Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
hvalstad45 skrev (16 minutter siden):

Å være sein er eneste måte hun kan skape en illusjon av at hun har et busy liv på. Fake der som på alt annet.

Det er en kjent sak at etter man har vært tvunget til å være hjemme om dagene en stund som arbeidsledig/pensjonist/syk, så oppleves dagene mye travlere med langt færre gjøremål. Tiden blir vanskeligere å planlegge, noen som kjenner seg igjen i at når man har god tid er det typisk at man plutselig får dårlig tid?

Det oppleves komisk å bevitne utenfra for lesere i et ordinært arbeidsliv med barn i barneskolealder hvor planlegging er tvingende nødvendig for å få dagene til å gå opp. Da vet man hvor mye tid man har til rådighet til en hver tid. Men det er ganske stusselig å  bevitne et liv med så lite innhold bli framstilt som et hektisk late-som liv, komplett ned til briller uten styrke og ønske om vin i stedet for kaffe i morgenkoppen. 

Det føles egentlig som man burde se bort. Men samtidig er slike togkrasj i sakte film fascinerende. Et menneske som sakte men sikkert mister evnen til å formidle gjennom ansiktsuttrykk. Huden som sakte men sikkert glatter seg ut som et papirark uten nyanser ettersom 40-åra nærmer seg. Hodet vokser, knekken i ryggen kvalifiserer snart til en plass på naturhistorisk museum. Overleppa vokser seg fra en rett strek til å bli større enn underleppa. Man lager en «podcast» uten innhold, publiserer feriebilder fra i fjor, og så er det alle disse toalettene og løpeturene da. Det stemmer at livet til frua er veldig annerledes enn folk flest dine. Bare på en helt annen måte enn det hun selv ønsker å tro. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så glad for at det ikke er så mange som kommenterer det hun legger ut lenger🤗 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
Durancell skrev (36 minutter siden):

Er så glad for at det ikke er så mange som kommenterer det hun legger ut lenger🤗 

Synes mye av det hun legger ut bare blir mer og mer absurd. Den der «fit check» videoen på Instagram…cringe!

• Liker 19
Skrevet
Isola2 skrev (4 minutter siden):

Synes mye av det hun legger ut bare blir mer og mer absurd. Den der «fit check» videoen på Instagram…cringe!

Og at man ikke lenger ser at det er henne. Redigert til det totalt ugjenkjennelige. Helt absurd det også. Sykt at hun ikke forstår det selv.

• Liker 19
Skrevet
Isola2 skrev (14 minutter siden):

Det er helt krise🤭 Hun er fryktelig umoden og fjollete. Og hva skjer med ansiktet hennes på videoen foran pc? Huk virker ødelagt på alle mulige måter.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Er vel bare 2-3 år før døtrene har passert henne mentalt.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kommer stadig tilbake til disse videoene de legger ut. Denne gangen den som ble lagt ut 31. august i år på pt_carolineberg.

Dette er altså "personlig trener-kontoen" til Caroline Berg Eriksen.

Caroline Berg Eriksen som over mange år nå har gjort seg fortjent til tittelen Dronninga av do-selfies...

Så sterk er asossiasjonen blitt mellom CBE og "do", at da jeg så den posten på pt_carolineberg, med et bilde av henne bakfra hvor vi ser hode og litt av øvre rygg og at hun strekker en arm fremover mot sjøen... og så teksten under bildet som starter med "I do."... så var min aller første tanke "lager hun en post om noe som har havnet i doen??".

* Teksten går videre: "Jeg tar vare på meg selv."       

- Javel, tenker jeg.

* Neste setning: "Det må vi aldri glemme ❤️ "       

- Og jeg lurer på hvorfor "vi" aldri skal glemme at CBE påstår at hun tar vare på seg selv, når hun ofte viser det motsatte, og hva i all verden har dette med noe som har havnet i do å gjøre??

* Hun fortsetter med "Still opp for deg selv - sett av tid til deg" med en flekset bicepsarm som gir asossiasjoner til anabole stereoider og en kvinneemoji med rød, sid kjole. 

* ...og avslutter teksten med: "Bli en del av FitFemme og kjenn hvordan det føles" etterfulgt av en emoji jeg ikke greier å tyde, muligens en konvolutt med hjerte oppi?

- Og jeg har fremdeles ikke fått svar på hva som havnet i do, men humrer for meg selv og lurer på om det er FitFemme som hun allerede har gitt opp og planene som er havnet i do, men det gir heller ingen mening. Vurderer så om det kan være engelsk "I do", som i så fall kan være CBEs måte å skryte av seg selv og at hun mener hun tar vare på seg selv, fra første setning. Men det gir jo lite mening med resten av setningene, eller i det minste er hele greia et mildt sagt elendig skriftlig språk som ikke evner å komme med hverken et tydelig budskap eller motivasjon for potensielle kunder. 

Så ser jeg videoen som altså følger...

* Etter at første bilde kun er som beskrevet over, så fortsetter den med både en stemme og tekst tvers over bildet som spør på engelsk "So, who takes care of you?".

- Og jeg tenker at det var veldig merkelig å ikke la "So who takes care of you?" være synlig i bildet som fronter posten. Det kunne til og med hindret at min første tanke var å lure på hva som havnet "i do"...

I dette vises CBE som gjør yoga og mediterer med inntrukket mage som hemmer pust og avspenning, og jeg greier ikke å la være å tenke at dette virkelig ikke er måten å gjøre yoga på eller å ta vare på seg selv.

* Hvorpå en stemme svarer "I do" idet filmen plutselig viser en stivt smilende, filtrer selfie-CBE som filmer seg selv i lollipop-perspektiv som gjør at solbrillene er mye breiere enn bekkenet hennes, mens hun fremdeles trekker magemusklene maksimalt inn og løfter ribbene som også gjør at silikonpuppen tyter ut på siden av sportsbh'en. "I DO" står skrevet på bildet. Noen trillende toner følger over i neste bilde...

* Av henne og et barn som trener sammen, mens en av stemmene (spørsmålsstilleren eller den som svarte "I do"), kommer med et "ha.." som er vanskelig å tyde meningen av. Ha! som i at hun tar vare på seg selv (i motsetning til andre?). Ha! i meningen at det tror den som ytrer ha'et ingenting på? Det Ha!'et høres mer ironisk ut enn noe annet. Mens CBE og barn fortsetter et øyeblikk, før... "I DO" står fremdeles med store bokstaver i bildet.

* Poff, så ser vi CBE stå utenfor en kafé, med en kaffe (må man anta) i pappbeger, kort-kort stramt skjørt med volanger, tynnstrømpebukse, finsko med høye hæler og sløyfe og en svart bluse. 

- "I DO" henger med videre og jeg kan ikke annet enn å lure på om dette resirkulerte bildet kanskje var fra den gangen CBE var på kafé og klaget over at en annen person brukte lenger tid på do enn hun mente personen burde ha gjort, for så i harnisk å brette ut om det i sin podkast? Hvor ironisk var ikke det, når det kom fra selveste Do-Dronninga herself? Eller kanskje det bildet ikke hadde noe med akkurat den I DO-situasjonen å gjøre, for det er umulig å holde alle CBEs do-episodene og do-selfies fra hverandre.

Klippet utenfor kafeen er kort, men man kan få mange asossiasjoner selv på et så kort klipp når noen over mange år har jobbet så hardt for å bli den kaffedrikkende Do-Dronninga.

* Poff, nytt klipp. En ørliten pastaporsjon vises mindre enn et ørlite sekund, og en gaffel rører såvidt det er i pastaen. Bittelitt pasta, fire halve cherrytomater og et basilikumblad. Legger jeg godviljen til så kanskje de hadde hatt noe ostelignende (knust cottage cheese?), men ikke lett å se den ørlille delen av et sekund dette klippet hadde fått tildelt. Det jeg la mest merke til var at det hele så forferdelig tørt ut.

- Jeg rekker knapt å tenke "Så små matporsjoner ingenting med å ta vare på seg selv å gjøre"...

* Så rykker vi, for knapt et sekund, tilbake til årets parodiske St. Hans-feiring. Mor CBE i minikjole som minner mest om et neglisje, en cardigan over og butikkbestilt megablomsterkrans på hodet som mer enn annet forsterker en av hennes favorittposeringer/kameravinkler - lollipop-perspektivet, som får hodet til å se enormt ut og kroppen bittelite. I dette mindre enn et sekund-klippet så presser hun også inn barneeksponering. 

* Fra mindre enn et sekund parodisk sommeridyll så er vi rett over i siste to sekunder (som i denne videoen altså er lenge...). Og det hele blir bare mer uforståelig. Det er tydeligvis CBE i bikini, joggende på en strand litt etter solnedgang. Som vanlig vender hun hodet bort fra kamera, for å henvende seg til potensielle kunder, ansikt til ansikt, det er en sjeldenhet. Bildene er mørke, sjøen rett utenfor henne er litt lysere, man ser knapt annet enn omrisset av kroppen hennes og at håret flagrer. Det veldig uklare fokuset er, ikke overraskende, på hennes bryst- og rompeparti. I motsetning til hva som er "normalen" i andre bilder/videoer paret lager, så gir denne seansen inntrykk av at hodet har krympet og blitt mye mindre enn det ellers bruker å være, mens kroppen ellers faktisk ser mer normal ut. Men alt ødelegges av det lite diskret ute-av-fokus-fokuset på hennes bryst- og rumpeparti, og ikke minst illusjonen om thigh-gap. Så mørkt at man knapt ser ansiktsuttrykk heller. 

"I DO" står stort og tydelig gjennom det hele, helt til siste slutt.

- Og jeg lurer på om dette virkelig skal være en reklame for dette påstått nye konseptet "FitFemme", og tenker at dette umulig kan inspirere noen oppegående, friske kvinner der ute. Jeg håper i hvert fall ikke det, for i så fall er det dessverre stor fare for å ikke være frisk når man kommer ut av det sykelige kroppsfokuset med de mindre forståelige budskapene.

Posten to dager før på pt_carolineberg druknet i det ekstremt unaturlige og filtrerte ansiktet. Posten dagen etter, 1. september, er en dårlig video og tekst, hvor CBE har gjemt seg bak eget hår (hvem trener med langt hår utslått på et treningssenter?), filmes i svarte treningsklær, mot svart/mørk bakgrunn, og et budskap som heller ikke er helt korrekt, hvor CBE viser at hun ikke er helt stø i "faget" etter sitt superkorte "pt"-kurs.

Jeg vil tro at mange av disse videoene brukes på ulike utdaninger rundt om i landet, hvor studenter faktisk fullfører studier innen kommunikasjon, skriftlig og muntlig, film/video og i markedsføring - for hvordan ødelegge budskap. Slett arbeid som bærer preg av at det er gjort i et hastverk (gjenbruk av mange andre bilder/videoer), slurv i redigering, uforklarlige kutt, manglende sammenheng mellom bilde og tekst. Hastverksarbeid - som gjenspeiler inntrykket CBE og LKE nå har gitt over mange år. Med det tar de ikke seg selv og eget produkt på alvor, og de viser at de egentlig ikke har noe ønske om å nå ut til private treningskunder. For slike kunder forventer normalt både kvalitet og gjennomføringsevne og tydelig kompetanse - og CBE viser ingen av delene. Gjennomføringsevnen kommer bare fra i egentrening, men selv den kan man stille skarpe spørsmål ved, all den tid hun viser så mye tid og oppmerksomhet til eget utseende, fremstille seg selv sykelig tynn, har fått en så lav fettprosent siste årene at det ikke er normalt for hennes kropp og dermed ikke sunt, sammen med et fokus på minst mulig mat med minst mulig nærig. 

Nok en gang gir CBE og LKE inntrykk av at de på ingen måte lager dette for reelle treningskunder, men kun for at potensielle annonsører skal villedes til å tro at de driver med alt de stadig popper opp av nye ideer, som aldri synes å føre noen vei.

Jeg håper vi snart får en sak i Norge hvor en annonsør tar tak i denne villedende - og dermed ulovlige - markedsføringen som mange influensere driver med mot annonsører. For det er flere eksempler, enn CBE og LKE, hvor annonsører kjøper luftslott, hvor influenserne reklamerer med så og så mange følgere (når sannheten kan være at store deler av påståtte følgere er falske), at influenserne ikke driver med det de påstår å drive med, men bare gir inntrykk av det osv. Jeg skal heie på den annonsøren som først tør å skape en større sak ut av dette, for i bunn og grunn er det flere influensere driver med svindel og bedrag.

• Liker 13
  • Nyttig 26
Skrevet (endret)
Isola2 skrev (6 timer siden):

Den er veldig cringe. Mest av alt fordi det er så absurd hvordan man kan stå slik å digge seg selv, vel vitende at man ser ihelredigert ut. 
Jeg burde virkelig ikke følge med, for jeg blir så provosert.

Ansiktet fullt av injeksjoner er en ting, men det stopper ikke der. Lyset er så til de grader overdrevent sterkt og filter? Antagelig. Det er urovekkende at Caroline misliker det minste snev av naturlighet. Så da blir dette resultatet. Som hun helt sikkert er dritfornøyd med. 

Kan folk bare slutte å heie på slike influencere? Hva i all verden trenger vi de for? De skaper et vanvittig kropps og utseende press. Flere og flere bruker botox, opererer seg. Å forandre på hvordan man egentlig ser ut, har blitt altfor vanlig. I tillegg skal slike påvirkere som CBE, tjene penger på å daffe hjemme, stå foran speilet og se forelsket på seg selv med store lepper og ansiktet riktig vei. Å påvirke oss kvinner, til å ville være som henne? Nei takk! 

:snapoutofit:

IMG_3675.jpeghttps://www.instagram.com/reel/DOHFp8fiKvn/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Endret av Snødronninga
  • Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 19
Skrevet
Snødronninga skrev (29 minutter siden):

Den er veldig cringe. Mest av alt fordi det er så absurd hvordan man kan stå slik å digge seg selv, vel vitende at man ser ihelredigert ut. 
Jeg burde virkelig ikke følge med, for jeg blir så provosert.

Ansiktet fullt av injeksjoner er en ting, men det stopper ikke der. Lyset er så til de grader overdrevent sterkt og filter? Antagelig. Det er urovekkende at Caroline misliker det minste snev av naturlighet. Så da blir dette resultatet. Som hun helt sikkert er dritfornøyd med. 

Kan folk bare slutte å heie på slike influencere? Hva i all verden trenger vi de for? De skaper et vanvittig kropps og utseende press. Flere og flere bruker botox, opererer seg. Å forandre på hvordan man egentlig ser ut, har blitt altfor vanlig. I tillegg skal slike påvirkere som CBE, tjene penger på å daffe hjemme, stå foran speilet og se forelsket på seg selv med store lepper og ansiktet riktig vei. Å påvirke oss kvinner, til å ville være som henne? Nei takk! 

:snapoutofit:

IMG_3675.jpeghttps://www.instagram.com/reel/DOHFp8fiKvn/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Figuren til høyre minner om en krysning mellom Mia Gundersen og Sandra Lyng? Så synd at CBE ikke er tryggere som seg selv, hun er mer enn pen nok og god nok! Dette er bare cringe (for å bruke et "moderne" uttrykk). 

• Liker 22
Skrevet

Unnskyld at jeg nevner det, men kjøpebalkongen til den ugjenkjennelige damen på disse bildene er også ugjenkjennelige. Og den sporadisk velutviklede baken er helt borte vekk.

Anbefaler Berg Eriksen å ikke tøyse så mye med filter og redigering siden vinningen synlig går opp i spinningen og tar med seg troverdigheten ut med ansiktsisbitvannet.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Veldig langt unna dette

IMG_9606.jpeg

Ser godt at ansiktet er fylt med diverse. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Gjest Xstrella
Skrevet
Kollontaj skrev (13 timer siden):

Veldig langt unna dette

IMG_9606.jpeg

Er så stiv og stram i maska at det sprenger. Litt synd på damen som er så unaturlig, stiv, redd og med ekstremt lav selvtillit. 

Skrevet

Hvem andre tror at Desiree Andersen sin snap story i dag var kritikk mot CBE?😂

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Ikkenoledig skrev (1 time siden):

Hvem andre tror at Desiree Andersen sin snap story i dag var kritikk mot CBE?😂

Jeg har ikke Snap, så kunne du kanskje gi et lite sammendrag? 

• Liker 3
Skrevet
Snødronninga skrev (15 minutter siden):

Som svar til det over, her er screenshots. Det er sikkert flere som deler komplimenter på story, men dette gjelder til de grader Caroline. 

Jeg er helt enig med Desiree, hvorfor? Hva er greia med å skryte av fine kommentarer offentlig? Jeg kommer ikke på noe annet enn at du har et enormt behov for oppmerksomhet.  Hun trenger bekreftelse, på en veldig barnslig måte. 

Hun kunne like godt skrevet: Se da dere, så populær jeg er! Mange liker meg og det jeg gjør. Se, jeg ER inspirerende! Tenker at hun har kritikerne i bakhodet når hun deler slikt. Sier en del om hennes verdier og selvopptatt-het. Kanskje det forteller litt om usikkerhet også. 
https://t.snapchat.com/f0IA55uM

IMG_3688.jpeg

Takk for at du la ut skjermdumper :blomst:

Hvorvidt det var direkte stilet til CBE skal jeg ikke spekulere i, men at CBE passer som svar til disse retoriske spørsmålene er åpenbart. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Ser hun og sin bare mage er på thyater i kveld. (Bilde på VG) 

• Liker 14
Skrevet
MissCortado skrev (7 minutter siden):

Ser hun og sin bare mage er på thyater i kveld. (Bilde på VG) 

Her er det jo også tydelig at nesen har endret seg veldig mye. Google f.eks. «CBE røper sine største bloggtabber». Meget forminsket. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...