Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Klink skrev (13 minutter siden):

Går ikke det de betaler for yogaen til minnefondet da? 

Jo det gjør den. Syns dette er skikkelig fint av de. De kunne tatt pengene selv evt kjørt en gratis time for deltagerne, men ønsker å gi til minnefondet. Syns det er trist lesing å se at så mange her vrir dette til noe negativt. Jeg tolker det ikke slik at de bruker minnefondet som trekkplaster. Om de bruker yoga som trekkplaster kan jo være, men de velger jo å donere fra «trekkplastret» til minnefondet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snickerss skrev (Akkurat nå):

Jo det gjør den. Syns dette er skikkelig fint av de. De kunne tatt pengene selv evt kjørt en gratis time for deltagerne, men ønsker å gi til minnefondet. Syns det er trist lesing å se at så mange her vrir dette til noe negativt. Jeg tolker det ikke slik at de bruker minnefondet som trekkplaster. Om de bruker yoga som trekkplaster kan jo være, men de velger jo å donere fra «trekkplastret» til minnefondet. 

Jeg syns ikke det gjør noe at det brukes som trekkplaster. Så klart gjør det det? Blir pengene til minnefondet verdt mindre av det? 
Influencere som gjør slike ting får jo goder av det selv, gjør ikke handlingen mindre god! 

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (12 minutter siden):

Jeg syns ikke det gjør noe at det brukes som trekkplaster. Så klart gjør det det? Blir pengene til minnefondet verdt mindre av det? 
Influencere som gjør slike ting får jo goder av det selv, gjør ikke handlingen mindre god! 

Nei, jeg syns ikke det gjør noe om de bruker yoga som trekkplaster hvis de gjør det. At de velger å donere penger til et minnefond syns jeg er positivt i stede for å ta pengene for yogaen selv eller kjøre en gratis time. 

• Liker 4
Skrevet
Kleenex skrev (1 time siden):

Hva står igjen av dette arrangementet til Caroline Berg Eriksen hvis det regner..? 

Da kanskje yogaen flyttes til en dag det er sol så de får gjennomført yogaen og donert pengene de minnefondet?

• Liker 2
Skrevet

Grønnvasking kalles det..

• Liker 32
  • Nyttig 3
Gjest IreneV
Skrevet
Pust skrev (6 minutter siden):

Det er veldig, veldig rart at enkelte her ikke klarer å se hvordan CBE & co lager et lite stunt (veldedighets-yoga) for å få solgt «brukte» klær som de selv har fått sponset. Det er helt på grensen til noe jeg ser på som svindel, at man gjør noe «hvitt» for å selge noe «svart», altså at man under dekke av å skulle gjøre noe etisk - egentlig skaper blest om noe som skaper inntekt rett i lomma på influenserne. 

Spørsmål til den som vet: Skal man skatte av salg av noe man har fått sponset, eller holder det at man skatter av sponsen? 

Godt spørsmål! Jeg vil tro det skal skattes av. De reklamerer også for salget, gjennom sine kanaler, som er kommersielle.

Skrevet

Var det ikke noe lignende oppstyr rundt en Rosa Sløyfe-aksjon for noen år tilbake?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest IreneV
Skrevet
Pust skrev (18 minutter siden):

Det er veldig, veldig rart at enkelte her ikke klarer å se hvordan CBE & co lager et lite stunt (veldedighets-yoga) for å få solgt «brukte» klær som de selv har fått sponset. Det er helt på grensen til noe jeg ser på som svindel, at man gjør noe «hvitt» for å selge noe «svart», altså at man under dekke av å skulle gjøre noe etisk - egentlig skaper blest om noe som skaper inntekt rett i lomma på influenserne. 

Spørsmål til den som vet: Skal man skatte av salg av noe man har fått sponset, eller holder det at man skatter av sponsen? 

Det skal også være skattepliktig hvis det er inntjening. Som regel selges bruktklær for lavere pris enn det du kjøpte det for, men var det spons, så er det vel ren inntjening? Og CBE selger ikke som privatperson, men er del av en virksomhet. De andre vet jeg ikke, men hun reklamerer for dem gjennom sin virksomhet.

Skrevet (endret)
Gresshoppa skrev (15 timer siden):

Jeg også vil ha🙊😅

Jeg og vil gjerne ha link til dc 😅

Endret av «H»
La til hva jeg ville ha link til.
Skrevet

Jeg får ikke inntrykk av at noen reagerer på de to happeningene hver for seg, men at det er dårlig kommunisert når de settes sammen ifht hvem inntektene går til? Jeg tror historien innhenter cbe.no her, mange tidligere hendelser gjør folk skeptiske. 

Jeg tror de burde hatt hver happening hver for seg her. Feks 3 lørdager på rad med yoga og med innsamling til det gode formålet og kles salget som en egen dag og happening. Jeg ville i alle fall ikke reagert på noe av det; cbe (og sikkert de andre) trenger å øve seg som yoga instruktør og innsamling til det gode formålet samtidig er jo en super ide. 
Når det gjelder klessalg har jo mange andre influensere hatt dette, bra for miljøet og en ekstra inntekt som kanskje kommer godt med i disse tider er bare fint. 
Men det er kanskje sammenblandingen som blir litt uklar her? 

• Liker 37
  • Nyttig 4
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Kokoknit skrev (17 minutter siden):

Som Hobbymosjonist som løper en del, men savner et løpemiljø å høre til og noen å trene med synes jeg Netfit.no fremstår lite attraktivt for meg som potensiell kunde. I covidperioden abonnerte jeg på sweat for å opprettholde noe styrke da treningssenterne var stengt, og sånn sett er jeg helt i målgruppa. Selve instagramkontoen fremstår KUN som en skrytekonto for CBEs trening, men helt uten kommunikasjon med potensielle kunder, ingenting om «bli med og kjør denne intervalløkten!» med faktisk en ærlig video som tar kunden med på økten og gir inspirasjon til å «bli med.»

Jeg synes det er demotiverende å se CBE løpe på mølla på story med en tekst med beskrivelse av fart og intervaller. Ofte med beskrivelse av at det var slitsomt(!?)

for mindre trente løpere vil øktene som nå vises sannsynligvis være enda mindre relaterbare. Det holder ikke å selge sin egen trening, man må tenke på kunden! 

Det samme med styrkeøktene og løpeturene til CBE: i dag har jeg… I dag har jeg og Ozo (Vil tro at alle kunder driter fullstendig i om bikkja er med eller  ikke). Det kan godt hende at innholdet i appen er mye bedre, men jeg er ikke villig til å betale uten å vite hva jeg får (1 uke gratis er for lite, tilsvarende har som regel 1 mnd gratis), og ingenting på instakontoen gir noe som helst motivasjon til å laste ned appen. 
Hadde jeg vært CBE og LKE ville jeg gjort en helomvendig på innholdet på Instakontoen. I stedet for å fokusere på hva CBE gjør og har gjort, legg heller ut videoer hvor man kommuniserer: «Bli med og løp med oss i dag! Plan om fart og tilpasninger etter form… Dette kan DU klare!» eller «netfitstyrkeøkter» med mer fokus på å vise øvelsene detaljert og ønske god trening, «kom igjen, dette klarer du,» og liknende heiing fremfor å starte med I dag har JEG kjørt denne økta….

og er de lure kan de skrive under den motiverene teksten for økta: Synes du dette var gøy og jil ha mer, registrer deg på Netfit.no for flere økter! Prøv gratis så og så lenge….

Men problemet til CBE gjennom hele karrieren har vel vært at hun stadig har forsøkt å fremstille seg selv som et uoppnåelig forbilde(i starten mye sammenlikning med VS-modeller, treningsbarkoman, overryddig, perfeksjonist, osv, etterhvert bilderedigeringsskadalen, de falske kommentarene, osv, og senere den voldsomme poseringen og flashingen av magen til enhver tid) Nå er derimot folk ikke interessert i uoppnåelige idealer, skal man kjøpe trening ønsker folk realistiske mål, og det er DEN omstillingen CBE.no må gjøre for å få netfit til å selge! 

Jeg heier på at de prøver å rebrand og selge noe som de er interesserte i og brenner for, og håper at de klarer å omstille seg! 

For noen som er interressert i løp og nå ut til kunder burde de også fokusere mer på høstens lokale mosjonsløp. Halvmaraton i Valencia er nok ganske off hva de fleste av deres potensielle kunder er interessert i(men reklameposten for det på netfits insta er en av de få gode og motiverende postene de har) skjønner ikke hvorfor de ikke fokuserer mer på oslo maraton(som har en nydelig flat 10 km-løype), kk-mila, drammen halvmaraton, norgesløpet 5 km og 10 km og liknende mosjonsløp. 

Godt oppsummert. Trening og kosthold er helse. Og bedrifter som pusher ut retusjerte bilder av uoppnåelige resultater/idealer bør ikke få drive med dette. CBE og mannen bedriver skadelig kroppspress, og de selger sine tjenester på falske premisser. Det er villedende reklame hele veien.

Endret av IreneV
Skrevet
Kokoknit skrev (10 minutter siden):

Som Hobbymosjonist som løper en del, men savner et løpemiljø å høre til og noen å trene med synes jeg Netfit.no fremstår lite attraktivt for meg som potensiell kunde. I covidperioden abonnerte jeg på sweat for å opprettholde noe styrke da treningssenterne var stengt, og sånn sett er jeg helt i målgruppa. Selve instagramkontoen fremstår KUN som en skrytekonto for CBEs trening, men helt uten kommunikasjon med potensielle kunder, ingenting om «bli med og kjør denne intervalløkten!» med faktisk en ærlig video som tar kunden med på økten og gir inspirasjon til å «bli med.»

Jeg synes det er demotiverende å se CBE løpe på mølla på story med en tekst med beskrivelse av fart og intervaller. Ofte med beskrivelse av at det var slitsomt(!?)

for mindre trente løpere vil øktene som nå vises sannsynligvis være enda mindre relaterbare. Det holder ikke å selge sin egen trening, man må tenke på kunden! 

Det samme med styrkeøktene og løpeturene til CBE: i dag har jeg… I dag har jeg og Ozo (Vil tro at alle kunder driter fullstendig i om bikkja er med eller  ikke). Det kan godt hende at innholdet i appen er mye bedre, men jeg er ikke villig til å betale uten å vite hva jeg får (1 uke gratis er for lite, tilsvarende har som regel 1 mnd gratis), og ingenting på instakontoen gir noe som helst motivasjon til å laste ned appen. 
Hadde jeg vært CBE og LKE ville jeg gjort en helomvendig på innholdet på Instakontoen. I stedet for å fokusere på hva CBE gjør og har gjort, legg heller ut videoer hvor man kommuniserer: «Bli med og løp med oss i dag! Plan om fart og tilpasninger etter form… Dette kan DU klare!» eller «netfitstyrkeøkter» med mer fokus på å vise øvelsene detaljert og ønske god trening, «kom igjen, dette klarer du,» og liknende heiing fremfor å starte med I dag har JEG kjørt denne økta….

og er de lure kan de skrive under den motiverene teksten for økta: Synes du dette var gøy og jil ha mer, registrer deg på Netfit.no for flere økter! Prøv gratis så og så lenge….

Men problemet til CBE gjennom hele karrieren har vel vært at hun stadig har forsøkt å fremstille seg selv som et uoppnåelig forbilde(i starten mye sammenlikning med VS-modeller, treningsbarkoman, overryddig, perfeksjonist, osv, etterhvert bilderedigeringsskadalen, de falske kommentarene, osv, og senere den voldsomme poseringen og flashingen av magen til enhver tid) Nå er derimot folk ikke interessert i uoppnåelige idealer, skal man kjøpe trening ønsker folk realistiske mål, og det er DEN omstillingen CBE.no må gjøre for å få netfit til å selge! 

Jeg heier på at de prøver å rebrand og selge noe som de er interesserte i og brenner for, og håper at de klarer å omstille seg! 

For noen som er interressert i løp og nå ut til kunder burde de også fokusere mer på høstens lokale mosjonsløp. Halvmaraton i Valencia er nok ganske off hva de fleste av deres potensielle kunder er interessert i(men reklameposten for det på netfits insta er en av de få gode og motiverende postene de har) skjønner ikke hvorfor de ikke fokuserer mer på oslo maraton(som har en nydelig flat 10 km-løype), kk-mila, drammen halvmaraton, norgesløpet 5 km og 10 km og liknende mosjonsløp. 

Dette! En virkelig bra konstruktiv tilbakemelding med gode råd! Hadde de lyttet til folk og snudd skuta er jeg sikker på at Netfit kunne gått bra. Men de velger på ren stahet å grave sin egen grav. 
Nå har Melina Magulas - som faktisk har utdannelse i trening laget sitt eget online coaching program. Er sikker på at det er hundre ganger bedre en stjålne oppskrifter og treningsinformasjon du må ha bachelor i idrett/PT-kurs for å skjønne. Ikke har det tatt henne 7 år heller.. 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Gjest NordreSving
Skrevet
moon.extravaganza skrev (2 timer siden):

Jeg sjekket nettopp menyen deres. De driver også med hudpleie, type peeling, men også fjerning av hudormer etc. Så joda, medisinske injeksjoner, definitivt, men ikke bare det. 

Jeg er på mobil og får ikke til å legge ved bilder, https://www.tmklinikken.no/behandlinger-ansiktsbehandlinger viser for eks hva de tilbyr av ansiktsbehandling. 

Når 5 av 7 ansatte har bakgrunn fra medisin (4 titulerer seg dermatologisk sykepleier, den femte er lege) så er det en pekepinn på hva som er hovedfeltet. Begge eierne driver med injeksjoner. 

Skrevet
NordreSving skrev (1 minutt siden):

Når 5 av 7 ansatte har bakgrunn fra medisin (4 titulerer seg dermatologisk sykepleier, den femte er lege) så er det en pekepinn på hva som er hovedfeltet. Begge eierne driver med injeksjoner. 

Ja. Man trenger ikke sykepleier utdannelse for å kna noen i ansiktet og gi de hudråd ellers.

• Liker 7
Gjest IreneV
Skrevet

Det er ikke "folk" som skal ha Yoga og pop-opp butikk. Det er i regi av en kommersiell virksomhet,  som reklamerer for dette på sine sosiale medier. Og det er den bedriften som kritiseres, for hvordan dette fremstår.

Skrevet
NordreSving skrev (5 timer siden):

Jeg var ikke klar over at TM-klinikken også drev med fillers. Faktisk er de fleste av de ansatte der sykepleiere og sertifisert til å drive med injeksjoner. Den ene eieren er lege som har spesialisert seg i estetisk medisin. Den andre eieren, og venninnen til CBE , i tillegg til flere av de ansatte er kurset av ham til å kunne gjøre injeksjoner. Dette er jo totalt underkommunisert av CBE. Inntrykket mitt fra det hun kan kommunisert rundt besøk der er jo at de driver med hudpleie. 

https://www.tmklinikken.no/om-oss

Det er tidligere i tråden dokumentert hvordan de hadde en ulovlig konkurranse, eller man kunne delta i en trekning. Den ble frontet sammen med Fredrikstad Sentrum, publisert bl.a. på sistnevntes og CBEs IG. Gevinsten var flere tusen kroner (3000?) som kunne bruke på alle klinikkens tilbud. Siden de driver med kosmetisk injeksjoner m.m. så er dette ulovlig, da man ikke kan ha slike behandlinger som gevinster i konkurranser o.l.

CBE har flere ganger hatt umerket reklame for klinikken i tillegg.

Så denne Ine og TM-Klinikken er samme ulla som CBE, Treasures AS og Netfit, etter min mening. Vi ser det også hvordan CBE og denne Ine stadig blander kort og roller. Vennskap og business mikses i en salig blanding hvor grensene blir i beste fall svært uklare, men som også bikker over i brudd på markedsføringsloven. Vi så det bl.a. da de var på Idyll Festivalen, hvor CBE og Ine var, hvor CBE hadde et reklamesamarbeid med festivalen. CBE brøt der markedsføringsloven på flere punkter og også alkoholloven. Og Ine er stadig med på slike bilder, hvor de visker ut grensene mellom forretning og vennskap og mellom forretning og privatliv - noe som jo har vært CBEs forretningsstrategi fra dag én som influencer.

• Liker 19
  • Nyttig 11
Skrevet
Hunter7 skrev (2 timer siden):

Var det ikke noe lignende oppstyr rundt en Rosa Sløyfe-aksjon for noen år tilbake?

Nevnte det i det forrige innlegget, men detaljene ble diskutert her.

De kom ikke så godt ut av det.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet
IreneV skrev (4 timer siden):

Altså den "yogaen" er jo ingenting. Varer vel en liten halvtime eller noe. Og er i seg selv reklame for Berg Eriksen sin nye business, der hun promoterer seg selv som sertifisert Yoga-instruktør. I tillegg skal hun tjene penger på salg av klær. Og hvis de sletter kritiske spørsmål, så vil mange tro det går til minnefondet, og betale den prisen disse kvinnene har satt, uten å sette spørsmålstegn hvis det er overpriset.

Og CBE kan sette på CV'en sin at hun har erfaring med pop-up-yoga, yoga for å skaffe penger til et minnefondt m.m.

Alt dette er for å skaffe goodwill, både til CBE/Tresures AS/Netfit, men også for å få goodwill til TM-klinikken etter at de over tid har fått et dårligere rykte pga. brudd på markedsføringsloven sammen med bl.a. CBE.

Minnefondet vil her dessverre bare være nok et "tilbehør" brukt av CBE for at hun skal tjene mer penger selv. Hun, med Treasures AS og Netfit, er i desperat behov for et bedre rykte, for de er blitt fullstendig avkledd på egen kynisme når det kommer til begge bedriftene. Da er det vel god reklame å kunne poste et bilde eller flere, kanskje en video også på begge kanaler, for å forsøke å skape et bilde av både altruisme og at CBE er en erfaren yogainstruktør (noe hun jo ikke er).

Det er bare svært desperate personer og bedrifter som holder på så kynisk som det både Treasures AS og Netfit holder på!

Så kynisk at de er villige til å bruke et minnefond etter et uskyldig barn for å få bedre omdømme selv. Bunnløst lavmål!

• Liker 21
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...