MarianneE Skrevet 13. mai 2023 #82501 Skrevet 13. mai 2023 (endret) Jepp, jeg fant podden på Spotify og hørte de første 4 minuttene, @Felis overdriver ikke. Gud bedre... Må legge til at min favoritt podcast er NRK sin Med All Respekt, så jeg er ikke akkurat i CBE sin målgruppe uansett og tankene mine omkring podcasten hennes farges nok litt av det. Endret 13. mai 2023 av MarianneE 16
Dark Star Skrevet 13. mai 2023 #82502 Skrevet 13. mai 2023 (endret) Nudeldama skrev (9 timer siden): Jeg lurer litt på om noen av de som ivrig har deltatt i tråden har forsøkt å lese de siste sidene med tanke på at kritikken var rettet mot dem. Nei, da tenker jeg ikke på en pliktskyldig "Da ville jeg endret hvordan jeg oppførte meg". Jeg tenker på om noen har lest de siste sidene i trådene kun med tanke på hvordan det føltes hvis de var rettet mot en selv. Er det noen av de som er så ivrig på å kritisere CBE som noen gang reflekterer over hva det er de gjør? 🙋♀️ Jeg tenkte nøye gjennom innlegget jeg postet her bak, ettersom jeg kom med temmelig nedlatende personlige karakteristikker. Da jeg valgte å poste dette var det en nøye vurdering bak, men min rett til å ytre meg vant. Jeg har faktisk lov (og man bør) ytre seg kritisk til influenservirksomheter som denne, som gjør så mange dårlige valg, bedriver uetisk butikk, og ellers oppfører seg som en kjiping i og rundt salgskanalen sin. At det kommer til kritikk av menneskene bak den her butikken er helt naturlig, de har selv sørget for at det er umulig å skille mellom privatperson og bedrift i påvirkerbutikken sin. Endret 13. mai 2023 av Dark Star 28 1 8
Dark Star Skrevet 13. mai 2023 #82503 Skrevet 13. mai 2023 Og dessuten, hadde jeg levert så forbanna dårlig på jobb hver eneste dag som CBE, da hadde jeg også fortjent kritikk fra folkene rundt meg. 38 1 2
FrkGordon Skrevet 13. mai 2023 #82504 Skrevet 13. mai 2023 Dark Star skrev (20 minutter siden): Og dessuten, hadde jeg levert så forbanna dårlig på jobb hver eneste dag som CBE, da hadde jeg også fortjent kritikk fra folkene rundt meg. Hadde jeg levert så dårlig på jobb tror jeg faktisk ikke jeg hadde hatt jobb. Hadde i alle fall ikke hatt noen å bruke som god referanse på nye jobbmuligheter. 21 2
Frøkenfryden Skrevet 13. mai 2023 #82505 Skrevet 13. mai 2023 Surikatt skrev (2 timer siden): Man kan ikke diskutere noe uten å sette seg inn i hva man diskuterer. Enig. Og jeg tenker jeg faktisk hadde et åpent sinn. Har endret mening om folk før av å høre de på pod faktisk. Men her var det utrolig ille altså. Hentet meg vin midt i podden sist uke. Hjalp ikke det heller😂 16 1
Populært innlegg Felis Skrevet 13. mai 2023 Populært innlegg #82506 Skrevet 13. mai 2023 Andrea59 skrev (9 timer siden): Enig i det meste - men jeg forsto det som at hun dro i døra ut fra rommet, for å lage lyd og tilkjennegi at hun var der. Ikke at hun røsket i bås-døren…det virker i alle fall mer sannsynlig, synes jeg (og noe jeg kunne gjort selv)… Hun dro i døra tre ganger, for å mase på personen som var på do. Det er uhøflig, frekt og totalt nytteløst. For Caroline er ikke unik i å ikkel ike å gå på offentlige toaletter. INGEN liker å gå på offentlige toaletter, så man må anta at man uansett, mas eller ei, bruker den tiden det tar, og ikke et sekund lenger. Det hjelper ikke å mase! Og fyren hadde gjort nummer to, han satt ikke der inne og hadde en stille stund for seg selv, CBE poengterer selv at han hadde vasket med dobørsten etter seg. Jeg har selv problemer med tarmen, og ved stress blir den ekstra kranglete. Hvordan tror du det fungerer hvis jeg blir mast på under prosessen? Jeg blir ikke fortere ferdig, foråsidetsånn. Heldigvis opplever jeg det ytterst sjeldent. Jada, folk drar i døra, men de gjør det bare en gang, konstaterer at det er opptatt og så venter de tålmodig. Folk flest er ganske godt oppdratt, heldigvis! CBE sier hun har lært av moren sin å dekke hele toalettet med papir. Jeg må si jeg forundres over prioriteringen til moren, for det tok hun seg bryet med å lære bort, mens hun hoppet elegant bukk over nesten all normal takt og tone. Datteren fremstiller seg i hvert fall som hun kommer fra et meget enkelt møblert hjem, og da passer det utmerket at den betalte venninnen er like enkelt møblert... Og så blir hele hjertesukket ekstra ironisk, når vi vet at hun selv brukte tid på å stille seg opp i passende positur og ta en av sine mange toalettselfies i speilet. Det er faktisk bortkastet tid på do... 51 2 14
Klementine Skrevet 13. mai 2023 #82507 Skrevet 13. mai 2023 Når det tok så lang tid hadde jo enhver annen gått ut for å deretter holde et øye med når rommet ble ledig. Synes det er så meg-meg-meg hele tiden over de mest absurde situasjoner. Tenk det, først har dette vært content på IG - deretter pod i mer enn 2 min. Fremstilles som ukens happening liksom. 38
solmåneogstjerner Skrevet 13. mai 2023 #82508 Skrevet 13. mai 2023 Bulsara skrev (18 timer siden): Nå har jeg faktisk lyttet igjennom den siste episoden av podden. Jeg har frem til nå kost meg med @Felis sine beskrivelser, men nysgjerrigheten tok overhånd, så jeg måtte høre selv. Det er faktisk VÆRRE en sammendragene. Caroline prater på ut- og innpust i et så stressende tempo. Susann kommer knapt til ordet. Refleksjonsnivået er totalt 14-iss og språket er rett og slett en tragedie. Det er virkelig nitrist og vilt. Jeg er faktisk helt rystet etter opplevelsen. Jeg skal ALDRI høre på igjen. Fatter ikke at du orker Felis. Det er virkelig en prøvelse! Jeg prøvde å høre på den episoden hvor de snakket om julelys i flaggstang eller gjerde eller hva det var. Måtte slå av etter fem minutter. Orket rett og slett ikke mer.... 11
LilleSnupp Skrevet 13. mai 2023 #82509 Skrevet 13. mai 2023 Felis skrev (53 minutter siden): Hun dro i døra tre ganger, for å mase på personen som var på do. Vil kalle det total mangel på folkeskikk! Jeg blir småflau om jeg tar i en låst dodør - fordi jeg føler at jeg ikke viser hensyn til vedkommende innenfor døra og fordi jeg da gir vedkommende «beskjed» om å kjappe seg fordi andre venter. Det tar den tiden det tar - så fremt man ikke skal ta doselfier dah 😏 .. og TRE ganger??! Kan ikke forestille meg hvor flaut det hadde opplevdes å sitte innenfor den døra og plagdes med det man skulle der!! Skjerp deg, Caroline! Ja, du private Caroline! 38 7
Inocybe Skrevet 13. mai 2023 #82510 Skrevet 13. mai 2023 (endret) Nudeldama skrev (12 timer siden): Jeg lurer litt på om noen av de som ivrig har deltatt i tråden har forsøkt å lese de siste sidene med tanke på at kritikken var rettet mot dem. Nei, da tenker jeg ikke på en pliktskyldig "Da ville jeg endret hvordan jeg oppførte meg". Jeg tenker på om noen har lest de siste sidene i trådene kun med tanke på hvordan det føltes hvis de var rettet mot en selv. Er det noen av de som er så ivrig på å kritisere CBE som noen gang reflekterer over hva det er de gjør? Jeg sliter ærlig talt med å sette meg inn i situasjonene: - Få kritikk for hvordan jeg utfører jobben min og _ikke_ ta til meg noe og lære av det, men i stedet på trass gjøre mer av det kundene/kollegaene mine ikke setter pris på. Eller: - Bli gjort oppmerksom på at bedriften min ikke oppfyller lovkrav eller til og med bryter dem og bedriften min ikke straks forsøker å rette seg inn under gjeldene regelverk. Eller: - Bli gjort oppmerksom på at jeg i min utøvelse av jobben min påvirker andre til å sette liv og helse i fare _uten_ at jeg og HMS-koordinater straks rydder opp og slutter med de helseskadelige handlingene. Nei jeg kan faktisk ikke sette meg inn i de tenkte situasjonene. At CBE virker til å slite med å skille bedrift, jobb og privatperson er et aktivt valg hun har tatt og med det valget må hun også selv være enda mer bevist på å skille disse rollene og der med ikke oppfatte all kritikk som personlig hets. I stedet så velger hun aktivt å utnytte hopping fra bedrift til privat og tilbake igjen for å kunne sette seg i offerrolle ved behov. Hun er voksen, har vært i gamet lenge og å forvente hun selv er bevist på de negative effektene et slikt aktivt valg medfører er faktisk ikke for mye å forlange. Ingen andre enn henne selv kan forandre på det heller og å forvente at andre (inklusive statslige etater) skal slutte å kritisere kritikkverdige forhold fordi hun velger denne kyniske strategien blir for dumt. Legger til: Se hva som skjer når Nyhus skjønner og tar til seg kritikken for barneeksponering. Burde ikke være en overraskelse men kritikken dør faktisk ut. Endret 13. mai 2023 av Inocybe 33 9
Keaton Skrevet 13. mai 2023 #82511 Skrevet 13. mai 2023 LilleSnupp skrev (1 time siden): Vil kalle det total mangel på folkeskikk! Jeg blir småflau om jeg tar i en låst dodør - fordi jeg føler at jeg ikke viser hensyn til vedkommende innenfor døra og fordi jeg da gir vedkommende «beskjed» om å kjappe seg fordi andre venter. Det tar den tiden det tar - så fremt man ikke skal ta doselfier dah 😏 .. og TRE ganger??! Kan ikke forestille meg hvor flaut det hadde opplevdes å sitte innenfor den døra og plagdes med det man skulle der!! Skjerp deg, Caroline! Ja, du private Caroline! Ja, tar man i ei låst dør sier man høyt at man ikke så at det var opptatt. Virkelig. Har folk i familien med magetrøbbel og de gruer seg om de må på offentlig toalett, men ikke fordi folk drar i døra, for det skjer virkelig sjelden. Men er man entitled, så er man… 19
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #82512 Skrevet 13. mai 2023 (endret) Kollontaj skrev (15 minutter siden): Ja, tar man i ei låst dør sier man høyt at man ikke så at det var opptatt. Virkelig. Har folk i familien med magetrøbbel og de gruer seg om de må på offentlig toalett, men ikke fordi folk drar i døra, for det skjer virkelig sjelden. Men er man entitled, så er man… Uten å bli alt for personlig her, men dette er en påvirker som hevder at hun påvirker andre med å bare være seg selv, er Eriksen den verste personen en kan møte på et offentlig toalett. Selv har jeg utfordringer med å benytte meg av offentlige toaletter, vet egentlig ikke hvorfor da det alltid har vært slik.. Å møtte folk som drar i døren flere ganger hjelper liksom ikke på situasjonen. Om ikke det er nok velger Eriksen å bruke dette som innhold for profitt. Hva får et voksent menneske til å tro at dette er et godt valg?? Endret 13. mai 2023 av Sharpa VinterBerg 33 1 4
Keaton Skrevet 13. mai 2023 #82513 Skrevet 13. mai 2023 Sharpa VinterBerg skrev (9 minutter siden): Uten å bli alt for personlig her, men dette er en påvirker som hevder at hun påvirker andre med å bare være seg selv, er Eriksen den verste personen en kan møte på et offentlig toalett. Selv har jeg utfordringer med å benytte meg av offentlige toaletter, vet egentlig ikke hvorfor da det alltid har vært slik.. Å møtte folk som drar i døren flere ganger hjelper liksom ikke på situasjonen. Om ikke det er nok velger Eriksen å bruke dette som innhold for profitt. Hva får et voksent menneske til å tro at dette er et godt valg?? Noen som ikke har aldersadekvate sosiale antenner? Selv barn lærer i 2-3-års-alderen at man venter på tur når man er på offentlig toalett. 28 2
Andrea59 Skrevet 13. mai 2023 #82514 Skrevet 13. mai 2023 3 hours ago, Felis said: Hun dro i døra tre ganger, for å mase på personen som var på do. Det er uhøflig, frekt og totalt nytteløst. For Caroline er ikke unik i å ikkel ike å gå på offentlige toaletter. INGEN liker å gå på offentlige toaletter, så man må anta at man uansett, mas eller ei, bruker den tiden det tar, og ikke et sekund lenger. Det hjelper ikke å mase! Og fyren hadde gjort nummer to, han satt ikke der inne og hadde en stille stund for seg selv, CBE poengterer selv at han hadde vasket med dobørsten etter seg. Jeg har selv problemer med tarmen, og ved stress blir den ekstra kranglete. Hvordan tror du det fungerer hvis jeg blir mast på under prosessen? Jeg blir ikke fortere ferdig, foråsidetsånn. Heldigvis opplever jeg det ytterst sjeldent. Jada, folk drar i døra, men de gjør det bare en gang, konstaterer at det er opptatt og så venter de tålmodig. Folk flest er ganske godt oppdratt, heldigvis! CBE sier hun har lært av moren sin å dekke hele toalettet med papir. Jeg må si jeg forundres over prioriteringen til moren, for det tok hun seg bryet med å lære bort, mens hun hoppet elegant bukk over nesten all normal takt og tone. Datteren fremstiller seg i hvert fall som hun kommer fra et meget enkelt møblert hjem, og da passer det utmerket at den betalte venninnen er like enkelt møblert... Og så blir hele hjertesukket ekstra ironisk, når vi vet at hun selv brukte tid på å stille seg opp i passende positur og ta en av sine mange toalettselfies i speilet. Det er faktisk bortkastet tid på do... Ok, jeg har bare sett det referert her inne, verken hørt pod eller lest de meldingene venninnene sendte seg imellom 😛 - jeg bare tenkte da jeg leste det, at det var et stort rom med vasker og båser, og at det var døren ut fra vaskerommet hun slamret med for å tilkjennegi at hun var der. Som jeg kanskje også kunne gjort for å si fra at man var der liksom, at ikke de skulle bli pinlig berørt etterpå når de oppdaget at de ikke var alene. Men jeg skjønner nå at det var verre enn som så….men, når folk er så fullstendig utenfor det som er normalt og høflig, så har man jo vanskelig for å tro at det går an…og at de tilogmed innrømmer det til folk åpent! 12 1
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #82515 Skrevet 13. mai 2023 Kollontaj skrev (41 minutter siden): Noen som ikke har aldersadekvate sosiale antenner? Selv barn lærer i 2-3-års-alderen at man venter på tur når man er på offentlig toalett. Noe må det være som skurrer for å si det sånn.. 5
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #82516 Skrevet 13. mai 2023 Andrea59 skrev (57 minutter siden): Ok, jeg har bare sett det referert her inne, verken hørt pod eller lest de meldingene venninnene sendte seg imellom 😛 - jeg bare tenkte da jeg leste det, at det var et stort rom med vasker og båser, og at det var døren ut fra vaskerommet hun slamret med for å tilkjennegi at hun var der. Som jeg kanskje også kunne gjort for å si fra at man var der liksom, at ikke de skulle bli pinlig berørt etterpå når de oppdaget at de ikke var alene. Men jeg skjønner nå at det var verre enn som så….men, når folk er så fullstendig utenfor det som er normalt og høflig, så har man jo vanskelig for å tro at det går an…og at de tilogmed innrømmer det til folk åpent! Nettopp! 5
Rev. Revenge Skrevet 13. mai 2023 #82517 Skrevet 13. mai 2023 Jeg må jo si at å mangle enhver form for sosial kompetanse og folkeskikk slik som daglig leder I Treasures AS fremstiller seg, ikke akkurat bidrar til å bli møtt med verken respekt eller tillit. Man skal snakke til folk på det språk de forstår, så min tilbakemelding til the Berg Eriksens er å skjerpe seg og oppføre seg som de helt alminnelige folkene de faktisk er. 32 1
LilleSnupp Skrevet 13. mai 2023 #82518 Skrevet 13. mai 2023 Hadde jeg vært tilstede når hun sto å røsket i døra TRE ganger hadde jeg oppriktig lurt på hva som manglet hos vedkommende. Hadde jeg i tillegg vært en bekjent, venninne eller familie, så hadde jeg blitt flau på hennes vegne. At man ikke gjør slikt lærer man som barn. Burde lært i alle fall! 28 2
Rev. Revenge Skrevet 13. mai 2023 #82519 Skrevet 13. mai 2023 Nudeldama skrev (15 timer siden): Jeg lurer litt på om noen av de som ivrig har deltatt i tråden har forsøkt å lese de siste sidene med tanke på at kritikken var rettet mot dem. Nei, da tenker jeg ikke på en pliktskyldig "Da ville jeg endret hvordan jeg oppførte meg". Jeg tenker på om noen har lest de siste sidene i trådene kun med tanke på hvordan det føltes hvis de var rettet mot en selv. Er det noen av de som er så ivrig på å kritisere CBE som noen gang reflekterer over hva det er de gjør? Jepp. Hver eneste gang. Jeg leser, og kommenterer der jeg syns det passer. Hvorfor er du så opptatt av Caroline Berg Eriksens følelser rundt tilbakemeldingene om hvordan hun utfører jobben sin etter 14 år som daglig leder for Treasures AS? Har du noen synspunkter på de stadige bruddene på markedsføringsloven, alkoholreklameloven, uetisk markedsføring av eget firma gjennom juks av utseende, falsk fremstilling av tynn kropp, barneeksponering, og generell usympatisk adferd? Nudeldama skrev (14 timer siden): Hysj, ikke still spørsmål. Bare godta. Det finnes ikke latterliggjøring i denne tråden, bare saklig kritikk. Du ser hva som skjer hvis man våger å mene noe annet... Hvem snakker du til her? Og hva mener du egentlig, når du stort sett ikke har utvist andre meninger om annet enn selve tråden og dets brukere. Det er umulig å ta deg på alvor når du kun popper innom med en, ganske tydelig, såkalt moralsk pekefinger til de utallige ulike brukerne her inne mens du selv tydeligvis hever deg over den "gemene hop"uten annet å fare med enn forsøk på klikkertrening i en tråd som omhandler en bedrifts virkemidler for markedsføring av salg av annonseplass, som om du ikke forstår verken hva tråden dreier seg om eller har noe fruktbart å bidra med i noen retning. Innleggene dine over tid inneholder lite spørsmål og ingen imøtekommelse av temaets problematikk rundt thinspo, barneeksponering, brudd på lover og regelverk og lignende, kun irriterende pekefinger-konklusjoner ment for å oppdra deltakerne i tråden slik du mener de skal oppføre seg, med avsporinger uten mål. Ta deg sammen. 34 11
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #82520 Skrevet 13. mai 2023 Revenge o'Cavatina skrev (8 minutter siden): Jepp. Hver eneste gang. Jeg leser, og kommenterer der jeg syns det passer. Hvorfor er du så opptatt av Caroline Berg Eriksens følelser rundt tilbakemeldingene om hvordan hun utfører jobben sin etter 14 år som daglig leder for Treasures AS? Har du noen synspunkter på de stadige bruddene på markedsføringsloven, alkoholreklameloven, uetisk markedsføring av eget firma gjennom juks av utseende, falsk fremstilling av tynn kropp, barneeksponering, og generell usympatisk adferd? Hvem snakker du til her? Og hva mener du egentlig, når du stort sett ikke har utvist andre meninger om annet enn selve tråden og dets brukere. Det er umulig å ta deg på alvor når du kun popper innom med en, ganske tydelig, såkalt moralsk pekefinger til de utallige ulike brukerne her inne mens du selv tydeligvis hever deg over den "gemene hop"uten annet å fare med enn forsøk på klikkertrening i en tråd som omhandler en bedrifts virkemidler for markedsføring av salg av annonseplass, som om du ikke forstår verken hva tråden dreier seg om eller har noe fruktbart å bidra med i noen retning. Innleggene dine over tid inneholder lite spørsmål og ingen imøtekommelse av temaets problematikk rundt thinspo, barneeksponering, brudd på lover og regelverk og lignende, kun irriterende pekefinger-konklusjoner ment for å oppdra deltakerne i tråden slik du mener de skal oppføre seg, med avsporinger uten mål. Ta deg sammen. Dette lurer jeg også på @Nudeldama 14 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå