Orly Skrevet 11. august 2022 #67041 Del Skrevet 11. august 2022 NewStart87 skrev (1 time siden): Løper de seriøst med hunden i denne varmen? Ser Lars Kristian har lagt ut at de har løpt ute nå med hunden, håper ikke det er like varmt hos de som det er her jeg bor! Det er varmt, så det der er ikke bra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 11. august 2022 #67042 Del Skrevet 11. august 2022 Orly skrev (32 minutter siden): Det er varmt, så det der er ikke bra Jeg har også hund og går bare korte turer med han om dagen og tar en lengre tur om kvelden når det er kaldere. Det er ikke lenge jeg må være ute med han om dagen før jeg ser at han er tydelig forsynt. Det er viktig å tenke på at asfalten også blir veldig varm i sola. Hadde vært komplett idiot om jeg hadde tatt han med på jogge/løpetur om dagen i denne varmen. Har også flere hunder i nabolaget og har heldigvis til gode å se noen naboer på jogge/løpetur med hunden i denne varmen. 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 11. august 2022 #67043 Del Skrevet 11. august 2022 39 minutter siden, Orly said: Det er varmt, så det der er ikke bra Sorry altså, men dette er jo bare enda et eksempel på hvor hjernedøde dette paret er. Det er ikke til å tro at dem utsetter hunden sin for dette, og i tillegg publiserer for "hele verden" og gir inntrykk av at det er greit å plage en hund til å løpe i solstek, varme og ikke minst varmt underlag som faktisk kan føre til brannsår på potene. Får bare krysse fingrer og tær i håp om at folk flest er i stand til å tenke selv og ikke lar seg påvirke av disse folka og det dem driver med. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 11. august 2022 #67044 Del Skrevet 11. august 2022 Minnie Mus skrev (1 minutt siden): Sorry altså, men dette er jo bare enda et eksempel på hvor hjernedøde dette paret er. Det er ikke til å tro at dem utsetter hunden sin for dette, og i tillegg publiserer for "hele verden" og gir inntrykk av at det er greit å plage en hund til å løpe i solstek, varme og ikke minst varmt underlag som faktisk kan føre til brannsår på potene. Får bare krysse fingrer og tær i håp om at folk flest er i stand til å tenke selv og ikke lar seg påvirke av disse folka og det dem driver med. Er det noen av dere som kommenterer til henne? Altså spør henne om det ikke er for varmt for hunden å løpe nå🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 11. august 2022 #67045 Del Skrevet 11. august 2022 Isola2 skrev (2 timer siden): En uke igjen til hverdagen starter!? Hva består hverdagen hennes av? Løping, frisør og ta bilder av klær i speil? Er det ikke det hun har gjort i hele sommer? #forvirra Kan bruke enda mer tid på selvfokusering og trening kanskje… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 11. august 2022 Populært innlegg #67046 Del Skrevet 11. august 2022 4 minutter siden, molly83 said: Er det noen av dere som kommenterer til henne? Altså spør henne om det ikke er for varmt for hunden å løpe nå🤔 Har inntrykk av at alle kommentarer som ikke går på "fine og flinke du" blir slettet og folk blir blokkerte av å stille helt legitime spørsmål. Dessuten vet de alltid best, både dyrevernsalliansen, veterinærer og alle andre tar feil og regler er bare dumme. LK har tross alt vokst opp med hund, så han tar nok ikke til seg lærdom fra psykobitcher som bare er misunnelige. 47 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. august 2022 #67047 Del Skrevet 11. august 2022 NewStart87 skrev (37 minutter siden): Jeg har også hund og går bare korte turer med han om dagen og tar en lengre tur om kvelden når det er kaldere. Det er ikke lenge jeg må være ute med han om dagen før jeg ser at han er tydelig forsynt. Det er viktig å tenke på at asfalten også blir veldig varm i sola. Hadde vært komplett idiot om jeg hadde tatt han med på jogge/løpetur om dagen i denne varmen. Har også flere hunder i nabolaget og har heldigvis til gode å se noen naboer på jogge/løpetur med hunden i denne varmen. Helt enig, vi går også kun korte turer i denne varmen. Helt på trynet at de jogger med hab 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 11. august 2022 #67048 Del Skrevet 11. august 2022 Virker som hun er drittlei av å løpe. Hjemme blir det de samme rutene om og om igjen, og på mølle må hun se på TV for finne motivasjon til å holde på. Kjære vene, finn andre treningsformer? MÅ man løpe 7 dager i uka liksom? Tenk å holde på med noe nytt og faktisk morsomt, enkelte dager. Variert trening for kroppen hadde ikke skadet, og kanskje det hadde gjort godt for hode og sinn i tillegg. Alt går på repeat, og jeg fatter ikke at det ikke er kjedelig å levere samme innhold dag ut og dag inn. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Embla82 Skrevet 11. august 2022 Populært innlegg #67049 Del Skrevet 11. august 2022 Jeg har vært mikroinfluenser, og opplevde egentlig ikke noe hets og overraskende lite usaklige kommentarer, men så hadde jeg ikke eget utseende eller hverdag som tema heller. Allikevel ble jeg litt skremt bort fra å være en offentlig person. Det jeg opplevde som ellers var en person som forgudet meg, og virket som hun så på oss som venninner. Mer og mer, til tross for at jeg lot være å svare på kommentarene hennes og etterhvert blokkerte dem. Til slutt fikk jeg melding om at hun var i byen og ville stikke innom et sted hun visste jeg pleide å frekventere med en presang til meg. Det var heldigvis ikke mulig å spore opp hvor jeg bodde. I denne tråden og noen andre influenser-tråder har det dukket opp et par nick som kan virke som samme person, som oppfører seg akkurat sånn som det som skremte meg da. Jeg fatter ikke at man som stor influenser ønsker å dra barna sine inn i livet til litt forstyrrede mennesker som så gjerne ønsker å føle tilhørighet men gjør det på helt feil måte. Folk som ikke kan realitetsorienteres uansett hvor hardt man prøver. Linken til damen hos dr Phil som digitalt "adopterte" noen andres barn som sine egne er et annet eksempel. Og så lar man alle vite hvor man bor i tillegg. Det er nå en ting å utsette barna for det som får man selv til å gråte og ligge i fosterstilling (kritikk), men positivt innstilte mennesker med manglende sosiale antenner kan gjøre langt mer skade enn det. Og 300.000 personer pluss ikke-følgere som kikker er enormt uoversiktlig, og det favner så mange både helt normale mennesker og alt utenfor normalspekteret. Jeg husker en skuespiller i en såpeopera en gang uttalte hvor mange som kom bort til henne på gata og kjeftet på henne for det karakteren hennes gjorde på skjermen. Der er mange der ute uten virkelighetsforståelse. Jeg er i utgangspunktet ikke så opptatt av å være for eller mot forsiktig "eksponering" av barn i private kanaler. Man kan bli for hysterisk også. Men det noen influensere bedriver er bare så enormt langt over grensen. 48 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 11. august 2022 #67050 Del Skrevet 11. august 2022 Snødronninga skrev (1 time siden): Virker som hun er drittlei av å løpe. Hjemme blir det de samme rutene om og om igjen, og på mølle må hun se på TV for finne motivasjon til å holde på. Kjære vene, finn andre treningsformer? MÅ man løpe 7 dager i uka liksom? Tenk å holde på med noe nytt og faktisk morsomt, enkelte dager. Variert trening for kroppen hadde ikke skadet, og kanskje det hadde gjort godt for hode og sinn i tillegg. Alt går på repeat, og jeg fatter ikke at det ikke er kjedelig å levere samme innhold dag ut og dag inn. Hun virker drittlei ja. Stadig vekk mangler hun motivasjon, er stiv, det var tungt osv. MEN - hun presser seg gjennom, økt etter økt. Lenge siden det var treningsglede å spore. Veldig lite inspirerende, får inntrykk av at kroppen hennes skriker om hjelp, om hvile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 11. august 2022 #67051 Del Skrevet 11. august 2022 molly83 skrev (3 timer siden): Er det noen av dere som kommenterer til henne? Altså spør henne om det ikke er for varmt for hunden å løpe nå🤔 Jeg spurte henne en gang. På Insta. Hun slettet kommentaren. Så jeg spurte igjen, og spurte samtidig hvorfor hun slettet kommentaren. Da ble jeg blokkert 😂 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 11. august 2022 #67052 Del Skrevet 11. august 2022 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Måne, admin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 11. august 2022 #67053 Del Skrevet 11. august 2022 5 hours ago, NewStart87 said: Jeg har også hund og går bare korte turer med han om dagen og tar en lengre tur om kvelden når det er kaldere. Det er ikke lenge jeg må være ute med han om dagen før jeg ser at han er tydelig forsynt. Det er viktig å tenke på at asfalten også blir veldig varm i sola. Hadde vært komplett idiot om jeg hadde tatt han med på jogge/løpetur om dagen i denne varmen. Har også flere hunder i nabolaget og har heldigvis til gode å se noen naboer på jogge/løpetur med hunden i denne varmen. Det er helt grusomt å drive med dyreplageri. Enda verre er det å aktivt påvirke andre til å gjøre det samme. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 12. august 2022 #67054 Del Skrevet 12. august 2022 Villroses hage skrev (8 timer siden): Det er helt grusomt å drive med dyreplageri. Enda verre er det å aktivt påvirke andre til å gjøre det samme. Litt av noen forbilder disse to. Dette lever de av 🤯 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 12. august 2022 #67055 Del Skrevet 12. august 2022 BuffyTheVampire skrev (10 timer siden): Jeg spurte henne en gang. På Insta. Hun slettet kommentaren. Så jeg spurte igjen, og spurte samtidig hvorfor hun slettet kommentaren. Da ble jeg blokkert 😂 Skikkelig voksent gjort av daglig leder. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 12. august 2022 Populært innlegg #67056 Del Skrevet 12. august 2022 Kan de ikke gjøre som andre mennesker gjør når TV-en tar kveld; kjøpe en ny? Eller hvis garantitiden fortsatt gjelder; levere inn TV-en til reparasjon og i mellomtiden få en låne-tv? Det er fredag i dag og butikkene er åpne, det er faktisk ikke så vanskelig. En liten tv til treningsrommet koster ikke all verden heller (og får uansett skrevet av halve beløpet på skatten siden den blir brukt i jobbsammenheng) De kan også sjekke ut finn.no eller lokal kjøpe-selge-gis bort på Facebook hvis økonomien er stram. Og; håper virkelig de blir meldt til Mattilsynet for hvordan de pusher hunden til å løpe i varmen! En polarhund i tillegg som liker det best når det er kaldt. Selv vi som har en hund med mye mindre pels dropper tur når det er på det varmeste. Vi tar en tidlig tur om morgenen før sola har rukket å varme opp skikkelig, og en lang tur på kveldstid når det er kjøligere. En hund løper på instinkt, den klarer ikke å begrense seg selv. Med å kjøre Ozo så hardt i varmen så risikerer de rett og slett at hunden får heteslag og dør. De løper også på asfalt, og det kan gi forbrenningsskader på potene. De kan ikke unnskylde seg med at han villig løper og ikke protesterer, da hund følger eier og instinkt. Hunden vår fikk feks en skade i fjellet for noen år siden, vi kunne se på GPS-en hvor den var og at den løp. Når den løper løs så bruker den alltid å ta noen sveipe-runder innom oss, og da den kom løpende så hylte den av smerte samtidig som den løp. Instinktet for å løpe trumfet smerten. Ropte den umiddelbart inn, og dyrlegen neste. Ett menneske ville ha stoppet opp hadde det samme skjedd, men en hund klarer ikke tenke sånn. Så det å løpe over ei mil daglig i varme og stekende sol med en polarhund er faktisk dårlig dyrevelferd. Lurer virkelig på hva oppdretter tenker hvis de følger CBE i sosiale medier! Hadde jeg vært oppdretter så hadde jeg i allefall fått helt vondt av hunden og kontaktet de. Selv om CBE tidligere har hatt to hunder av typen veskehund så har de tydelig ikke satt seg inn i hvordan den rasen de har nå bør behandles. Hvis det var hund til å løpe med de var ute etter så er det mange andre raser de kunne ha valgt som ikke har så mye pels og som trives bedre i varmen (men likevel så løper man ikke i sola med en hund når det er 20+ grader, uansett rase), men de hundene er kanskje ikke like IG-vennlige🤷🏼♀️ 45 3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 12. august 2022 #67057 Del Skrevet 12. august 2022 Snødronninga skrev (18 timer siden): Virker som hun er drittlei av å løpe. Hjemme blir det de samme rutene om og om igjen, og på mølle må hun se på TV for finne motivasjon til å holde på. Kjære vene, finn andre treningsformer? MÅ man løpe 7 dager i uka liksom? Tenk å holde på med noe nytt og faktisk morsomt, enkelte dager. Variert trening for kroppen hadde ikke skadet, og kanskje det hadde gjort godt for hode og sinn i tillegg. Alt går på repeat, og jeg fatter ikke at det ikke er kjedelig å levere samme innhold dag ut og dag inn. Hun kunne jo f.eks tatt noen cardio-økter på den ellipse-maskinen de syns var så fantastisk (fantastisk i et par dager - det var det de var betalt for) Men ja, hvorfor ikke variere mer. Ro, ellipse, sykle, GÅ lange turer. 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ellie77 Skrevet 12. august 2022 Populært innlegg #67058 Del Skrevet 12. august 2022 Denne kommentaren sorterer nok under netthat og mobbing hos dette fascinerende krenkbare og selvopphøyde paret, så jeg setter en hundrings på at den ikke overlever dagen. Selv synes jeg den var midt i prikk! 57 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 12. august 2022 #67059 Del Skrevet 12. august 2022 Ellie77 skrev (1 minutt siden): Denne kommentaren sorterer nok under netthat og mobbing hos dette fascinerende krenkbare og selvopphøyde paret, så jeg setter en hundrings på at den ikke overlever dagen. Selv synes jeg den var midt i prikk! En helt ok kommentar. Ikke hverken hat eller hets. Kun en tilbakemeldig på hva hun selv ytrer, og gode forslag til variasjon og aktiviteter. Svømming er også gøy. Som andre har nevnt så tror jeg klagingen er helt planlagt. Det er nok for å vise at ikke alt er lekende lett og uanstrengt i deres treningshverdag heller (tipper de har fått høre ofte at det er iallefall ikke troverdig og motiverende for andre) 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 12. august 2022 #67060 Del Skrevet 12. august 2022 Isild skrev (4 minutter siden): En helt ok kommentar. Ikke hverken hat eller hets. Kun en tilbakemeldig på hva hun selv ytrer, og gode forslag til variasjon og aktiviteter. My point exactly 😃 Leseren har jo et særdeles godt poeng, men det siger nok ikke inn… 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå