Littelulla Skrevet 7. september 2025 #107421 Skrevet 7. september 2025 Det er mange her som sier CBE er proana (eller, det er i hvertfall nevnt mange ganger. Jeg har ikke registrert om det er ulike brukere som sier det). Kan noen forklare meg hvordan hun er proana?
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 7. september 2025 Populært innlegg #107422 Skrevet 7. september 2025 Littelulla skrev (2 timer siden): Det er mange her som sier CBE er proana (eller, det er i hvertfall nevnt mange ganger. Jeg har ikke registrert om det er ulike brukere som sier det). Kan noen forklare meg hvordan hun er proana? Det har med helheten over lang tid, hvor hun bruker en rekke midler for å fremstille seg selv som veldig tynn, tynnere enn hun er i virkeligheten, fokus på så lav fettprosent at det ikke er helsegunstig for kvinner. Det er poseringer for å fremstille henne så tynn som mulig, hvor hun ofte bruker klassiske thinspo og proana-poseringer, thigh gap, spenne muskler unaturlig mye i poseringer, posere for å få frem sener osv. I tillegg bruker hun klær, sminke, redigering og filter for å fremstille seg selv tynnere. Og så er det alt det andre, som altfor små matporsjoner med tanke på hvor mye hun påstår hun trener, for lite variert mat, for lite næringsrik mat. Det er også en fremstilling av at hvis hun spiser noe godt, så skal hun først ha fortjent det med massiv trening. Hun bruker kameravinkling som også skal få kroppen hennes til å se langt mindre enn den er, f.eks. å filme seg ovenfra og ned, for å få hodet til å se mye større ut enn normalt, og kroppen mye smalere og tynnere enn den faktisk er. Det kommer frem i måten hun kikker på seg selv når hun tar selfies - og måten hun bruker alle teknikker som beskrevet over (og det er mange, mange flere detaljer i hva hun gjør i tillegg til det som litt overfladisk ble ramset opp). Det er helheten, dette ekstreme kroppsfokuset hvor hun skal fremstilles tynnest mulig med alle virkemidler. Fokus på kalorier og lav fettprosent. 22 1 32
Stargaze Skrevet 8. september 2025 #107423 Skrevet 8. september 2025 NoaideBiehtar skrev (9 timer siden): Ja, er jo ingenting som tilsier at nybegynnere ikke skal få fremgang med løpeopplegget hennes? Jeg personlig hadde aldri kjøpt noe som helst av henne, men syns ikke at tiden hennes på et halvmaraton e så veldig gyldig argument for noe som helst. Løpeglede handler jo om mye mer enn tid. I det siste har det heldigvis blitt enda mer fokus på gleden av å ikke løpe så fort. Et jag etter å prestere kan drepe lyst og motivasjon. Jeg syns det er fint at CBE i det minste ikke henger seg opp i akkurat det (i motsetning til gubben hennes). Det er mye som er kritikkverdig ved CBE, men akkurat dette??? Poenget er at hun er så opptatt av å vise seg selv frem, at et ev program drukner i "megselv". Når hun i tillegg massivt viser at det viktigste er en tynn kropp så motiverer ikke det "mannen i gata". De mest vellykkede online pt/treningsmotivatorer viser styrke, glede, er seg selv og er ikke filtrert i hel. Det er vanskelig å forstå hva hun egentlig selger. Jeg er nok midt i målgruppen hennes. Travel jobb og ønsker å trene mer og riktig. Hun er ikke i nærheten av å motivere. Det hun viser er et helt merkelig liv uten travle hverdager, i tillegg stilisert og stivpyntet til en hver tid. Filtrert i hjel. Uten et snev av naturlighet. 29
Stargaze Skrevet 8. september 2025 #107424 Skrevet 8. september 2025 NoaideBiehtar skrev (9 timer siden): Ja, er jo ingenting som tilsier at nybegynnere ikke skal få fremgang med løpeopplegget hennes? Ingenting som tilsier at de skal få det heller. Det sier egentlig ingenting. 10 1
gladidag Skrevet 8. september 2025 #107425 Skrevet 8. september 2025 (endret) MissCortado skrev (På 4.9.2025 den 23.40): Tenk om noen hadde casta Lassis og Gaute Grøttis til samme program. Det hadde jeg sett på. Kanskje Lasse Lom kunne vært m og? Flexet litt og kastet på håret😜 Endret 8. september 2025 av gladidag x 3
NoaideBiehtar Skrevet 8. september 2025 #107426 Skrevet 8. september 2025 Stargaze skrev (5 timer siden): Poenget er at hun er så opptatt av å vise seg selv frem, at et ev program drukner i "megselv". Når hun i tillegg massivt viser at det viktigste er en tynn kropp så motiverer ikke det "mannen i gata". De mest vellykkede online pt/treningsmotivatorer viser styrke, glede, er seg selv og er ikke filtrert i hel. Det er vanskelig å forstå hva hun egentlig selger. Jeg er nok midt i målgruppen hennes. Travel jobb og ønsker å trene mer og riktig. Hun er ikke i nærheten av å motivere. Det hun viser er et helt merkelig liv uten travle hverdager, i tillegg stilisert og stivpyntet til en hver tid. Filtrert i hjel. Uten et snev av naturlighet. Skjønner ikke helt relevansen av dette opp mot mitt spørsmål. Jeg lurer bare på hvorfor det er så kritikkverdig at hun ikke presenterer blant de beste på løping. Jeg er helt enig med deg at de beste PT-ene viser styrke og glede og er seg selv. Hvor fort de egentlig løper på halvmaraton er meg faktisk ganske likegyldig. Det er ikke det som selger. 3
Stargaze Skrevet 8. september 2025 #107427 Skrevet 8. september 2025 NoaideBiehtar skrev (14 minutter siden): Skjønner ikke helt relevansen av dette opp mot mitt spørsmål. Jeg lurer bare på hvorfor det er så kritikkverdig at hun ikke presenterer blant de beste på løping. Jeg er helt enig med deg at de beste PT-ene viser styrke og glede og er seg selv. Hvor fort de egentlig løper på halvmaraton er meg faktisk ganske likegyldig. Det er ikke det som selger. Poenget er at nybegynnere vil velge en pt som viser en realisitisk måte å trene på, og hvis de ønsker fremgang også en som er god på nettopp det. Å trene dem opp til til å gjøre små fremskritt mot et større mål. Hun viser ikke noe av det. Treningsglede og det å være seg selv smitter, og frister, mer enn en som er fokusert på seg selv og det ytre hele tiden. 10 3
Minmorsbarn Skrevet 8. september 2025 #107428 Skrevet 8. september 2025 MissCortado skrev (På 4.9.2025 den 23.40): Tenk om noen hadde casta Lassis og Gaute Grøttis til samme program. Det hadde jeg sett på. gladidag skrev (1 time siden): Kanskje Lasse Lom kunne vært m og? Flexet litt og kastet på håret😜 Kast inn Frank Løke i miksen også, det hadde vært en reality å få med seg!!😂 14
Isola2 Skrevet 8. september 2025 #107429 Skrevet 8. september 2025 https://caroline-berg-eriksen.boonpage.com/fitfemme?fbclid=PAdGRleAMrnwRleHRuA2FlbQIxMQABp5QGJi6huyT4Ksl_250LOM0s8VOLyvrc-0eCbECoUEJc7LXSPUz8HIQvywDZ_aem_HlTlITzBv8u_PZAjuanC2g Hvem er dette «teamet» hun snakker om?! 18 4
Stargaze Skrevet 8. september 2025 #107430 Skrevet 8. september 2025 Isola2 skrev (7 minutter siden): https://caroline-berg-eriksen.boonpage.com/fitfemme?fbclid=PAdGRleAMrnwRleHRuA2FlbQIxMQABp5QGJi6huyT4Ksl_250LOM0s8VOLyvrc-0eCbECoUEJc7LXSPUz8HIQvywDZ_aem_HlTlITzBv8u_PZAjuanC2g Hvem er dette «teamet» hun snakker om?! Og hvor har hun denne kompetansen fra? Hvis ernæringskunnskapen er det hun viser, så burde folk holde seg unna. Hun prøver å tjene penger på et område hvor skoene er alt for store for henne. 29 6
Keaton Skrevet 8. september 2025 #107431 Skrevet 8. september 2025 For meg handler det ikke bare om tallet på vekten, men om å gi deg verktøyene for å leve et sunnere og mer balansert liv. Jeg jobber tett med deg for å forstå dine unike utfordringer og mål, og sammen utvikler vi en plan som passer deg. Gjennom støt https://caroline-berg-eriksen.boonpage.com/fitfemme?fbclid=PAdGRleAMrnwRleHRuA2FlbQIxMQABp5QGJi6huyT4Ksl_250LOM0s8VOLyvrc-0eCbECoUEJc7LXSPUz8HIQvywDZ_aem_HlTlITzBv8u_PZAjuanC2g Dette er for travle mennesker, enten det er jobb, barn eller studier som ønsker struktur og fremgang på trening og kosthold. Ja, hva skal man si? 🫣 16 2
Hunter7 Skrevet 8. september 2025 #107432 Skrevet 8. september 2025 Jeg synes det uthevede er et interessant punkt: (...) Min tilnærming kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for hvilke utfordringer som oppstår i forbindelse med livstilsendring (...) Akkurat hvilken personlig forståelse kan CBE faktisk tilby? Har hun personlig erfaring og følgelig forståelse med f.eks. overvekt? Eller undervekt? Med sykdom og skader som fordrer livstilsendringer? Ingenverdensting i CBEs lange SoMe-karriere tilsier at hun har hatt noen som helst befatning med slikt. Langt mindre faktisk innsikt i såvel de fysiske som psykiske utfordringene som ofte følger såvel i forkant som etterkant av en omlegging av livsstil. Per idag har jeg ikke sett en eneste person foruten CBE selv som har benyttet seg av tjenester fra Netfit/FitFemme/hva de nå alle heter. Og som @Frisk Frosk så strålende dokumenterte tidligere, så er det åpenbart også en rekke kritikkverdige punkter i online-presentasjonen til FitFemme. Det eneste arbeidet CBE tilsynelatende evner å utføre, er venstrehåndsarbeid. Slurv og sommel over hele linja. 27 2 8
Littelulla Skrevet 8. september 2025 #107433 Skrevet 8. september 2025 (endret) Frisk Frosk skrev (14 timer siden): Det har med helheten over lang tid, hvor hun bruker en rekke midler for å fremstille seg selv som veldig tynn, tynnere enn hun er i virkeligheten, fokus på så lav fettprosent at det ikke er helsegunstig for kvinner. Det er poseringer for å fremstille henne så tynn som mulig, hvor hun ofte bruker klassiske thinspo og proana-poseringer, thigh gap, spenne muskler unaturlig mye i poseringer, posere for å få frem sener osv. I tillegg bruker hun klær, sminke, redigering og filter for å fremstille seg selv tynnere. Og så er det alt det andre, som altfor små matporsjoner med tanke på hvor mye hun påstår hun trener, for lite variert mat, for lite næringsrik mat. Det er også en fremstilling av at hvis hun spiser noe godt, så skal hun først ha fortjent det med massiv trening. Hun bruker kameravinkling som også skal få kroppen hennes til å se langt mindre enn den er, f.eks. å filme seg ovenfra og ned, for å få hodet til å se mye større ut enn normalt, og kroppen mye smalere og tynnere enn den faktisk er. Det kommer frem i måten hun kikker på seg selv når hun tar selfies - og måten hun bruker alle teknikker som beskrevet over (og det er mange, mange flere detaljer i hva hun gjør i tillegg til det som litt overfladisk ble ramset opp). Det er helheten, dette ekstreme kroppsfokuset hvor hun skal fremstilles tynnest mulig med alle virkemidler. Fokus på kalorier og lav fettprosent. Dette skal jeg ikke si meg uenig i, men det er fortsatt ikke proana? Om hun skulle vært anorektisk selv (det vet vi jo ikke om hun er) så vil det ikke være proana at hyn deler selfies, etc. Hun oppmuntrer til å spise godt, hun snakker ikke opp "jo tynnere jo bedre". Det er ingenting ved henne som fronter å skulle være anorektisk som noe bra. Er hun et sunt forbilde? Nja... Men proana? Nei. Å kalle noen proana er ekstremt drøyt, og der skal man være mer sikker enn å "synse" at hun er noe... Det er en grusom ting å kalle noen. Å kalle henne proana er å tillegge henne en mening om at hun ønsker mennesker, hvor især unge jenter er utsatte, en stygg og dødelig sykdom. Å si noe sånt om et annet menneske er drøyt når hun ikke faktisk viser/sier at hun er det. Så hvis dette er hele begrunnelsen for å kalle henne proana burde flere gå i seg selv å se på hva de sier og hva det betyr..... Endret 8. september 2025 av Littelulla 1 2
cerruti Skrevet 8. september 2025 #107434 Skrevet 8. september 2025 Det som er morsomt er at for de ikke svært! flinke aktørene i dette segmentet vil markedet bare minke. - Nå hvor det fins gode medisiner for å hjelpe folk med overvekt, pandemi -stengte treningssentre er et fjernt minne, og folk er dritt lei av late influensere med minimal kompetanse og som stort sett bedriver reklame, utseendepress og verst av alt barneeksponering - er rett og slett kundegruppen minimal. Ikke sjans i havet til å starte noe sånt for ekteparet i Sarp som vil bli lukrativt. 11 2
Jobbermedbarn Skrevet 8. september 2025 #107435 Skrevet 8. september 2025 Hunter7 skrev (2 timer siden): Jeg synes det uthevede er et interessant punkt: (...) Min tilnærming kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for hvilke utfordringer som oppstår i forbindelse med livstilsendring (...) Akkurat hvilken personlig forståelse kan CBE faktisk tilby? Har hun personlig erfaring og følgelig forståelse med f.eks. overvekt? Eller undervekt? Med sykdom og skader som fordrer livstilsendringer? Ingenverdensting i CBEs lange SoMe-karriere tilsier at hun har hatt noen som helst befatning med slikt. Langt mindre faktisk innsikt i såvel de fysiske som psykiske utfordringene som ofte følger såvel i forkant som etterkant av en omlegging av livsstil. Per idag har jeg ikke sett en eneste person foruten CBE selv som har benyttet seg av tjenester fra Netfit/FitFemme/hva de nå alle heter. Og som @Frisk Frosk så strålende dokumenterte tidligere, så er det åpenbart også en rekke kritikkverdige punkter i online-presentasjonen til FitFemme. Det eneste arbeidet CBE tilsynelatende evner å utføre, er venstrehåndsarbeid. Slurv og sommel over hele linja. Viktige spørsmål du stiller her, og som er en alvorlig utfordring når det kommer til mange influensere; kompetansen er altfor smal ifht hva de lover/reklamerer for. Det er altfor liten regulering ifht dette, hvem husker ikke Spis med meg med Kristin? Som du nevner innbefatter dette god kompetanse på både fysisk og psykisk helse hos andre, og det er virkelig ingenting som tyder på at cbe har denne erfaringen. Snarere tvert i mot, det er jo alltid fokus på henne selv. 17
Kkkkaru Skrevet 8. september 2025 #107436 Skrevet 8. september 2025 Sier «Hadde aldri laget noe jeg ikke visste kom til å fungere» 🥀🥀sier hun om fitfemme på instastory i dag🧐 19
Snødronninga Skrevet 8. september 2025 #107437 Skrevet 8. september 2025 Kollontaj skrev (3 timer siden): For meg handler det ikke bare om tallet på vekten, men om å gi deg verktøyene for å leve et sunnere og mer balansert liv. Jeg jobber tett med deg for å forstå dine unike utfordringer og mål, og sammen utvikler vi en plan som passer deg. Gjennom støt https://caroline-berg-eriksen.boonpage.com/fitfemme?fbclid=PAdGRleAMrnwRleHRuA2FlbQIxMQABp5QGJi6huyT4Ksl_250LOM0s8VOLyvrc-0eCbECoUEJc7LXSPUz8HIQvywDZ_aem_HlTlITzBv8u_PZAjuanC2g Dette er for travle mennesker, enten det er jobb, barn eller studier som ønsker struktur og fremgang på trening og kosthold. Ja, hva skal man si? 🫣 Hva slags setning er det? Tror noen bør sette seg ned og se over tekst og formulering. La merke til en annen ting også. "Gjennom STØT?" Hva er det? Har det gått fort i svingene, så det skal være mer tekst der? 12
Gjest Jojo345 Skrevet 8. september 2025 #107438 Skrevet 8. september 2025 Snødronninga skrev (5 minutter siden): Hva slags setning er det? Tror noen bør sette seg ned og se over tekst og formulering. La merke til en annen ting også. "Gjennom STØT?" Hva er det? Har det gått fort i svingene, så det skal være mer tekst der? Ser det er flere skrivefeil, blant annet i tilbakemeldingen fra "Siv". Her er de vel ute med LKE-metoden igjen? Skriver falske tilbakemeldinger, for Siv kan vel umulig ha fått testet programmet enda
Keaton Skrevet 8. september 2025 #107439 Skrevet 8. september 2025 Snødronninga skrev (8 minutter siden): Hva slags setning er det? Tror noen bør sette seg ned og se over tekst og formulering. La merke til en annen ting også. "Gjennom STØT?" Hva er det? Har det gått fort i svingene, så det skal være mer tekst der? Var formuleringene jeg reagerte på. Vet ikke hva støt skal være, kanskje støtte. 4
Andrea59 Skrevet 8. september 2025 #107440 Skrevet 8. september 2025 (endret) Snødronninga skrev (11 minutter siden): Hva slags setning er det? Tror noen bør sette seg ned og se over tekst og formulering. La merke til en annen ting også. "Gjennom STØT?" Hva er det? Har det gått fort i svingene, så det skal være mer tekst der? På siden til fruen står det blant annet dette: «Støtte fra meg og andre medlemmer for å holde deg motivert» - så det ble vel bare kuttet litt uheldig av den som siterte edit: sorry, så nå at det faktisk var på fruens side dette sto himmel og hav. Proft. Endret 8. september 2025 av Andrea59 Misforståelse 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå