Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Levina skrev (Akkurat nå):

Ja

Bevis det. Veldig enkel affære. Sammenlign veskene og fortell hva du ser. 

  • Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om CBE.no`s iherdige forsvarere forstår at de noenganger gjør alt værre for influenceren, mye værre. 

Hvis ikke "alle" tidligere var opptatt av om veskene var fake, så er man iallefall det nå. 

  • Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (8 timer siden):

Nei, jeg ser ikke ironien. Jeg har ikke noe altoppslukende forhold til CBE. Jeg er ikke opptatt av hvordan CBE lever sitt liv, selv om jeg følger henne i  SoMe. Jeg har heldigvis mitt eget liv. Kan anbefales! 

Vi diskuterer et saksforhold her. Ikke deg.

  • Liker 36
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hoppetau

Topp til tå i Chanel, var det ikke? Eller? 

Enig i at det selvsagt er enda verre at veskene her brukes for å gi et feilaktig luksuriøst image i en forettningsvirksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så nøye med den veska? Har cbe påstått at den er ekte eller sagt at ho har et samarbeid med det merket? 

Endret av Klink
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 time siden):

@Levina: #teskje

Hele influencerbransjen er tuftet på forretningsidéen om at "voksne mennesker" kan styre andre mennesker - deres tidsbruk, deres havesyke, deres begjær etter nye ting og andre liv, og deres handlemønster. Hvis ikke CBE har denne overbevisningen selv, er alt hun gjør i SoMe fullstendig bortkastet. Og hvis du mener at en slik overbevisning er latterlig, er det hennes levebrød og virksomhet du ler av.

Og ingen "blander seg inn i alt denne influenceren gjør". Det har jo ingen oversikt over. Offentligheten reagerer kun på alle cues hun selv legger ut offentlig, og kontinuerlig, på sine åpne kommersielle SoMe-kanaler, for at så mange som mulig skal bruke så mye som mulig av sin tid og oppmerksomhet der. Uten den forsvinner influencernes inntekstgrunnlag.

DETTE er ironien i innlegget ditt. 

Apropo #teskje. I denne tråden er det åpenbart mennesker som bruker mye av sin tid til negativ vinkling, prøve å finne feil ved omtrent alt hun gjør og « diskutere» og dele det med likesinnede. Er det noen andre som kommer inn med noe annet enn negativt, så er det hersketeknikker som « du vet ikke bedre du eller du vet for lite». « Vi her inne sitter med sannheten» For å ha det sagt, det biter ikke på meg. I disse tider er man ikke ukjent med grupper hvor folk har bastante holdninger om enkelte temaer. Denne «vi vet best, vi har skjønt det» mentaliteten. 
Som influencer så ønsker hun selvfølgelig oppmerksomhet rundt det hun legger ut, det er ikke det vi snakker om her. I går var det diskusjon om hun hadde ekte designervesker eller replika. Da er vinklingen at hun går rundt med fake vesker og igjen kommer det opp en fordømmende holdningen til henne som om hun gjør noe straffbart. Kan tenke meg hun fikk mange DM om dette i går, det nærmest hagler inn vil jeg tro, for sånn er det når noen jager i flokk. 
 

Det er verken ulovlig eller straffbart å eie replica vesker til privat bruk hvis hun hadde ønsket det. Det blir det ikke konstruktivt, men mer som en heksejakt. CBE har måtte stå i mye dritt i mange år og jeg er imponert over hennes evne til å fortsette sin virksomhet, selv med all hets, nedrige kommentarer, forutinntatte holdninger og feilaktige påstander. Det er ikke bare hennes forretningsvirksomhet som får gjennomgå, men også henne som person. 

Du skriver også at forretningsmodellen hennes er å styre andre mennesker. Da kommer vi innpå dette med vinklingen. Du skjuler tydeligvis ikke dine holdninger til den jobben hun gjør. Hun prøver å styre, underforstått med at dette er en shady business hvor hun prøver å  manipulerer og lure andre. Forretningsmodeller og  den økonomiske delen er selvfølgelig å selge produkter, og det må være en ærlig sak ved at hun også markerer dette som reklame. Og innenfor denne bransjen har man også lover, regler og etiske vurderinger før noe legges ut.  Så må det være opp til andre om de ønsker å kjøpe produktene, slik er det med all reklame. 
 

CBE er ikke en influencer som sier takk til alt hun blir tilbud av reklame, det er for meg helt åpenbart og da blir de hun legger ut også troverdig. Det er jo tydelig ut fra de inntektene hun har hvert år, at hennes samarbeidspartner ser på henne som en som har stor troverdighet og dermed kan inngå lukrative samarbeidsavtaler. 

 

Endret av Levina
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (32 minutter siden):

Hvorfor er det så nøye med den veska? Har cbe påstått at den er ekte eller sagt at ho har et samarbeid med det merket? 

Det er jo bare med på underbygge influenserens manglende etiske sans og manglende moral. Andre, som @FruJohansen, faktureres jo for å bruke deres materiale, mens det åpenbart er helt greit for dem å benytte seg av andres design uten å betale for det.  

Myndighetene ønsker ikke å forby mer enn strengt tatt nødvendig. Og når 92 prosent av befolkningen respekterer rettighetshaverne selv om det ikke er er innført et direkte forbud, virker kanskje de sosiale normene vel så godt som forbud.

– Dette viser at folk flest har nok penger til ikke å utgi seg for å være noe annet enn det man er, kommenterer Wetlesen.

https://e24.no/privatoekonomi/i/70jJkV/ni-av-ti-nordmenn-tror-falske-varer-er-forbudt-aa-kjoepe-piratkopier-er-tillatt-for-privat-bruk

Endret av Rastebenk
  • Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (20 minutter siden):

Apropo #teskje. I denne tråden er det åpenbart mennesker som bruker mye av sin til til en negativ vinkling , finne feil ved omtrent alt hun gjør og « diskutere» ( dele) det med likesinnede. Er det noen andre som kommer inn med noe annet enn negativt, så er det hersketeknikker som « du vet ikke bedre du eller du vet for lite». « Vi her inne sitter med sannheten» For å ha det sagt, det biter ikke på meg. I disse tider er man ikke ukjent med grupper hvor folk har bastante holdninger om enkelte temaer. Denne «vi vet best, vi har skjønt det» mentaliteten. 
Som influencer så ønsker hun selvfølgelig oppmerksomhet rundt det hun legger ut, det er ikke det vi snakker om her. I går var det diskusjon om hun hadde ekte designervesker eller replika. Da er vinklingen at hun går rundt med fake vesker og igjen kommer det opp en fordømmende holdningen til henne som om hun gjør noe straffbart. Kan tenke meg hun fikk mange DM om dette i går, det nærmest hagler inn vil jeg tro, for sånn er det når noen jager i flokk. 
 

Det er verken ulovlig eller straffbart å eie replica vesker til privat bruk hvis hun hadde ønsket det. Det blir det ikke konstruktivt, men mer som en heksejakt. CBE har måtte stå i mye dritt i mange år og jeg er imponert over hennes evne til å fortsette sin virksomhet, selv med all hets, nedrige kommentarer, forutinntatte holdninger og feilaktige påstander. Det er ikke bare hennes forretningsvirksomhet som får gjennomgå, men også henne som person. 

Du skriver også at forretningsmodellen hennes er å styre andre mennesker. Da kommer vi innpå dette med vinklingen. Du skjuler tydeligvis ikke dine holdninger til den jobben hun gjør. Hun prøver å styre, underforstått med at dette er en shady business hvor hun prøver å  manipulerer og lure andre. Forretningsmodeller og  den økonomiske delen er selvfølgelig å selge produkter, og det må være en ærlig sak ved at hun også markerer dette som reklame. Og innenfor denne bransjen har man også lover, regler og etiske vurderinger før noe legges ut.  Så må det være opp til andre om de ønsker å kjøpe produktene, slik er det med all reklame. 
 

CBE er ikke en influencer som sier takk til alt hun blir tilbud av reklame, det er for meg helt åpenbart og da blir de hun legger ut også troverdig. Det er jo tydelig ut fra de inntektene hun har hvert år, at hennes samarbeidspartner ser på henne som en som har stor troverdighet og dermed kan inngå lukrative samarbeidsavtaler. 

 

Til sammen 5 reklameinnlegg på feeden på instagram de siste 3,5 månedene. Kanskje jobbe litt mer slik at de slipper å selge ungenes hverdagsliv? De har absolutt null kontroll på titusenvis av barnebilder og enorme mengder med avslørende tekstmateriale om barna som er lagt ut på åpent internett de siste 9 årene. AT de tør.... 

Endret av Rastebenk
  • Liker 30
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (28 minutter siden):

(...)

CBE er ikke en influencer som sier takk til alt hun blir tilbud av reklame, det er for meg helt åpenbart og da blir de hun legger ut også troverdig. Det er jo tydelig ut fra de inntektene hun har hvert år, at hennes samarbeidspartner ser på henne som en som har stor troverdighet og dermed kan inngå lukrative samarbeidsavtaler. 

 

Spør du meg ser det ikke ut som hun får særlig til tilbud om reklame lengre.. når ble Chiquelle lukrativ?🤣 er vel sånn ca. like lukrative som en fake Dior-veske. Og Fotoknudsen? De har jo tilbud uansett, nesten når som helst.

Endret av blåbærpai
Skrivefeil
  • Liker 43
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klink skrev (1 time siden):

Hvorfor er det så nøye med den veska? Har cbe påstått at den er ekte eller sagt at ho har et samarbeid med det merket? 

Hva som er så viktig med den veska er allerede forklart av flere her, du trenger ikke bla langt tilbake.

At hun skulle hatt et samarbeid med Dior er helt usannsynlig 😅 Med mindre det er representanten  fakeveskebutikken i Tyrkia eller hvor hun har kjøpt den da? 

  • Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke er ulovlig til privat bruk i Norge risikerer man at rettighetsinnhaver blir kontaktet., selv om de trolig ikke går videre med det, vil navnet ditt være knyttet til dette, og det vil nok bli registret 

Det er derimot ulovlig i Helllas i likhet med Frankrike, Italia Spania osv. . Hvor man risikere bøter på 1000 € eller mer, om man blir tatt , selv ved enkelt kjøp. 

Det var dette jeg reagerte på vet at hun ville legge det ut så åpenlyst på Insta. Hun må gjøre hva hun vil, bare reagerte på at hun turte å være så åpen om det. 

Endret av Lana01
  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

Apropo #teskje. I denne tråden er det åpenbart mennesker som bruker mye av sin tid til negativ vinkling, prøve å finne feil ved omtrent alt hun gjør og « diskutere» og dele det med likesinnede. Er det noen andre som kommer inn med noe annet enn negativt, så er det hersketeknikker som « du vet ikke bedre du eller du vet for lite». « Vi her inne sitter med sannheten» For å ha det sagt, det biter ikke på meg. I disse tider er man ikke ukjent med grupper hvor folk har bastante holdninger om enkelte temaer. Denne «vi vet best, vi har skjønt det» mentaliteten. 
Som influencer så ønsker hun selvfølgelig oppmerksomhet rundt det hun legger ut, det er ikke det vi snakker om her. I går var det diskusjon om hun hadde ekte designervesker eller replika. Da er vinklingen at hun går rundt med fake vesker og igjen kommer det opp en fordømmende holdningen til henne som om hun gjør noe straffbart. Kan tenke meg hun fikk mange DM om dette i går, det nærmest hagler inn vil jeg tro, for sånn er det når noen jager i flokk. 
 

Det er verken ulovlig eller straffbart å eie replica vesker til privat bruk hvis hun hadde ønsket det. Det blir det ikke konstruktivt, men mer som en heksejakt. CBE har måtte stå i mye dritt i mange år og jeg er imponert over hennes evne til å fortsette sin virksomhet, selv med all hets, nedrige kommentarer, forutinntatte holdninger og feilaktige påstander. Det er ikke bare hennes forretningsvirksomhet som får gjennomgå, men også henne som person. 

Du skriver også at forretningsmodellen hennes er å styre andre mennesker. Da kommer vi innpå dette med vinklingen. Du skjuler tydeligvis ikke dine holdninger til den jobben hun gjør. Hun prøver å styre, underforstått med at dette er en shady business hvor hun prøver å  manipulerer og lure andre. Forretningsmodeller og  den økonomiske delen er selvfølgelig å selge produkter, og det må være en ærlig sak ved at hun også markerer dette som reklame. Og innenfor denne bransjen har man også lover, regler og etiske vurderinger før noe legges ut.  Så må det være opp til andre om de ønsker å kjøpe produktene, slik er det med all reklame. 
 

CBE er ikke en influencer som sier takk til alt hun blir tilbud av reklame, det er for meg helt åpenbart og da blir de hun legger ut også troverdig. Det er jo tydelig ut fra de inntektene hun har hvert år, at hennes samarbeidspartner ser på henne som en som har stor troverdighet og dermed kan inngå lukrative samarbeidsavtaler. 

 

Ære være de som orker å svare seriøst på dette innlegget. Vi snakker ikke bare fake vesker, her er alternative fakta i full blomst. Jeg kan ta fakta på ETT punkt: 5 reklameinnlegg i år fra 1.7 til nå, 15 i samme periode i 2017. Det skal liksom være lukurativt? 

  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...