Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skruf skrev (6 minutter siden):

Når du kjøper en piratkopi kan du være med på å støtte organisert kriminalitet. Studier og rapporter fra Europol viser at salg av piratkopierte varer finansierer andre alvorlige illegale aktiviteter, som menneskehandel, narkotika, hvitvasking og ulovlig våpenhandel

Dette er sakens kjerne når det gjelder CBE og kjøp av piratkopier. Dette viser hva slags verdier som er styrende for bedriften og de er ikke gode.  Legg  til salg av barndom og egen tolkning av lov og regler som gjelder alkohol og reklame, samt mangel på respekt for både natur og dyr så tegner det seg en bedrift med gjennomgående problemer med sitt moralske kompass. 

  • Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (2 timer siden):

Jeg har fulgt diskusjonen om veskene de siste dagene. Som en person som ikke har peiling på vesker har jeg derfor fulgt argumentasjonen helt objektivt uten å ha noen formening selv. Når @Levina hardnakket påstod at hun hadde kjennskap til designvesker og påstod at de var ekte så tenkte jeg at da var det sikkert sant. Jeg mener, hvem gidder vel å bedrive blank løgn i en offentlig debatt der man står i fare for å bli tatt med buksene nede? Så utviklet debatten seg og folk argumenterer svært overbevisende med eksempler på forskjellen mellom CBE sin vesker og ekte vesker. Og da skjønner vi jo at Levina ikke har dekning for sin skråsikkerhet. 
 

Når man ytrer seg offentlig, og det gjelder både brukere på KG og influencere som CBE, er troverdighet ens viktigste valuta. Den taper man når man lyver, lurer og sminker virkeligheten. Jeg tar meg i å lure på hvorfor noen strekker seg så langt at man er villig til å kaste egen anseelse over bord for en forretningsvirksomhet hvis kjernevirksomhet har vist seg å være å presenterer et usant og usunt narrativ med potensielt store negative konsekvenser for følgerne.  
 

 

Ja, det er for meg helt uforståelig. Pinlig (men svært underholdende) å se Levina grave seg lengre og lengre ned 😅

  • Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (34 minutter siden):

Dette er sakens kjerne når det gjelder CBE og kjøp av piratkopier. Dette viser hva slags verdier som er styrende for bedriften og de er ikke gode.  Legg  til salg av barndom og egen tolkning av lov og regler som gjelder alkohol og reklame, samt mangel på respekt for både natur og dyr så tegner det seg en bedrift med gjennomgående problemer med sitt moralske kompass. 

Helt enig. Og at noen faktisk klarer å mene at dette som du her så godt oppsummerer som troverdig, er jo bare helt hinsides. 

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (13 timer siden):

Om de så ikke var ekte da.. hva har du med det å gjøre?  Det er ikke ulovlig eller straffbart å kjøpe replika til privatbruk og bruke det. Det som ikke er lov er å kjøpe for å selge videre. Og selvfølgelig helt ulovlig å selge replika videre til andre og utgi det som ekte vare. 

 Christian Dior vesken ser uansett ekte ut og den andre vesken vet jeg kan variere på utforming. Uansett så er det denne moraliserende holdningen som jeg reagerer på. Blande seg inn i andres valg enten det er hvor mye man trener, spiser, shopper eller viser av sine egne barn. Det er ingen som trenger å bevise noen til deg eller andre her inne. Ihverfall ikke CBE. Hun har ingen meldeplikt for noe hun gjør, ei heller vise kvitteringer på hva hun kjøper.  Er så godt å se at hun lever sitt liv autentisk og ikke lar seg låse seg i hva andre folk mener. Veldig spesielt oppførsel av voksne folk og tro at at de kan styre et annet menneske. Er vel greit å avfølge når det nærmest er altoppslukende å blande seg inn i hva denne influenceren gjør. 
 

 

Jo, det er det. 
Så du løy i de foregående innleggene der du påsto å kunne bevise at veskene var ekte. Redelig…

  • Liker 41
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste forsøk 🥳 Ekte til høyre. Pluss alt det andre som er forklart tidligere i tråden. 
 

«Funfact: terroristene bak Charlie Hebdo-massakren levde av å selge falsk design. 
https://abcnews.go.com/amp/Business/authorities-sale-counterfeit-sneakers-lead-terrorist-financing/story?id=49682960

 

EE58F550-4547-4F45-BCF4-B25482551403.jpeg

  • Liker 20
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Siste forsøk 🥳 Ekte til høyre. Pluss alt det andre som er forklart tidligere i tråden. 
 

«Funfact: terroristene bak Charlie Hebdo-massakren levde av å selge falsk design. 
https://abcnews.go.com/amp/Business/authorities-sale-counterfeit-sneakers-lead-terrorist-financing/story?id=49682960

 

EE58F550-4547-4F45-BCF4-B25482551403.jpeg

Og det kan de og deres like fortsette med så lenge det finnes dumme damer som ikke orker å sette seg inn i problemstillingen. 

  • Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mater.sapiens skrev (7 minutter siden):

Og det kan de og deres like fortsette med så lenge det finnes dumme damer som ikke orker å sette seg inn i problemstillingen. 

Ikke rart det fortsetter å være kjøpere når influencere som CBE bruker sin påvirkningskraft til å legitimere kjøp av piratkopier. Ikke rart det fortsetter å være kjøpere når den profesjonelle påvirkeren heller velger å innta fosterstillingen og la seg forsvare/bortforklare av følgere i stedet for å ta ansvar, legge seg flat og ta klart avstand for sitt lite gjennomtenkte piratkopikjøp. 

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mater.sapiens skrev (11 minutter siden):

Og det kan de og deres like fortsette med så lenge det finnes dumme damer som ikke orker å sette seg inn i problemstillingen. 

Dumme damer? Hva med dumme mannfolk? 
 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Dumme damer? Hva med dumme mannfolk? 
 

Jeg antar det er stor overvekt av kvinner som kjøper veskene, de aller fleste er damevesker.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (28 minutter siden):

Siste forsøk 🥳 Ekte til høyre. Pluss alt det andre som er forklart tidligere i tråden. 
 

«Funfact: terroristene bak Charlie Hebdo-massakren levde av å selge falsk design. 
https://abcnews.go.com/amp/Business/authorities-sale-counterfeit-sneakers-lead-terrorist-financing/story?id=49682960

 

EE58F550-4547-4F45-BCF4-B25482551403.jpeg

Da er det vel bare å anta anta at Chloe sandalene på samme bilde også er fake? 

0583CA7F-08B2-4FD1-8653-5E8637F69784.jpeg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midnightblue skrev (5 minutter siden):

Da er det vel bare å anta anta at Chloe sandalene på samme bilde også er fake? 

0583CA7F-08B2-4FD1-8653-5E8637F69784.jpeg

Jepp. Aksenten over e, er feil. 

  • Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...