Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

AntiBullshit skrev (6 timer siden):

Siste nytt fra fruen, muligens et motsvar til veske-kritikken. Like saklig og god begrunnelse som alltid:

 

4474AC1C-6AE9-4230-9478-B965A2A9FB73.png

Oh the flaming irony…

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykisk helse; tok meg sånn ca ett sekund å bla meg videre...like dumt som når SE fronter f.eks miljøvern. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men leser det igjen over her og registrerer at det definitivt er ENKEL poesi hun har funnet. Fantastisk at dette er hva man har å melde om psykisk helse👏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel hendt før at CBE.no har lagt ut «visdomsord»? Tror ikke det har noe med verdensdagen for psykisk helse å gjøre, men hva vet jeg? Om man skal tolke det inn i konteksten influencerbedrift som vil ha flest mulig kommentarer og trafikk, leser jeg det som dere skal «bare se, ikke mene noe». 

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Det har vel hendt før at CBE.no har lagt ut «visdomsord»? Tror ikke det har noe med verdensdagen for psykisk helse å gjøre, men hva vet jeg? Om man skal tolke det inn i konteksten influencerbedrift som vil ha flest mulig kommentarer og trafikk, leser jeg det som dere skal «bare se, ikke mene noe». 

Jeg også tenkte først det, men så hadde hun rett før løftet frem verdensdagen for psykisk helse. Jeg konkluderer med at det uansett ikke faller i smak for min del, dog det du nevner må sies å være mer i samsvar med holdningene.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Men leser det igjen over her og registrerer at det definitivt er ENKEL poesi hun har funnet. Fantastisk at dette er hva man har å melde om psykisk helse👏

Hun reposter vel bare hva andre har lagt ut for å holde seg aktuell..har sett den teksten 50 ganger i dag..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (6 timer siden):

Hvordan var det med de veskene? Du kunne bevise at de er ekte, mener jeg å huske? 
 

 

Om de så ikke var ekte da.. hva har du med det å gjøre?  Det er ikke ulovlig eller straffbart å kjøpe replika til privatbruk og bruke det. Det som ikke er lov er å kjøpe for å selge videre. Og selvfølgelig helt ulovlig å selge replika videre til andre og utgi det som ekte vare. 

 Christian Dior vesken ser uansett ekte ut og den andre vesken vet jeg kan variere på utforming. Uansett så er det denne moraliserende holdningen som jeg reagerer på. Blande seg inn i andres valg enten det er hvor mye man trener, spiser, shopper eller viser av sine egne barn. Det er ingen som trenger å bevise noen til deg eller andre her inne. Ihverfall ikke CBE. Hun har ingen meldeplikt for noe hun gjør, ei heller vise kvitteringer på hva hun kjøper.  Er så godt å se at hun lever sitt liv autentisk og ikke lar seg låse seg i hva andre folk mener. Veldig spesielt oppførsel av voksne folk og tro at at de kan styre et annet menneske. Er vel greit å avfølge når det nærmest er altoppslukende å blande seg inn i hva denne influenceren gjør. 
 

 

Endret av Levina
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på om man som privatperson bruker piratkopier og når en bedrift gjør det? Altså, er det annerledes eller mer straffbart om f.eks. en frisør eller baker hadde en piratveske som en del av et utstillingsvindu enn når private Kari Nordmann legger ut et bilde med en piratkopi på sin offentlige intakonto med 50 følgere? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (13 minutter siden):

En vakker dag håper jeg du vil få et litt mer nyansert syn på hva slags forretningsdrift, og oppførsel, du forsvarer. Du vet ikke like mye som du tror. 

Dårlig skjult hersketeknikk er lett å gjennomskue, bare så det er sagt. Da håper jeg at du en vakker dag, innser at latterliggjøring og ensidig negativ vinkling verken er produktivt eller bidrar positivt i forhold til psykisk helse. Noe å tenke over på denne verdensdagen for psykisk helse. Jeg kan snu litt på det og tenke at du vet nok mye mindre enn det du antar.  CBE må tåle kritikk, men når det for det meste er forutinntatte holdninger, speilet av et negativt syn på henne, så blir det ikke konstruktivt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (16 minutter siden):

Ser du i det hele tatt ironien i disse to setningene dine?

Spør for en venn.

Nei, jeg ser ikke ironien. Jeg har ikke noe altoppslukende forhold til CBE. Jeg er ikke opptatt av hvordan CBE lever sitt liv, selv om jeg følger henne i  SoMe. Jeg har heldigvis mitt eget liv. Kan anbefales! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnnePåLande skrev (2 minutter siden):

Det var du som hevdet at veskene var ekte.. 

Prøv å gå litt videre.. 

Jeg mener at veskene er ekte. Men om CBE hadde ønsket å kjøpe replika, så må det være opp til henne bestemme, uten å blir utsatt for en fordømmende holdning.  Det er IKKE straffbart eller ulovlig og kjøpe er par designer vesker i replika i utlandet og ta de med til Norge for eget bruk. Skulle tro hun hadde kjøpt inn et parti designer vesker som hun skulle selge til andre under påskudd for at de var ekte. Begrepene» storm i et vannglass og gjøre en fjær til 5 høns» er godt beskrivende når man leser her inne. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (30 minutter siden):

Prøv å gå litt videre.. 

Jeg mener at veskene er ekte. Men om CBE hadde ønsket å kjøpe replika, så må det være opp til henne bestemme, uten å blir utsatt for en fordømmende holdning.  Det er IKKE straffbart eller ulovlig og kjøpe er par designer vesker i replika i utlandet og ta de med til Norge for eget bruk. Skulle tro hun hadde kjøpt inn et parti designer vesker som hun skulle selge til andre under påskudd for at de var ekte. Begrepene» storm i et vannglass og gjøre en fjær til 5 høns» er godt beskrivende når man leser her inne. 

Hva du mener er ikke relevant.. Veskene er ikke ekte. CBE livnærer seg på en særdeles uetisk måte. Lovbrudd inkluderer også i  forretningsmodellen. Dette forsvarer du her på forumet. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...