Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. august 2022 #67081 Del Skrevet 13. august 2022 Elina123 skrev (2 timer siden): Jeg synes de aller fleste her kommer med konstruktiv kritikk og har gode argumenter - og gjerne også referanser til kilder som underbygger argumenene. Det finnes selvfølgelig unntak, men de har gjerne kun argumenter som «foreldrene vet best for sine barn» og «det er koselig å se familielivet». For meg virker det som det er sistnevnte kategori som er mest sykelig opptatt av influenseren. Jeg vet jeg banner i kirka her, men prøver å se på det litt nøytralt. Forstår jo mange av kommentarene her inne, men synes også denne tråden er trist å lese. Mye av det jeg har lest i tråden er ikke konstruktivt, eller noe konstruktivt og mye dritt. Og noen er selvfølgelig konstruktivt. Har man lagt henne for hat eller misliker henne, selvsagt vil drittslenging virke mer konstruktivt da det bygger opp under egne tanker. Vil tro at tråder her inne som omtaler influensere bidrar til enda mer usunt selvbilde både for dem selv og andre. Uansett, mener man at dette er et dårlig forbilde så er det best å slutte å omtale henne i en tråd med kommentarer som gjør at hun får mye besøk. Vil tro at en mer generell diskusjon om helse og influensere uten å diskutere person ville vært langt mer konstruktivt og nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 13. august 2022 #67082 Del Skrevet 13. august 2022 skruf skrev (1 time siden): Det er jo pga folk som liker å se bilder av barna og deres hverdag og oppvekst som er med på å skape et behov for å dele bilder og informasjon om barna. Personlig så skjønner jeg ikke hvilken glede det å følge fremmede barn gir🤷🏼♀️Tenk hvor ubehagelig det må være når man blir eldre og forstår at vilt fremmede mennesker vet masse om deg, mens du igjen aner ikke hvem det er. Tenk for en usikkerhet det gir Det er de som trykker likes og hjerter på barnebilder som nører oppunder valget om å dele, når Influenceren opplever en massiv mengde mere likes på de bildene kontra bilder av seg selv. Jeg opplever at mange vet hvem jeg er pga mannen min, og jeg synes det er ubehagelig at folk jeg ikke aner hvem er hilser på og stopper for å slå av en prat, og jeg vet ikke hva de heter engang. For det finnes faktisk folk som har null sosiale antenner og gjør nettopp dette. Og jeg er voksen, tenk hva ett barn i samme situasjon må føle når fremmede stopper opp og f.eks kommentere hvor flink du har blitt å spille fiolin, hvor søt du var i den nye pysjamasen din da du og mamma hadde kakao-tirsdag, hvor fint det nye rommet ditt har blitt, for en fin skolesekk du har fått, eller hvor flink du var til å synge i Annie…..og der står barnet og aner ikke hvem dette mennesket er og hvordan hun/han vet alt dette. Eller når barnet endelig blir 13 år og får seg IG-konto og det oppdager at navnet sitt har en egen hashtag, t.o.m garderoben din har egen hashtag (til eldste så opprettet CBE taggen #xxxxxsoutfitoftheday) Hva da? Så nei; det er ikke de av oss som er opptatt av barns rettigheter og skjerming av barn som er problemet, men de som liker å se barna og skaper et behov for deling av barnas oppvekst. Flere offentlige personer kommer seg opp og frem og gjør det bra uten å bruke barna sine. Jenny Skavlan og Live Nelvik er nevnt flere ganger, men i tillegg til de så har du Marthe Bratberg (hun deler absolutt ingenting, det nærmeste jeg har sett var håndtaket på barnevognen), Veronica Simone/Yummimummy, og Sara Emilie som tidligere delte gjorde helomvending for rundt ett år siden og har helt kuttet ut bilder av barna (de barna var i tillegg så unge da hun stoppet å vise de frem at om ikke lenge så kommer ingen til å huske hvordan de så ut). Kristin Gjelsvik deler heller ikke bilder av sønnen. Therese Lien viser heller ikke frem datteren lengre Flere og flere influencere som tidligere har delt bilder/film av barna har nå snudd helt om. Minus CBE, de kjører på. Barne-eksponering blir mere og mere ut, heldigvis. Er ikke firmaet ditt levedyktig uten barnas innsats så burde man stukket fingeren i jorda og tatt ei revurdering Vel,stemmer ikke helt det du skriver da. Det at Kristin Gjelsvik ikke deler bilder av barnet er jo ikke riktig. Ikke lenge siden hun delte at hun gikk tur med sønnen. Riktignok bare bakfra, men han ble jo eksponert på flere stories/ bilder. Jeg har fått med meg at han har langt hår og det er jo lett gjenkjennelig. Hun hadde ikke trengt å vise dette, men det var tydeligvis ønsket å gjøre. Ellers vil det alltid være delte meldinger om dette og det er opp til foreldrene å bestemme. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 13. august 2022 #67083 Del Skrevet 13. august 2022 Surikatt skrev (1 time siden): Tja, hvem betaler siden han ikke jobber såvidt jeg kan se. Han driver et firma sammen med kona. Rart at du ennå ikke har fått med deg det! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 13. august 2022 #67084 Del Skrevet 13. august 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing og svar til dette. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 13. august 2022 #67085 Del Skrevet 13. august 2022 Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Curie Skrevet 13. august 2022 #67086 Del Skrevet 13. august 2022 Sirisiri10 skrev (11 timer siden): Vet ikke helt hva som er verst, være sykelig opptatt av en influenser eller trening? Eller sitte å spekulere og snakke dritt om personer man ikke kjenner? (Snakker da ikke om de som kommer med konstruktiv kritikk). Dere vet at dere bidrar til å opprettholde seer tall på Instagrammen hennes? Ang trening, for veldig mange er ikke motivasjonen på topp når man skal trene. Eller jobbe, gjøre husarbeid ol. Det er helt normalt. Det kan gå lange perioder imellom med lite motivasjon. Selv om man elsker trening. Kjenner meg godt igjen i det, at en løpeøkt kan være beintøff og kjedelig, men himmelsk når man er ferdig. Husk at mye av fokuset og interessen deres omhandler trening. Det betyr ikke at de har et sykelig forhold til det, men selvfølgelig er det mulig også. Picture perfect er det absolutt. Det er mer sykelig enn treningen vil nå jeg tro, og håper inderlig at det kun er til inspirasjon og ikke sånn de lever. Og at folk forstår at dette ikke er normalt. Det hadde vært godt å se noen poster/bilder av det virkelige livet. Ja hva er verst? En influenser som har negativ påvirkning. Eller en gruppe mennesker som sykelig jager og hetser i flokk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2022 Populært innlegg #67087 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) Levina skrev (12 timer siden): Han driver et firma sammen med kona. Rart at du ennå ikke har fått med deg det! 'Driver et firma'. Som innebærer at han og kona presser seg ut på til dels sykelige løpeturer, plager barna (på kort og lang sikt), plager hunden, er dårlige forbilder, dreper en hest og legger det ut som humor, mobber andre og trigger folk som har spiseforstyrrelser, manipulerer bilder og kommentarer osv osv. Man jobber jo også når man lager seg en kaffe eller smoothie, er hos frisør eller hudpleier... Alt må selvsagt filmes/tas bilde av, og det brukes nok noe tid på de 'perfekte poseringer', og redigering. Ellers har de fritid. Å drive et firma? Ja, akseptabelt og fint det så lenge man driver med noe fornuftig. Jobb som personlig trener/sykepleier/lege/butikkmedarbeider/saksbehandler i kommunen og veldig mye annet er også kjempefint. Men det er jo ganske langt fra det disse driver med. Endret 14. august 2022 av solmåneogstjerner 52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Elina123 Skrevet 14. august 2022 Populært innlegg #67088 Del Skrevet 14. august 2022 La merke til at en hadde spurt (på en høflig måte) om splitten på kjolen ikke var litt høy for et bryllup. Noen ilte til og forsvarte CBE med at det kunne hun ha siden hun var så vakker (eller noe i den dur, husker ikke eksakt), mens andre var enig i at kjolen var litt for utfordrende for et bryllup. Nå er kommentaren med tilhørende svar slettet - så vips, ingen kritikk! Kommentarer om at hun kommer til å stjele showet fra bruden og at hun slår alle bruder på utseende, vil hun tydeligvis ha stående… 65 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 14. august 2022 #67089 Del Skrevet 14. august 2022 Elina123 skrev (29 minutter siden): La merke til at en hadde spurt (på en høflig måte) om splitten på kjolen ikke var litt høy for et bryllup. Noen ilte til og forsvarte CBE med at det kunne hun ha siden hun var så vakker (eller noe i den dur, husker ikke eksakt), mens andre var enig i at kjolen var litt for utfordrende for et bryllup. Nå er kommentaren med tilhørende svar slettet - så vips, ingen kritikk! Kommentarer om at hun kommer til å stjele showet fra bruden og at hun slår alle bruder på utseende, vil hun tydeligvis ha stående… Classy…Dronning Caroline gjør som dronning Caroline vil… 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 14. august 2022 Populært innlegg #67090 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) CBE har faktisk sin egen makeupartist og frisør når hun skal i venninnens bryllup 🥴 Flortynn, glinsende kjole med hoftehøy splitt og dyyp utringing ledsaget av to tynne spaghettistropper. High maintenance glins, glam, naken hud og glød. Skikkelig classy bryllupsgjest 😬 Men det bygger jo bare oppunder bildet jeg har av henne. Skyhøyt bekreftelsesbehov og meg, meg, meg. Vi får håpe CBE fikk alle de komplimentene og blikkene som hun så sårt trengte i venninnens bryllup 🤷♀️ Hun så hvert fall langt mer bearbeidet ut enn bruden 😅 Endret 14. august 2022 av Rastebenk 57 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. august 2022 #67091 Del Skrevet 14. august 2022 Det var vel manageren hennes sitt bryllup? Varm kveld og kjolen var da fin, selv om den var «se på meg», kanskje ikke en typisk bryllupskjole, men hvorfor ikke? Jeg hadde ikke stusset på den, men hvorfor kommentaren ble slettet skjønner jeg ikke. Det vil si, jeg skjønner jo, men da har du lav krenkelist, men det vet vi jo fra før. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 14. august 2022 #67092 Del Skrevet 14. august 2022 Elina123 skrev (1 time siden): La merke til at en hadde spurt (på en høflig måte) om splitten på kjolen ikke var litt høy for et bryllup. Noen ilte til og forsvarte CBE med at det kunne hun ha siden hun var så vakker (eller noe i den dur, husker ikke eksakt), mens andre var enig i at kjolen var litt for utfordrende for et bryllup. Nå er kommentaren med tilhørende svar slettet - så vips, ingen kritikk! Kommentarer om at hun kommer til å stjele showet fra bruden og at hun slår alle bruder på utseende, vil hun tydeligvis ha stående… Æsj, er det mulig å bli så høy på seg selv at man er mer opptatt av seg selv enn bruden. 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 14. august 2022 #67093 Del Skrevet 14. august 2022 Caroline så flott ut i den kjolen faktisk. Kanskje var det å "outshine" bruden, men her var det vel mange bransjefolk vil jeg tro? De er vel ganske vant med ""fjas og fjør" og spektakulære valg av bekledning når det er fest og feiring. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 14. august 2022 Populært innlegg #67094 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) Kollontaj skrev (1 time siden): Det var vel manageren hennes sitt bryllup? Varm kveld og kjolen var da fin, selv om den var «se på meg», kanskje ikke en typisk bryllupskjole, men hvorfor ikke? Jeg hadde ikke stusset på den, men hvorfor kommentaren ble slettet skjønner jeg ikke. Det vil si, jeg skjønner jo, men da har du lav krenkelist, men det vet vi jo fra før. Jeg syns hoftehøy splitt i kombinasjon med dyp utringing og nakent skulder/armparti er for oppmerksomhetskrevende i en annen kvinnes bryllup. Hvert fall når man har som fulltidsjobb å få utført skjønnhetsbehandlinger hos klinikk/manikyrist/frisør og å trene med PT'en sin. Det sier jo seg selv at man ser bra ut da. Men som CBE sier, jeg er meg, og at hun velger å bruke x antall timer hos profesjonell makeupartist før en annen kvinnes bryllup er jo ikke noen overraskelse. Bekreftelsesbehovet skal mates daglig, selv i andres bryllup. Jeg syns at CBE ser ut som en sexy filmstjerne som skal gå på rød løper i LA, ikke at hun er bryllupsgjest. Og nei, jeg mener ikke at man skal stille i søppelsekk, men at man skal tone wow-faktoren en smule ned av respekt for bruden. Jeg syns hvert fall at CBE så langt mer bearbeidet, skinnende, oppsiktsvekkende og sexy ut enn den romantiske, litt bohemaktige bruden som kom slentrende inn til vielsen med buketten i hoftehøyde (barna gikk inn først mens de blåste såpebobler fra såpeboblepistoler så det så rimelig avslappet ut). Jeg syns CBE bommet skikkelig på anledningen. Endret 14. august 2022 av Rastebenk 57 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 14. august 2022 #67095 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) Isild skrev (24 minutter siden): Caroline så flott ut i den kjolen faktisk. Kanskje var det å "outshine" bruden, men her var det vel mange bransjefolk vil jeg tro? De er vel ganske vant med ""fjas og fjør" og spektakulære valg av bekledning når det er fest og feiring. Ja jeg syns CBE var langt mer oppsiktsvekkende, mer bearbeidet og flottere enn bruden. Gresk og sexy gudinne, noe man sikkert blir av 5 timer hos profesjonell makeupartist. Håper CBE fikk all den oppmerksomheten hun hadde behov for i venninnens bryllup 🥴 Endret 14. august 2022 av Rastebenk 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ¤flicka¤ Skrevet 14. august 2022 Populært innlegg #67096 Del Skrevet 14. august 2022 Hun har jo alltid hatt ganske dårlig situasjonsforståelse. Alt handler først og fremst om henne selv. Og regel nr 1 er at ingen må for guds skyld få sjansen til å glemme at hun er pen og tynn 🤯 Lurer på hvordan den kjolen oppførte seg når hun satt? Eller det er vel bare vanlige mennesker som sitter. 52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 14. august 2022 #67097 Del Skrevet 14. august 2022 Rastebenk skrev (30 minutter siden): Ja jeg syns CBE var langt mer oppsiktsvekkende, mer bearbeidet og flottere enn bruden. Gresk gudinne, noe man sikkert blir av 5 timer hos profesjonell makeupartist før bryllupet. Håper CBE fikk all den oppmerksomheten hun hadde behov for 🥴 Jeg har ikke sett bruden, men jeg er ikke uenig med deg i at CBE antagelig gikk langt i å se fantastisk ut (content, content, content) - uten å tenke over om det passet eller ikke. De har på en måte blitt hun som spankulerer rundt og poserer, og han som løper etter med kamera og drone. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 14. august 2022 #67098 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) Isild skrev (1 time siden): Jeg har ikke sett bruden, men jeg er ikke uenig med deg i at CBE antagelig gikk langt i å se fantastisk ut (content, content, content) - uten å tenke over om det passet eller ikke. De har på en måte blitt hun som spankulerer rundt og poserer, og han som løper etter med kamera og drone. Jobben til begge to er jo at CBE skal se så bra ut som mulig ved hjelp av trening, dyre klinikkbehandlinger, spesialprodukter og kirurgi. For å kunne vise frem en glanset fasade hvor folk ønsker å kjøpe produktene hun reklamerer for. Jeg hadde dødd innvendig av et så meningsløst liv, men for dem så er dette såpass viktig at de begge vier arbeidslivet sitt til det. Men de bør vise respekt i andre kvinners bryllup. Ikke alle har 2 fulltidsstillinger i uka som kan brukes til å modifisere en kvinnekropp. La nå bruden få lov til å skinne sterkest i sitt eget bryllup...🤦♀️ Endret 14. august 2022 av Rastebenk 33 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Donpedro Skrevet 14. august 2022 Populært innlegg #67099 Del Skrevet 14. august 2022 Hehe, artig å tenke på at midt i bryllupet, så må de bare jobbe litt, finne en bra plass for å sette opp stativ med kamera, kysse lutt og se på utsikten, før de tar utstyret ned igjen ig fortsetter festen. 49 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 14. august 2022 #67100 Del Skrevet 14. august 2022 Donpedro skrev (14 minutter siden): Hehe, artig å tenke på at midt i bryllupet, så må de bare jobbe litt, finne en bra plass for å sette opp stativ med kamera, kysse lutt og se på utsikten, før de tar utstyret ned igjen ig fortsetter festen. Det sier bare sitt om de to. Alt er fake av det de publiserer. Slik som du beskriver det, de finner på en historie, antrekk, poseringer, så filmer de det og legger det ut på nettet. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå