Kleenex Skrevet 12. august 2022 #67061 Del Skrevet 12. august 2022 Gapatrosten skrev (På 10.8.2022 den 11.43): Godt lesetips for alle, men særlig for dem som ønsker å dele bilder av og/eller tekst om barn i sosiale medier: Her står det veldig mye relevant, som for eksempel dette: «Det er viktig å huske at barnets beste betyr nettopp barnets beste. Det betyr at det ikke er tilstrekkelig at noe ikke er til skade for barnet. (…) Når vi kaster et blikk på foreldre-blogger, kan det virke som om noen foreldre bruker barna sine for å få bekreftelse fra andre. (…) Eksponering av barn med den hensikt å oppfylle egne behov, er ikke til barnets beste selv om det ikke behøver å være til direkte skade for barnet.» (Sara Eline Grønvold og Morten Hendis: Barn og personvern) Carolinebergeriksen.no tror kanskje at det gir høyere inntekt det å vise frem barna sine på SoMe. Og akkurat penger inn vil komme barna tilgode. Om de blir skadet av å bli vist frem er kanskje ikke så farlig? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 12. august 2022 #67062 Del Skrevet 12. august 2022 (endret) Isild skrev (1 time siden): En helt ok kommentar. Ikke hverken hat eller hets. Kun en tilbakemeldig på hva hun selv ytrer, og gode forslag til variasjon og aktiviteter. Svømming er også gøy. Som andre har nevnt så tror jeg klagingen er helt planlagt. Det er nok for å vise at ikke alt er lekende lett og uanstrengt i deres treningshverdag heller (tipper de har fått høre ofte at det er iallefall ikke troverdig og motiverende for andre) Men kommentaren inneholder jo hverken 🍑🍑, 🔥🔥 eller "fiiina!"! Så den klassifiseres vel som hets eller mobbing, hvis man ser på hva de ellers pleier å slette. Selv ble jeg blokkert etter å ha likt en saklig, kritisk kommentar under Beckmann-innlegget 🙃 Endret 12. august 2022 av Rastebenk 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Surikatt Skrevet 12. august 2022 Populært innlegg #67063 Del Skrevet 12. august 2022 Isild skrev (2 timer siden): En helt ok kommentar. Ikke hverken hat eller hets. Kun en tilbakemeldig på hva hun selv ytrer, og gode forslag til variasjon og aktiviteter. Svømming er også gøy. Som andre har nevnt så tror jeg klagingen er helt planlagt. Det er nok for å vise at ikke alt er lekende lett og uanstrengt i deres treningshverdag heller (tipper de har fått høre ofte at det er iallefall ikke troverdig og motiverende for andre) Slik klaging tenker jeg er for å fremstå som tøff som gjennomfører treningen selv om det regner, hun er helt utslitt etter den sykt tunge økta hun hadde dagen før osv. Ja, se hvor hardt jeg trener, rett og slett. Det fremstår som ikke annet enn manisk og sykelig fordi hun er ingen toppidrettsutøver som skal trene på fulltid. Jeg tror hun kommer til å møte veggen før eller seinere. Nå gleder hun seg til enda en sydentur og før det skal hun pine seg igjennom daglige to treningsøkter som er klin lik den hun hadde i går for å kunne leke fotomodell og ta rumpebilder i syden. Innimellom skal de diskutere hvordan de skal eksponere ungene på den samme nevnte ferien, i greskinspirerte matchende antrekk. For et tomt og totalt meningsløst «yrke». 43 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 12. august 2022 #67064 Del Skrevet 12. august 2022 Woody56 skrev (På 11.8.2022 den 9.39): Det som begynner å irritere meg er at hun skal skryte så mye, og da blir man ikke direkte inspirert, men kan lett få dårlig samvittighet. Så synes jeg det hun viser frem i SoMe er utrolig lite mat. Etter 20 km som kanskje skjer en gang i måneden her hos meg, så drikker ikke jeg bare en proteinshake med kaffesmak. Det er det hun viser. Det er ikke sikkert hun bare spiser dette etter trening, men det er det hun viser oss følgere. Det synes jeg er farlig. Jeg liker selv å løpe, men hun virker nesten besatt. Husk at hele CBE.no historiefortelling er fake... Lett å glemme. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 12. august 2022 #67065 Del Skrevet 12. august 2022 Snødronninga skrev (På 11.8.2022 den 19.35): Virker som hun er drittlei av å løpe. Hjemme blir det de samme rutene om og om igjen, og på mølle må hun se på TV for finne motivasjon til å holde på. Kjære vene, finn andre treningsformer? MÅ man løpe 7 dager i uka liksom? Tenk å holde på med noe nytt og faktisk morsomt, enkelte dager. Variert trening for kroppen hadde ikke skadet, og kanskje det hadde gjort godt for hode og sinn i tillegg. Alt går på repeat, og jeg fatter ikke at det ikke er kjedelig å levere samme innhold dag ut og dag inn. Sooooo Well spoken 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 12. august 2022 #67066 Del Skrevet 12. august 2022 Isild skrev (8 timer siden): En helt ok kommentar. Ikke hverken hat eller hets. Kun en tilbakemeldig på hva hun selv ytrer, og gode forslag til variasjon og aktiviteter. Svømming er også gøy. Som andre har nevnt så tror jeg klagingen er helt planlagt. Det er nok for å vise at ikke alt er lekende lett og uanstrengt i deres treningshverdag heller (tipper de har fått høre ofte at det er iallefall ikke troverdig og motiverende for andre) Må nok regne med å bli blokkert etter en slik "hårreisende" kommertar. (Ble selv blokkert etter å ha gitt tommel opp på en litt "kritisk" kommentar fra noen). Så der ligger lista lavt. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 12. august 2022 #67067 Del Skrevet 12. august 2022 Jeg forstår ikke hva som er vitsen med å legge ut alle disse videoene med en alltid så til de grader tilgjort hovedperson. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 12. august 2022 #67068 Del Skrevet 12. august 2022 Hun ble ikke med i Skal vi danse all star. Rart det der. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. august 2022 #67069 Del Skrevet 12. august 2022 Xstrella skrev (1 minutt siden): Hun ble ikke med i Skal vi danse all star. Rart det der. Nei, det er vel ikke akkurat så rart. Hun danset jo så dårlig! All STARS..sier det noe kanskje. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 12. august 2022 #67070 Del Skrevet 12. august 2022 loffen skrev (1 minutt siden): Nei, det er vel ikke akkurat så rart. Hun danset jo så dårlig! All STARS..sier det noe kanskje. Joda, men hun vil alltid være best i alt så ville trodd hun skulle blitt spurt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. august 2022 #67071 Del Skrevet 12. august 2022 Xstrella skrev (3 minutter siden): Joda, men hun vil alltid være best i alt så ville trodd hun skulle blitt spurt. Hun trodde kanskje det.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 13. august 2022 #67072 Del Skrevet 13. august 2022 Xstrella skrev (2 timer siden): Hun ble ikke med i Skal vi danse all star. Rart det der. Hun mangler utstråling.. Og det trenger man i en slik konkurranse. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 13. august 2022 #67073 Del Skrevet 13. august 2022 Kleenex skrev (20 minutter siden): Hun mangler utstråling.. Og det trenger man i en slik konkurranse. Det blir slik når man er så stiv og tilgjort. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 13. august 2022 #67074 Del Skrevet 13. august 2022 Ellevira skrev (9 timer siden): Må nok regne med å bli blokkert etter en slik "hårreisende" kommertar. (Ble selv blokkert etter å ha gitt tommel opp på en litt "kritisk" kommentar fra noen). Så der ligger lista lavt. Det er virkelig helt utrolig hva de får med seg av "hat og hets" (som de kaller det) Tommel opp på en kritisk kommentar? Hva i alle dager er hatefullt med det! Det høres mer og mer paranoid ut det de holder på med. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 13. august 2022 #67075 Del Skrevet 13. august 2022 Xstrella skrev (9 timer siden): Joda, men hun vil alltid være best i alt så ville trodd hun skulle blitt spurt. Hun er best i alt i sin egen lille, redigerte verden. Filmene og det som publiseres der står i svært sterk kontrast til det som filmes av andre, alt fra Det nye jenta ( helt tåpelig program) til Skal vi danse og Megahit. Det er rett og slett en helt annen person som deltok i disse programmene. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Viki3123 Skrevet 13. august 2022 Populært innlegg #67076 Del Skrevet 13. august 2022 De åpenbart riggede videoene hvor hun spankulerer rundt uten å se inn i kamera er så sykt kleine. Tenk at en voksen dame med barn holder på sånn🤯 51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. august 2022 #67077 Del Skrevet 13. august 2022 (endret) Vet ikke helt hva som er verst, være sykelig opptatt av en influenser eller trening? Eller sitte å spekulere og snakke dritt om personer man ikke kjenner? (Snakker da ikke om de som kommer med konstruktiv kritikk). Dere vet at dere bidrar til å opprettholde seer tall på Instagrammen hennes? Ang trening, for veldig mange er ikke motivasjonen på topp når man skal trene. Eller jobbe, gjøre husarbeid ol. Det er helt normalt. Det kan gå lange perioder imellom med lite motivasjon. Selv om man elsker trening. Kjenner meg godt igjen i det, at en løpeøkt kan være beintøff og kjedelig, men himmelsk når man er ferdig. Husk at mye av fokuset og interessen deres omhandler trening. Det betyr ikke at de har et sykelig forhold til det, men selvfølgelig er det mulig også. Picture perfect er det absolutt. Det er mer sykelig enn treningen vil nå jeg tro, og håper inderlig at det kun er til inspirasjon og ikke sånn de lever. Og at folk forstår at dette ikke er normalt. Det hadde vært godt å se noen poster/bilder av det virkelige livet. Endret 13. august 2022 av Sirisiri10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina123 Skrevet 13. august 2022 #67078 Del Skrevet 13. august 2022 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Vet ikke helt hva som er verst, være sykelig opptatt av en influenser eller trening? Eller sitte å spekulere og snakke dritt om personer man ikke kjenner? (Snakker da ikke om de som kommer med konstruktiv kritikk). Dere vet at dere bidrar til å opprettholde seer tall på Instagrammen hennes? Ang trening, for veldig mange er ikke motivasjonen på topp når man skal trene. Eller jobbe, gjøre husarbeid ol. Det er helt normalt. Det kan gå lange perioder imellom med lite motivasjon. Selv om man elsker trening. Kjenner meg godt igjen i det, at en løpeøkt kan være beintøff og kjedelig, men himmelsk når man er ferdig. Husk at mye av fokuset og interessen deres omhandler trening. Det betyr ikke at de har et sykelig forhold til det, men selvfølgelig er det mulig også. Picture perfect er det absolutt. Det er mer sykelig enn treningen vil nå jeg tro, og håper inderlig at det kun er til inspirasjon og ikke sånn de lever. Og at folk forstår at dette ikke er normalt. Det hadde vært godt å se noen poster/bilder av det virkelige livet. Jeg synes de aller fleste her kommer med konstruktiv kritikk og har gode argumenter - og gjerne også referanser til kilder som underbygger argumenene. Det finnes selvfølgelig unntak, men de har gjerne kun argumenter som «foreldrene vet best for sine barn» og «det er koselig å se familielivet». For meg virker det som det er sistnevnte kategori som er mest sykelig opptatt av influenseren. 33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 13. august 2022 Populært innlegg #67079 Del Skrevet 13. august 2022 Det er jo pga folk som liker å se bilder av barna og deres hverdag og oppvekst som er med på å skape et behov for å dele bilder og informasjon om barna. Personlig så skjønner jeg ikke hvilken glede det å følge fremmede barn gir🤷🏼♀️Tenk hvor ubehagelig det må være når man blir eldre og forstår at vilt fremmede mennesker vet masse om deg, mens du igjen aner ikke hvem det er. Tenk for en usikkerhet det gir Det er de som trykker likes og hjerter på barnebilder som nører oppunder valget om å dele, når Influenceren opplever en massiv mengde mere likes på de bildene kontra bilder av seg selv. Jeg opplever at mange vet hvem jeg er pga mannen min, og jeg synes det er ubehagelig at folk jeg ikke aner hvem er hilser på og stopper for å slå av en prat, og jeg vet ikke hva de heter engang. For det finnes faktisk folk som har null sosiale antenner og gjør nettopp dette. Og jeg er voksen, tenk hva ett barn i samme situasjon må føle når fremmede stopper opp og f.eks kommentere hvor flink du har blitt å spille fiolin, hvor søt du var i den nye pysjamasen din da du og mamma hadde kakao-tirsdag, hvor fint det nye rommet ditt har blitt, for en fin skolesekk du har fått, eller hvor flink du var til å synge i Annie…..og der står barnet og aner ikke hvem dette mennesket er og hvordan hun/han vet alt dette. Eller når barnet endelig blir 13 år og får seg IG-konto og det oppdager at navnet sitt har en egen hashtag, t.o.m garderoben din har egen hashtag (til eldste så opprettet CBE taggen #xxxxxsoutfitoftheday) Hva da? Så nei; det er ikke de av oss som er opptatt av barns rettigheter og skjerming av barn som er problemet, men de som liker å se barna og skaper et behov for deling av barnas oppvekst. Flere offentlige personer kommer seg opp og frem og gjør det bra uten å bruke barna sine. Jenny Skavlan og Live Nelvik er nevnt flere ganger, men i tillegg til de så har du Marthe Bratberg (hun deler absolutt ingenting, det nærmeste jeg har sett var håndtaket på barnevognen), Veronica Simone/Yummimummy, og Sara Emilie som tidligere delte gjorde helomvending for rundt ett år siden og har helt kuttet ut bilder av barna (de barna var i tillegg så unge da hun stoppet å vise de frem at om ikke lenge så kommer ingen til å huske hvordan de så ut). Kristin Gjelsvik deler heller ikke bilder av sønnen. Therese Lien viser heller ikke frem datteren lengre Flere og flere influencere som tidligere har delt bilder/film av barna har nå snudd helt om. Minus CBE, de kjører på. Barne-eksponering blir mere og mere ut, heldigvis. Er ikke firmaet ditt levedyktig uten barnas innsats så burde man stukket fingeren i jorda og tatt ei revurdering 51 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 13. august 2022 #67080 Del Skrevet 13. august 2022 Han følger tydeligvis med her inne siden han må skrive akkurat det... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå