pøbelsara Skrevet 2. august 2019 #5661 Skrevet 2. august 2019 32 minutter siden, Levina skrev: Jeg personlig velger å betale kr 169 fra en norsk nettside enn å handle fra Aliexpress. Det er en ærlig sak. Jeg foretrekker ofte å handle fra fysiske butikker når jeg kan - fordi jeg ønsker å fortsette å ha fysiske butikker. Men jeg er mer interessert i hvorfor du mener CBEs spenner er av en annen og bedre kvalitet enn de man kan kjøpe for en billig penge fra østen? De ser jo helt like ut, og de billige har vært på markedet i månedsvis. 45
Populært innlegg Morgan Le Fay Skrevet 2. august 2019 Populært innlegg #5662 Skrevet 2. august 2019 Det er vel ingen som «designer» billige masseproduserte småting slik som spenner og strikker uansett. Det går nedover med frua, fra veskekolleksjon til hårextensions til spennekolleksjon. Hva blir det neste, kommer faktisk ikke på noe billigere enn spenner. Og hvem er idiot nok til å kjøpe småting til 10 ganger prisen fordi en enkel blogger har satt navnet sitt på pappen bak? Når man ser hvem som kommenterer på Insta så ser man forøvrig at det stort sett er enkle sjeler med egen «mammablogg» eller forsøk på nettbutikk. 54
tantesofie Skrevet 2. august 2019 #5663 Skrevet 2. august 2019 1 time siden, Levina skrev: Jeg har ikke sett de rosa og blå hårspennene i andre nettbutikker. Send meg gjerne en link hvor jeg kan finne disse andre steder. Dessuten så foretrekke jeg uansett å kjøpe produkter fra norske eller nordiske nettbutikkene. Har dårlig erfaring med å kjøpe ffra Hong Kong, da jeg mottok karneval kostymet 4 uker etter bestilling. Dessuten så har du ikke grunnlag for å si at disse perle- hårspennene som CBE har satt sitt navn på, er de samme som en får kjøpt til lavere pris et annet sted. Ja, de kan se like ut, men kvaliteten kan være forskjellig. Dette vet jeg av erfaring. En duplicat av en Louis Vuitton veske er i en helt annen kvalitet enn den ekte varen. Så selv om jeg ikke mener at CBE har noe som helst enerett på dette perle designet, så er poenget at varer av tilsynelatende samme utseende, kan ha ulik og dårligere kvalitet. Uansett så er det mange som synes godt om CBE og liker og blir inspirert av henne, og velger dermed å kjøpe produkter hun har satt sitt navn på eller designet. Hun har bygget opp sitt merkenavn som gir spin off til andre prosjekter enn bare blogg. Det har bl.a vært vesker, sko, bok og nå hår-spenner. I fremtiden kan jeg se for meg kleskolleksjon, smykkekolleksjon eller en kremserie. Det sier selv at som småbarnsmor og det å drive egen bedrift kan sette sine begrensinger, men er ikke tvil at hun som merkenavn er veldig attraktiv for diverse potensielle samarbeidspartnere. Hun er sunn og veltrent, positiv, vakker, jordnær, arbeidsom og familieorientert. Hun når en stor målgruppe bare ved å være henne. Hun har en x- faktor. Så får andre kjøpe produkter som går i stykker nesten før enn får tatt de i bruk. En kan jo lure på hvem som blir lurt.. X-faktor? 😂😂😂😂 Jaja, da antar jeg vi er enig i at hun ikke har it-faktor i alle fall 😉 43
LilleSnupp Skrevet 2. august 2019 #5664 Skrevet 2. august 2019 1 time siden, Jobbermedbarn skrev: Ser på Coverbrands IG side at det er en annen som også har navnet, og ber om at cbe/Coverbrand finner et annet navn! Så utrolig lite profesjonelt dette virker! Virkelig B-preget som en annen skrev her... Så ikke den kommentaren hos Coverbrands sin IG, men ligger en på cbe sin. 32
Jobbermedbarn Skrevet 2. august 2019 #5665 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, LilleSnupp skrev: Så ikke den kommentaren hos Coverbrands sin IG, men ligger en på cbe sin. Lå akkurat det samme på Coverbrands IG i morges! Ser den er fjernet nå! 27
Inocybe Skrevet 2. august 2019 #5666 Skrevet 2. august 2019 7 minutter siden, LilleSnupp skrev: Så ikke den kommentaren hos Coverbrands sin IG, men ligger en på cbe sin. Sjekket ikke CBE og Coverbrands om navnet var brukt fra før? 28
123Frustrert Skrevet 2. august 2019 #5667 Skrevet 2. august 2019 1 time siden, Levina skrev: Jeg personlig velger å betale kr 169 fra en norsk nettside enn å handle fra Aliexpress. Hvorfor det? Du tror ikke spennene er laget på samme plass og er like uetiske? Eller synes du det er ok å finansiere tusk som stjeling av merkenavn, feil merking og/eller stjeling av design? 38
Medici Skrevet 2. august 2019 #5668 Skrevet 2. august 2019 Da var visst ikke spennene designet av fruen likevel? Med tanke på den totalt fraværende dokumentasjon av prosessen i foregående "design" har jeg aldri trodd hun har designet noe som helst... Satt navnet sitt på, ja, men designet? Nei! Ved hjelp av hennes egen vidstrakte dokumentasjon av for eksempel egen bolig virker hun ikke å ha teft for form, farge og estetikk i nevneverdig grad... Glemmer aldri det "gotiske bordellet" som stuen en gang var, blant annet... 39
MaleficentAurora Skrevet 2. august 2019 #5669 Skrevet 2. august 2019 Det at hun ikke sjekker om navnet på produktet ikke er tatt i bruk viser bare at hun har ikke nok innsikt eller interesser for å gjøre på den riktige måten. Ja alle kan sette sitt navn på noe. Men da burde man sørge for og ha sjekket opp om det er i bruk fra før av noen andre. Hun er tross all ikke den eneste Caroline her i verden. Hadde hun vært litt mer kreativt av seg så vill hun ha komment opp med noe bra. Men neida. Synd og si det med dette er nærmeste nesten litt som "svindel" vil jeg nå si. 24
Huldra-78 Skrevet 2. august 2019 #5670 Skrevet 2. august 2019 42 minutter siden, Inocybe skrev: Sjekket ikke CBE og Coverbrands om navnet var brukt fra før? Nå Vy ikke gidder sjekke om navnet er i bruk, hvorfor skal hun gjøre det?🤣 5
Gjest Saul Skrevet 2. august 2019 #5671 Skrevet 2. august 2019 Personlig så synes jeg ikke perlespenner passer på andre enn småjenter og vestkantfruer, men hva med miljøaspektet? I så måte er vel ikke Wish og eBay noe bedre enn Coverbrands. Men å oppfordre til slik bruk og kast-mentalitet? Jeg kan for lite om miljøvern, men det er sikkert noen her som vet mer om dette (ref. kritikk av cruiseferie).
Gjest Atheena Skrevet 2. august 2019 #5672 Skrevet 2. august 2019 Det har dessverre gått inflasjon i å kalle seg designer.
pøbelsara Skrevet 2. august 2019 #5673 Skrevet 2. august 2019 5 minutter siden, Saul skrev: Personlig så synes jeg ikke perlespenner passer på andre enn småjenter og vestkantfruer, men hva med miljøaspektet? I så måte er vel ikke Wish og eBay noe bedre enn Coverbrands. Men å oppfordre til slik bruk og kast-mentalitet? Jeg kan for lite om miljøvern, men det er sikkert noen her som vet mer om dette (ref. kritikk av cruiseferie). Jeg kjenner ikke miljøaspektet i detalj - men bruk- og kast - eller løp-og-kjøp er jo ikke miljøvennlig. Heller ikke transport jorden rundt. Jeg tar som en selvfølge at alle produktene kommer fra samme sted, enten de kjøpes via den ene eller andre nettsiden. De er jo prikk like. Forbruket vårt generer jo arbeidsplasser, da, det må man ikke glemme.. Men mange av disse arbeidsplassene er vel ikke akkurat drømmearbeidssteder. 5
Sandin Skrevet 2. august 2019 #5674 Skrevet 2. august 2019 Coverbrands har nå skrevet "utviklet i samarbeid med" istedenfor "designet av". De har med andre ord jobbet veldig mye med emballasjen... 36
Vernis Skrevet 2. august 2019 #5675 Skrevet 2. august 2019 For meg fremstår det som merkelig at hun vil ødelegge den merkevaren navnet hennes kunne vært ved å "liksom designe" billige plastspenner. Billige plastspenner som hun selv har kjøpt tilsvarende til på matvarebutikken for lenge siden (og som allerede da var overhypet og ut). At hun ikke heller skaper noe hun kan stå for og som hun kunne høsteg anerkjennelse for (annet en "så vakkert, fineste du). Det må vel være måten å bygge opp noe på, dette som hun gjør nå er vel bare med økonomisk gevinst på kort tid som mål. Det betinger selvsagt at man har talent for å skape noe selv da. 20
virkelig Skrevet 2. august 2019 #5676 Skrevet 2. august 2019 21 minutter siden, Huldra-78 skrev: Nå Vy ikke gidder sjekke om navnet er i bruk, hvorfor skal hun gjøre det?🤣 Det er flere kontoer på IG bl.a som heter Caroline accessories, så det er ikke et beskyttet navn. 2
Rev. Revenge Skrevet 2. august 2019 #5677 Skrevet 2. august 2019 Alt dette spenne-tøyset fra cbe.no og coverbrands fikk meg først til å rote i egne skuffer, og deretter oppdatere høstens mangler fra Wish. Strass, ikke perler. Det er temmelig sikkert at det ikke var denne typen inspirasjon og resultat cbe.no og coverbrands ønsket. 18
MaleficentAurora Skrevet 2. august 2019 #5678 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, virkelig skrev: Det er flere kontoer på IG bl.a som heter Caroline accessories, så det er ikke et beskyttet navn. Selv om det ikke er et beskyttet navn, så skal man alltid sjekke opp i det er i bruk. På lik linje aom artister lager lignende låter fra andre. Eller cover landre sine låter, og da må det bli gitt beksjed eller vedlagt dokumentasjon. Slik at man ikke risikere å bli saksøkt og taper. Spillereglene gjelder for alle. Og det er fullstendig uavhening av hva produktet er. 5
Jobbermedbarn Skrevet 2. august 2019 #5679 Skrevet 2. august 2019 (endret) Ser at Coverbrands nå tar kritikken til seg på IG, det er bra👌 Men de skriver samtidig at Cbe.no har vist spennene på bloggen i lengre tid! Burde ikke det vært merket med samarbeid/reklame? 🤔 Endret 2. august 2019 av Jobbermedbarn 43
Gjest 2ney Skrevet 2. august 2019 #5680 Skrevet 2. august 2019 (endret) Hva mener Coverbrands i forklaringen sin på IG om at "smykkene er utviklet i samarbeid med Caroline"? Utviklet ? Endret 2. august 2019 av 2ney
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå