Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som fikk litt vondt inni meg av å se på muren ved innkjørselen på story? 

Hvorfor kjøpe et flott hus hvis det ikke skal vedlikeholdes :( 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk svar av dem ang sjokolade på isen, de vet best, for hunden måtte få i store mengder før det ble farlig mente de. Det er vel ikke riktig? Trodde selv små mengder kunne være farlig 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Kleenex skrev (5 timer siden):

Hvordan vil varmen påvirke The Eriksens på treningsleir-ferien, når han ikke tåler varmen i Danmark i mai måned? 

Kontinuitet (jepp, nå har jeg lært det norske ordet for continuity ;) ), bedriftsstrategi, målrettet oppbygging av omdømme synes å være fullstendig fremmede begreper.

Når det var snakk om at varmen knakk ham så trodde jeg det var virkelig varmt. Om det var 20 grader så er hele greia ytterst pinlig - og spørsmålet ditt blir høyst relevant.

Netfit og Apollo har jo fremmet nettopp LKE til å ha løpserfaring, og underforstått at han skal stå for mye av den delen av treningen på treningsreisen. Men han takler ikke å løpe i 20 grader uten å gå på akkord med egen kropp?

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet
EmilieH skrev (7 minutter siden):

Fikk svar av dem ang sjokolade på isen, de vet best, for hunden måtte få i store mengder før det ble farlig mente de. Det er vel ikke riktig? Trodde selv små mengder kunne være farlig 

Selvfølgelig svarer de det - det er jo ikke så farlig å bare forgifte egen hund litt stadig vekk, bare bedriftseier kan tjene penger på å gjøre det....

*himler med øynene*

Det er verdier for hvor mye en hund kan tåle uten å bli syk av det, men det vil være individuelt fra hund til hund. Og uansett om det bare er litt, så er teobromin giftig for hunder.

Svaret du fikk går rett inn i det vanlige mønsteret - bedriftseier driter i at de som påvirker påvirker andre til å skade sine hunder. Det er ikke få ganger CBE har vist bilder av at hunden har spist is med sjokoladetrekk, slikke bollen med sjokoladekakedeig osv. - med andre ord velger CBE bevisst å normalisere forgiftning av hund.

Saken er at bedrifter velger penger i kassa og bedriftsinnhold foran sitt ansvar som påvirker og dyrs velferd. Det er kynisk, det er kaldt, det er kalkulert.

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
EmilieH skrev (16 minutter siden):

Jeg tror det er veldig individuelt, men synes uansett at det er både unødvendig og uansvarlig. Hvorfor ikke bare ha som regel at man IKKE gir hunden sjokolade, for å være sikker. Det finnes da så mye godt man kan gi hunder som er BEREGNET på hunder. Den besserwisser holdningen de har, er virkelig ikke sjarmerende! 

Endret av Snødronninga
  • Liker 31
  • Nyttig 1
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
EmilieH skrev (28 minutter siden):

De elsker sånne spørsmål fordi de elsker å hovere og leke besserwissere. Og fordi de elsker å provosere. Tro ikke et sekund at dette ikke blir gjort helt bevisst for å få opp litt engasjement i et ellers ganske dødt kommentarfelt. 

Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

De elsker sånne spørsmål fordi de elsker å hovere og leke besserwissere. Og fordi de elsker å provosere. Tro ikke et sekund at dette ikke blir gjort helt bevisst for å få opp litt engasjement i et ellers ganske dødt kommentarfelt. 

Dødt kommentarfelt eller død hund? Vanskelig valg for noen. Eller et lett valg?

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
16 minutter siden, Snødronninga said:

Jeg tror det er veldig individuelt, men synes uansett at det er både unødvendig og uansvarlig. Hvorfor ikke bare ha som regel at man IKKE gir hunden sjokolade, for å være sikker. Det finnes da så mye godt man kan gi hunder som er BEREGNET på hunder. Den besserwisser holdningen de har, er virkelig ikke sjarmerende! 

Sant - og, selv om denne hunden tåler litt er det jo da ikke greit å normalisere det - det kan jo påvirke andre (med enormt mye mindre hunder) til å gjøre det samme. Men, det spiller selvsagt ikke noen rolle for denne usympatiske influenseren.

• Liker 17
Skrevet
7 hours ago, h/k said:

Det å slite etter 30 min i 20 grader skyldes ikke varmen. 

Jeg syns det virker som om han lever litt på en livsløgn når det kommer til løpingen.
Han TROR hele tida at han skal være raskere enn han er, da er man rett og slett veldig dårlig til å vurdere egen kapasitet.
Og det burde virkelig ikke være vanskelig for en "coach". Han setter seg hele tida mål han ikke klarer å nå,
og i stedet for å innse at det var målet det var noe galt med, lager han ørten unnskyldninger og forklaringer for seg selv.
Klassisk for det paret der. Hvem som vil kjøpe treningstjenester av ham kan jeg ikke fatte.

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet
EmilieH skrev (35 minutter siden):

Neida, akkurat her må må kritikerne kule’n. Teombromin-mengden avhenger av kakao-mengeden. Så i lys sjokolade er det lite. Så er det også avhengig av størrelsen på hunden. De har en ganske stor hund, så en sjokoladeis (som er vel så mye is som sjokolade) er null stress.

Det er veldig, veldig mye å ta denne bedriften for, men ikke denne isen. Sånn hvis man vil bevare det minste spor av troverdighet i tråden. Selv jeg kjenner jeg syns tråden begynner å bli usakelig, og det er trist. For det har vært så mange gode innspill om viktige temaer. Men når en is får så mye oppmerksomhet eller det gjentas i det uendelige at de trener hver dag (hvilket mange mosjonister gjør) så blir det litt hylekor

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Sugar&Spice skrev (2 timer siden):

Er det bare jeg som fikk litt vondt inni meg av å se på muren ved innkjørselen på story? 

Hvorfor kjøpe et flott hus hvis det ikke skal vedlikeholdes :( 

Den støttemuren er ikke spesielt pen om den er uten mose heller…og det styggeste jeg ser er når folk høytrykksspyler sva så de ser blå ut 🌺🌸🌷🌹🌼🌻 

Endret av Torden
  • Liker 4
Skrevet
tantesofie skrev (11 minutter siden):

Det er veldig, veldig mye å ta denne bedriften for, men ikke denne isen. Sånn hvis man vil bevare det minste spor av troverdighet i tråden. Selv jeg kjenner jeg syns tråden begynner å bli usakelig, og det er trist. For det har vært så mange gode innspill om viktige temaer. Men når en is får så mye oppmerksomhet eller det gjentas i det uendelige at de trener hver dag (hvilket mange mosjonister gjør) så blir det litt hylekor

Word!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
EmilieH skrev (1 time siden):

Toksikolog-Åge slår til igjen :opplyser: 

Hunden har neppe fått skadelig dose av den isen så det går nok bra med den.
Men har LKE faktisk styr på hvor mye teobromin sjokoladen inneholdte og der med et bevist forhold til hundens toleranse og dose? Ikke faen!   
Driver CBE/LKE og igjen bruker påvirkningen sin til å promotere potensielt veldige helseskadelige ting? Ja!  Det er så ufyselig oppførelse fra deres side. 

• Liker 37
  • Nyttig 5
Skrevet

Det blir nok mye hund som spiser sjokoladeis i feeden fremover. 😬

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet
Isild skrev (14 timer siden):

Jeg leser det mer som ironisering. 

Susan har uttalt at hun er veldig god på ord og uttrykk, men det er veldig tydelig at det er hun virkelig ikke. Fristende da og lage noe litt gøy av nettopp ord og utrykk hun kommer med. 

SoMe oversvømmes av memes og ironisering. De aller fleste er ikke så selvhøytidelige på det, og det er iallefall ikke nødvendig å være selvhøytidelig på andres vegne tenker jeg. 

Det er ikke slemt å følge opp noe som er kringkastet offentlig. Susan er på jobb når hun deltar i podcasten. 

https://snl.no/ironi

Når selv grunnleggende begreper ikke sitter, framstår tråden som et sted der barn leker debattleken.

• Liker 2
Skrevet

Når man lever av SoMe og deler alt fra meldingsutvekslinger om lengden på ukjente folks dobesøk til film ab bikkja som slikker i seg både svette og iskrem, kan man ikke forvente at det ikke kommenteres. De deler for å få oppmerksomhet, og verken influenseren selv eller andre interesserte kan diktere hva folk får lov til å reagere på, eller hvordan de reagerer på det.

Klart man kan kritisere at man faktisk kan livnære seg ved å poste bilder av seg sjæl -  hvor man poserer seg selv til det ugjenkjennelige -  på do, og hver eneste kaffekopp man lager om morgenen. Hvis det er privat og fortrolig og ikke skal diskuteres, kan man enkelt og greit dele med sine nærmeste og droppe de 300000 ukjente som følger den kommersielle kontoen.

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Når man lever av SoMe og deler alt fra meldingsutvekslinger om lengden på ukjente folks dobesøk til film ab bikkja som slikker i seg både svette og iskrem, kan man ikke forvente at det ikke kommenteres. De deler for å få oppmerksomhet, og verken influenseren selv eller andre interesserte kan diktere hva folk får lov til å reagere på, eller hvordan de reagerer på det.

Klart man kan kritisere at man faktisk kan livnære seg ved å poste bilder av seg sjæl -  hvor man poserer seg selv til det ugjenkjennelige -  på do, og hver eneste kaffekopp man lager om morgenen. Hvis det er privat og fortrolig og ikke skal diskuteres, kan man enkelt og greit dele med sine nærmeste og droppe de 300000 ukjente som følger den kommersielle kontoen.

Så enkelt kan det gjøres, hold det privat. Problemet da er jo at hun går glipp av kåte Morten som kommenterer med 🔥🔥🔥 på alle selfier og bilder hvor hun er halvnaken. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (28 minutter siden):

Så enkelt kan det gjøres, hold det privat. Problemet da er jo at hun går glipp av kåte Morten som kommenterer med 🔥🔥🔥 på alle selfier og bilder hvor hun er halvnaken. 

For ei gift kvinne kan det umulig være et stort tap. Kom deg ut i arbeidslivet, så får du både smil og blunk på ekte. 😅

• Liker 15
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...