episode er hun den eneste som ikke hopper fra båten. Tror hun trekker seg frivillig med "dette har vært et eventyr og jeg er så fornøyd"  

Men man må jo hoppe fra en båt i Norseman, hvorfor er hun i det hele tatt med hvis hun ikke vil det?

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet

Flyttet ikke hun et måkerede fordi det lå der hun pleide stupe fra brygga? Kanskje jeg husker feil, og denne Norseman-serien har jeg ikke sett. Så jeg legger meg herved flat om jeg har misforstått noe. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Hver gang jeg ser fruen på TV legger jeg så merke til hvor vanvittig selvbevisst hun er. Jeg sliter selv med dårlig selvfølelse og selvbevissthet i sosiale situasjoner, og at jeg alltid må fremstå på en viss måte (f.eks at jeg står på en måte som gjør at kroppen tar seg best mulig ut, at jeg smiler/ler mye fordi jeg ikke vet hva jeg skal si eller bidra med i en sosial setting, o.l). Godt mulig jeg tar feil, men synes jeg ser dette hos Caroline også. Hun virker så utrolig lite avslappet i ansikt og kroppsspråk når hun filmes, kjenner jeg blir sliten på hennes vegne. Får lyst til å bare riste henne i skuldrene og si SLAPP AV!!!

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (56 minutter siden):

Flyttet ikke hun et måkerede fordi det lå der hun pleide stupe fra brygga? Kanskje jeg husker feil, og denne Norseman-serien har jeg ikke sett. Så jeg legger meg herved flat om jeg har misforstått noe. 

Var en stige for å komme ned i vannet fra brygga. Ikke at det gjør saken noe bedre 

• Liker 12
Skrevet

Den reelen som Henrik Troy parodierer er jo akkurat sånn fruen tenker 😄. At hun er mer sexy og hot en alle andre 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Mayah skrev (5 timer siden):

Hver gang jeg ser fruen på TV legger jeg så merke til hvor vanvittig selvbevisst hun er. Jeg sliter selv med dårlig selvfølelse og selvbevissthet i sosiale situasjoner, og at jeg alltid må fremstå på en viss måte (f.eks at jeg står på en måte som gjør at kroppen tar seg best mulig ut, at jeg smiler/ler mye fordi jeg ikke vet hva jeg skal si eller bidra med i en sosial setting, o.l). Godt mulig jeg tar feil, men synes jeg ser dette hos Caroline også. Hun virker så utrolig lite avslappet i ansikt og kroppsspråk når hun filmes, kjenner jeg blir sliten på hennes vegne. Får lyst til å bare riste henne i skuldrene og si SLAPP AV!!!

Hun er stiv som en pinne konstant. 

Virker ikke helt sosialt kompetent av å ha gått hjemme i så mange år heller, upassende hylfliring av alt Folle sier.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Har sett begge episodene som er tilgjengelige nå. Raskt får jeg en vibe om «finn en feil» hvor hun utmerker seg. Skremmende dårlig på sosiale koder og indre motivasjon hennes for å få en billett er ikke tilstede om man sammenligner henne med Stavang. Når de står i badetøy, så er det hun jeg legger mest merke til. Ikke fordi hun er «veltrent og slank», men rett og slett legger jeg merke til hva som er «kjøpt og betalt» på den kroppen. I tillegg er jo ansiktet hennes helt ødelagt med diverse «løft». Det er så unaturlig og stivt i tillegg som sagt, mangel på sosiale koder, hvor hun fremstår usikker og krampeaktig at jeg får magesår av å se henne på skjermen. Hun blir jo et bevis på at det å «sulle» hjemme uten omgang med andre og hvor begrep rundt klokkeslett/tid et er fraværende. Kan umulig kan være bra i lengden. Slike influensere som henne burde avskaffes, jeg begriper ikke hva slike som henne tilfører. 

Endret av irevin
Skriveleif
  • Liker 20
  • Nyttig 11
Skrevet
Katten89 skrev (5 timer siden):

Den reelen som Henrik Troy parodierer er jo akkurat sånn fruen tenker 😄. At hun er mer sexy og hot en alle andre 

Og at hun tror det er den viktigste egenskapen hun kan ha….

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
irevin skrev (17 timer siden):

Har sett begge episodene som er tilgjengelige nå. Raskt får jeg en vibe om «finn en feil» hvor hun utmerker seg. Skremmende dårlig på sosiale koder og indre motivasjon hennes for å få en billett er ikke tilstede om man sammenligner henne med Stavang. Når de står i badetøy, så er det hun jeg legger mest merke til. Ikke fordi hun er «veltrent og slank», men rett og slett legger jeg merke til hva som er «kjøpt og betalt» på den kroppen. I tillegg er jo ansiktet hennes helt ødelagt med diverse «løft». Det er så unaturlig og stivt i tillegg som sagt, mangel på sosiale koder, hvor hun fremstår usikker og krampeaktig at jeg får magesår av å se henne på skjermen. Hun blir jo et bevis på at det å «sulle» hjemme uten omgang med andre og hvor begrep rundt klokkeslett/tid et er fraværende. Kan umulig kan være bra i lengden. Slike influensere som henne burde avskaffes, jeg begriper ikke hva slike som henne tilfører. 

Jeg tenker at CBE er et godt eksempel på hvor negativt det kan være mentalt å bare gå hjemme i sin egen lille boble. Uten et arbeidsmiljø som trenger deg, som utfordrer deg og korrigerer deg. Jeg syns ikke det er merkelig at CBE er nervøs og engstelig utenfor husets fire vegger, for hjemmet er åpenbart hennes lille og svært begrensede komfortsone.

CBE bruker åpenbart vanvittig mye tid på å scrolle på 10-20 år yngre mennesker på TikTok og Instagram, og kopierer innholdet hun finner der. Det er "jobben" hennes. Det er hverken komplisert, krevende eller mentalt utfordrende. Hennes "jobb" er strengt talt noe av det folk som er 10-20 år yngre enn henne gjør for å slappe av og kose seg.

Det kan man se på Norseman, hvor CBE ikke klarer å utfordre seg selv eller takler å ha det ubehagelig, på tross av at å presse seg selv ut av komfortsonen er hele poenget med konseptet.

Endret av Rastebenk
  • Liker 11
  • Nyttig 15
Skrevet
Snødronninga skrev (På 9.4.2026 den 21.14):

Skal man prøve seg på et referat fra Norseman da, med fokus på Caroline selvfølgelig siden hun er temaet her. Jeg har sett begge episodene som har blitt sluppet. Den neste kommer om en uke, tror jeg. 

Den første aktiviteten er en gåtur. Når de har pause får de beskjed om at de har 10 min. på seg, og Caroline er den eneste som ikke er klar, og får litt voksenkjeft.  Hun får beskjed om at hun slentrer over veien, for de har et skjema å gå etter og må klare å passe tiden. Hun sier: Jeg skjønte ikke helt den, jeg løp over veien jeg. Slenter? Jeg slentrer aldri. Det er irriterende. Hun var på toalettet, og så seg om før hun gikk over veien. Å slentre er noe hun aldri gjør, og hun er faktisk litt sur. Kanskje bedre å holde kjeft, ta kritikken og ikke sutre så? Poenget var at hun ikke klarte å passe tiden, det må hun ta til seg kritikk på. 

Neste utfordring er stuping og svømming i en svømmehall. Hun forteller til Folle at hun ikke klarer å stupe, hun har aldri stupt i sitt liv. Men da kan vi øve, sier Folle. Jeg tror ikke det er DET vi skal begynne med nå, svarer hun. Vi ser hun svømmer, men ser ingen stuping. Så da regner jeg med hun var den eneste (?) som ikke gjorde det. 

Neste dag kommer Funky-tvillingene kommer inn i hytta og sier at alle har 5 min på seg. Caroline: Noen sa til meg at jeg hadde god tid om jeg sto opp kl. 7. Det synes jeg er ganske dårlig gjort. Oliver Bergset svarer henne at man ikke skal si i mot de gutta. Jeg har ikke drukket kaffen min engang. Dette går jo ikke. Fra hva jeg har hørt så langt, er det absolutt ingen som er så sutrete som Caroline. Det første de skal, er å være ute i regnet og gjøre noen burpees og andre øvelser. Funkygine er imponert over flere som tar den helt ut, i forhold til Caroline sier Funky at Caroline gjør akkurat nok. Jeg tenker det er en stille protest fordi hun ikke fikk ordnet seg i morges. Hun gjør det hun skal, men ikke noe mer. sier Funky. Virker ikke som Caroline imponerer stort, for å si det sånn. 

Etterpå skal de sykle uten sete opp en bratt vei, der blir Caroline nr. 3. Maria var ikke langt bak henne, selv om hun ikke sykla men bare gikk fort. Etter denne turen virker Caroline veldig kald, og det neste på lista er at de skal ut i et vann og være der en stund. De får beskjed om om sette seg ned, slik at vannet når skuldrene. CBE gjør ikke det. Etter noen sekunder går hun opp igjen. Sorry det går ikke, sier hun. Inne står Funkygine og Vegard og ser på. Funky sier: Nei men herregud, (med DET ansiktsuttrykket) hun var aldri nede i vannet. Vegard: Vi hadde håpet at hun skulle pushe det litt lenger, for å få følesen av at hun prøvde. Jeg følte det var mer sånn, det her orker ikke jeg... Det er helt sant, hun forsøkte ikke å pushe seg i det hele tatt, alle de andre ble sittende til de fikk beskjed om å komme opp igjen. Hun er nok følsom for kulde, men du er med på en opptaksprøve for Norseman. Hva forventa du deg? Du visste vel at det kom utfordringer i vann? Det står ikke respekt av å gi opp før du har forsøkt ordentlig.

Enn så lenge så skjønner jeg at Caroline ikke er fornøyd, for hun har ikke kommet særlig godt ut av øvelsene så langt. Eller å håndtere kritikk, det å ha dårlig tid om morgenen, blant annet. Norseman er nok ikke noe for deg Caroline, men det fant du sikkert ut underveis. 

Hun minner meg litt om Dorit Kemsley 😅

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Xstrella
Skrevet
Lærke skrev (30 minutter siden):

Hun minner meg litt om Dorit Kemsley 😅

Ja, faktisk. Stiv og unaturlig. 

Gjest Xstrella
Skrevet
Lizard skrev (22 timer siden):

Oj, hvor har du sett det? Jeg søkte henne opp på Hyresult.com og hun er ganske god på løpinga, men helt elendig på kraftstasjonene. Ikke rart når man ikke spiser...

https://www.hyresult.com/result/JGDMS4JI2056EE

Det er ikke kjempebra med tanke på all løping og trening hun viser frem i sine kanaler. Kjenner flere som trener mindre som løp på en time. Jeg trodde hun skulle klare det på under 1 time og 10 min. Det er vel en grunn til at hun ikke løper flere løp. Hun trener for posering og show til sine kanaler, der alle tror hun er så topptrent og god. Så feil kan man ta. 

Skrevet
irevin skrev (12 timer siden):

Hvilken program er dette?

Gjest Xstrella
Skrevet
enhjørningfis skrev (4 minutter siden):

Hvilken program er dette?

Ligger på VG. VGTV+. Har ikke pluss selv så får ikke sett. 

Skrevet
Lopploella skrev (23 timer siden):

Ubegripelig at hun melder seg på dette, når hun ikke engang klarer å ha hodet under vann eller møte opp på riktig tid. For en primadonna.

Har fortsatt ikke sett, men hun kan få litt cred for å stille opp. Når det er sagt; noe forberedelse ville man forventet, er ikke hun selverklært superplanlegger? Angående hodet under vann; hun har vel øvd seg med disse isbitgreiene hver morgen og da er jo iallfall ansiktet under vann. Fysisk burde hun klare det greit sammenlignet med de andre deltagerne. Ingen av dem er vel topptrent. 

• Liker 10
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...