Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Justlooking skrev (22 minutter siden):

Så, det var akkurat slik det så ut som - flaut ….

Altså, der hadde hun en flott mulighet til å vise at hun kan gi bort (sikkert billige) klær osv hun ikke bruker mer til en veldedig organisasjon. Men nei. Synes det er misbruk av eventet med innsamling til et godt formål. Det skulle stått som TO forskjellige event den dagen for å skille veldedighet fra eget salg i egen lomme!

• Liker 24
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familie av oss har hytte  nær Grimsdalshytta.  Aldri har det falt meg inn at antrekket mitt burde være lange støvler og kort shorts på en regnværsdag. 

Jeg må visst steppe up gamet litt, som ungdommen sier 😎 

• Liker 19
  • Hjerte 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (7 minutter siden):

Et helt håpløst svar.

Disse 'yogainstruktørene' har, bortsett fra egen tid de bruker tilsynelatende ikke gitt eller tenkt å gi noe til minnefondet selv. Derimot har de tenkt å tjene penger på å selge egne brukte klær. Men om de vil gi noe til minnefondet utover den lille yogastunden, det gis det her inntrykk av at de ikke en gang har snakket om. Slik det står her må man anta at det ikke gis noe ekstra, såsant de ikke gjør det den dagen. De har tydeligvis ikke tenkt å donere en fast prosent eller et avtalt beløp av inntektene fra eget klessalg.

Det er svært sjelden man ser egoisme bli så synlig forsøkt kamuflert som altruisme...

Dette tar kaka, dette er nytt lavmål, selv for CBE og co å være. Men det er vel ikke annet å forvente av folk som så enkelt bryter lover (klinikken til denne Ine har jo også dokumentert her inne flere ganger brutt markedsføringsloven, bl.a. i samarbeid med CBE, og CBE har jo sin egen historie på det området, hvor kynismen konstant råder).

Noe av det som provoserer meg mest med dette er at CBE, som i så mange år har eksponert egne barn så ekstremt, at nettopp hun forsøker å skaffe seg goodwill gjennom å tilsynelatende støtte et minnefond for et uskyldig barn.

Hadde jeg hatt noe med det fondet å gjøre hadde jeg gitt klar beskjed om at minnefondet ikke ønsket å bli assosiert med influencere som eksponerer egne barn og fratar egne barn deres rettigheter og privatliv og blir brukt som arbeidskraft, uten å søke om godkjenning for det fra Arb.tilsynet... eller andre som driver forretning med stadige lovbrudd...

Trist som f...!

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har tenkt endel på retusjering/filterbruken på bildene til Caroline. 

Om det er var jeg som retusjerte meg selv eller hadde heavy bruk av filter på bildene mine, tror jeg både mann, barn og andre familiemedlemmer ville sagt noe, og kritisert meg for det, og det med rette. 
Om det var min mann som retusjerte meg, ville jeg blitt ufattelig såret, og tenkt at jeg ikke var bra nok for verken han eller omverdenen. Og ikke minst, syntes det var rart om ikke andre reagerte på mine vegne. 

Når det likevel blir gjort, både på «private» bilder hun legger ut, og bilder brukt som reklame for henne, uten merking, blir jeg faktisk skuffet over at ingen av de som har satt reglene der heller ikke reagerer. Alle ser jo at noe ikke stemmer når andre publiserer bilder av henne. De ligner jo ikke på det hun legger ut selv. 
LK kan si hva han vil om lys og skygge, men føflekker, hudutvekster og porer forsvinner ikke mirakuløst med fotografevnene hans. I så tilfelle burde han søke jobb for alle og enhver som lager reklame/filmer osv. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Frisk Frosk skrev (47 minutter siden):

Et helt håpløst svar.

Disse 'yogainstruktørene' har, bortsett fra egen tid de bruker tilsynelatende ikke gitt eller tenkt å gi noe til minnefondet selv. Derimot har de tenkt å tjene penger på å selge egne brukte klær. Men om de vil gi noe til minnefondet utover den lille yogastunden, det gis det her inntrykk av at de ikke en gang har snakket om. Slik det står her må man anta at det ikke gis noe ekstra, såsant de ikke gjør det den dagen. De har tydeligvis ikke tenkt å donere en fast prosent eller et avtalt beløp av inntektene fra eget klessalg.

Det er svært sjelden man ser egoisme bli så synlig forsøkt kamuflert som altruisme...

Dette tar kaka, dette er nytt lavmål, selv for CBE og co å være. Men det er vel ikke annet å forvente av folk som så enkelt bryter lover (klinikken til denne Ine har jo også dokumentert her inne flere ganger brutt markedsføringsloven, bl.a. i samarbeid med CBE, og CBE har jo sin egen historie på det området, hvor kynismen konstant råder).

Noe av det som provoserer meg mest med dette er at CBE, som i så mange år har eksponert egne barn så ekstremt, at nettopp hun forsøker å skaffe seg goodwill gjennom å tilsynelatende støtte et minnefond for et uskyldig barn.

Hadde jeg hatt noe med det fondet å gjøre hadde jeg gitt klar beskjed om at minnefondet ikke ønsket å bli assosiert med influencere som eksponerer egne barn og fratar egne barn deres rettigheter og privatliv og blir brukt som arbeidskraft, uten å søke om godkjenning for det fra Arb.tilsynet... eller andre som driver forretning med stadige lovbrudd...

Trist som f...!

Såå lite det skulle til for å snu oppfatningen - rydde litt i skapene for en god sak og fått positiv PR for en gangs skyld ….

Nå tenker jeg akkurat nå kun på denne veldedigheten, ikke alt det andre som er riv ruskende galt hele veien. Men en liten sak som kunne vært positiv - også på lengre sikt …

Endret av Justlooking
To av samme sitering, fjernet den ene …
  • Liker 7
Skrevet
Justlooking skrev (6 minutter siden):

Såå lite det skulle til for å snu oppfatningen - rydde litt i skapene for en god sak og fått positiv PR for en gangs skyld ….

Nå tenker jeg akkurat nå kun på denne veldedigheten, ikke alt det andre som er riv ruskende galt hele veien. Men en liten sak som kunne vært positiv - også på lengre sikt …

Ja, det hadde vært så enkelt å gjøre dette til noe virkelig bra.

Tenk om de hadde skrevet at de var åtte damer som ønsket å støtte minnefondet, de startet med yogatime og fortsatte med salg av brukte klær. Kun kontant betaling på alt, og umiddelbart etter salgene ble alle pengene telt sammen og overrekt leder for minnefondet...

DET hadde vært noe, det...

Om de kommer diltende med at de skal donere litt selv også, så vil det bare synes som om de gjør det kun for å ikke få enda mer negativ omtale. Men selv da kommer ikke CBE unna det faktum at hun bruker en uskyldig jentes minnefond for å kjøpe seg goodwill - etter å ha eksponert egne barn hele livene deres og fratatt egne barn deres rettigheter. Det er så utrolig kynisk, uansett hvor mye hun måtte komme til å donere til minnefondet.

Damene gjør lurest i å kutte ut hele den såkalte pop-up-butikken og yoga-timen. For minnefondets skyld!

Og jeg håper inderlig at media følger med og tar denne saken!

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (52 minutter siden):

Kan ikke huske at en eneste annen administrerende direktør for foretak gjennom årene konsekvent bommer på alt som har med veldedighet å gjøre.

Diverse innsamlinger/donasjoner som Rosa Sløyfe, Kirkens Bymisjon, Coop, UNICEF, Omvendt julenisse, og nå enda et minnefond. Men det tegner seg vel et mønster etter uttalelser som at mexicanske barn "danser av glede over å se turister" ikke er fattigdom, poserer med en tiggermor med sykt barn på ferietur, at det er viktig å lære barn at "det er forskjell på folk", ta med egen søppel for å posere på svaberg for Coop rydder Norge-aksjonen, studere tiggere ovenfra på Hotel Continental, stirre inn i flammene i en sponset kakkelovn og sende en tanke til fattige, frosne barn, og nå altså blande yoga for minnefond med salg av bruktklær for egen vinning på toppen av årevis med å donere søppelsekker fylt med sponset fast fashion til Fretex.

Dette fra personen som fronter carolinebergeriksenno og Netfit med uttalelser om hvor inspirert andre blir av henne – «bare fordi jeg er meg»: https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/

Hentet herfra: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Så kom podcasten som oppsummerte tilstanden.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
IreneV skrev (4 timer siden):

En interessant artikkel, som CBE og mannen burde ha lest:

https://www.forbes.com/sites/kianbakhtiari/2020/04/06/influencer-fatigue-sets-the-stage-for-a-new-generation-of-creators/

"For centuries companies have used social proof to reach new audiences and sell more products. It started with royal approvals, then celebrity endorsements and more recently, influencer marketing. But as media becomes more fragmented, influence becomes more distributed. And we are about to enter a new era of people-powered marketing. Where real people, not royalty, celebrities or influencers have a chance to collaborate with brands and create genuine, creative content. Because ultimately, influence and influencer are not synonymous."

Interessant. Hang meg litt opp i dette også, fra samme link: ( https://www.forbes.com/sites/kianbakhtiari/2020/04/06/influencer-fatigue-sets-the-stage-for-a-new-generation-of-creators/ )

"In many ways, influencer marketing has become the antithesis of authenticity, an inverse image of what captured the imagination of followers in the first place. Luckily, some innovative brands are divesting their budgets away from big influencer marketing sponsorships. We are now beginning to see a move away from social media influencers towards creators, people who actually care about the product. Though creators may not have the same reach as influencers, they possess a far greater level of brand affinity and authenticity."

Istedenfor at Treasures AS kunne gjort Netfit til et bra, kreativt og troverdig produkt, så har de valgt å også gjøre dette prosjektet halvhjertet, halvveis ferdig, tilsynelatende klipp og lim fra andre aktører, ufullstendig informasjon, falske opplysninger om et par av 'trenernes' utdanning og erfaring, påstander om fagfolk de ikke kan eller vil navngi. Istedenfor å være noe som (om det ble lansert for noen år tilbake), kunne vært et godt produkt (om de hadde hatt kompetansen og troverdigheten og viljen til å skaffe seg nok relevant utdanning og erfaring) - så lager de det som mer enn noe fremstår som bare nok en poseringsmulighet, et påbygg til luftslottet for å gi et inntrykk av å ha mer å tilby enn de faktisk har.

Jeg håper stadig flere norske merkevarer innser hva Treasures AS og Netfit står for, og heller velger andre, seriøse påvirkere som ikke setter andre i risiko eller fare, andre som følger norsk lov, noen som oppriktig og virkelig bryr seg om de produktene de selv lager og presenterer. Påvirkere som ikke er opptatt av å utnytte andre, men å produsere noe selv.

Treasures AS og Netfit har parkert seg selv i fortiden. På begges plattformer viser de at det de bryr seg om er å posere, skape et narrativ om et luftslott hvor posering og juks med hvordan man fremstiller eiers utseende og kropp, synes å være viktigere enn noe annet.

Og uansett hvor lave forventninger man måtte ha til CBE og co, så ble det selv for dem et virkelig nytt lavmål når de forsøker å kamuflere salg for egen inntjenning som hjerte for et minnefond.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Gjest NordreSving
Skrevet
Ersa skrev (11 timer siden):

Hvordan tolker dere dette?

hentet fra kommentarfeltet på arrangementet på Facebook 

IMG_8470.jpeg

Dette er ikke greit. Kjøperne motiveres jo nødvendigvis av å kjøpe klær fordi de tror det går til et godt formål. Mange vil nok kjøpe mer enn de hadde tenkt. Men damene vil ikke si om de vil donere eller hvor stor andel de vil donere. Disse to arrangementene burde slett ikke blandes sammen, når de rent faktisk ikke har samme formål. 

Stoler de ikke nok på CBE sin rekkevidde og status? Reklame for pop-up salget ville jo nådd 300.000 følgere om hun la det ut som enkeltstående arrangement. 

Skrevet
NordreSving skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke greit. Kjøperne motiveres jo nødvendigvis av å kjøpe klær fordi de tror det går til et godt formål. Mange vil nok kjøpe mer enn de hadde tenkt. Men damene vil ikke si om de vil donere eller hvor stor andel de vil donere. Disse to arrangementene burde slett ikke blandes sammen, når de rent faktisk ikke har samme formål. 

Stoler de ikke nok på CBE sin rekkevidde og status? Reklame for pop-up salget ville jo nådd 300.000 følgere om hun la det ut som enkeltstående arrangement. 

Veldig enig! Hvis ikke inntektene fra klessalget også skal gå til minnefondet, så kan det fort virke som om gratisyogaen og  det veldedige formålet brukes som "trekkplaster" for å oppnå egen inntjening. 

• Liker 23
Gjest NordreSving
Skrevet

Jeg var ikke klar over at TM-klinikken også drev med fillers. Faktisk er de fleste av de ansatte der sykepleiere og sertifisert til å drive med injeksjoner. Den ene eieren er lege som har spesialisert seg i estetisk medisin. Den andre eieren, og venninnen til CBE , i tillegg til flere av de ansatte er kurset av ham til å kunne gjøre injeksjoner. Dette er jo totalt underkommunisert av CBE. Inntrykket mitt fra det hun kan kommunisert rundt besøk der er jo at de driver med hudpleie. 

https://www.tmklinikken.no/om-oss

Gjest IreneV
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (6 timer siden):

Jeg var ikke klar over at TM-klinikken også drev med fillers. Faktisk er de fleste av de ansatte der sykepleiere og sertifisert til å drive med injeksjoner. Den ene eieren er lege som har spesialisert seg i estetisk medisin. Den andre eieren, og venninnen til CBE , i tillegg til flere av de ansatte er kurset av ham til å kunne gjøre injeksjoner. Dette er jo totalt underkommunisert av CBE. Inntrykket mitt fra det hun kan kommunisert rundt besøk der er jo at de driver med hudpleie. 

Dyktige behandlere som setter fillers og botox på CBE. Så moderat og så naturlig man får det. Men helt unødvendig. Og ansiktet vil ta skade av det over tid. 
Jeg vet ikke om Berg Eriksen er opptatt av dyrevern, men botox og fillers testes jevnlig på dyr, fordi det ansees som medisinske inngrep. Botox benyttes også rent medisinsk, mot parkinsons, bruxisme, spenninger i muskler osv, men det er skjønnhetsindustrien som helt klart står bak den enorme økningen i bruk. 

https://www.tv2.no/nyheter/eksplosiv-okning-i-bruk-av-botox-produkter/15087705/

https://www.prijatelji-zivotinja.hr/index.en.php?id=1192

Endret av IreneV
Gjest IreneV
Skrevet
Isild skrev (27 minutter siden):

Veldig enig! Hvis ikke inntektene fra klessalget også skal gå til minnefondet, så kan det fort virke som om gratisyogaen og  det veldedige formålet brukes som "trekkplaster" for å oppnå egen inntjening. 

Slik jeg ser det benyttes minnefondet som en villedning. Nå har spørsmål fra brukere her på KG satt en stopper for det kanskje, hvis det ikke slettes. Jeg oppfattet det helt klart slik at bruktsalget skulle gå til minnefondet. Hvorfor kan de ikke selge klær på nett, slik andre gjør? 

Skrevet

Hva står igjen av dette arrangementet til Caroline Berg Eriksen hvis det regner..? 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest IreneV
Skrevet
Kleenex skrev (3 minutter siden):

Hva står igjen av dette arrangementet til Caroline Berg Eriksen hvis det regner..? 

Altså den "yogaen" er jo ingenting. Varer vel en liten halvtime eller noe. Og er i seg selv reklame for Berg Eriksen sin nye business, der hun promoterer seg selv som sertifisert Yoga-instruktør. I tillegg skal hun tjene penger på salg av klær. Og hvis de sletter kritiske spørsmål, så vil mange tro det går til minnefondet, og betale den prisen disse kvinnene har satt, uten å sette spørsmålstegn hvis det er overpriset.

Skrevet
IreneV skrev (12 minutter siden):

Altså den "yogaen" er jo ingenting. Varer vel en liten halvtime eller noe. Og er i seg selv reklame for Berg Eriksen sin nye business, der hun promoterer seg selv som sertifisert Yoga-instruktør. I tillegg skal hun tjene penger på salg av klær. Og hvis de sletter kritiske spørsmål, så vil mange tro det går til minnefondet, og betale den prisen disse kvinnene har satt, uten å sette spørsmålstegn hvis det er overpriset.

Går ikke det de betaler for yogaen til minnefondet da? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (1 time siden):

Jeg sjekket nettopp menyen deres. De driver også med hudpleie, type peeling, men også fjerning av hudormer etc. Så joda, medisinske injeksjoner, definitivt, men ikke bare det. 

Jeg er på mobil og får ikke til å legge ved bilder, https://www.tmklinikken.no/behandlinger-ansiktsbehandlinger viser for eks hva de tilbyr av ansiktsbehandling. 

Endret av moon.extravaganza
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...