Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

~ Ada ~ skrev (28 minutter siden):

Trodde aldri jeg skulle delta i en tråd om dette intetsigende vesenet, men må si jeg er litt midlertidig fascinert nå. Er det mange av disse influenserne som kjører kopier? Ikke at jeg er veldig sjokkert da det i grunnen bare føyer seg inn i det øvrige uetiske.

https://sophieelise.blogg.no/1458693537_new_in.html

https://www.nettavisen.no/livsstil/fikk-veske-til-42-000-har-satt-en-ovre-grense-for-hva-vi-kan-bruke/s/12-95-3423836373 (pilotfrue)

https://sraad.blogg.no/1527271260_dette_kjpte_jeg_p_louis_vuitton.html

https://annijor.no/say-hallo-to-my-new-baby/

https://mariewolla.no/category/antrekk/

https://www.camillapihl.no/2019/05/14/a-few-of-my-favorite-things-23/

Virker som svært mange som "flasher" vesker etc, i det minste kjøper ekte vare...

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE har vel også tidligere «flashet»når hun har gjort dyrere kjøp, som LV veske(r) og Valentino sko? Så det narrativet om at CBE er så «classy» at hun ikke viser frem de nyinnkjøpte designervarene sine (som en annen bruker mente) stemmer kanskje ikke helt? 

Endret av LisenL
Presisering
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (49 minutter siden):

Nei, det er vel faktisk ingen. Som @FruJohansen påpeker her nede så er dette sosialt selvmord i denne bransjen. De andre influencerne har enten latterlig god råd og kjøper ekte, eller de har dårlig råd og vett til å la vær.

MacBeth skrev (28 minutter siden):

Ok, takk. Så da er det neppe populært hos de andre i denne varemerke-bransjen å misbruke andres varemerker. Sikkert ikke videre populært å støtte oppunder det etisk frynsete ved det heller. Ei heller hos følgerne. Det er egentlig bare å håpe på at dette sosiale selvmordet, som nevnt av en over, fortsetter, så hun etter hvert tvinges over i en annen og helst bedre retning. Det er sånn passe absurd at hun tilsynelatende ikke ser det tacky ved det selv, men fremstår stolt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de veskene ikke blir brukt mer når hun kommer hjem og ender på søpla.  Som det meste andre, bruk og kast 

Endret av Surikatt
  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loboto skrev (13 minutter siden):

Artikkelen er fra 2018. Jeg tror det har vært store endringer i hvordan tollere må prioritere iløpet av snart 5 år 

Det skjer nok neppe noe, annen en hun blir fratatt veskene, om de ikke vil sette et eksempel, da det har vært mer fokus på dette. Reglen er faktisk skjerpet  .Det innebærer også  at bla at rettighetshaveren blir kontaktet ved import av piratkopier .https://baa.no/alle-artikler/nye-tollregler-om-import-av-piratkopier-hva-innebaerer-de-for-deg

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (25 minutter siden):

Kanskje hun føler seg presset av leserene sine til å fremstille seg selv mer vellykket og den eneste måten å få det til var å kjøpe seg vesker som skal fremstå som ekte luksusvesker. Dette har hun nok følt at hun må gjøre fordi tilhengere skal "få sitt".

Akkurat slik hun følte at tilhengere tvang henne til å redigere seg tynnere. Og få mannen til å gå bananas med ulike brukere i kommentarfeltet 

#sarkasme 

Ja de eneste som tvinger CBE og LKE til å vise frem dette parodiske fasadelivet er CBE og LKE selv. CBE som poserer så anstrengt i bikini at hun nesten ikke klarer å gå, lyden av idyllisk musikk mens de filmer gulost, skinke og tomater på et godt brukt frokostbord osv. De fremstår nærmest manisk opptatte av å rosemale hverdagene for å kunne høste bekreftelse og ros.

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra en _liten_ stund, inntil trangen til å vise seg fram lettkledd blir for stor. Da raser følgertallene. Alltid! Når man pusher 40 må man snart innse at ingen er interessert i kroppen din, uansett hvordan den ser ut. Det overveldende flertall har «moved on». Et sunnhetstegn, faktisk, at følgerne sier fra på denne måten. Men plukkes signalene opp av bedriften? Nei. Hvorfor? Jo, fordi kropp er alt det satses på, og trangen til å vise den fram trumfer alt annet. Det der er så sykelig som det får blitt.

CE52B5F6-32BE-46D0-9509-1E9D13911698.jpeg

Endret av Ellie77
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (15 minutter siden):

Det går bra en _liten_ stund, inntil trangen til å vise seg fram lettkledd blir for stor. Da raser følgertallene. Alltid! Når man pusher 40 må man snart innse at ingen er interessert i kroppen din, uansett hvordan den ser ut. Det overveldende flertall har «moved on». Et sunnhetstegn, faktisk, at følgerne sier fra på denne måten. Men plukkes signalene opp av bedriften? Nei. Hvorfor? Jo, fordi kropp er alt det satses på, og trangen til å vise den fram trumfer alt annet. Det der er så sykelig som det får blitt.

CE52B5F6-32BE-46D0-9509-1E9D13911698.jpeg

Tallene ble «grønne» en kort periode i forbindelse med sykehusoppholdet og stillhet fra kanalen noen dager. Husker at jeg tenkte (og kommenterte i et innlegg tidligere) at det skulle bli interessant å se videre utvikling mht følgertall når content fra kontoen gikk tilbake til det «vanlige». 

Det er noen ganske store røde tall fra perioden de nå har vært på ferie….

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fake veske er det vel bare tenåringer på første sydentur uten mamma og pappa som kjøper.. yes, been there done that. Men det hadde ikke falt meg inn å gjøre det i voksen alder.  At CBE gjør det, sjokkerer ikke, tvert om. Alle idiotiske innfall fra den kanten fremstår mer og mer som veldig typisk, egentlig. 

• Liker 40
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkeflashing er og blir harry, og når det i tillegg er fake?? Flaut!

Men de lever i en fake verden, så da passer det på sett og vis at veska er fake også? Det er ingen som virker direkte overrasket iallefall.

Det er et alvorlig bakteppe til dette: denne «industrien» forbindes med både tvangsarbeid (ofte under livsfarlige arbeidsforhold) og menneskehandel og enda verre ting og er IKKE noe oppegående mennesker bør støtte.

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (13 timer siden):

Jo, det er faktisk uvanlig å forandre så vesentlige deler fra sesong til sesong. Når det er sagt kan jeg legge til en annen veldig viktig detalj som avslører at vesken hennes er en replica: 

Det går en horisontal søm gjennom de to hvite reimene direkte over logoen, du ser dem over begge é-bokstavene. Det fører til at lengden på området der reimene ikke er feste til vesken er svært lang. Ingen av de originale Chloé Woody veskene har denne sømmen.

0583F45A-25BF-4AAF-B58C-6994BB5B4F03.thumb.png.ed239588fbf76c91ba9bf4441e0d5f9f.png

Jeg synes det ser ut som om teksten («chloe») er for langt ned på veska. 
Det skal stå «Chloe» 2 ganger på hver side av veska. På dette bilde kommer teksten nesten under veska. Det er ikke korrekt. Mulig veska på bildet har «seget sammen» da, og teksten kommer feil frem. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kati skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det ser ut som om teksten («chloe») er for langt ned på veska. 
Det skal stå «Chloe» 2 ganger på hver side av veska. På dette bilde kommer teksten nesten under veska. Det er ikke korrekt. Mulig veska på bildet har «seget sammen» da, og teksten kommer feil frem. 

Nei. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
blåbærpai skrev (2 timer siden):

Fake veske er det vel bare tenåringer på første sydentur uten mamma og pappa som kjøper.. yes, been there done that. Men det hadde ikke falt meg inn å gjøre det i voksen alder.  At CBE gjør det, sjokkerer ikke, tvert om. Alle idiotiske innfall fra den kanten fremstår mer og mer som veldig typisk, egentlig. 

Min første tanke også. Fake merkevarer man kjøper i syden er ca så harry som det får blitt. Jeg trodde det var ungdom som ønsket å ha det samme som "de populære og rike" som gikk i den fella der. 

Det er faktisk mye bedre å ha en billig og helt ok veske UTEN merke. 

Så flaut for de egentlig. Flaut å "støtte" den lugubre kopi/fake-bransjen. Flaut å gå rundt med noe som roper "jalla". 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det paradoksale og/eller artige er at CBE representerer en bransje som er svært bevisst på at ingen andre skal bruke deres bilder uten tillatelse, mens de selv altså kan bruke kopier av andres design.😎 

• Liker 43
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm a Barbie girl, in the Barbie world
Life in plastic, it's fantastic
You can brush my hair, undress me everywhere
Imagination, life is your creation.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...