Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, MissLucy skrev:

Men det skader ingen andre enn dem selv, så jeg synes ikke det er realt å kritisere det.

Jeg vet at jeg snubler og kritiserer mer enn det som er nødvendig av og til, men jeg synes likevel vi skal prøve å alltid ha i bakhodet hva som er målet vårt når vi kritiserer noen. Hvis målet med kritikken er å sette lys på forretningsdrift som skader en tredjepart, som publikum, eller pressen som mister annonseinntekter til influencere som gir oss et dårlig produkt, eller annonsører som ikke får det de betaler for, så er det greitt.

Hvis målet kun er å peke på at dette kunne de gjort bedre, så er det bare råd de ikke har bedt om, og slikt skaper bare irritasjon.

I dette tilfellet er vi jo ikke engang enige - jeg synes det var bra for leseren at de gjorde det valget, og roser det, og du synes det er dårlig for bedriftens image, og kritiserer det. 

Det er begge deler i dette.. At jeg gir henne mye kritikk er fordi det er sjelden lys av verdighet av roserøde ord og gi ut.. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe helt annet.... hva har skjedd med rompa hennes? Innlegg? Ekstra polstring? Nytt redigeringsprogram? 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Noe helt annet.... hva har skjedd med rompa hennes? Innlegg? Ekstra polstring? Nytt redigeringsprogram? 

Om du leser deg bakover så vil du få svar på det. Men fruen selv mener at stussen har vært det samme siden hun var 15år🤦‍♀️🤪

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Hvertfall ikke trening, det er helt sikkert. Man får ikke en så mye større bakdel av knebøy på kort tid (I wish!). Det verste er at folk kommenterer med fersken-emoji og flamme-emoji på bildene der bakdelen hennes er i fokus. Pinlig. 

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, Uglesjel skrev:

Om du leser deg bakover så vil du få svar på det. Men fruen selv mener at stussen har vært det samme siden hun var 15år🤦‍♀️🤪

Stussen hennes var flat frem til kort tid siden. Nå er den betraktelig fyldigere. Ser ut som sånne innleggs-truser jeg har sett reklame av

• Liker 14
Skrevet
33 minutter siden, MissLucy skrev:

Det er et firma som driver bloggen. Det er da revnende likegyldig hvem av de ansatte som skriver.

31 minutter siden, Uglesjel skrev:

Nei det er ikke likegyldig hvem som skriver når det er kun CBE og hennes mann som er i firmaet. Om LK tar over med skrivingen så vil kanskje bloggen ta seg opp. Men det hadde så fall vært kjekt om det ble satt til en signatur fra han slik at leserne skjønner det. For det ser igrunn merkverdig ut at noen innlegger er veldig tafatte imens andre er meget så velskrevet å formulert.

24 minutter siden, MissLucy skrev:

Hvis ikke det er den ene, så er det jo den andre. Og alle skjønner jo at denne gangen er det den andre. Og det var ikke et dårlig valg til den oppgaven. Men teksten presenteres som om den er skrevet av henne, og det synes jeg er helt uproblematisk. Alle får vel hjelp på jobben av og til av en kollega som er bedre på et bestemt område!?

Når teksten er signert blir det feil om det faktisk står en annen person bak. 

For å ta eksempler fra avis og ukeblad, så er avisens leder ofte usignert og det kan være andre enn hovedredaktør som har skrevet den. Vi vet den er skrevet av en av avisens redaktører og den representerer avisens offisielle mening. 

Annonsetekster er usignerte og skrevet av en ansatt i reklamebyrået (ev innkjøpt som ekstern tjeneste). 

Artikler i avisen/ukeblad signeres av skribent. Det er uhørt å signere med en annens navn, med mindre det fremgår eksplisitt at teksten er skrevet på vegne av. 

Oppsummert, skrives det under navn, skal det være personen som skriver. 

Skrives det uten navn, eller som Treasures AS, spiller det ingen rolle hvem som skriver. 

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, Uglesjel skrev:

Hun har jo veid det samme siden hun var 15 også så. Nesten så jeg er forbauset over at hun ikke påstod at hun ikke økte mer i vekt under graviditetene enn fødselsvekten til ungene.

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, Sandin skrev:

Hun har jo veid det samme siden hun var 15 også så. Nesten så jeg er forbauset over at hun ikke påstod at hun ikke økte mer i vekt under graviditetene enn fødselsvekten til ungene.

At hun veier som hun gjorde av alder 15år tror jeg ingenting på.. At hun ser sunnere ut nå enn før hun fikk sine små, er absolutt riktig.. Men og benekte på at hun har gjort litt fiks og triks på kroppen er latterlig. Bilder lyver ikke. Om dem gjorde det så er det veldig rart at hun ikke har redigert dem også.

• Liker 12
Gjest tranedatter
Skrevet
3 minutter siden, Uglesjel skrev:

At hun veier som hun gjorde av alder 15år tror jeg ingenting på.. At hun ser sunnere ut nå enn før hun fikk sine små, er absolutt riktig.. Men og benekte på at hun har gjort litt fiks og triks på kroppen er latterlig. Bilder lyver ikke. Om dem gjorde det så er det veldig rart at hun ikke har redigert dem også.

Det er hun som har hevdet det, ikke meg. Jeg kan fint se med egne øyne at hun er mye flottere fra halsen og ned, og sunnere nå enn da bloggen startet.

• Liker 13
Gjest Xstrella
Skrevet

Med den gigarumpa hun stolt bretter ut så veier hun ikke det samme som en 15 åring. Hun må skamme seg med det kroppshysteriet. På tide å pakke ned kamera og fotoshopping. Lev livet uten kamera og det å vise seg frem. Jeg er så lei. Vi er leie dette overfladiske livet de viser. 

Skrevet
1 minutt siden, Sandin skrev:

Det er hun som har hevdet det, ikke meg. Jeg kan fint se med egne øyne at hun er mye flottere fra halsen og ned, og sunnere nå enn da bloggen startet.

Det kan du bare strø heftig med salt på at det ikke er sant. Man ser jo at det er 2 forskjellige personer fra 2009 og nå 2019. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Xstrella skrev:

Med den gigarumpa hun stolt bretter ut så veier hun ikke det samme som en 15 åring. Hun må skamme seg med det kroppshysteriet. På tide å pakke ned kamera og fotoshopping. Lev livet uten kamera og det å vise seg frem. Jeg er så lei. Vi er leie dette overfladiske livet de viser. 

Amen!🙏

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvis det ikke hadde vært diskrepans mellom bloggeiers egne ytringer om kropp og bildehistorikken på bloggen ville verken kroppen, eller tidligere redigeringsgate vært et tema idag.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 25
Skrevet

Ref siste blogginnlegget.... "Med Jotunheimens fjell i ryggen",  det ble vel å dra det litt langt. 

Minte meg om talen til kongen,  der han sa at Portugal lå langs Middelhavets bredd.... 

• Liker 7
Skrevet

Lureri fra ende til annen. Utilsiktet ordspill.

• Liker 11
Gjest Emmy_H
Skrevet
4 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Oj. Stor endring. Tror hun ikke folk forstår at denne rompa er fake?

Hva gjør man ikke for å selge inn en treningsapp? Ser at Funky fikk 110.000 likes på et bilde av en uretusjert kropp, noe sier meg at fruen har feil fokus.

Gjest Atheena
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Oj. Stor endring. Tror hun ikke folk forstår at denne rompa er fake?

Den er nok ikke fake, tviler sterkt på at hun har tatt brazilian butlift for det er en stor operasjon. Men den er helt klart overdimensjonert på de siste bildene kontra tidligere bilder hun selv har lagt ut. Hvordan de har klart å få den så overdimensjonert vet vi ikke, men det er klart at hun ønsker at vi skal tro hun har Kardashin-rumpe. 

Det er rett og slett så pinlig som det går an å få blitt. Så sitter hun å skriver tusen takk, etterfulgt av denne 🙈 På skryt for den fine stussen på dette overdimensjonerte rumpebildet. Da lever man gjennom sosiale medier altså. Mista helt selvinnsikt. 

Hun er jo ute i det offentlig rom, hun må jo forstå at dette ikke henger sammen med hvordan hun ser ut i virkeligheten. Fatter ikke at det går an å tråkke så mye i salaten som den bloggen der gjør. 

Endret av Atheena

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...