pøbelsara Skrevet 27. november 2021 #53481 Skrevet 27. november 2021 (endret) Sozzen skrev (42 minutter siden): Det er jeg vel. Tenk å oppfordre til å skrive noe positivt. Det er ikke bra🤣 Du kan selvsagt oppfordre folk til hva du vil, så lenge det er innenfor reglene. Å hoppe på folk fordi de ikke gidder å bli med på avsporingen din, eller fordi de svarer deg uten å nevne tre positive ting om forretningsvirksomheten, kan dort bli regelbrudd. Endret 27. november 2021 av pøbelsara 37
Populært innlegg Embla82 Skrevet 27. november 2021 Populært innlegg #53482 Skrevet 27. november 2021 Aidensfield skrev (2 timer siden): Å dette har noe med bedriften CBE og gjøre? Hvordan man fremstiller en modell, og særlig når modellen blir brukt i reklame for hudpleie er dessverre relevant for en bedrift selv når modellens navn er navnet på bedriften. Det er synd at det er vanskelig å forholde seg til, det er derfor jeg ikke anbefaler å bruke eget navn, ansikt og liv som merkevare. Om et hudpleiemerke, feks Clarins, hadde hatt en modell som sitt ansikt utad. La oss si Vendela. Så hadde det også vært innenfor med kritikk om hun var perfekt redigert på bildene til Clarins og helt annerledes på andre bilder/på tv. Det er ikke huden til Vendela eller CBE som kritisereres. Det er hvordan Clarins eller Treasures velger å fake et resultat av hudpleien som ikke finnes i virkeligheten. Redigeringen. 69
Sozzen Skrevet 28. november 2021 #53483 Skrevet 28. november 2021 pøbelsara skrev (1 time siden): Du kan selvsagt oppfordre folk til hva du vil, så lenge det er innenfor reglene. Å hoppe på folk fordi de ikke gidder å bli med på avsporingen din, eller fordi de svarer deg uten å nevne tre positive ting om forretningsvirksomheten, kan dort bli regelbrudd. Hopper ikke på noen jeg. Ber folk komme med noe positivt. Det er sjeldent jeg ser her inne. 7
loffen Skrevet 28. november 2021 #53484 Skrevet 28. november 2021 Sozzen skrev (1 minutt siden): Hopper ikke på noen jeg. Ber folk komme med noe positivt. Det er sjeldent jeg ser her inne. Du synes det er rart? Jeg kommer ikke på noe. Før syntes jeg de tok bra bilder. Nå er det bare henne i et speil med telefonen i hånda. Så da er det ingenting positivt.. 🤔 nei. 30
Populært innlegg Isild Skrevet 28. november 2021 Populært innlegg #53485 Skrevet 28. november 2021 Jeg så ikke programmet i går, men har sett Carolines opptreden på Youtube. Dette programmet (og ikke bare hennes opptreden) er en gedigen flause. Er fullstendig enig med de som påpeker at dette er bortkastet TV-tid, og en skam ovenfor musikktalenter der ute som virkelig har noe å by på, men som sjelden får slike muligheter til et større publikum. Melodien var ikke helt krise. Egentlig halvveis fengende. Men teksten var fjortiss, og opptredenen var som å se en dramaoppsetning på ungdomsskolen. Hvis dette skulle være humor, så har ikke Caroline humor. Var det noen som lo? Kanskje var hun veldig nervøs. Jeg mener fortsatt at det var tøft av henne å bli med i dette programmet. Hun har knapt vist noe annet enn treningsselfier og poseringer de siste årene. Men alt i alt, så bekreftet dette bare en uke til at hun faktisk er den "stive" personen mange har inntrykk av - som utelukkende er opptatt av seg selv - i sin egen boble. Hun benyttet desverre ikke anledningen til å se det hele utenifra (for da hadde det blitt mye morsommere og mer selvironisk) Men, hverken hun eller LKE har vel vist at de ønsker eller evner å se sin egen business utenifra. Det er DET som egentlig er det ufrivillig "morsomme". De har faktisk blitt en parodi på seg selv. Jeg ser også helt klart hvorfor noen reagerer på hvordan hun "egentlig ser ut". Nei, vi skal ikke diskutere utseendet. Men hun som viser veldig mye reklame for sminke, hudkremer og andre ansiktsprodukter - beviser jo også nå at disse reklamene er tungt redigerte. Noe som ikke er ok i hele tatt. 60
Isola2 Skrevet 28. november 2021 #53486 Skrevet 28. november 2021 Andrea59 skrev (8 timer siden): Noe måtte de vel si - altså, det er vel ikke et program der deltakere blir «slaktet» av dommere…? Jeg har ikke sett så mye, bare noen glimt av det her og der, men virket jo som de var overdrevent fornøyde med alle deltakerne, uansett? Det virker som om fokuset er å ikke slakte og si så mye negativt,selv om mange av låtene er ganske dårlige.CBE sin tok kaka og de hadde vel ikke noe annet positivt å si…trist,men sant. 11
Blondinbolla Skrevet 28. november 2021 #53487 Skrevet 28. november 2021 Dommerne er jo neste ukes potensielle samarbeidspartnere, så det ville kanskje komplisere prosessen videre om noen av dommerne var for ærlige og sablet ned artistenes bidrag. Jeg synes dette ble flaut på CBEs vegne. Dagbladets anmeldelse er morsom og tar opptredenen på kornet, det er nesten som det høye terningkastet kommer av den ambivalensen han føler overfor hennes tekst, ironi (?) og opptreden. Under dette temaet kunne jeg ønske meg en låt om perfeksjonisme eller frykten for å «forfalle» når man lever av utseende/SoMe. Problemet er at da hadde hun måttet vise seg sårbar, og det er vanskelig for CBE. Når lesere har etterlyst sovehår, hektiske morgener og støv i hjørnene på bloggen får de beskjed om at det ikke hører hjemme i glansede magasiner. Dessverre ble opptredenen cirka like interessant som å nistirre på forsiden av et slikt magasin; pent, platt og intetsigende. 40
Aricia Skrevet 28. november 2021 #53488 Skrevet 28. november 2021 Sozzen skrev (6 timer siden): Hopper ikke på noen jeg. Ber folk komme med noe positivt. Det er sjeldent jeg ser her inne. Sist noen kom med en slik påstand om tråden skrev jeg innlegget under: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/2654/?tab=comments#comment-28736147 Nå foreslår jeg at du går inn igjen i Helene Drage-tråden og gjør samme øvelse der. Lykke til! 27
Aricia Skrevet 28. november 2021 #53489 Skrevet 28. november 2021 (endret) Amber skrev (9 timer siden): Hvorfor er hun den eneste som er så sykt oppdolla? Antrekkene hennes tar bare kaka - hva er greia liksom? Altså, ang. dette (til alle som kommenterer dette, ikke bare deg): Greia er vel selvsagt at produksjonen iscenesetter henne på denne måten? Det er ikke som om hun selv må kle og sminke seg før hun drar hjemmefra, liksom, hun må vel som alle andre ta på seg det som velges ut til henne. Jeg tar også for gitt at det er bevisst at nettopp hun tildeles rollen som den oppdollede av deltakerne, gitt at det tydeligvis også var det dommerne kommenterte først. Hele det idiotiske og syltynne konseptet (med forbehold om at jeg ikke vet mer om det enn det jeg har lest her) synes egentlig å være bestemt av Maskorama, ironisk nok: Fordi greia med Maskorama er at det er kjendiser man ikke vet hvem er som synger, skal kjendisene i Mega-hit se ut som og synge om nettopp den de er, dvs en overtydelig, stereotypisk og iscenesatt parodi av den offentlige personaen de er. Så jeg tenker at hun er oppdolla fordi en eller annen idiot i TV2 har fått for seg at det er det som skal til for å kapre seerne på lørdagskvelden. Mye tydet jo også på at hun ikke følte seg spesielt komfortabel med antrekket for kvelden. Endret 28. november 2021 av Aricia 28
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 28. november 2021 #53490 Skrevet 28. november 2021 (endret) . Endret 28. november 2021 av sukkerspinndilla Bryr meg egentlig ikke😂
Populært innlegg Ultiva Skrevet 28. november 2021 Populært innlegg #53491 Skrevet 28. november 2021 (endret) Leit for CBE at hun heller ikke denne gangen klarte å vise utstråling og sjarme gjennom tv-formatet, og dermed ble stemt ut etter bare 2 episoder. Det var nok nettopp her CBE skulle ta steget fra det lokale amatørteateret i Sarpsborg og over på den nasjonale scenen. Tv-skjermen hadde jo vært et naturlig sted å fortsette da følgertall og inntekt synker, et inaktivt netfit står og stamper for femte året på rad - og bloggen er så godt som død. Men så røk CBE altså ut etter bare 2 låter. Hva skal CBE og fotballfruemannen leve av i fremtiden egentlig? De har vent seg til et skyhøyt forbruk og dyre vaner, hvor brorparten av "arbeidsoppgavene" består av hobbyer og fritidssysler. 6'eren fra Dagbladet, som CBE "skulle leve lenge på", fremstår ydmykende når man leser den tilhørende teksten, hvor CBE blir fullstendig avkledd i fht å ha et meningsløst yrke. Og jeg syns det er veldig leit at CBEs 10 år lange fronting av utseendet som hennes viktigste verdi, har blitt så innmari godkjent av TV2 og dommerne. Den 34 år gamle tobarnsmoren ble stylet som en stivpyntet, halvveis påkledt barbiedukke hver gang og fikk tilbakemeldinger på at, ja, hun så ut som en smashing barbiedukke. Anmelderen i VG skrev sågar at CBEs låt nr 2 hørtes ut som en barbiesang. Så da er vel alle fornøyde og enige om det? Tankene mine dras mot VGs nyhetspod sist uke, hvor de diskuterte kvinnerettigheter som en del av arven etter nylig avdøde forkjemper for homofile; Kim Friele. Man glemmer nok hvor harde kampene har vært. Hvor mye som er ofret og forsaket for at vi kvinner kan sitte her i dag og ha alle disse frihetene og respekt som likeverdige, likelønte og likestilte her i Norge. Kampen er jo heller ikke vunnet for alltid. Kim Friele uttalte at "det er ofte like vanskelig å forsvare rettighetene som å vinne dem." Dette er en pod som den profesjonelle påvirkeren/"barbiedukken" Caroline Berg Eriksen burde ha hørt. Men hun hadde vel neppe forstått mer av den enn hun forstod av 6'eren fra Dagbladet. Hva blir det neste? At CBE poserer halvnaken på panseret på bilen, mens en svartmusket LKE sitter inni med løs slipsknute og drikker cognac? Endret 1. januar 2022 av Ultiva 65 1
Katten89 Skrevet 28. november 2021 #53492 Skrevet 28. november 2021 Skrottefar skrev (13 timer siden): Nuvel, ikke så veldig synd på henne, for jeg tror hun garantert gjør dette ene og alene for å få være aktuell og få oppmerksomhet, og da må man av og til bevege seg ut av komfortsonen uansett hvor lite gøy det måtte være Istedenfor å endre på innholdet sitt, få netfit på beina og høre på tilbakemeldinger fra følgere så velger hun heller å stille opp i en sangkonkurranse og dumme seg ut.. Merkelig strategi. Og en veldig kortsiktig strategi. Det er ikke mega-hit oppreden som redder det synkende skipet.... 13
Zenhouse Skrevet 28. november 2021 #53493 Skrevet 28. november 2021 Skrottefar skrev (11 timer siden): Med autotune synger alle fint Joda- sikkert til og med jeg! Men - CBE synger i musikaler på teaterscenen, det er vel ikke autotune der? Jeg sa jeg synes hun synger helt fint, helt greit. Så har vi ulike preferanser på hva slags stemmer vi liker, og stemmen hennes er ikke hva jeg foretrekker å høre på. Jeg tenker forøvrig på valgene av klær og fremstillingen hennes på Megahit.. jeg skulle ønske hun hadde brukt anledningen til å vise litt skuespill.. altså hun måtte gjerne fortsatt vært sminka ( det er nok viktig) , men hatt en rolle som Pippi, Peppa Gris, Sherlock Holmes el whatever. Altså fremdeles dollet opp ( les: sminket-skjult). Jeg hadde en jobb en gang der jeg noen ganger måtte lede en gruppe. Som meg selv var det grusomt- grudde meg til hver gang, for da var det MIN prestasjon som ble vurdert. Mens de gangene det var krevd at jeg kledde meg ut, var det den gøyeste jobben ever, fordi det var rollefiguren min som ble vurdert. ( el fikk skylda hvis jeg mislyktes 😆) Jeg tok det ikke personlig da. Mitt syn på CBE ang insta, eksponering, jogge-bonanza etc står ved det samme. Men jeg tar meg likevel i å synes det er synd hun ikke brukte sjansen til å vise en annen side som jeg tror ( el håper ) hun har. 12
Embla82 Skrevet 28. november 2021 #53494 Skrevet 28. november 2021 Sozzen skrev (11 timer siden): Jeg utfordrer dere! Skriv 3 positive ting om CBE. Hva mener du med denne utfordringen? Skal man finne tre positive ting om henne som privatperson, den hun fremstilles som i bedriftens kanaler eller bedriften? Om det er henne på person utgår lett utseende, da det er noe hun allerede får enormt med kommentarer på i sine kanaler, så mye at vi som ser det fra utsiden er bekymret over at personen i dette virker vel avhengig av disse hyllestene av eget utseende. Det er ingenting galt med hvordan hun ser ut på ordentlig, men i firmaets kanaler presenteres også utseendet veldig forskjellig fra dag til dag. Personlighetsmessig er det vanskelig å føle at man blir kjent med personen. Jeg følger ikke, men har tittet innom innimellom, og det går såpass i det samme at jeg ikke føler jeg går glipp av noe. Jeg synes hun virker familieorientert, det er positivt. Før kunne jeg sagt at hun var flink til å trene, men nå fremstilles det som om begge er besatt av å trene mer enn de har godt av og i tillegg føler det er noe å skryte av. Jeg synes generelt det hadde vært mye enklere å finne positive ting før bedriften begynte å fremstille sine hovedpersoner så karikerte. Om man ønsker å fremstille CBE som en person man kan like så blir det bare feil sånn som det er nå. Hun blir satt opp som en person som skal beundres for sin perfeksjonisme eller hates for at man ikke når opp selv. Men for de fleste blir det jo mest latterlig. Det synges om Chanel, men det som vises frem er jo bare sponset treningstøy eller billige klær. Og for min del hadde ikke Chanel vært noe mer imponerende. Men jeg forstår ikke hva man egentlig vil få frem. Hvem er CBE egentlig? 35
Sozzen Skrevet 28. november 2021 #53495 Skrevet 28. november 2021 Aricia skrev (1 time siden): Sist noen kom med en slik påstand om tråden skrev jeg innlegget under: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/2654/?tab=comments#comment-28736147 Nå foreslår jeg at du går inn igjen i Helene Drage-tråden og gjør samme øvelse der. Lykke til! Den "øvelsen" har jeg allerede gjort i HD tråden. Endte opp med at den og flere stygge kommentarer om HD ble slettet 🥴 Så folk klarte ikke si noe fint der heller 👍 5
Populært innlegg Surikatt Skrevet 28. november 2021 Populært innlegg #53496 Skrevet 28. november 2021 Er det virkelig samme personen man ser på Instagram og på dette tv programmet? Det er helt ufattelig hvor mye utseendet er fikset på på egne bilder og videoer. Er nesten sjokkert over at det er mulig? De andres sanger er like dårlige som hennes. Forskjellen er hvordan man fremfører den og ikke minst hvordan man fremstår på tv. Der faller hun helt igjennom for det er så platt. 54
Hallepalle2 Skrevet 28. november 2021 #53497 Skrevet 28. november 2021 Jeg syns det er så merkelig at hun stiller på en scene og fremviser personlighet på nivå med en lyspære. Jeg regner jo med at hun ikke får ledende roller på lokalteateret kun basert på navnet sitt, så hvorfor ser vi ikke den personen på tv-skjermen? Alle de andre hadde koreografi og virket til å kose seg på scenen mens Caroline såg ut som et rådyr i frontlyset, med store redde øyne og et stivt smil. Og ikke kom her med at hun ble kledd opp mot sin vilje! Er det noe hun har kontroll på er det hvordan hun ser ut. 49
Rev. Revenge Skrevet 28. november 2021 #53498 Skrevet 28. november 2021 (endret) Det skal sies at da Berg Eriksen på gårsdagens direktesending ble gjort oppmerksom på det ferske terningkastet uten videre forklaring og kommenterte at hun skulle leve lenge på Dagbladets 6'er, hadde hun nok ikke rukket å lese selve anmeldelsen før hun uttalte seg. I grunnen syns jeg synd på Berg Eriksen som så tydelig var utenfor komfortsonen til tross for alt pratet om erfaring fra sang og teater. Igjen gikk hun glipp av muligheten til å vise seg som noe annet enn en dukke, og publikum stemte henne ut. Ikke på grunn av låta, men på grunn av manglende evne til å nå ut gjennom skjermen og treffe folk med humor, innlevelse, overbevisning og troverdighet. Troverdigheten har vært et gjennomgående tema i mange år. TV-publikummet trodde heller ikke på Caroline Berg Eriksen igår. Endret 28. november 2021 av Revenge o'Cavatina 45
Populært innlegg Fredrik29 Skrevet 28. november 2021 Populært innlegg #53499 Skrevet 28. november 2021 Jeg skulle ønske CBE ble med noen programmer til. Får vondt av henne når man ser hvor ukomfortabel hun var i program 2, hun var mye «friere» i nr 1, selv om hun var veldig stiv da også. Jeg nynner på sang nr 2 i dag, det refrenget var ikke helt dumt og har satt seg litt i hjernebarken 🤪 Uklokt at CBE ikke prøvde å bruke programmet til å restarte seg selv, med litt humor og løssluppenhet, men istedet kjørte sin sedvanlige «perfekte», glossie barbiestil. Den faller igjennom, og vil antagelig være mye mer tiltalende og virke mer ekte med Martine Lunde. Ellers er det et helt nytt konsept og det virker som det er ulike forventninger og tilnærminger. Programleder Solbakken vet ikke om han skal le eller gråte. Noen deltagere kjører full impro-teaterstil, mens andre prøver mer «seriøst» å være artist. Olafsen er på kontrakt med tv2 og trenger å brukes til noe etter at Blipp trakk seg brått fra senkveld. Blir jo ganske kjedelig om hun vinner hver uke med ompaompa-låter. Christine Dancke sliter med sin integritet som seriøs musikk-kjenner, samtidig som hun har sagt ja til denne tulle-gigen. Tipper Daniel Kvammen lo godt av hele greia med kompisene sine på P3gull etter gårsdagens sending. Tv2 prøver å få til koko-absurd-kitch-tv, som nrk klarte med Maskorama, men det fungerer dårlig, foreløpig iallefall. 54
Keaton Skrevet 28. november 2021 #53500 Skrevet 28. november 2021 Solbakken, til vanlig en flink programleder, virker også utenfor komfortsonen her. Ser ut som han tenker «hva f er jeg med på», men mulig jeg tillegger han for mye. 😅 45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå