Gjest SnowBells Skrevet 27. februar 2022 #58321 Skrevet 27. februar 2022 (endret) Luvinesta skrev (24 minutter siden): Alle vet (med mindre man har samme IQ som den dummeste Paradise deltageren gjennom tidene) at det er Ukraina som blir invadert nå, dum feil å skrive Israel av gammel vane og kjapp i avtrekkeren. Men tror nok du skjønner det om du legger litt godvilje til. Nå er jeg heller ingen CBE tilhenger, ingenting av det hun skriver om interesserer meg og det livet hun fremstiller er så langt unna hvordan jeg vil leve. Men så blir jeg ikke så inn i hampen provosert av kropp eller hvorvidt ei kvinne velger å legge inn silikon heller, og det er kanskje forskjellen på et litt mer nyansert syn og blindt hat og jantelov. Oppsøker heller andre medier om nyheter, politikk og aktuelle saker. Synes det er verre med overfladiske influensere som hiver seg på fordi det er forventet for så å gå rett tilbake til positive kosemose innlegg eller spons rett etter. Og nå som hun velger å skrive litt om det så er det jammen meg feil det også. Igjen; damned if you do, damned if you don't. Synes det er mye mer smakløst å bruke konflikten mellom Ukraina og Russland for å finne et nytt påskudd for å kritisere henne for, men det får en kanskje til å føle seg bittelitt mer samfunnsengasjert enn å sitte her og finne på 100 nye måter å snakke nedsettende om kroppen hennes og sladring over hvor teit og dum hun er. Og det å påstå at noen er pro Putin og støtter invaderingen av Ukraina fordi en ikke har brukt Instagram til å uttale seg er å trekke det så langt at det ikke fortjener en kommentar engang. Jeg derimot, syns at det er et stort sunnhetstegn og alle påvirkeres etiske og moralske plikt å bruke plattformen sin til å skape et blaff av engasjement eller informasjon innimellom, når det skjer så store ting som klimakrise og krig i europa. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan et voksent menneske kan sitte på en base med 300 000 følgere og velge å ikke bruke den til noe annet enn til å skryte av sin egen kropp og å informere om at håret hennes vokser. Hat? Nei jeg hater ikke CBE i det hele tatt. Syns litt synd på henne og ser på henne som usedvanlig enkel og overfladisk til å være en godt voksen tobarnsmor. Men hat, nei det forbeholder jeg kalde og kyniske diktatorer som Putin og Kim Jong-un. Endret 27. februar 2022 av SnowBells
Pusern3 Skrevet 27. februar 2022 #58322 Skrevet 27. februar 2022 SnowBells skrev (Akkurat nå): Jeg syns derimot at det er et sunnhetstegn ogalle påvirkeres etiske og moralske plikt å bruke plattformen sin til å skape et blaff av engasjement eller informasjon når det skjer så store ting. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan et voksent menneske kan sitte på en base med 300 000 følgere og velge å ikke bruke den til noe annet enn å skryte av sin egen kropp. Hat? Nei jeg hater ikke CBE i det hele tatt. Syns litt synd på henne og ser på henne som usedvanlig enkel og overfladisk til å være en godt voksen tobarnsmor. Men hat, nei det forbeholder jeg kalde og kyniske diktatorer som Putin. Enig - på ingen måte hat mot CBE her heller. Heller mer mot medynk for manglende realisme i livet og også for muligens en sterk spise/trenings forstyrrelse. 16 1
FotbaIlflua Skrevet 27. februar 2022 #58323 Skrevet 27. februar 2022 Kepaløk skrev (5 timer siden): Så enig. Dette legger CBE ut: (fra IG story) Stjerneskudd og Dream a Little Dream of Me. Jeg synes det er helt greit at de ikke uttaler seg om krigen i Ukraina, det kan bedriften velge selv. Selv om en oppegående influenser hadde i det minste lagt ut én liten story som viser empati eller hvordan man kan hjelpe. MEN å være så totalt virkelighetsfjern å poste dette? Her vises det drømmer om stjerneskudd, mens virkeligheten er at det er missiler og flyangrep som opptar resten av verden. For å sette det på spissen; for alt hun vet kan det ha vært bomber hun så, ikke stjerneskudd... 19
Aquarius04 Skrevet 27. februar 2022 #58324 Skrevet 27. februar 2022 (endret) Interessant tekst hos Inger Houghton i dag. Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg jammen meg trodd det var et aldri så lite stikk til «påvirkere» som liker å ta av seg tøyet… Kilde: ingeridubai sin Instagramkonto Endret 27. februar 2022 av Aquarius04 La til kilde 27 3
Pearl2.0 Skrevet 27. februar 2022 #58325 Skrevet 27. februar 2022 Aquarius04 skrev (5 minutter siden): Interessant tekst hos Inger Houghton i dag. Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg jammen meg trodd det var et aldri så lite stikk til «påvirkere» som liker å ta av seg tøyet… Kilde: ingeridubai sin Instagramkonto Jeg synes Inger har lagt seg på en ok grad av å "ta av klær" siden hun ikke poserer, men man kan vel ikke akkurat si at hun ikke tar av seg klær. For det er jo trening i sports-bh og maaange bikinibilder og bilder av mage post fødsel der også.. 9
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 27. februar 2022 Populært innlegg #58326 Skrevet 27. februar 2022 Luvinesta skrev (3 timer siden): Dere hopper lett over at hun faktisk la ut om dette på storyen sin for to timer siden med forklaring og link til veldedig organsisjon. Men dere håper vel at det skal gå forbi i stillhet slik at dere kan fortsette å late som hun ikke sier noe om det og bitche om det. Og til det uthevede: Skjerp deg... Det er grenser på hvor lavt man bør synke her inne og hva man skal kritisere henne for. Det blir for dumt. Alle forstår nok at et innlegg om stjerneskudd ikke er et "fuck you" til Israel og ofrene. Ærlig talt. Du siterer et innlegg som var skrevet for tre timer siden for å kjefte for at hun ikke hadde fått med seg at cbe hadde lagt ut støtte til UKRAINA for to timer siden? Og du anklager andre for å lete etter ting å kritisere? 52 4
Hallepalle2 Skrevet 27. februar 2022 #58327 Skrevet 27. februar 2022 Luvinesta skrev (45 minutter siden): Alle vet (med mindre man har samme IQ som den dummeste Paradise deltageren gjennom tidene) at det er Ukraina som blir invadert nå, dum feil å skrive Israel av gammel vane og kjapp i avtrekkeren. Men tror nok du skjønner det om du legger litt godvilje til. Nå er jeg heller ingen CBE tilhenger, ingenting av det hun skriver om interesserer meg og det livet hun fremstiller er så langt unna hvordan jeg vil leve. Men så blir jeg ikke så inn i hampen provosert av kropp eller hvorvidt ei kvinne velger å legge inn silikon heller, og det er kanskje forskjellen. Oppsøker heller andre medier om nyheter, politikk og aktuelle saker. Og hun har vel også vært klar på tidligere at hun ikke vil skrive om politikk på bloggen og sosiale medier? Og nå som hun faktisk velger å skrive litt om det så er det jammen meg feil det også. Igjen; damned if you do, damned if you don't. Synes det er mye mer smakløst å bruke konflikten mellom Ukraina og Russland for å finne et nytt påskudd til å kritisere henne, men det får en kanskje til å føle seg bittelitt mer samfunnsengasjert enn å finne 100 nye måter å snakke nedsettende om kroppen hennes og sladring om hvor teit og dum hun er. Nå kan man jo også bruke krigen til å kritisere henne. Utelukkende fordi hun ikke har skrevet som alle de andre overfladiske influenserne på Instagram(!) med trendy hashtags som #PrayForUkraine🙏❤️😢etterfulgt av stories/innlegg som: "Akkurat nå har **** vintersalg! 25% avslag! #reklame #ad #annonse" Da er det nesten bedre å holde kjeft etter min mening. Og det å påstå at noen er pro Putin og støtter invaderingen av Ukraina fordi en ikke har brukt Instagram til å uttale seg er å trekke det så langt at det ikke fortjener en kommentar engang. Hvilken gammel vane fikk deg til å skrive Israel? Har de blitt innvandret i det siste? 42 2
FotbaIlflua Skrevet 27. februar 2022 #58328 Skrevet 27. februar 2022 Måten innlegget på ig-storyen om Ukraina er forfattet sier meg at hverken CBE eller forfatter-Åge har skrevet dette. Det ligner ikke på deres normale måte å formulere seg på. 26
Luvinesta Skrevet 27. februar 2022 #58329 Skrevet 27. februar 2022 (endret) 32 minutter siden, Hallepalle2 said: Du siterer et innlegg som var skrevet for tre timer siden for å kjefte for at hun ikke hadde fått med seg at cbe hadde lagt ut støtte til UKRAINA for to timer siden? Og du anklager andre for å lete etter ting å kritisere? 1.Jeg siterte ett innlegg som var skrevet en halvtime før, ikke 3 timer... 2. Israel-Palestina konflikten som nylig blusset opp igjen om det har gått deg hus forbi de siste årene. 3. Jeg kommer ikke til å bite på videre intetsigende forsøk der hensikten er å avspore og oppta hele søndagen☀️ (Been there, done that. Mindre jobb for moderatorene også) Om det har noe med det faktiske innholdet i innlegget å gjøre derimot... Endret 27. februar 2022 av Luvinesta 7
Inocybe Skrevet 27. februar 2022 #58330 Skrevet 27. februar 2022 Luvinesta skrev (2 minutter siden): 1.Jeg siterte ett innlegg som var skrevet en halvtime før, ikke 3 timer... 2. Israel-Palestina konflikten som nylig blusset opp igjen om det har gått deg hus forbi de siste årene. 3. Jeg kommer ikke til å bite på videre intetsigende innlegg som har med hensikt i å avspore og oppta hele søndagen ☀️ (Mindre jobb for moderatorene også) 😂 🚣♂️ 29 4
Consita Skrevet 27. februar 2022 #58331 Skrevet 27. februar 2022 Luvinesta skrev (3 timer siden): Dere hopper lett over at hun faktisk la ut om dette på storyen sin for to timer siden med forklaring og link til veldedig organsisjon. Men dere håper vel at det skal gå forbi i stillhet slik at dere kan fortsette å late som hun ikke sier noe om det og bitche om det. Og til det uthevede: Skjerp deg... Det er grenser på hvor lavt man bør synke her inne og hva man skal kritisere henne for. Det blir for dumt. Alle forstår nok at et innlegg om stjerneskudd ikke er et "fuck you" til Israel og ofrene. Ærlig talt. Israel????? 9 3
Isild Skrevet 27. februar 2022 #58332 Skrevet 27. februar 2022 Flott at CBE.no til slutt kom med en uttalelse. De er tross alt en påvirkerkanal - som lever av det de poster til de de inspirerer. Uttalelsen virket for meg også som en forklaring etter å ha fått henvendelser, mer enn som ektefølt og selvvalgt. Jeg tror helt sikkert at de som alle andre er skremt av det som skjer nå, men når de selv har lagt opp til å ha en lettbeint og fullstendig overfladisk påvirkerkonto, så blir det ikke bare overfladisk men også direkte motbydelig å trippe rundt og vise kropp, mens man "wish upon a star", uten så mye som en hashtag med støtte til Ukraina. Da fremstår man rett og slett som fullstendig ignorant. De skal selvsagt nyte ferien sin, gjøre det de liker og det de pleier, men det handler om hva de velger å poste for å påvirke andre akkurat nå. De kunne f.eks droppet det stjerneskudd-innlegget, det ble helt fullstendig malplassert. Jeg vet at det antageligvis ikke er sånn, men slik de har endt opp med å fremstille seg, så virker det som de gir totalt F i alt som skjer rundt seg. De er kranglete, selvopptatte og ekstremt overfladiske. Og det virker som alvorlige ting som skjer i samfunn og verdenssamfunn er til irritasjon (hvis det stikker kjepper i content-hjulene) 44 2
Velinda Skrevet 27. februar 2022 #58333 Skrevet 27. februar 2022 (endret) FotbaIlflua skrev (41 minutter siden): Måten innlegget på ig-storyen om Ukraina er forfattet sier meg at hverken CBE eller forfatter-Åge har skrevet dette. Det ligner ikke på deres normale måte å formulere seg på. Tror ikke jeg heller...sikkert foreldrene som har holdt de litt i nakkeskinnet"nå skriver jeg,du poster,så kan du løpe videre" Endret 27. februar 2022 av Velinda 11
123Frustrert Skrevet 27. februar 2022 #58334 Skrevet 27. februar 2022 Hallepalle2 skrev (55 minutter siden): Du siterer et innlegg som var skrevet for tre timer siden for å kjefte for at hun ikke hadde fått med seg at cbe hadde lagt ut støtte til UKRAINA for to timer siden? Og du anklager andre for å lete etter ting å kritisere? 😅😅 det er så morsomt! At cbe nå legger ut en støtteerklæring er helt klart et svar på diskusjonene her eller direkte meldinge hun har fått. 22
Gjest SnowBells Skrevet 27. februar 2022 #58335 Skrevet 27. februar 2022 Luvinesta skrev (4 timer siden): Dere hopper lett over at hun faktisk la ut om dette på storyen sin for to timer siden med forklaring og link til veldedig organsisjon. Men dere håper vel at det skal gå forbi i stillhet slik at dere kan fortsette å late som hun ikke sier noe om det og bitche om det. Og til det uthevede: Skjerp deg... Det er grenser på hvor lavt man bør synke her inne og hva man skal kritisere henne for. Det blir for dumt. Alle forstår nok at et innlegg om stjerneskudd ikke er et "fuck you" til Israel og ofrene. Ærlig talt. Og nå er det altså feil at man ikke sjekker storyen til CBE konstant. Damned if you do, damned if you don't.
Benazim Skrevet 27. februar 2022 #58336 Skrevet 27. februar 2022 Tilværelsens uutholdelige letthet. 11
Populært innlegg Ultiva Skrevet 27. februar 2022 Populært innlegg #58337 Skrevet 27. februar 2022 (endret) Isild skrev (6 timer siden): Uttalelsen virket for meg også som en forklaring etter å ha fått henvendelser, mer enn som ektefølt og selvvalgt. Jeg tror helt sikkert at de som alle andre er skremt av det som skjer nå, men når de selv har lagt opp til å ha en lettbeint og fullstendig overfladisk påvirkerkonto, så blir det ikke bare overfladisk men også direkte motbydelig å trippe rundt og vise kropp, mens man "wish upon a star", uten så mye som en hashtag med støtte til Ukraina. Da fremstår man rett og slett som fullstendig ignorant. De skal selvsagt nyte ferien sin, gjøre det de liker og det de pleier, men det handler om hva de velger å poste for å påvirke andre akkurat nå. De kunne f.eks droppet det stjerneskudd-innlegget, det ble helt fullstendig malplassert. Jeg vet at det antageligvis ikke er sånn, men slik de har endt opp med å fremstille seg, så virker det som de gir totalt F i alt som skjer rundt seg. De er kranglete, selvopptatte og ekstremt overfladiske. Og det virker som alvorlige ting som skjer i samfunn og verdenssamfunn er til irritasjon (hvis det stikker kjepper i content-hjulene) "Vi er fullstendig klare over hva som skjer i Ukraina akkurat nå. Jeg tror faktisk ikke at det finnes noen som er mer oppdaterte på denne situasjonen enn det jeg og Lars Kristian er. Og dere skulle bare ha visst hvor mye vi har bidratt med i denne krisen selv om jeg aldri har nevnt den før, for det er altså snakk om MYE! Bare fordi jeg har 100 % fokus på pannelugg og pupper utad så betyr det naturligvis ikke at jeg ikke har 100 % fokus på Ukraina i tillegg!" Disclaimer: dette er ikke CBE sine ord, men mine. Hvis noen forvilles til å tro at dette er CBE selv, så viser det vel dessverre bare at jeg er spot on. Endret 27. februar 2022 av Ultiva 51 1 19
Gjest Kattedama Skrevet 27. februar 2022 #58338 Skrevet 27. februar 2022 (endret) Ultiva skrev (18 minutter siden): "Vi er fullstendig klare over hva som skjer i Ukraina akkurat nå. Jeg tror faktisk ikke at det finnes noen som er mer oppdaterte på denne situasjonen akkurat nå enn det jeg og Lars Kristian er. Og dere skulle bare ha visst hvor mye vi har bidratt med i nettopp denne krisen, for det er altså snakk om VELDIG MYE! Bare fordi jeg har 100 % fokus på pannelugg og pupper utad så betyr det naturligvis ikke at jeg ikke har 100 % fokus på Ukraina i tillegg." Det er vel ikke slik teksten er? Eller er det du gjengir her fra et annet sted? Endret 27. februar 2022 av Lill :)
Keaton Skrevet 27. februar 2022 #58339 Skrevet 27. februar 2022 Aquarius04 skrev (3 timer siden): Interessant tekst hos Inger Houghton i dag. Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg jammen meg trodd det var et aldri så lite stikk til «påvirkere» som liker å ta av seg tøyet… Kilde: ingeridubai sin Instagramkonto Kult å være sponset av Bergans! Eller samarbeid, da. 16
Snødronninga Skrevet 27. februar 2022 #58340 Skrevet 27. februar 2022 Luvinesta skrev (2 timer siden): 1.Jeg siterte ett innlegg som var skrevet en halvtime før, ikke 3 timer... 2. Israel-Palestina konflikten som nylig blusset opp igjen om det har gått deg hus forbi de siste årene. 3. Jeg kommer ikke til å bite på videre intetsigende forsøk der hensikten er å avspore og oppta hele søndagen☀️ (Been there, done that. Mindre jobb for moderatorene også) Om det har noe med det faktiske innholdet i innlegget å gjøre derimot... For vi andre bruker jo hele søndagen her inne, hva annet skulle vi finne på. Eller? Du har til tider en veldig nedlatende og arrogant væremåte. 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå