Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sofagris skrev (4 timer siden):

Screenshot_20220226-213533_Instagram.jpg

Dette

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (19 minutter siden):

Veldig enig.  Jeg forventer ikke at de skal bruke sine kanaler til å skrive om det som skjer i Ukraina. De har alltid vært tydelige på at de ikke skriver om "sånt". 

Men det er alt dette som de da poster ISTEDET. Det blir så ignorant og virkelighetsfjernt - fullstendig skivebom. Det blir som om de later som om en svært alvorlig situasjon ikke skjer, og tror at andre ønsker å lese innhold om stjerneskudd og lang lugg i varmen. 

De bommer totalt, og jeg er desverre enig nå med de som mener at de avslører at de kanskje ikke akkurat har fått kjempegode sosiale antenner av å leve alene sammen i treningskjelleren og influencerboblen sin. 

ja enig. Stor forskjell på å gå inn i politiske analyser og diskutere krigen på en analytisk måte - noe helt annet er å late som den ikke eksisterer og kun kjøre på sine vanlige greier med kroppsfokus og «drømmer» slik de gjør. 
null respekt for hva mange står midt oppi. 

• Liker 16
Gjest SnowBells
Skrevet
Anonym90059005 skrev (18 timer siden):

Ser begge to nå snakker om at de ønsker å flytte dit. Enten er det bare for å skape litt blest, eller så kan det jo være de faktisk ønsker det for å dyrke sine to største interesser; løping og vise kropp. 

De lot jo som om de var på leilighetsjakt på Granka når de var med i Bloggerne for noen år siden også, for å prøve å finne på litt innhold til serien. Men det er jo ingenting som hindrer dem i å flytte utenlands. Hun kan fortsette med hjemmekontoret sitt, mannen kan fortsette med å pleie 40-årskrisa si og ungene kan fortsette med internasjonal skole. Det kunne jo ha vært en superfin opplevelse for alle mann, selv om akkurat Granka ikke hadde vært målet mitt om jeg skulle ha dratt på en dannelsesreise med barna.

Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Pusern3 skrev (19 minutter siden):

ja enig. Stor forskjell på å gå inn i politiske analyser og diskutere krigen på en analytisk måte - noe helt annet er å late som den ikke eksisterer og kun kjøre på sine vanlige greier med kroppsfokus og «drømmer» slik de gjør. 

Mange fortsetter jo å poste det vanlige innholdet sitt da. Men at man stykker det opp med å vie oppmerksomhet til den pågående krisen innimellom. Men CBE er ikke alene om å snu ryggen til Ukraina-krigen, dessverre. Influensere viser jo bare hvor enkle og navlebeskuende de er når de aldri kan vie et fnugg av oppmerksomhet til krig, klimakrise eller barn på flukt uten at de får godt betalt for å gjøre det 🤢 Kudos til de som faktisk bryr seg om de ulike krisene via å skape oppmerksomhet om dem med jevne mellomrom, som f eks Jenny Skalvan og Komikerfrue. Det viser jo at f eks de bruker stemmen sin til noe positivt.

Den 35 år gamle tobarnsmoren CBE bruker dessverre stemmen sin 100 % på å fremvise et forkastelig og fordummende kroppshysteri.

Screenshot_20220227-094112_Instagram.jpg

Jeg har valgt å avfølge et par stykker ene og alene fordi de har snudd ryggen til Ukraina-krigen. Hvis man ikke bruker makten sin til å poste ett eneste lite info-bilde om denne katastrofen, eller om andre katastrofer, så fortjener de virkelig ikke min oppmerksomhet. Vi må forlange MER av disse egenerklærte påvirkerne våre enn plastikknegler og trutmunn!

Endret av SnowBells
Skrevet

Selv om de generelt ikke ønsker å bruke sine kanaler til å fronte slikt, så hadde det ikke skadet med en liten story om hvordan man kan hjelpe. Koster det henne noe? Akkurat nå ser det ut til at de aller fleste influensere (som heller ikke har «den type» profil) poster en slik story. Men her velger man altså heller å fokusere på stjerneskudd, nyinnkjøpt hatt og lang lugg. Det er så navlebeskuende og virkelighetsfjernt at man kan bli helt matt. 

• Liker 29
  • Hjerte 3
Skrevet
Heartland skrev (4 minutter siden):

Selv om de generelt ikke ønsker å bruke sine kanaler til å fronte slikt, så hadde det ikke skadet med en liten story om hvordan man kan hjelpe. Koster det henne noe? Akkurat nå ser det ut til at de aller fleste influensere (som heller ikke har «den type» profil) poster en slik story. Men her velger man altså heller å fokusere på stjerneskudd, nyinnkjøpt hatt og lang lugg. Det er så navlebeskuende og virkelighetsfjernt at man kan bli helt matt. 

akkurat hva jeg tenker også - «koster» jo så lite og sier endel om de som deler. 

• Liker 7
Skrevet

Ettersom kaffekoppen og magetoppen ikke er på plass enda, så kanskje de har tatt til seg kritikken🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet

Vi må ikke glemme at Caroline Berg Eriksens jobb er å være "seg selv" og da kan man jo ikke blande inn krig og fred og sånt. Caroline har blitt en figur de færreste ønsker å assosieres med, det hun driver med er fullstendig tanketomt og narcissistisk. The Eriksens løper rundt i sin egne lille boble, tror neppe de evner å følge med på hva som rører seg ute i den store verden. Trist at noen faktisk applauderer det de gjør, men heldigvis er mange av følgene fake....

• Liker 26
Skrevet
Chrisssi skrev (11 minutter siden):

Vi må ikke glemme at Caroline Berg Eriksens jobb er å være "seg selv" og da kan man jo ikke blande inn krig og fred og sånt. Caroline har blitt en figur de færreste ønsker å assosieres med, det hun driver med er fullstendig tanketomt og narcissistisk. The Eriksens løper rundt i sin egne lille boble, tror neppe de evner å følge med på hva som rører seg ute i den store verden. Trist at noen faktisk applauderer det de gjør, men heldigvis er mange av følgene fake....

ja og antall følgere synker som et skip i havsnød.. heldigvis 

• Liker 7
Skrevet (endret)

DER kom det en uttalelse… hun leser åpenbart her … for den er skrevet på en litt bortforklarende måte.. 

Endret av Pusern3
  • Liker 22
Skrevet

Så veldig rart at carolinebergeriksenno alltid fremstiller seg fullstendig ignorant til hva som skjer i verden akkurat mens hun jobber på "ferie", og først reagerer etter temmelig lang tid med tilbakemeldinger fra publikum.

Det går litt trått med maskineriet når kaffekopper og lugg velter ut av navlen mens resten av verden holder pusten. Ikke for å vise frem magen.

• Liker 34
Skrevet
pøbelsara skrev (18 timer siden):

Men hvorfor i alle dager skal alle kvinner poste bilder av seg selv i minimalt med tøy? Hvorfor gjør Sandra Lyng det? Jeg fatter ikke hva som er meningen med det, vi trenger virkelig at kvinner fronter noe annet enn hvordan de ser ut. 

Sandra Lyng er heldigvis en av de som har veldig lite fokus på kropp. I hvert fall av det jeg har fått med meg. Dette var vel mest for å understreke et poeng om hvor mye et filter kan gjøre med både kropp og ansikt. Jeg syns hun poster mye bra, med fokus på det naturlige og psykisk helse blant annet. Så syns ikke hun er en av de som fortjener kritikk når det gjelder hva hun fronter i some. Ellers helt enig i at det er viktig og forfriskende med motvekter til CBE, altså influencere som fokuserer på andre ting enn utseende. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
Skrevet
Pusern3 skrev (1 time siden):

Nettopp. De må gjerne legge ut bilder av at verden ikke har gått under der de er, men tone ned den "we dont give a shit"-holdingen de indirekte viser ved å kjøre på med business as usual. 

"Hvor var du da tredje verdenskrig brøt ut?" "Drømte meg bort -  og jaktet det perfekt poserende bildet av rumpen min på en strand" 

• Liker 32
Skrevet
SnowBells skrev (1 time siden):

Mange fortsetter jo å poste det vanlige innholdet sitt da. Men at man stykker det opp med å vie oppmerksomhet til den pågående krisen innimellom. Men CBE er ikke alene om å snu ryggen til Ukraina-krigen, dessverre. Influensere viser jo bare hvor enkle og navlebeskuende de er når de aldri kan vie et fnugg av oppmerksomhet til krig, klimakrise eller barn på flukt uten at de får godt betalt for å gjøre det 🤢 Kudos til de som faktisk bryr seg om de ulike krisene via å skape oppmerksomhet om dem med jevne mellomrom, som f eks Jenny Skalvan og Komikerfrue. Det viser jo at f eks de bruker stemmen sin til noe positivt.

Den 35 år gamle tobarnsmoren CBE bruker dessverre stemmen sin 100 % på å fremvise et forkastelig og fordummende kroppshysteri.

Screenshot_20220227-094112_Instagram.jpg

Jeg har valgt å avfølge et par stykker ene og alene fordi de har snudd ryggen til Ukraina-krigen. Hvis man ikke bruker makten sin til å poste ett eneste lite info-bilde om denne katastrofen, eller om andre katastrofer, så fortjener de virkelig ikke min oppmerksomhet. Vi må forlange MER av disse egenerklærte påvirkerne våre enn plastikknegler og trutmunn!

Så enkelt kan det gjøres. Poste en link til en veldedig organisasjon viser at man bryr seg og velger bruker sin påvirkningskraft på en positiv måte.

I stedet ble det en post om et stjerneskudd (som sikkert var en satellitt siden den hang så lenge) som i lys av krisen i Europa vanskelig kan tolkes som annet enn et fuck you til de uskyldige som ser missilene drepe rundt seg.  

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet
24 minutter siden, Inocybe said:

Så enkelt kan det gjøres. Poste en link til en veldedig organisasjon viser at man bryr seg og velger bruker sin påvirkningskraft på en positiv måte.

I stedet ble det en post om et stjerneskudd (som sikkert var en satellitt siden den hang så lenge) som i lys av krisen i Europa vanskelig kan tolkes som annet enn et fuck you til de uskyldige som ser missilene drepe rundt seg.  

Dere hopper lett over at hun faktisk la ut om dette på storyen sin for to timer siden med forklaring og link til veldedig organsisjon. Men dere håper vel at det skal gå forbi i stillhet slik at dere kan fortsette å late som hun ikke sier noe om det og bitche om det.

Og til det uthevede: Skjerp deg... Det er grenser på hvor lavt man bør synke her inne og hva man skal kritisere henne for. Det blir for dumt. Alle forstår nok at et innlegg om stjerneskudd ikke er et "fuck you" til Israel og ofrene. Ærlig talt.

• Liker 15
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...