Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gapatrosten skrev (På 10.8.2022 den 11.43):

Godt lesetips for alle, men særlig for dem som ønsker å dele bilder av og/eller tekst om barn i sosiale medier:

 image.png.71889463d44e8be4a53098c5847668a5.png

Her står det veldig mye relevant, som for eksempel dette: «Det er viktig å huske at barnets beste betyr nettopp barnets beste. Det betyr at det ikke er tilstrekkelig at noe ikke er til skade for barnet. (…) Når vi kaster et blikk på foreldre-blogger, kan det virke som om noen foreldre bruker barna sine for å få bekreftelse fra andre. (…) Eksponering av barn med den hensikt å oppfylle egne behov, er ikke til barnets beste selv om det ikke behøver å være til direkte skade for barnet.» (Sara Eline Grønvold og Morten Hendis: Barn og personvern)

Carolinebergeriksen.no tror kanskje at det gir høyere inntekt det å vise frem barna sine på SoMe. Og akkurat penger inn vil komme barna tilgode. Om de blir skadet av å bli vist frem er kanskje ikke så farlig? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (1 time siden):

En helt ok kommentar. Ikke hverken hat eller hets. Kun en tilbakemeldig på hva hun selv ytrer, og gode forslag til variasjon og aktiviteter. 

Svømming er også gøy. 

Som andre har nevnt så tror jeg klagingen er helt planlagt. Det er nok for å vise at ikke alt er lekende lett og uanstrengt i deres treningshverdag heller (tipper de har fått høre ofte at det er iallefall ikke troverdig og motiverende for andre) 

Men kommentaren inneholder jo hverken 🍑🍑🔥🔥 eller "fiiina!"!  Så den klassifiseres vel som hets eller mobbing, hvis man ser på hva de ellers pleier å slette. Selv ble jeg blokkert etter å ha likt en saklig, kritisk kommentar under Beckmann-innlegget 🙃

Endret av Rastebenk
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woody56 skrev (På 11.8.2022 den 9.39):

Det som begynner å irritere meg er at hun skal skryte så mye, og da blir man ikke direkte inspirert, men kan lett få dårlig samvittighet. Så synes jeg det hun viser frem i SoMe er utrolig lite mat. Etter 20 km som kanskje skjer en gang i måneden her hos meg, så drikker ikke jeg bare en proteinshake med kaffesmak. Det er det hun viser. Det er ikke sikkert hun bare spiser dette etter trening, men det er det hun viser oss følgere. Det synes jeg er farlig. 

Jeg liker selv å løpe, men hun virker nesten besatt. 

Husk at hele CBE.no historiefortelling er fake... Lett å glemme. 

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (På 11.8.2022 den 19.35):

Virker som hun er drittlei av å løpe. Hjemme blir det de samme rutene om og om igjen, og på mølle må hun se på TV for finne motivasjon til å holde på. Kjære vene, finn andre treningsformer? MÅ man løpe 7 dager i uka liksom? Tenk å holde på med noe nytt og faktisk morsomt, enkelte dager. Variert trening for kroppen hadde ikke skadet, og kanskje det hadde gjort godt for hode og sinn i tillegg. 

Alt går på repeat, og jeg fatter ikke at det ikke er kjedelig å levere samme innhold dag ut og dag inn. 

Sooooo Well spoken :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (8 timer siden):

En helt ok kommentar. Ikke hverken hat eller hets. Kun en tilbakemeldig på hva hun selv ytrer, og gode forslag til variasjon og aktiviteter. 

Svømming er også gøy. 

Som andre har nevnt så tror jeg klagingen er helt planlagt. Det er nok for å vise at ikke alt er lekende lett og uanstrengt i deres treningshverdag heller (tipper de har fått høre ofte at det er iallefall ikke troverdig og motiverende for andre) 

Må nok regne med å bli blokkert etter en slik "hårreisende" kommertar. (Ble selv blokkert etter å ha gitt tommel opp på en  litt "kritisk" kommentar fra noen). Så der ligger lista lavt.

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hva som er vitsen med å legge ut alle disse  videoene med en alltid så til de grader tilgjort hovedperson. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 minutt siden):

Hun ble ikke med i Skal vi danse all star. Rart det der.

Nei, det er vel ikke akkurat så rart. Hun danset jo så dårlig! All STARS..sier det noe kanskje.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (1 minutt siden):

Nei, det er vel ikke akkurat så rart. Hun danset jo så dårlig! All STARS..sier det noe kanskje.

Joda, men hun vil alltid være best i alt så ville trodd hun skulle blitt spurt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (3 minutter siden):

Joda, men hun vil alltid være best i alt så ville trodd hun skulle blitt spurt. 

Hun trodde kanskje det..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (2 timer siden):

Hun ble ikke med i Skal vi danse all star. Rart det der.

Hun mangler utstråling.. Og det trenger man i en slik konkurranse. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (20 minutter siden):

Hun mangler utstråling.. Og det trenger man i en slik konkurranse. 

Det blir slik når man er så stiv og tilgjort. 

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellevira skrev (9 timer siden):

Må nok regne med å bli blokkert etter en slik "hårreisende" kommertar. (Ble selv blokkert etter å ha gitt tommel opp på en  litt "kritisk" kommentar fra noen). Så der ligger lista lavt.

Det er virkelig helt utrolig hva de får med seg av "hat og hets" (som de kaller det) Tommel opp på en kritisk kommentar? Hva i alle dager er hatefullt med det!

Det høres mer og mer paranoid ut det de holder på med. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (9 timer siden):

Joda, men hun vil alltid være best i alt så ville trodd hun skulle blitt spurt. 

Hun er best i alt i sin egen lille, redigerte verden. Filmene og det som publiseres der står i svært sterk kontrast til det som filmes av andre, alt fra Det nye jenta ( helt tåpelig program) til Skal vi danse og Megahit. Det er rett og slett en helt annen person som deltok i disse programmene. 

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirisiri10

Vet ikke helt hva som er verst, være sykelig opptatt av en influenser eller trening? Eller sitte å spekulere og snakke dritt om personer man ikke kjenner? (Snakker da ikke om de som kommer med konstruktiv kritikk). 

Dere vet at dere bidrar til å opprettholde seer tall på Instagrammen hennes? 

Ang trening, for veldig mange er ikke motivasjonen på topp når man skal trene. Eller jobbe, gjøre husarbeid ol. Det er helt normalt.  Det kan gå lange perioder imellom med lite motivasjon. Selv om man elsker trening. Kjenner meg godt igjen i det, at en løpeøkt kan være beintøff og kjedelig, men himmelsk når man er ferdig. 

Husk at mye av fokuset og interessen deres omhandler trening. Det betyr ikke at de har et sykelig forhold til det, men selvfølgelig er det mulig også. 

Picture perfect er det absolutt. Det er mer sykelig enn treningen vil nå jeg tro, og håper inderlig at det kun er til inspirasjon og ikke sånn de lever. Og at folk forstår at dette ikke er normalt. Det hadde vært godt å se noen poster/bilder av det virkelige livet. 

Endret av Sirisiri10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Vet ikke helt hva som er verst, være sykelig opptatt av en influenser eller trening? Eller sitte å spekulere og snakke dritt om personer man ikke kjenner? (Snakker da ikke om de som kommer med konstruktiv kritikk). 

Dere vet at dere bidrar til å opprettholde seer tall på Instagrammen hennes? 

Ang trening, for veldig mange er ikke motivasjonen på topp når man skal trene. Eller jobbe, gjøre husarbeid ol. Det er helt normalt.  Det kan gå lange perioder imellom med lite motivasjon. Selv om man elsker trening. Kjenner meg godt igjen i det, at en løpeøkt kan være beintøff og kjedelig, men himmelsk når man er ferdig. 

Husk at mye av fokuset og interessen deres omhandler trening. Det betyr ikke at de har et sykelig forhold til det, men selvfølgelig er det mulig også. 

Picture perfect er det absolutt. Det er mer sykelig enn treningen vil nå jeg tro, og håper inderlig at det kun er til inspirasjon og ikke sånn de lever. Og at folk forstår at dette ikke er normalt. Det hadde vært godt å se noen poster/bilder av det virkelige livet. 

Jeg synes de aller fleste her kommer med konstruktiv kritikk og har gode argumenter - og gjerne også referanser til kilder som underbygger argumenene. Det finnes selvfølgelig unntak, men de har gjerne kun argumenter som «foreldrene vet best for sine barn» og «det er koselig å se familielivet».  For meg virker det som det er sistnevnte kategori som er mest sykelig opptatt av influenseren. 
 

  • Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...