Populært innlegg Isild Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #58361 Skrevet 28. februar 2022 Fint at de tenker på de rammede "hele tiden" (de tenker nok helt sikkert på krigen de også, jeg tror nok det) Men å skrive noe som omtrent høres ut som "Det er jo krig overalt alltid". Nei, det er ikke det. Dette er en angrepskrig - i vårt eget nabolag. Det er helt sikkert mange som tar litt "lett" på det som skjer i Ukraina,. Det er nok noen som ikke orker å ta det inn, eller å sette seg inn i det. Det er greit. Noen trenger å beskytte seg selv fordi de ikke takler det, fordi de blir vettskremte. Andre igjen forstår kanskje ikke alvoret. Men det er nok også noen som syns det er "forstyrrende" at det ble krig akkurat nå - fordi de heller vil vise bikinibilder, kos og glamour. Deen upassende krigen ødelegger for content og business. Desverre så har de i lang tid gitt inntrykk av å ikke bry seg så mye om andre og annet enn seg selv. Når de blir kjøpt til å fronte redd barna eller miljøtiltak - så lager de ofte noe kroppsfiksert divagreier som oser "liksom-bry-seg". Dette inntrykket av seg selv - har de skapt helt selv. Dette er imaget de ønsker, og som de har jobbet for. Det er så hardt "glanset" ( ) at veldig lite som ikke er plettfritt, pent, redigert og posert når igjennom. ...det eneste som tilsynelatende går inn på dem i den grad at det kommer noe ektefølt engasjement, er når de er veldig lei de feite drittkjerringene på KG. 57 8
Gjest Trude 73 Skrevet 28. februar 2022 #58362 Skrevet 28. februar 2022 Isild skrev (28 minutter siden): Fint at de tenker på de rammede "hele tiden" (de tenker nok helt sikkert på krigen de også, jeg tror nok det) Men å skrive noe som omtrent høres ut som "Det er jo krig overalt alltid". Nei, det er ikke det. Dette er en angrepskrig - i vårt eget nabolag. Det er helt sikkert mange som tar litt "lett" på det som skjer i Ukraina,. Det er nok noen som ikke orker å ta det inn, eller å sette seg inn i det. Det er greit. Noen trenger å beskytte seg selv fordi de ikke takler det, fordi de blir vettskremte. Andre igjen forstår kanskje ikke alvoret. Men det er nok også noen som syns det er "forstyrrende" at det ble krig akkurat nå - fordi de heller vil vise bikinibilder, kos og glamour. Deen upassende krigen ødelegger for content og business. Desverre så har de i lang tid gitt inntrykk av å ikke bry seg så mye om andre og annet enn seg selv. Når de blir kjøpt til å fronte redd barna eller miljøtiltak - så lager de ofte noe kroppsfiksert divagreier som oser "liksom-bry-seg". Dette inntrykket av seg selv - har de skapt helt selv. Dette er imaget de ønsker, og som de har jobbet for. Det er så hardt "glanset" ( ) at veldig lite som ikke er plettfritt, pent, redigert og posert når igjennom. ...det eneste som tilsynelatende går inn på dem i den grad at det kommer noe ektefølt engasjement, er når de er veldig lei de feite drittkjerringene på KG. Har C skrevet « det er jo krig overalt alltid» NEI det har hun ikke! Å lage til ytringer som passer galskapen i denne tråden er forkastelig! Det høres omtrent ut, gitt utrykk for osv . 🤮
Isild Skrevet 28. februar 2022 #58363 Skrevet 28. februar 2022 Trude 73 skrev (24 minutter siden): Har C skrevet « det er jo krig overalt alltid» NEI det har hun ikke! Å lage til ytringer som passer galskapen i denne tråden er forkastelig! Det høres omtrent ut, gitt utrykk for osv . 🤮 Skrevne ord, og budskap gitt via bilder i det offentlige rom kan tolkes forskjellig. Og en offentlig påvirkerkanal er åpen for diskusjon. Noen blir positivt påvirket sikkert, andre negativt. For min del så har bedriften et så fake bakteppe etterhvert,at jeg kanskje leser det de skriver uten særlig mye tillit. Det kan jeg innrømme. Er man veldig positivt innstilt til CBE.no så leser man det helt annerledes. Det ville jeg også gjort. Men alt i alt, så syns jeg det var flott at også de til slutt sa noe om at de selvsagt bryr seg om det som skjer i Ukraina. 18
Populært innlegg Felis Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #58364 Skrevet 28. februar 2022 Trude 73 skrev (34 minutter siden): Har C skrevet « det er jo krig overalt alltid» NEI det har hun ikke! Å lage til ytringer som passer galskapen i denne tråden er forkastelig! Det høres omtrent ut, gitt utrykk for osv . 🤮 @Isild har forenklet språket litt, men det er faktisk akkurat det hun skriver -Tankene mine går til alle som er rammet og berørt hele tiden... -Det er krig i store deler av verden... Sitat Caroline Berg Eriksen Forøvrig det mest groteske eksemplet på whataboutism hittil i 2022. 66 1
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #58365 Skrevet 28. februar 2022 Felis skrev (3 timer siden): Noen vil jo åpenbart det! Det siste bildet fra restauranten har fått likes (aner ikke hvor mange) og 20 kommentarer. Noen lurer for eksempel på om Caroline har akrylnegler eller gelenegler.... Jeg skjønner at det er vanskelig for folk flest, særlig for oss som har nettverk av hovedsakelig oppegående og samfunnsbevisste mennesker, å fatte at noen kan bry seg om lugg, kropp og polyester mens krigen raser. Det er tross alt ikke hvilken som helst krig, vi har ikke vært så sårbare siden 2. verdenskrig. Men NOEN bryr seg mer om akryl versus gele, og det er dette publikumet CBE henvender seg til. Og så håper hun sikkert at de er mange nok til at rabattkodene til NAKD gir avkastning. Uttalelsen hun til slutt kom med om krigen i Ukraina er åpenbart et direkte svar på kritikken her inne. Og hun hadde strengt tatt ikke noe valg etter det stjerneskudd-innlegget. Det kommer til å følge henne til evig tid, som hestekjøttbildet til maken. Jeg er utrolig fascinert av at to voksne mennesker, som har levd av some i over et tiår, ikke tar seg tid til å reflektere et mikrosekund engang, før de trykker publiser... Bare en digresjon. Jeg synes det er bra at hun linket til organisasjoner som hjelper, men jeg fikk litt bakoversveis av hvordan hun formulerer seg. Hun omtaler krigen som "situasjonen i Ukraina". Dette er ikke en situasjon, det er en fullskala krig, hvor trusler mot Norge er helt reell. Det er en helt spesiell gruppe mennesker som omtaler denne krigen som en "situasjon" og du finner dem gjerne på ytre høyrefløy i USA, samt en og annen personlighet her hjemme. Det er gjerne de samme menneskene som blindt støtter Israel, som jo LKE har gjort på SoMe. Jeg ser også at hun prøver å bagatellisere situasjonen, ved å minne om at det er krig i hele verden hvor folk lider "hver. eneste. dag." Og at tankene hennes går til de som er rammet "hele tiden". Hun glemmer at dette foregår på dørterskelen vår, ledet av en mann med tilgang til atomvåpen, som driter i menneskeliv og etterhvert har veldig lite å tape. Hviterussland har allerede hatt en "folkeavstemming" hvor de har vedtatt å la Putin plassere atomvåpen i Hviterussland. Det gjør nok ikke vondere å miste barna sine i Ukraina enn på Gaza, men synes hun ikke trusselen om masseutslettelse gir det hele en ekstra dimensjon? Eller tror hun det er trygt på Granca? Krigen rammer Nordmenn allerede. Veldig mange kjenner noen som er berørt, mange bekymrer seg for venner og bekjente. Mange er redde, det ser vi på apotekene, som er helt tomme for jod. Småsparerne blør penger i aksjefondene sine. Og noen bryr seg om de litt mindre viktige spørsmålene i verden, som om neglene skal være av akryl eller gele. Og så gjenstår det å se om denne marginale gruppen har kjøpekraft nok i lengden til å gjøre paret fra Særp attraktive for annonsører. Jeg måtte bare kommentere til cbe at store deler av verden er ikke i krig. Blokkert gitt. 54 2
Populært innlegg Mariángel Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #58366 Skrevet 28. februar 2022 123Frustrert skrev (48 minutter siden): Jeg måtte bare kommentere til cbe at store deler av verden er ikke i krig. Blokkert gitt. Istedenfor å blokkere deg kunne hun f eks svart: «Her forstår jeg at jeg har formulert meg klossete og dette er svært uheldig. Jeg mente selvsagt *putt inn det som mangler*» osv, osv. Men å blokkere er såklart mindre ukomfortabelt 53 7
Populært innlegg Felis Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #58367 Skrevet 28. februar 2022 Jeg lurer på om de noen gang reflekterer over at alle de blokkerer er kapitalen til Treasures? Det er antall følgere de selger inn til annonsører, så å blokkere profiler er som å sage av greina de sitter på. Som @Mariángel skriver, det kunne vært løst på en mer elegant og bærekraftig metode. Jeg kan ikke annet enn å konkludere med at veien fra tanke til tastatur mangler et stopp innom senteret for konsekvensanalyse. Igjen... Jeg tror kanskje de har lullet seg inn i en ide om at all kritikk kan spores tilbake til KG. Og siden de feite kjerringene på KG verken har råd til, eller passer inn i, klær fra Chiquelle, så er det i realiteten ikke noe tap. Og jeg skjønner at de er lei den evige kritikken. Men kanskje de heller burde reflektere over HVORFOR kritikken aldri stanser? Hva med heller å se på sammenhengen mellom hva de poster og reaksjonene de får? Og så prøve å tøyle impulsiviteten før de poster noe på bedriftskanalen, som er deres eneste levebrød. For hvis det er noe vi lærte fra #stilleoktober, så er det at kjerringene fra KG utgjør en liten promille av følgerne deres. Det er langt fler enn oss (beklager det brede begrepet) som reagerer på innholdet til Treasures. 55 9
Frøkenfryden Skrevet 28. februar 2022 #58368 Skrevet 28. februar 2022 Mariángel skrev (47 minutter siden): Istedenfor å blokkere deg kunne hun f eks svart: «Her forstår jeg at jeg har formulert meg klossete og dette er svært uheldig. Jeg mente selvsagt *putt inn det som mangler*» osv, osv. Men å blokkere er såklart mindre ukomfortabelt For meg er det uforståelig at man ikke gjør det! Her en dag skrev jeg et innlegg her inne på KG som kræsjet med en regel jeg ikke hadde satt meg inn i. Ble satt på plass, satte meg inn i regelen, takket for at noen sa fra og lovde ikke bomme på det igjen. Ferdig liksom. Intet mer skjedde. Livet gikk videre. Jeg forstår ikke mangel på ydmykhet de utviser i CBE som firma. Men kan ta meg i å tenke at dette er manglende utdannelse, eller eventuelt modning på andre måter i jobb over tid f eks. (Finst jo mange folk som ikke har hauger av utdannelse men er smarte og ydmyke likevel, så klart). Jeg kan huske at jeg var reddere for å feile i starten av min karriere, ville gjøre riktig, hjelpe alle. Ha rett. Nå forsoner jeg meg mer med å ta feil i blant, at jeg ikke lykkes så godt alltid, og prøver lære og gå videre. Kanskje er den progesjonen vanskeligere i en slik bransje de er i, lurer jeg på. Men å ha blitt slik er godt, de burde prøve det.. 36 2
Aquarius04 Skrevet 28. februar 2022 #58369 Skrevet 28. februar 2022 123Frustrert skrev (2 timer siden): Jeg måtte bare kommentere til cbe at store deler av verden er ikke i krig. Blokkert gitt. Herregud. Er det mulig å bli mer hårsåre enn dette paret? 🤮 21
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #58370 Skrevet 28. februar 2022 And meanwhile - in a different universe - låner en annen influenser ut huset sitt i en måned til familie på flukt fra Kyiv. (Kristin Gjelsvik. Måtte bare si det.) Mens CBE blokker folk som kommer med faktaopplysninger om krig og fred og sånn. Og jeg er enig med Felis. Hvis hun og mannen tror at all kritikk kommer fra en ørliten ansamling irriterende folk i denne tråden, så er det bare trist for hele forretningsdriften deres. De taper massivt med inntekt og oppdrag. De burde kanskje se på om de bør bruke en annen strategi fremover. 60 4 10
Ellie77 Skrevet 28. februar 2022 #58371 Skrevet 28. februar 2022 De seneste dagene har kontoen blødd følgere, og det samsvarer med tidsaspektet for krisen i Ukraina. 🤔 35 1 8
Pusern3 Skrevet 28. februar 2022 #58372 Skrevet 28. februar 2022 Ellie77 skrev (1 time siden): De seneste dagene har kontoen blødd følgere, og det samsvarer med tidsaspektet for krisen i Ukraina. 🤔 jeg må bare si at jeg er glad for denne utviklingen. Nesten litt fælt å mene men slik Særp paret nå fremstår og de signalene de gir på ulike måter, så er det bra med synkende følger tall. 29
Måne Rampelyset Skrevet 28. februar 2022 #58373 Skrevet 28. februar 2022 Tråden er ryddet for avsporing. Måne, admin.
Populært innlegg Emma Marie Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #58374 Skrevet 28. februar 2022 CBE og LKE, vær så god. https://instagram.com/fitfocus.no?utm_medium=copy_link 53 17
Xstrella Skrevet 28. februar 2022 #58375 Skrevet 28. februar 2022 Sminkefrie dager. Nei. Hun har mye sminke på det bildet hun holder isen. 17 1 2
Gjest Hoppetau Skrevet 28. februar 2022 #58376 Skrevet 28. februar 2022 Xstrella skrev (52 minutter siden): Sminkefrie dager. Nei. Hun har mye sminke på det bildet hun holder isen. Trenger ikke sminke så lenge man har filter.... nei, jeg mener "lys og skygge"
Populært innlegg Frøken fjong Skrevet 28. februar 2022 Populært innlegg #58377 Skrevet 28. februar 2022 (endret) Ellie77 skrev (3 timer siden): De seneste dagene har kontoen blødd følgere, og det samsvarer med tidsaspektet for krisen i Ukraina. 🤔 Jeg er en av de som sluttet å følge CBE denne helgen. Jeg ble 🤮 av i innholdet i kontoen. Nok er nok. Makan til vrøvl og elendig bruk av sin innflytelse, mangel på solidaritet og standpunkt når Europa blør. Pro ana bilder, selvdyrkelse og barn uten privatliv gidder jeg ikke å støtte opp under lenger. Oppfordrer flere til å gjøre det samme. Endret 28. februar 2022 av Frøken fjong 60 2 12
Kollontaj Skrevet 28. februar 2022 #58378 Skrevet 28. februar 2022 Har aldri vært følger, hvorfor skal man det? 41
Ellevira Skrevet 28. februar 2022 #58379 Skrevet 28. februar 2022 Kollontaj skrev (21 minutter siden): Har aldri vært følger, hvorfor skal man det? Enig. Man ser jo "alt" uansett. Kunne aldri falt meg inn "å følge". 26
Pusern3 Skrevet 28. februar 2022 #58380 Skrevet 28. februar 2022 Frøken fjong skrev (47 minutter siden): Jeg er en av de som sluttet å følge CBE denne helgen. Jeg ble 🤮 av i innholdet i kontoen. Nok er nok. Makan til vrøvl og elendig bruk av sin innflytelse, mangel på solidaritet og standpunkt når Europa blør. Pro ana bilder, selvdyrkelse og barn uten privatliv gidder jeg ikke å støtte opp under lenger. Oppfordrer flere til å gjøre det samme. flott oppfordring. Selv har jeg ikke fulgt hverken CBE eller LK. 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå