Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Oi, ja nå så til og med jeg det veldig godt. At hun tør? Dette er jo faktisk ulovlige piratkopier, og hun har dem jo liggende helt åpenlyst på feeden sin? Helt greit at de ikke har samme økonomi som før, men da kunne de latt være med å ta denne sydenturen, hvor de tydeligvis reiste på billigst mulig måte (flyplass langt unna, flyreise på natten osv). Barna gikk jo i tillegg glipp av en drøy uke med skolegang, for ikke å snakke om at den ene mistet ytterligere en uke rett i forkant pga sykehusopphold. Pussige prioriteringer. 

Jepp! Hvis man i tillegg sammenligner hvor bokstavene og sømmene starter, så ser man at vesken til CBE har plassert C-en lengre ned, helt på linje med den horisontale sømmen som ikke skal være der. På orginalen ville C-en vært plassert ca 0,5-1 cm over sømmen.

12E59DD8-7154-446E-AC70-E3C38B16EC31.jpeg

Skjermbilde 2022-10-09 kl. 20.22.43.png

  • Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt om Tollvesenet sto klare når de lander, og spurt etter dokumentasjon og kvittering på veskekjøp. 

  • Liker 30
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (1 minutt siden):

Hadde vært morsomt om Tollvesenet sto klare når de lander, og spurt etter dokumentasjon og kvittering på veskekjøp. 

Eller om hun brukte den som håndbagasjen til flyet😅

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Eller om hun brukte den som håndbagasjen til flyet😅

Så i storyen at hun ruslet ut til flyet med veska i hånda…

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (2 minutter siden):

Så i storyen at hun ruslet ut til flyet med veska i hånda…

Jaggu, så det nå. Bra grenseløst! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Eller om hun brukte den som håndbagasjen til flyet😅

Hun bruker Christian Dior-toten som håndbagasje..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (Akkurat nå):

Hun bruker Christian Dior-toten som håndbagasje..

Hvor teit går det an å oppføre seg? 😂

Hvis hun har ufortjent flaks og ikke blir tatt i tollen kan hun lage seg en historie om at hun viste kvitteringer og tollvesenet var super fornøyd med dokumentasjonen. Heldige tolleren faktisk! Gratis tips til CBE fra Inocybe :blomst: 

Er helt sikker på hun ikke kommer til å innrømme sannheten her heller. I god influencer-ånd hvor alt som slettes/blokkeres aldri har eksistert og alle spørsmål om saken er hat. Uansett hvor fellende bevisene er. 

  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (8 minutter siden):

Hun bruker Christian Dior-toten som håndbagasje..

Den fake Christian Dior-veska. 

  • Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke at hun tør.  Hun har åpen lagt ut dette på insta, med mange følger og også at hun tar med varene hjem

Når Tolletaten finner varer de mistenker er falske, blir disse holdt tilbake og rettighetshaver blir kontaktet.

https://velgekte.no/import/hva-skjer-nar-kopivarer-stoppes-i-tollen/

 

  • Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Den fake Christian Dior-veska. 

Trodde aldri jeg skulle delta i en tråd om dette intetsigende vesenet, men må si jeg er litt midlertidig fascinert nå. Er det mange av disse influenserne som kjører kopier? Ikke at jeg er veldig sjokkert da det i grunnen bare føyer seg inn i det øvrige uetiske.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (6 minutter siden):

Dette skjønner jeg ikke at hun tør.  Hun har åpen lagt ut dette på insta, med mange følger og også at hun tar med varene hjem

Når Tolletaten finner varer de mistenker er falske, blir disse holdt tilbake og rettighetshaver blir kontaktet.

https://velgekte.no/import/hva-skjer-nar-kopivarer-stoppes-i-tollen/

 

Kanskje det er derfor de flyr midt på natta? Håper at tollerne sover…

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde heller få pusset opp de to badene som CBE påsto er i så dårlig forfatning at de risikerer å få avkortning på forsikringene. Men nei da, de tok heller barna ut av skolen for årets tredje sydentur, som måtte gjøres på billigst mulig måte med remote flyplass og flytur midt på natten med flere ulovlige piratkopi-vesker i bagasjen. Det er tydelig at de forsøker å vise at de lever "the high life" på høyde med Sophie Elise, Isabel Raad, Funkygine & co, men dette blir for dumt. Jeg tviler egentlig ikke på at de har styr på økonomien, men det er tydeligvis veldig vanskelig for dem å dempe luksusen og å prioritere riktig nå som pengekrana ikke lenger står på vidt gap.

  • Liker 45
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (1 time siden):

På spring 21 kolleksjonen har de laget vesker hvor det står det Chloe` På håndtaket. Er ikke så uvanlig å forandre litt på design på veskene fra sesong til sesong. 

Jo, det er faktisk uvanlig å forandre så vesentlige deler fra sesong til sesong. Når det er sagt kan jeg legge til en annen veldig viktig detalj som avslører at vesken hennes er en replica: 

Det går en horisontal søm gjennom de to hvite reimene direkte over logoen, du ser dem over begge é-bokstavene. Det fører til at lengden på området der reimene ikke er feste til vesken er svært lang. Ingen av de originale Chloé Woody veskene har denne sømmen.

0583F45A-25BF-4AAF-B58C-6994BB5B4F03.thumb.png.ed239588fbf76c91ba9bf4441e0d5f9f.png

 

  • Liker 26
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (12 minutter siden):

Dette skjønner jeg ikke at hun tør.  Hun har åpen lagt ut dette på insta, med mange følger og også at hun tar med varene hjem

Når Tolletaten finner varer de mistenker er falske, blir disse holdt tilbake og rettighetshaver blir kontaktet.

https://velgekte.no/import/hva-skjer-nar-kopivarer-stoppes-i-tollen/

 

Du må nesten undersøke praksis også da ikke bare referere til loven. 

Det skal være ekstremt gode forfalskninger for at dette skal håndheves, de skal også ha betydelig høyere pris enn verkene i dårlig kvalitet kjøpt på gatehjørne.  

Selv har jeg tatt med meg 10 rolex klokker. Fikk spørsmål om hva jeg skulle med de. Gaver til venner sa jeg. Fikk spørsmål om de skulle selges. Nei selvsagt ikke. 

Ok, ha en fin dag, var svaret jeg fikk og klokkene ble lagt tilbake i bagasjen.  

Det jeg opplevde er svært vanlig. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Felis skrev (Akkurat nå):

Kanskje det er derfor de flyr midt på natta? Håper at tollerne sover…

Ja , det kan være , men med så mange følgere er det en risiko og ta, da mange opplagt kan se det, og da stole på at ingen tipser om det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (3 minutter siden):

Du må nesten undersøke praksis også da ikke bare referere til loven. 

Det skal være ekstremt gode forfalskninger for at dette skal håndheves, de skal også ha betydelig høyere pris enn verkene i dårlig kvalitet kjøpt på gatehjørne.  

Selv har jeg tatt med meg 10 rolex klokker. Fikk spørsmål om hva jeg skulle med de. Gaver til venner sa jeg. Fikk spørsmål om de skulle selges. Nei selvsagt ikke. 

Ok, ha en fin dag, var svaret jeg fikk og klokkene ble lagt tilbake i bagasjen.  

Det jeg opplevde er svært vanlig. 

https://www.nrk.no/norge/kvinne-kjopte-falske-louis-vuitton-vesker_-ma-betale-38.750-kroner-1.14211071

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Trodde aldri jeg skulle delta i en tråd om dette intetsigende vesenet, men må si jeg er litt midlertidig fascinert nå. Er det mange av disse influenserne som kjører kopier?

Nei, det er vel faktisk ingen. Som @FruJohansen påpeker her nede så er dette sosialt selvmord i denne bransjen. De andre influencerne har enten latterlig god råd og kjøper ekte, eller de har dårlig råd og vett til å la vær.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (6 minutter siden):

Rett skal være rett, enn så lenge er det tydeligvis ikke ulovlig å kjøpe/ importere falske varer, så lenge det er til privat bruk. Men at det er svært uetisk, er det ikke tvil om. Sitat hentet fra linket artikkel:

– Inntektene fra det å selge piratkopierte varer kan gå til å finansiere kriminell virksomhet, som støtte til terrororganisasjoner, sier Scharff

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...