Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

30 minutter siden, hippyskippy skrev:

Tar hun pushups på knærne? Haha. Litt av en PT.

Sikkert bare LKE som er PT, han har jo utgitt seg for å være det i en, eller kanskje flere, kommentarer på bloggen tidligere, og han vet jo best, så da blir det sånn.....snakk om å være litt for høy på seg selv og besserwisser når det kommer til kritikk mot fruen :murvegg:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, pøbelsara skrev:

I løpet av en uke har familien yngste hatt på seg tre ulike parkaser. INGEN trenger det. Ingen. 

Og det er så forferdelig trist at vi, helt fremmede mennesker, faktisk vet at hun har hatt på seg tre ulike parkaser. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, På besøk skrev:

Jeg kommenterte at hun burde kjøre fullversjon pushups ned, og heller sette knærne i på vei opp. På den måten trener man veldig fort opp kjernemuskelaturen og teknikken for pushups. Hun takket riktignok for tipset, men hun visste vel bedre og fortsatte i samme tralten. PTen min sier hvertfall at vi tar pushups på stang til jeg klarer å ta dem på gulvet. Det er bare tull å ta det på knærne, du mister jo halve kroppen...

Jeg syns det er veldig rart at ei som elsker å trene, bare fokuserer på å trene mage og rompe. Når hun for en gangs skyld skal ta andre øvelser, så tas de helt feil. Mye på grunn av at hun er for svak. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Jeg går tilbake til barne-eksponering: Jeg tittet innom instagram. Nær halvparten av bildene som ligger i feeden er av barna, eller omhandler barna (et bilde av ballonger i forbindelse med bursdagen til yngste barnet). Det må også være tydelig at årsaken til denne eksponeringen er antall likes som genereres når barna er til stede i feeden.

Jeg tittet på bilder som er lagt ut etter ferietiden i sommer.

Dette til tross; det er svært få som bidrar i forhold til det gigantiske antallet på 321' som følger influenseren på instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Klaraku78 skrev:

Jeg syns det er veldig rart at ei som elsker å trene, bare fokuserer på å trene mage og rompe. Når hun for en gangs skyld skal ta andre øvelser, så tas de helt feil. Mye på grunn av at hun er for svak. 

Jeg syns det fremstår som enda merkeligere at bloggeieren insisterer på å trene mage, men glemmer hele ryggen fra skuldre til korsrygg i farta og dermed påfører seg selv en skjevtrent kropp med lut holdning, fremoverroterte skuldre, ustabilitet gjennom kroppen og underutviklet rygg. Hele treningsopplegget med Netfit i spissen faller igjennom som kunnskapsløst.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg syns det fremstår som enda merkeligere at bloggeieren insisterer på å trene mage, men glemmer hele ryggen fra skuldre til korsrygg i farta og dermed påfører seg selv en skjevtrent kropp med lut holdning, fremoverroterte skuldre, ustabilitet gjennom kroppen og underutviklet rygg. Hele treningsopplegget med Netfit i spissen faller igjennom som kunnskapsløst.

Det er vel derfor en må overlate slike treningsvideoer til de som har utdanning innen området.. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se stort bilde av ene barnet på bloggen i dag. Ingen rygg mot kameraet der, gitt. 
Skulle ikke bloggerparet skjerme barna nå da? Eller var det bare enda en løgn? 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Trist å se stort bilde av ene barnet på bloggen i dag. Ingen rygg mot kameraet der, gitt. 
Skulle ikke bloggerparet skjerme barna nå da? Eller var det bare enda en løgn? 

Det er ikke enda en løgn. Skjerme barna betyr ikke at det aldri skal vise bilder av ansiktene. Uansett om du og andre som virker noe hysteriske rundt å vise bilder av barn i sosiale medier, så har hun sagt at hun ikke ønsker å skjule at hun er mor. Så hvis du ønsker å følge henne, så må du bare regne med at du kommer til å se bilder av barna på den ene eller andre måten. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, Lin10 skrev:

Det en ikke enda en løgn. Skjerme barna betyr ikke at det aldri skal vise bilder av ansiktene. Uansett om du og andre som virker noe hysteriske rundt å vise bilder av barn i sosiale medier, så har hun sagt at hun ikke ønsker å skjule at hun er mor. Så hvis du ønsker å følge henne, så må du bare regne med at du kommer til å se bilder av barna på den ene eller andre måten. 

Det betyr ikke at det er respektfullt ovenfor barnet eller en riktig handling fra foreldrene. Hvis de ikke klarer å hente inn penger uten å bruke barna sine så bør de være såpass ansvarlige at de bytter beite. Det ser bare helt sykt ut at voksne mennesker agerer på denne måten og lever av noe så spesielt som en blogg hvor barna skal være med å selge inn denne. Hva man personlig mener betyr ikke noe da barna faktisk har krav på å ikke få personvernet/ egen digitale identitet  krenket. Og dette kun fordi foreldrene har valgt denne type livsstil. Og det er en løgn, da hun i mai skrev at de ikke bruker barna  i reklame. 

 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En endring har de gjort, som viser at de forstår at det de gjør ikke er greit på et nivå, om de aldri kommer til å innrømme det.

Nå er den ene så og si helt skjermet etter dette individet startet på skolen, og individet som går i barnehagen har tatt hovedrollen. Hadde det vært helt innafor å dele livene til disse individene hadde ikke denne endringen skjedd. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de plutselig har begynt med å skjerme den ene må jo bety at det vet at eksponeringen ikke er bra. Dog skjønner jeg ikke at de mener det er innafor før skolestart..

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lin10 skrev:

Det er ikke enda en løgn. Skjerme barna betyr ikke at det aldri skal vise bilder av ansiktene. Uansett om du og andre som virker noe hysteriske rundt å vise bilder av barn i sosiale medier, så har hun sagt at hun ikke ønsker å skjule at hun er mor. Så hvis du ønsker å følge henne, så må du bare regne med at du kommer til å se bilder av barna på den ene eller andre måten. 

Tusen takk for det belærende innlegget ditt 😀

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Lin10 skrev:

Det er ikke enda en løgn. Skjerme barna betyr ikke at det aldri skal vise bilder av ansiktene. Uansett om du og andre som virker noe hysteriske rundt å vise bilder av barn i sosiale medier, så har hun sagt at hun ikke ønsker å skjule at hun er mor. Så hvis du ønsker å følge henne, så må du bare regne med at du kommer til å se bilder av barna på den ene eller andre måten. 

Jeg forstår ikke den forklaringen som går på at for ikke skjule at man er mor, så må det legges ut bilder og tekst som omhandler barna. De fleste har nok fått med seg at Caroline Berg Eriksen er mor...

Så da er spørsmålet, hva er egentlig begrunnelsen for å vise bilder av barna i firmaets SoMe-kanaler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Jeg forstår ikke den forklaringen som går på at for ikke skjule at man er mor, så må det legges ut bilder og tekst som omhandler barna. De fleste har nok fått med seg at Caroline Berg Eriksen er mor...

Så da er spørsmålet, hva er egentlig begrunnelsen for å vise bilder av barna i firmaets SoMe-kanaler? 

Signerer denne. Det er merkelig å hevde at dersom man ikke poster daglige bilder og informasjon om barna sine på internett, så skjuler man at man er forelder. Elsker man altså ikke barna sine høyt nok, er man altså ikke stolt nok - om man ikke pumper ut bilder av dem til hundretusenvis av vilt fremmede på internett?

I CBEs tilfelle så snakker vi om så enorme mengder utleverende tekst og bildemateriale over så mange år at det genererer over 30 000 googletreff. Dette er utvilsomt stikk i strid med absolutt alt av anbefalinger og retningslinjer fra fagpersoner, institusjoner som Datatilsynet/Kripos - og ikke minst Barnekonvensjonen som også @pøbelsaranevner.

Endret av Ultiva
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...