NoaideBiehtar Skrevet 31. mars #109341 Skrevet 31. mars Tistelblad skrev (8 timer siden): Jeg siterer meg selv, for nå har etter-bildet av oppussingen kommet. Jeg var spent på å se hvor likt det kom til å bli KI sin versjon. Dere får bedømme selv. 😆 Kollontaj skrev (8 timer siden): Du tuller? 🤣 Tistelblad skrev (8 timer siden): Dagens beste latter for min del😄 Tistelblad skrev (8 timer siden): Jo, det er det samme bildet Hun legger det jo ikke frem som et etterbilde heller da, så hva som er så morsomt skjønner ikke jeg. Hun har jo laget video av sluttresultatet, der det er en annen sofa og et annet bord. Litt klønete plassering av AI-bildet, men ikke noe sted sier hun at det er resultatet. 3
Stjertmeis Skrevet 31. mars #109342 Skrevet 31. mars (endret) NoaideBiehtar skrev (1 time siden): Hun legger det jo ikke frem som et etterbilde heller da, så hva som er så morsomt skjønner ikke jeg. Hun har jo laget video av sluttresultatet, der det er en annen sofa og et annet bord. Litt klønete plassering av AI-bildet, men ikke noe sted sier hun at det er resultatet. For så vidt riktig, men ho bruker AI-bildet som forside på reel-en, uten å bruke AI-merkingen og uten å angi i teksten at bildet er AI. Du må se hele reelen med lyd for å få vite at bildet er AI. Endret 31. mars av Stjertmeis Rettet skrivefeil 18
NoaideBiehtar Skrevet 31. mars #109343 Skrevet 31. mars Stjertmeis skrev (16 minutter siden): For så vidt riktig, men ho bruker AI-bildet som forside på reel-en, uten å bruke AI-merkingen og uten å angi i teksten at bildet er AI. Du må se hele reelen med lyd for å få vite at bildet er AI. Jo men selv uten lyd skjønner jeg jo at bildet ikke er det faktiske resultatet. 😅 Hvis hun til og med presiserer det med lyd er det jo hvertfall ingenting å le av...? 🤷 Her prøver man å koke suppe på spiker. 4 1
Stjertmeis Skrevet 31. mars #109344 Skrevet 31. mars NoaideBiehtar skrev (11 minutter siden): Jo men selv uten lyd skjønner jeg jo at bildet ikke er det faktiske resultatet. 😅 Hvis hun til og med presiserer det med lyd er det jo hvertfall ingenting å le av...? 🤷 Her prøver man å koke suppe på spiker. Hvorfor bruke AI-bildet som det forsidebilde på reelen og hovedillustrasjon når resultatet er klart? Poenget med denne "suppe-kokinga" som du sikter til, er vel bare å smått humoristisk påpeke at ikke engang bokhyllene får være som de er, alt må gjennom filter og sensur for å passe inn i feeden. Eneste grunnen til at dette er morsomt å påpeke, er konteksten. Og konteksten, min venn, det er der du har suppa. For øvrig er det nok de færreste som bryr seg så veldig mye om bokhyllene i villa Kulås. 19 6
Rastebenk Skrevet 31. mars #109346 Skrevet 31. mars Stjertmeis skrev (5 timer siden): For så vidt riktig, men ho bruker AI-bildet som forside på reel-en, uten å bruke AI-merkingen og uten å angi i teksten at bildet er AI. Du må se hele reelen med lyd for å få vite at bildet er AI. Det er ikke rart at Henrik Troy stadig vekk harselerer med CBE, selv om det er drøye ti år siden storhetstiden hennes. IG-feeden hennes har i mange år tippet over i det parodiske. Alt er åpenbart kunstig og iscenesatt og inspirert fra andres SoMe-innhold. Så for Troy så er jo dette en gavepakke som bare gir og gir. F eks bildene hvor 39 år gamle CBE åpenbart har brukt flere timer på hår og sminke, og ikledd seg en pyntet aftenkjole midt på formiddagen for å prøve å ligne på ei dame i Addams-familien. 5 kleine stillbilder tatt midt i stua alene hjemme, hvor hun står putt alene, stivpyntet og stiv i fjeset. For så å motta et par hundre likes og 15 kommentarer. Det er jo bare pinlig. 26 8
Stjertmeis Skrevet 31. mars #109347 Skrevet 31. mars Rastebenk skrev (2 minutter siden): Det er ikke rart at Henrik Troy stadig vekk harselerer med CBE, selv om det er drøye ti år siden storhetstiden hennes. IG-feeden hennes har i mange år tippet over i det parodiske. Alt er åpenbart kunstig og iscenesatt og inspirert fra andres SoMe-innhold. Så for Troy så er jo dette en gavepakke som bare gir og gir. F eks bildene hvor 39 år gamle CBE åpenbart har brukt flere timer på hår og sminke, og ikledd seg en pyntet aftenkjole midt på formiddagen for å prøve å ligne på ei dame i Addams-familien. 5 kleine stillbilder tatt midt i stua alene hjemme, hvor hun står putt alene, stivpyntet og stiv i fjeset. For så å motta et par hundre likes og 15 kommentarer. Det er jo bare pinlig. Helt enig. 3
Keaton Skrevet 31. mars #109348 Skrevet 31. mars NoaideBiehtar skrev (6 timer siden): Jo men selv uten lyd skjønner jeg jo at bildet ikke er det faktiske resultatet. 😅 Hvis hun til og med presiserer det med lyd er det jo hvertfall ingenting å le av...? 🤷 Her prøver man å koke suppe på spiker. Tror egentlig ikke det interesserer noen, dessverre. Ser nå at det er en reel med litt annet oppsett, men det er fortsatt veldig likt KI-bildet og fortsatt ufattelig kjedelig. 😐 6
Jaddah123 Skrevet 31. mars #109349 Skrevet 31. mars Fruen skal bruke påsken til å roe ned. Roe ned fra hva da egentlig? 26 5
Margit777 Skrevet 31. mars #109350 Skrevet 31. mars Jaddah123 skrev (1 time siden): Fruen skal bruke påsken til å roe ned. Roe ned fra hva da egentlig? Ingen sponsa ferie. Hakke råd til diesel? 12 3
MiniMjau Skrevet 1. april #109351 Skrevet 1. april Jaddah123 skrev (9 timer siden): Fruen skal bruke påsken til å roe ned. Roe ned fra hva da egentlig? Roe ned reklamemerkingen?😅 den røde tightsen er fortsatt reklame. ..men hun har tatt ferie fra merkingen ihvertfall. 10 4
Jaddah123 Skrevet 1. april #109352 Skrevet 1. april MiniMjau skrev (14 timer siden): Roe ned reklamemerkingen?😅 den røde tightsen er fortsatt reklame. ..men hun har tatt ferie fra merkingen ihvertfall. Fruen har stort sett ferie. Og den snacksen med bringebær og chiafrø har hun kopiert. 4
Roadrunner Skrevet 1. april #109353 Skrevet 1. april (endret) Hvorfor er det så vanvittig vanskelig å merke story med REKLAME?? Videoen ligger også som eget innlegg i feed - da med ordet reklame først i teksten under. Men selve videoen (om man ser i fullskjerm) eller delingen på story? INGENTING! Ikke engang med mikroskrift... Hadde jeg vært så slurvete i jobben min gjentatte ganger hadde det blitt trøbbel... Endret 1. april av Roadrunner 20 5
blåbærpai Skrevet 2. april #109354 Skrevet 2. april Roadrunner skrev (13 timer siden): Hvorfor er det så vanvittig vanskelig å merke story med REKLAME?? Videoen ligger også som eget innlegg i feed - da med ordet reklame først i teksten under. Men selve videoen (om man ser i fullskjerm) eller delingen på story? INGENTING! Ikke engang med mikroskrift... Hadde jeg vært så slurvete i jobben min gjentatte ganger hadde det blitt trøbbel... «Jobben» er vel å unngå å merke, sånn sett er hu god. 5
Rastebenk Skrevet 2. april #109355 Skrevet 2. april Roadrunner skrev (13 timer siden): Hvorfor er det så vanvittig vanskelig å merke story med REKLAME?? Videoen ligger også som eget innlegg i feed - da med ordet reklame først i teksten under. Men selve videoen (om man ser i fullskjerm) eller delingen på story? INGENTING! Ikke engang med mikroskrift... Hadde jeg vært så slurvete i jobben min gjentatte ganger hadde det blitt trøbbel... Er vi sikre på at det er reklame da? Anne Brith Davidsen prøvde å skryte på seg et reklamesamarbeid med Gant en gang, noe som viste seg å ikke stemme. CBE har noen få hundre likes og 10-15 kommentarer per IG-innlegg, så hvorfor skal Kerastase samarbeide med henne? 11 6
Holger Pan Skrevet 2. april #109356 Skrevet 2. april (endret) I så fall er det ikke reklame for Kerastase vil jeg tro, men for Vita der Kerastase/Jan Thomas og alt det andre selges som kan være en kjent samarbeidsavtale. Hvem vet, Berg Eriksen er jo kronisk ute av stand til å merke korrekt. Det er ikke første gang hun markedsfører et produkt solgt hos Vita men fremstiller det som samarbeid med selve merkevaren. Mener det var Elisabeth Arden og noe annet. Endret 2. april av Reverend 15 3
Snødronninga Skrevet 2. april #109357 Skrevet 2. april Hun har jo samarbeid, hun skriver i innlegget: Reklame for Kerastase official. Men det kan være, som Reverend sier, at samarbeidet er med Vita. Dette står det ingenting om, men det er bare å sende en mail og spørre. 1
Holger Pan Skrevet 2. april #109358 Skrevet 2. april (endret) For én gangs skyld sjekket jeg det merkede innlegget hennes, og ser at det er per nå er 3 kommentarer mellom henne og en lokal frisørsalong, der hennes kommentar er den første, og som følges opp av salongen. Salongen har forøvrig et bilde som også ligger på Vitas nettsider for Kerastase-produkter og brukt det på sin side. De fører dermed Kerastase-produkter, og det kan selvsagt være fullt tillatt bruk av kampanjebilder for merkevaren. (Det er ikke av de samme produktene som Berg Eriksen viser.) Berg Eriksen viser tre av fem produkter solgt hos Vita, som ikke har noen kampanje for disse produktene fra Kerastase nå. I den omtalte salongen jobber det en frisør som tilfeldigvis har stylet Berg Eriksens hår til et eller annet event, som er styremedlem i salongen samtidig som selvstendig næringsdrivende på samme adresse. For alt vi vet, reiser ikke Berg Eriksen til Oslo for å ordne håret sitt lengre, og vi vet at hun også bruker flere lokale næringer som TM-klinikken, neglesalongen som ikke tåler å bli stilt spørsmål, og nå en lokal frisør. Alt dette er helt greit. Men, når Berg Eriksen vedvarende oppfattes å ha lav troverdighet, er det ikke usannsynlig at jeg nå antar hvor produktene kommer fra, og at disse legges til regnskapet så lenge hun lager et annonseinnlegg eller flere uten at det egentlig er et samarbeid overhodet. Da slipper hun å skatte av gratisprodukters verdi, eventuelt utlegg for privatkjøp. Samtidig ser det ut som om hun har et samarbeid/oppdrag. Disse tre produktene har et samlet beløp på kr. 2660,- (priser fra Vita). Endret 2. april av Reverend pris på varene 14 3
Keaton Skrevet 2. april #109359 Skrevet 2. april «Det jeg liker å kalle hair longvity». Javel? Det er vel merkets begreper? Dvs de har begynt å bruke det i reklame, andre har brukt det en stund. 6 2
Holger Pan Skrevet 2. april #109360 Skrevet 2. april Kollontaj skrev (39 minutter siden): «Det jeg liker å kalle hair longvity». Javel? Det er vel merkets begreper? Dvs de har begynt å bruke det i reklame, andre har brukt det en stund. Jeg stusset på språket, ja. Har ennå ikke hørt ordet "longevity" etablert brukt i norsk folkespråk (men så følger jeg ingen norske kanaler som vil selge meg noe), men mye brukt i engelsktalende kanaler. Var det min tekst ville jeg omformulert og brukt “for langsiktig resultat/hårhelse", istedet for et uttrykk som ikke gir mening på norsk. Det absurde er at siden fruen i Særp har manglet troverdighet i 10-11 år og antall lønnsomme samarbeid har sunket drastisk, så prøver jeg å sjekke hva som kan være tilfelle med denne reklamen som hun tydeligvis har kjørt med og uten merking i flere kanaler. Er det et reellt samarbeid, og i så fall med hvem? For når man først graver, ser man jo bindingene. Selv om de nå er mest lokale. 10 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå