MaleficentAurora Skrevet 2. august 2019 #5741 Skrevet 2. august 2019 6 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev: Hun hadde jo et prosjekt på gang i samarbeid med Jan Thomas (og Espen Hilton?) en gang, men det var før den bobla sprakk.. Vi fikk vel bare så vidt høre noe om det i startgropa der, og ikke noe mer. Det er uvanlig av JT og ikke gå ut med hva det prosjektet skulle være. Men tviler på at det var noe og bringe penger inn, siden det ble avsluttet så brått. Linker til kilder. https://www.carolinebergeriksen.no/2018/05/25/hemmeligprosjekt/ 1
pøbelsara Skrevet 2. august 2019 #5742 Skrevet 2. august 2019 Men hva er riktig? De spennene hun har brukt i vår, er det Xtra og Glitter, slik hun sier - eller vareprøver fra egen kolleksjon, slik Coverbrands skriver? Jeg synes bildene fra Dovre er fine- særlig de som ikke har bakdelen til fruen som blikkfang. 29
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 2. august 2019 #5743 Skrevet 2. august 2019 (endret) Just now, Uglesjel said: Det er uvanlig av JT og ikke gå ut med hva det prosjektet skulle være. Men tviler på at det var noe og bringe penger inn, siden det ble avsluttet så brått. Linker til kilder. https://www.carolinebergeriksen.no/2018/05/25/hemmeligprosjekt/ For CBE sin del, så mener jeg hårfrisyren hennes så tusen ganger bedre ut i 2018, enn hva den har gjort den siste tida, men det var litt off topic herfra.. Endret 2. august 2019 av Mrs. Random Nick
Regine. Skrevet 2. august 2019 #5744 Skrevet 2. august 2019 Hun skriver nå på IG til Coverbrands at hun aldri har skrevet at hun designet spennenne, men det er jeg ganske så sikker på at hun gjorde. https://www.instagram.com/p/B0njilFFpjH/comments/?hl=nb 5
Gjest Emmy_H Skrevet 2. august 2019 #5745 Skrevet 2. august 2019 (endret) 12 minutter siden, pøbelsara skrev: Men hva er riktig? De spennene hun har brukt i vår, er det Xtra og Glitter, slik hun sier - eller vareprøver fra egen kolleksjon, slik Coverbrands skriver? Jeg synes bildene fra Dovre er fine- særlig de som ikke har bakdelen til fruen som blikkfang. Coverbrands har ikke bekreftet eller avkreftet hva som er riktig på deres IG. CBE derimot, står fortsatt fast på at hun meldte ifra til Coverbrands når hun oppdaget feilen og at spennen hun har brukt i typ 5 innlegg er fra Glitter og Coop Xtra. Endret 2. august 2019 av Emmy_H
Regine. Skrevet 2. august 2019 #5746 Skrevet 2. august 2019 Hmm. Fikk ikke med hennes uttalelse. Er ikke god på linker og imgur. Beklager. 2
Gjest Annepannesjoko Skrevet 2. august 2019 #5747 Skrevet 2. august 2019 4 minutter siden, Regine. skrev: Hun skriver nå på IG til Coverbrands at hun aldri har skrevet at hun designet spennenne, men det er jeg ganske så sikker på at hun gjorde. https://www.instagram.com/p/B0njilFFpjH/comments/?hl=nb Hun repostet teksten fra Coverbrands: https://influencere.wordpress.com/2019/08/02/caroline-berg-eriksen-hvem-la-ut-designet-av/ . Det gjør man ikke, hvis man er uenig.
MaleficentAurora Skrevet 2. august 2019 #5748 Skrevet 2. august 2019 (endret) CBE hadde ikke gitt beskjed om ikke folk hadde reagert på at hun ikke hadde designet de hårklipene.. Ergo, hun prøvde og glitre i noen timer før noen tok både rampelyset og glitterbøtta fra henne. Istedenfor for å gir ros rundt dette lille søte prosjektet hennes. Så er det kritikk og pekefingeren hun får. Noe jeg selv mener er på sin plass. Endret 2. august 2019 av Uglesjel 22
Sophia_08 Skrevet 2. august 2019 #5749 Skrevet 2. august 2019 7 hours ago, pøbelsara said: Glitter har dette til salgs: https://www.glitter.no/perleharnaler-5-pack-med-akrylperler-i-ulike-monster https://www.glitter.no/harprodukter/hartilbehor/harspenner Merkelige greier... Hvordan skiller denne "Happy-spenna" fra Glitter seg fra CBEs "Happy-spenne"? Ja, altså utenom prisen da.. 🤔 18
gjest:) Skrevet 2. august 2019 #5750 Skrevet 2. august 2019 8 hours ago, Sandin said: Coverbrands har nå skrevet "utviklet i samarbeid med" istedenfor "designet av". De har med andre ord jobbet veldig mye med emballasjen... Det riktige hadde kanskje vært "utvalgt av". 14
SusieDerkins Skrevet 2. august 2019 Forfatter #5751 Skrevet 2. august 2019 1 time siden, Uglesjel skrev: Joda. Men da burde det stå hvem som har skrevet det. Enn at hun skal kose i over at andre har gjort jobben for henne. Det er et firma som driver bloggen. Det er da revnende likegyldig hvem av de ansatte som skriver. 11
pøbelsara Skrevet 2. august 2019 #5752 Skrevet 2. august 2019 Det jeg lurer på - helt på ordentlig - er hva dette arbeidet sent og tidlig som beskrives av bloggeren - jobbejobbejobbe og aldri fri, faktisk går ut på? Jeg er ganske overrasket over at CBE har satt navnet sitt på en samling med spenner som mest sannsynlig er produsert på akkurat samme sted som de man får kjøpt på glitter og eBay og wish og ali. Har hun ikke tatt seg bryet å google for å se hva som ligger lett tilgjengelig for folk? Det er så rart - etter at de fikk kritikk for akkurat det samme da de drev smykkesalg i Treasures i sin tid. Og etter at de svinedyre klypene som ble solgt som genuint design i fjor, ble avslørt som billig masseproduksjon fra Østen. https://bloggomtoppbloggere.com/2018/06/14/harklypa-grand-prix/ Hvorfor har de ikke googlet navnet som er valgt på kolleksjonen for å se om det allerede finnes der ute? Og hvorfor har ikke Coverbrands og CBE samme historie om spennene hun er sett med i løpet av våren? Hvem snakker sant her? 37
MaleficentAurora Skrevet 2. august 2019 #5753 Skrevet 2. august 2019 (endret) 6 minutter siden, MissLucy skrev: Det er et firma som driver bloggen. Det er da revnende likegyldig hvem av de ansatte som skriver. Nei det er ikke likegyldig hvem som skriver når det er kun CBE og hennes mann som er i firmaet. Om LK tar over med skrivingen så vil kanskje bloggen ta seg opp. Men det hadde så fall vært kjekt om det ble satt til en signatur fra han slik at leserne skjønner det. For det ser igrunn merkverdig ut at noen innlegger er veldig tafatte imens andre er meget så velskrevet å formulert. Endret 2. august 2019 av Uglesjel 11
SusieDerkins Skrevet 2. august 2019 Forfatter #5754 Skrevet 2. august 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Det jeg lurer på - helt på ordentlig - er hva dette arbeidet sent og tidlig som beskrives av bloggeren - jobbejobbejobbe og aldri fri, faktisk går ut på? Jeg er ganske overrasket over at CBE har satt navnet sitt på en samling med spenner som mest sannsynlig er produsert på akkurat samme sted som de man får kjøpt på glitter og eBay og wish og ali. Har hun ikke tatt seg bryet å google for å se hva som ligger lett tilgjengelig for folk? Det er så rart - etter at de fikk kritikk for akkurat det samme da de drev smykkesalg i Treasures i sin tid. Og etter at de svinedyre klypene som ble solgt som genuint design i fjor, ble avslørt som billig masseproduksjon fra Østen. https://bloggomtoppbloggere.com/2018/06/14/harklypa-grand-prix/ Hvorfor har de ikke googlet navnet som er valgt på kolleksjonen for å se om det allerede finnes der ute? Og hvorfor har ikke Coverbrands og CBE samme historie om spennene hun er sett med i løpet av våren? Hvem snakker sant her? Det er da opplagt hva arbeidet går ut på! Pynting og egenpleie, fotografering, etterbehandling av fotografier, velge ut de 20 beste blant hundrevis av bilder. Dette legges det åpenbart mye arbeid i. Andre oppgaver antagelig en god del mindre skal man dømme ut fra resultatet. 16
MaleficentAurora Skrevet 2. august 2019 #5755 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Det jeg lurer på - helt på ordentlig - er hva dette arbeidet sent og tidlig som beskrives av bloggeren - jobbejobbejobbe og aldri fri, faktisk går ut på? Jeg er ganske overrasket over at CBE har satt navnet sitt på en samling med spenner som mest sannsynlig er produsert på akkurat samme sted som de man får kjøpt på glitter og eBay og wish og ali. Har hun ikke tatt seg bryet å google for å se hva som ligger lett tilgjengelig for folk? Det er så rart - etter at de fikk kritikk for akkurat det samme da de drev smykkesalg i Treasures i sin tid. Og etter at de svinedyre klypene som ble solgt som genuint design i fjor, ble avslørt som billig masseproduksjon fra Østen. https://bloggomtoppbloggere.com/2018/06/14/harklypa-grand-prix/ Hvorfor har de ikke googlet navnet som er valgt på kolleksjonen for å se om det allerede finnes der ute? Og hvorfor har ikke Coverbrands og CBE samme historie om spennene hun er sett med i løpet av våren? Hvem snakker sant her? At CBE ikke snakker sant er ganske så god sjanse for det. Coverbrands bruker ikke den slags type ordlegg om det ikke har blitt godkjent fra den som skal fronte produktet. Dette er CBE klar over. Men det hun ikke hadde ventet seg, var før kjapt folk plukket om at det ikke stemte etter som hun tidligere har blogget om hårklipene og hvor man får de kjøpt. Leserne hennes og andre er ikke så dumme som CBE håper at dem er. Det ville ha skadet Coverbrands sitt merkenavn om dem plutselig brukte slike ordlegg på kjente bloggere eller andre kjente folk. 6
SusieDerkins Skrevet 2. august 2019 Forfatter #5756 Skrevet 2. august 2019 3 minutter siden, Uglesjel skrev: Nei det er ikke likegyldig hvem som skriver når det er kun CBE og hennes mann som er i firmaet. Om LK tar over med skrivingen så vil kanskje bloggen ta seg opp. Men det hadde så fall vært kjekt om det ble satt til en signatur fra han slik at leserne skjønner det. For det ser igrunn merkverdig ut at noen innlegger er veldig tafatte imens vandre er meget så velskrevet å formulert. Hvis ikke det er den ene, så er det jo den andre. Og alle skjønner jo at denne gangen er det den andre. Og det var ikke et dårlig valg til den oppgaven. Men teksten presenteres som om den er skrevet av henne, og det synes jeg er helt uproblematisk. Alle får vel hjelp på jobben av og til av en kollega som er bedre på et bestemt område!? 8
MaleficentAurora Skrevet 2. august 2019 #5757 Skrevet 2. august 2019 3 minutter siden, MissLucy skrev: Hvis ikke det er den ene, så er det jo den andre. Og alle skjønner jo at denne gangen er det den andre. Og det var ikke et dårlig valg til den oppgaven. Men teksten presenteres som om den er skrevet av henne, og det synes jeg er helt uproblematisk. Alle får vel hjelp på jobben av og til av en kollega som er bedre på et bestemt område!? Vel.. når man har en blogg basert på sitt liv og seg selv, så sier jo det seg selv at man ikke kan plutselig forandre på skrivestilen og samtidig ta inn det gamle igjen. Joda kjekt at hun fikk hjelp av LK. Men da burde det komme fram at det var begge som skrev det eller bare han. Det har noe måten bloggen bli framstilt på og framtidige samarbeidspartnere å gjøre. Det ser faktisk uprofesjonelt ut at enkelte innlegger ser ut som at dem er rett fra en reisebyrå, imens noe andre ikke er det. Det er det hele bildet av bloggen som har en betydning, og ikke bare et simpelt innlegge om en sykkeltur eller ei. 9
Sandin Skrevet 2. august 2019 #5758 Skrevet 2. august 2019 Jeg hadde ikke blitt forbauset om det er Treasures som har fått laget dette (som nevnt er det ikke noe problem å få logo på emballasje hvis man bare bestiller i litt solid kvanta), for så å selge det videre til Coverbrands. Det ville forklart en del for min del. 5
Populært innlegg Frankie Teardrop Skrevet 2. august 2019 Populært innlegg #5759 Skrevet 2. august 2019 Dette er som å følge et togkrasj i sakte film. Endringen av tekst på Instagram, brannslukking i kommentarfelt og sletting av kommentarer. Underholdende og pinlig å bevitne. Synd at kritikk ikke blir tatt imot og at de ikke lærer. Om et halvt års tid ser vi nok et like lite gjennomtenkt opplegg som dette hårspenne-sammarbeidet bli lansert. Livssyklusen til fotballfrue fortsetter som et et bloggobouros. 54
SusieDerkins Skrevet 2. august 2019 Forfatter #5760 Skrevet 2. august 2019 (endret) 18 minutter siden, Uglesjel skrev: Vel.. når man har en blogg basert på sitt liv og seg selv, så sier jo det seg selv at man ikke kan plutselig forandre på skrivestilen og samtidig ta inn det gamle igjen. Joda kjekt at hun fikk hjelp av LK. Men da burde det komme fram at det var begge som skrev det eller bare han. Det har noe måten bloggen bli framstilt på og framtidige samarbeidspartnere å gjøre. Det ser faktisk uprofesjonelt ut at enkelte innlegger ser ut som at dem er rett fra en reisebyrå, imens noe andre ikke er det. Det er det hele bildet av bloggen som har en betydning, og ikke bare et simpelt innlegge om en sykkeltur eller ei. Men det skader ingen andre enn dem selv, så jeg synes ikke det er realt å kritisere det. Jeg vet at jeg snubler og kritiserer mer enn det som er nødvendig av og til, men jeg synes likevel vi skal prøve å alltid ha i bakhodet hva som er målet vårt når vi kritiserer noen. Hvis målet med kritikken er å sette lys på forretningsdrift som skader en tredjepart, som publikum, eller pressen som mister annonseinntekter til influencere som gir oss et dårlig produkt, eller annonsører som ikke får det de betaler for, så er det greitt. Hvis målet kun er å peke på at dette kunne de gjort bedre, så er det bare råd de ikke har bedt om, og slikt skaper bare irritasjon. I dette tilfellet er vi jo ikke engang enige - jeg synes det var bra for leseren at de gjorde det valget, og roser det, og du synes det er dårlig for bedriftens image, og kritiserer det. Endret 2. august 2019 av MissLucy 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå