Snødronninga Skrevet 5. august 2021 #47681 Del Skrevet 5. august 2021 Hallepalle2 skrev (9 minutter siden): Hvilket inntrykk mener du at det gis når det først deles bilder av antagelig alkoholholdig drikke og det så skrives at nå kjører vi videre? Hut skrev (38 minutter siden): Nei, det har jeg aldri skrevet. Er det som vises på instagram, så da er det lov å lure på hva de holder på med. 🙄 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 5. august 2021 #47682 Del Skrevet 5. august 2021 Hallepalle2 skrev (11 minutter siden): Hvilket inntrykk mener du at det gis når det først deles bilder av antagelig alkoholholdig drikke og det så skrives at nå kjører vi videre? I motsetning til andre her inne så sitter jeg ikke og forfølger CBE minutt for minutt og alt hva de legger ut. Jeg forholder meg ikke til spekulasjoner. Jeg kan på generelt grunnlag si at jeg er sikker på at de ikke er så dumme at de legger ut bilder av at de drikker alkohol og kjører bil rett etterpå. Mye alkoholfri øl og vin å oppdrive også til lunsj. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. august 2021 #47683 Del Skrevet 5. august 2021 Hut skrev (1 minutt siden): I motsetning til andre her inne så sitter jeg ikke og forfølger CBE minutt for minutt og alt hva de legger ut. Jeg forholder meg ikke til spekulasjoner. Jeg kan på generelt grunnlag si at jeg er sikker på at de ikke er så dumme at de legger ut bilder av at de drikker alkohol og kjører bil rett etterpå. Mye alkoholfri øl og vin å oppdrive også til lunsj. Nja her er jeg ikke helt enig. Håper og ber om at det ikke legges ut i riktig tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. august 2021 #47684 Del Skrevet 5. august 2021 Hallepalle2 skrev (4 timer siden): Så du vet også bedre enn unicef, Kripos og barneombudet. Fasinerende. Det var det med skjønn da. Tolkninger. Jeg tror helt ærlig at jeg er mer opplyst enn deg i hva flere av de du nevner faktisk mener. De ber foreldre bruke skjønn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 5. august 2021 Populært innlegg #47685 Del Skrevet 5. august 2021 Hut skrev (Akkurat nå): I motsetning til andre her inne så sitter jeg ikke og forfølger CBE minutt for minutt og alt hva de legger ut. Jeg forholder meg ikke til spekulasjoner. Jeg kan på generelt grunnlag si at jeg er sikker på at de ikke er så dumme at de legger ut bilder av at de drikker alkohol og kjører bil rett etterpå. Mye alkoholfri øl og vin å oppdrive også til lunsj. Jeg følger heller ikke CBE.no i det hele tatt. Men når screenshots av IG-storier blir lagt ut her, så forholder jeg meg nå til det jeg ser og leser, da. I dag ser jeg dermed et glass rosé og en åpnet ølflaske ( med 4,7% alkohol ), pluss en etterfølgende tekst om at "nå kjører vi videre". Hvor mye godvilje mener du man selv skal tolke dette med for at konklusjonen IKKE skal bli at CBE.no formidler et inntrykk av at de drakk alkohol til lunsj og så kjørte videre? Mener du at de som har postet screenshots har konstruert dem selv eller noe sånt? Og nei, jeg kan heller ikke tro at Eriksens faktisk kjørte videre etter at begge drakk alkohol til lunsj. Men at de poster en fortelling om at de gjorde det, på sin bedrifts-IG med 300 000 følgere, for så å selvfølgelig ikke gjøre det, er ikke det enda mer vanvittig, strengt tatt? Hvorfor i alle verdens dager ta et slikt valg, og sende ut et slikt signal, hvis det bare er tøys og tull?? For det har jeg altså mildt sagt temmelig vondt for å skjønne. 90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. august 2021 #47686 Del Skrevet 5. august 2021 SoWhat? skrev (2 minutter siden): Det var det med skjønn da. Tolkninger. Jeg tror helt ærlig at jeg er mer opplyst enn deg i hva flere av de du nevner faktisk mener. De ber foreldre bruke skjønn. Det må du gjerne dokumentere med relevante lenker. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. august 2021 #47687 Del Skrevet 5. august 2021 Jobbermedbarn skrev (3 timer siden): Godt skrevet. Til siste avsnitt: Ja, det er hinsides. Og ironisk. For hvor mange ville hevdet at eksponering av en voksen uvitende person dag etter dag, mnd etter mnd, år etter år ville vært innenfor? Ingen. Hvorfor skal barna ha mindre beskyttelse enn oss voksne? Alle oppegående mennesker forstår jo at de skal ha mer beskyttelse nettopp fordi de er barn og ikke forstår konsekvenser av situasjoner og handlinger ennå. I min jobb har jeg daglige samtaler med barn og voksne. Mange barn og voksne er opptatt av dette med alkohol. Voksne nevner veldig ofte vanskelige minner fra barndom og barna fra nåtid. Den bagatelliseringen enkelte driver med i denne tråden er fryktelig provoserende. Så jeg sier igjen: vær bevisst når du nyter alkohol rundt barn og ikke minst når og hvordan du deler det i SoMe. Vær bevisst ja. Der skrev du det. Grunnen til at kampanjen om å være påpasselig med alkohol rundt barn oppsto, var fordi mange nordmenn gikk på rølpefylla i "syden" på ferie med barn, samt at de surret fulle rundt på campingplasser og andre steder. Man hadde ikke kontroll, så derfor måtte man begynne å advare. Det har absolutt ingenting med ett glass vin eller to å gjøre! Nyanser, for tiende gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. august 2021 #47688 Del Skrevet 5. august 2021 Sandie skrev (2 timer siden): Koseglass med vin hver dag eller flere ganger i uken er ikke greit. Og særlig ikke når man har barn. Mange av de som «bare koser seg» med alkohol hver dag har i bunn og grunn et alkoholproblem. Hvilket alkoholforbruk de har kan forøvrig ingen av oss vite. For noe tull. Det er helt vanlig å ta et glass vin til maten i visse kretser. Og nei, det er langt fra tegn på et alkoholproblem. Jeg drikker gjerne et glass vin til maten. Har gjort det siden jeg var 18. Men det koster meg ingenting om jeg må avstå. Og slutt å se spøkelser der det ikke fins noen! Og du. Jeg snakker også med både barn og voksne 🙂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. august 2021 #47689 Del Skrevet 5. august 2021 Aricia skrev (5 minutter siden): Det må du gjerne dokumentere med relevante lenker. Les deg opp på egenhånd. Det er lett å finne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 5. august 2021 #47690 Del Skrevet 5. august 2021 Aricia skrev (1 minutt siden): Jeg følger heller ikke CBE.no i det hele tatt. Men når screenshots av IG-storier blir lagt ut her, så forholder jeg meg nå til det jeg ser og leser, da. I dag ser jeg dermed et glass rosé og en åpnet ølflaske ( med 4,7% alkohol ), pluss en etterfølgende tekst om at "nå kjører vi videre". Hvor mye godvilje mener du man selv skal tolke dette med for at konklusjonen IKKE skal bli at CBE.no formidler et inntrykk av at de drakk alkohol til lunsj og så kjørte videre? Mener du at de som har postet screenshots har konstruert dem selv eller noe sånt? Og nei, jeg kan heller ikke tro at Eriksens faktisk kjørte videre etter at begge drakk alkohol til lunsj. Men at de poster en fortelling om at de gjorde det, på sin bedrifts-IG med 300 000 følgere, for så å selvfølgelig ikke gjøre det, er ikke det enda mer vanvittig, strengt tatt? Hvorfor i alle verdens dager ta et slikt valg, og sende ut et slikt signal, hvis det bare er tøys og tull?? For det har jeg altså mildt sagt temmelig vondt for å skjønne. Du vet det finnes alkoholfri vin sant? Og jeg er som sagt helt sikker på at de ikke begge har drukket alkohol og kjørt bil etterpå. Så dumme er de ikke at de poster at de fyllekjører på SoMe. Helt sikker på for øvrig at brukere i denne tråden har tipset alle ansvarlige myndigheter og landets aviser i sakens anledning så da får vi vente og se på om følgende aktører i tilfeldig rekkefølge kjenner sin besøkelsestid i sakens anledning: Politiet, pressen, Helsedirektoratet og Mats Hansen. Venter i spenning på utfallet av denne dramatikken utenfor denne tråden på KG. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 5. august 2021 Populært innlegg #47691 Del Skrevet 5. august 2021 Aricia skrev (1 minutt siden): Jeg følger heller ikke CBE.no i det hele tatt. Men når screenshots av IG-storier blir lagt ut her, så forholder jeg meg nå til det jeg ser og leser, da. I dag ser jeg dermed et glass rosé og en åpnet ølflaske ( med 4,7% alkohol ), pluss en etterfølgende tekst om at "nå kjører vi videre". Hvor mye godvilje mener du man selv skal tolke dette med for at konklusjonen IKKE skal bli at CBE.no formidler et inntrykk av at de drakk alkohol til lunsj og så kjørte videre? Mener du at de som har postet screenshots har konstruert dem selv eller noe sånt? Og nei, jeg kan heller ikke tro at Eriksens faktisk kjørte videre etter at begge drakk alkohol til lunsj. Men at de poster en fortelling om at de gjorde det, på sin bedrifts-IG med 300 000 følgere, for så å selvfølgelig ikke gjøre det, er ikke det enda mer vanvittig, strengt tatt? Hvorfor i alle verdens dager ta et slikt valg, og sende ut et slikt signal, hvis det bare er tøys og tull?? For det har jeg altså mildt sagt temmelig vondt for å skjønne. Det er kanskje ikke utenkelig at følgere tror at de kjører videre etter en øl og litt vin. Paret har jo et svært lettvint forhold til andre lover som er skapt for vår sikkerhet. Redningsvest på sjøen, for eksempel. Det synes de ikke er så viktig, så lenge det ikke er så langt fra land. Samme argument kan brukes om alkohol. Det er ikke så farlig, det var jo bare ett glass... Paret legger selv opp til denne tolkningen, gjennom hva de legger ut, kombinert med tidligere handlingsmønster. Jeg synes flere i denne tråden er ganske rause, som presiserer at de ikke tror paret kjører etter et glass. Jeg er faktisk ikke sikker på om de har normale sperrer... 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. august 2021 #47692 Del Skrevet 5. august 2021 Surikatt skrev (1 time siden): Det er vinglass, pupper og rumpe i solnedgang. Hun fremstår noe…. kort. Og dette er nok et eksempel på hva barna hennes kan komme til å se. Helt usaklig, og direkte mobbing. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 5. august 2021 #47693 Del Skrevet 5. august 2021 Pus123 skrev (6 timer siden): Det KAN vere alkoholfri vin i glasset, det KAN hende at hun skjenket vann utenfor campingvogna.. Poenget er vel at vi skal tro noe, så er det 50/50 hva som er rett.. Poenget er at det drikkes av vinglass og at det da gir inntrykk av at det drikkes vin. Det kan godt være saft eller vann i glasset. Det har ikke noe å si. Problemet er hva vi seere og lesere skal tro. Sammenblanding av reklame og alkohol er fremdeles ikke lov i Norge. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 5. august 2021 Populært innlegg #47694 Del Skrevet 5. august 2021 Hut skrev (1 minutt siden): Du vet det finnes alkoholfri vin sant? Og jeg er som sagt helt sikker på at de ikke begge har drukket alkohol og kjørt bil etterpå. Så dumme er de ikke at de poster at de fyllekjører på SoMe. Helt sikker på for øvrig at brukere i denne tråden har tipset alle ansvarlige myndigheter og landets aviser i sakens anledning så da får vi vente og se på om følgende aktører i tilfeldig rekkefølge kjenner sin besøkelsestid i sakens anledning: Politiet, pressen, Helsedirektoratet og Mats Hansen. Venter i spenning på utfallet av denne dramatikken utenfor denne tråden på KG. Jada. Men du vet at det også går an å skrive tekst oppå bildene på IG, sant? Hvis jeg var på roadtrip i sommer, og postet alt jeg foretok meg fortløpende på en åpen IG-konto med hundretusenvis av følgere, så hadde jeg nok forsynt et bilde av det som uomtvistelig ser ut som et stetteglass rosé til lunsj med en tekst om at dette var alkoholfri rosé, eller rabarbrasaft, eller hva det nå kan tenkes å være (evt presisert at det ikke var jeg som skulle kjøre videre etter å ha drukket vin til lunsj). I hvert fall etter å ha vært profesjonell påvirker i sånn i en ti års tid, og vært ute en vinterdag før. Ellers hadde jeg bare følt meg temmelig ansvarsløs og pinlig korttenkt, tror jeg. Men høyst sannsynligvis hadde jeg nok ikke følt på at det var noe poeng i å fronte hverken drikking av sterkt øl eller det som framstår som rosédrikking i lunsjpausen på bilferie. Men det er nå meg da. 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 5. august 2021 Populært innlegg #47695 Del Skrevet 5. august 2021 PS: Forresten har Bakeriet i Lom fruktdrikker fra Safteriet på menyen, ser jeg. Så jeg tipper at det CBE har i glasset er nettopp rabarbradrikk: https://safteriet.no/produkt/rabarbradrikk/ Hvis hun hadde forsynt bildet sitt med opplysning om det, når hun nå først spanderte et helt story-bilde på drikken i stetteglasset, så kunne vi jo fått en tilnærmelsesvis interessant opplysning ut av det hele. Hvorfor hun i stedet velger å poste det som ser ut som et glass kald rosé uten "dementi" eller utdypende forklaring av noe slag kan man jo bare lure på. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 5. august 2021 #47696 Del Skrevet 5. august 2021 Aricia skrev (1 minutt siden): PS: Forresten har Bakeriet i Lom fruktdrikker fra Safteriet på menyen, ser jeg. Så jeg tipper at det CBE har i glasset er nettopp rabarbradrikk: https://safteriet.no/produkt/rabarbradrikk/ Hvis hun hadde forsynt bildet sitt med opplysning om det, når hun nå først spanderte et helt story-bilde på drikken i stetteglasset, så kunne vi jo fått en tilnærmelsesvis interessant opplysning ut av det hele. Hvorfor hun i stedet velger å poste det som ser ut som et glass kald rosé uten "dementi" eller utdypende forklaring av noe slag kan man jo bare lure på. Ja og så kan vi jo også lure på hvorfor alt skal tolkes i verste mening alltid i denne tråden. Og nei, jeg trenger fortsatt ikke lenkene til alt bedriften har gjort galt de siste 10 årene. Venter som sagt i spenning på dramatikken og konsekvensene rundt dette utenfor denne tråden. Var det ikke du forresten som hevdet at seriøse medieaktører leser i denne tråden? Vi får da håpe at de kjenner sin besøkelsestid i så fall😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 5. august 2021 #47697 Del Skrevet 5. august 2021 Lin10 skrev (39 minutter siden): Her inne er det ikke Hurtigruta minutt for minutt, men CBE minutt for minutt. Hva er det neste trekk hun gjør som må dissekeres. Har hun med 2 anorakker? Har hun med treningsbuksa med innlegg? Holder hun inn magen? 💅🏼 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 5. august 2021 #47698 Del Skrevet 5. august 2021 Minner igjen om at enkelte brukere kun har som agenda å kverulere og provosere med stengt tråd som resultat. Det kan virke som ferien røyner litt ekstra på hos enkelte. 💅🏼 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. august 2021 #47699 Del Skrevet 5. august 2021 @Levina Nei, det var ikke jeg som hevdet at seriøse medieaktører leser i tråden. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 5. august 2021 Populært innlegg #47700 Del Skrevet 5. august 2021 Dette paret har en lang historie i å drite i sikkerhet. LKE tar seg noen drammer, for så å padle kajakk uten vest. Han kjører ATV med ungene på, uten hjelm. De bruker konsekvent aldri hjelm når de sykler. Og det har vært rene NM i manglende smittevernstiltak under pandemien. Er det da helt utenkelig at de også kjører bil etter en øl og et glass vin? Uansett lever paret av å påvirke andre. Vi skal fristes til å kjøpe klærne deres. Vi skal fristes til å spise maten deres. Vi skal fristes til å følge treningsregimet deres. Vi skal fristes til å dra til de stedene som sponser dem. Alt dette er del av en større pakke, som i bunn og grunn forteller oss at hvis vi gjør som dem, blir vi som dem. Hva er det @Lin10 bruker å si? De er sunne, friske, lykkelige, har et godt ekteskap, er fantastiske foreldre osv osv. Dette er hva de selger inn og noen tror tydeligvis på det. Da kan man ikke trekke ut enkeltelementer og si at det skal du IKKE påvirkes av. De selger en pakke, det fungerer ikke slik at: Kjøp undertøy og reis til Vestlia, men don't drink and drive. Det har ikke så mye å si om det er vin, saft eller rødsprit i det vinglasset, de PÅVIRKER folk til å ta lett på promillegrensen. 103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå