Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

CecilieX skrev (7 minutter siden):

Hvis det er «goals», så er det kanskje er mål å fremstå som sponset av dem? Det ville jo ikke vært første gang at noen fra Treasures påberopte seg kredibilitet uten at det var sannhetsgehalt i det....

Det er det jeg tenker når jeg ser innlegget hans. At det skal fremstå som at han har et samarbeid med Hoka. Vil tro det er ganske "goals" for løpere å ha et samarbeid med de. Anerkjent merke. 

Mulig det hele handler om at han bare ønsker å skryte veldig mye av sine Hoka-sko, og tagge Hoka for at de skal se at han skryter. Men jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror mer på imagebygging. De har flatet helt ut som  treningsprofil på IG etterhvert - og samarbeid med løpeskoenes Volvo og Mercedes er nok en drøm. 

Det hele ligner et reklameinnlegg, og det er det jo også, bortsett fra at han denne gangen antageligvis ikke får betalt for å reklamere. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mymble skrev (1 time siden):

Han skriver "thank you" når han viser fram nye sko, og er veldig ivrig på å tagge Hoka når han viser fram noe. Han pleier ikke å gjøre det med andre merkevarer. Eventuelt er det fisking etter spons han driver med 😅

Man kan da si takk til hoka for gode sko selv om man ikke er sponset. Hadde han vært sponset er det er stort merke å bli sponset av og vile garantert vært bedre promotert enn et takk... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De løp begge rundt på fjellet iført sko fra Hoka ifjor også.

#tiggingomspons

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (49 minutter siden):

Tror han hadde skrytt mer av det om det var et samarbeid (som skulle vært merket). De fleste som samarbeider med Hoka viser det tydelig, de får også tilsendt kasser med sko. Det er GOALS for endel løpere. 

Minner meg om da Anne Brith spradet rundt i Gant-antrekk på den private stranden til Pizzaforeldrene og merket det med reklame. Gant nektet å ha noe med henne å gjøre, ut over å gi henne en bukse og genser. Det var vel hennes siste, krampeaktige forsøk på å fremstå som attraktiv for samarbeidspartnere. Det gikk ikke da, og jeg tror ikke LKE lykkes heller.

Men når man ser på tallene til Treasures, skjønner jeg nesten at han prøver...

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmari beleilig og sikkert helt tilfeldig at det kommer et spm fra en leser som etterlyser YouTube. Og CBE kan opplyse om at det er mulig hun bytter ut blogg med YouTube til høsten. Bloggen blir da med andre ord ikke borte fordi det er null og niks interesse, men fordi at i hennes travle hverdag er det rett og slett ikke plass til begge deler.

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruGlad skrev (53 minutter siden):

Innmari beleilig og sikkert helt tilfeldig at det kommer et spm fra en leser som etterlyser YouTube. Og CBE kan opplyse om at det er mulig hun bytter ut blogg med YouTube til høsten. Bloggen blir da med andre ord ikke borte fordi det er null og niks interesse, men fordi at i hennes travle hverdag er det rett og slett ikke plass til begge deler.

Litt spennede å se hvor mange følgere de får på en evt youtube-kanal. For det vil nok gjenspeile den faktiske interessen for bedriften p.t. De 309 000 følgerne på IG er jo ikke særlig reelt, når over 300 000 av de aldri legger igjen en like engang (de vet sikkert ikke selv at de følger heller) 

 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBeth skrev (2 minutter siden):

Mest spennende blir hvordan man gjør redigering på vlog. Kommer hun til å kun filme fra to vinkler? Magen og ene siden av ansiktet? Eller får vi se videoer av uendelige løpeturer og sminkevideoer samt "Kaffekopp minutt for minutt".  Venter i spenning..:ironi:

Håret gror «minutt for minutt».

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem burde jo kunne løfte bedriften sin til et bedre og nytt nivå gjennom vlog, men har vansker med å se hvordan, når alt frem til nå er så oppstilt.. Dessuten, hvor ofte vil oppdateringene komme , og vil de komme ofte nok til å opprettholde interessen? Ettersom det brukes "så mange timer" på et innholdsløst blogg innlegg, da må jo redigering av en video Treasures style ta en liten evighet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekopp og håret vokser  «minutt-for-minutt» 😅😅😅😅 mer spennende kan det jo ikke bli. 
så lenge det ikke blir barndommen til døtrene «minutt-for-minutt» så er jeg fornøyd. 
hadde egentlig vært supert om hun gikk over til vlog, enklere å unngå filming og publisering av bilder av barna da, vil jeg tro.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vlog vært noe de hadde ønsket å satse på så hadde de gjort det for lenge, lenge siden. Kommer sikkert til å renne ut i sanden som alt annet. Det som  derimot er interessant er jo det at det virker som de splitter mer og mer opp, altså at det er CBE som driver på med sitt og LKE styrer på med Netfit. Er vel derfor det er lite blogg, da hun er avhengig av han som fotograf. Det er jo ikke tilfelle på insta. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Felis skrev (2 timer siden):

Minner meg om da Anne Brith spradet rundt i Gant-antrekk på den private stranden til Pizzaforeldrene og merket det med reklame. Gant nektet å ha noe med henne å gjøre, ut over å gi henne en bukse og genser. Det var vel hennes siste, krampeaktige forsøk på å fremstå som attraktiv for samarbeidspartnere. Det gikk ikke da, og jeg tror ikke LKE lykkes heller.

Men når man ser på tallene til Treasures, skjønner jeg nesten at han prøver...

Men hvis Gant gav AB genser og bukse fordi hun var blogger, så skulle det jo merkes med reklame.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
FruGlad skrev (2 timer siden):

Innmari beleilig og sikkert helt tilfeldig at det kommer et spm fra en leser som etterlyser YouTube. Og CBE kan opplyse om at det er mulig hun bytter ut blogg med YouTube til høsten. Bloggen blir da med andre ord ikke borte fordi det er null og niks interesse, men fordi at i hennes travle hverdag er det rett og slett ikke plass til begge deler.

Det var veldig overraskende med tanke på at youtube-kanalen hennes floppet når hun prøvde seg for et par år siden 🤔 Som andre her skriver så er CBE altfor avhengig av filtere og retusjering før hun publiserer noe av seg selv. 

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Powerball
Klementine skrev (1 time siden):

Hadde vlog vært noe de hadde ønsket å satse på så hadde de gjort det for lenge, lenge siden. Kommer sikkert til å renne ut i sanden som alt annet. Det som  derimot er interessant er jo det at det virker som de splitter mer og mer opp, altså at det er CBE som driver på med sitt og LKE styrer på med Netfit. Er vel derfor det er lite blogg, da hun er avhengig av han som fotograf. Det er jo ikke tilfelle på insta. 

Det var det mange her inne som påpekte når de startet opp netfit. Hva gjør CBE som frontfigur, hun som alltid bare har løpt på mølla i kjelleren mens hun har sett på ungdomsserier. Kroppen hennes formes av kaloritelling, posering og retusjering, ikke av aktiv livsstil eller styrketrening. LKE er en mer naturlig figur for en treningsapp, selv om personligheten hans har fremstått som stabilt uspiselig siden gullkornene startet å ramle inn i 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (49 minutter siden):

Men hvis Gant gav AB genser og bukse fordi hun var blogger, så skulle det jo merkes med reklame.

Gant hadde ikke noe samarbeid med henne. Hun fikk ett antrekk, som selvfølgelig skulle merkes. Men i tillegg handlet hun alt fra kopper og håndklær, til kjoler og hatter for egne penger, og merket også dette. Gant kontaktet henne og ba henne la være. De ba henne også fjerne et bilde av en kopp med logo (etter at hun clickbaitet om et barnemord). Anne Brith fortsatte i samme stil, for å gi inntrykk av at hun hadde seriøse samarbeidspartnere. På generell basis var Anne Brith flink til å merke reklame, CBE kunne lært noe der...

Om Hoka biter på smiskingen til coach Eriksen, eller om de lar seg avskrekke av kommentarjuks, redigering og kvinnefientlighet, gjenstår å se...

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en del fjellfolk, og de anbefaler ikke Hoka til lange og krevende turer. Men til små turer og ikke krevende turer, er de helt ok. Har et par selv. Løpeskoene deres har jeg ikke prøvd, men hørt mye bra om dem

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fizzypo skrev (12 timer siden):

Jeg har også tenkt på det samme og lurt på om hennes evne til aldri å virkelig åpne seg for følgerne sine er noe av årsaken til at hun ikke lenger appellerer til så mange. Hvem er hun egentlig og hva står hun for? Da blogg begynte å bli stort var det oppstilte bilder, pene omgivelser og designervesker som gjaldt. Etterhvert som influencerbransjen utviklet seg har også følgernes forventninger gjort det sammen. Nå virker det som at mange trekkes mot mer «ekte», ufiltrerte influencere som tør å vise følelser, ydmykhet og av og til fremstille seg selv og virkeligheten slik de egentlig er. 
 

Jeg fulgte CBE fast i mange år helt siden hun begynte å blogge. Hun forblir den eneste influenceren jeg vet om som aldri helt har «let her guard down» og som fremdeles kjører samme katalogstil med iscenesatte bilder, romantisering av familieliv og glansbildeversjon av virkeligheten. Det er utdatert. Ingen forlanger at hun skal påberope seg en psykisk sykdom for å vise at hun er menneskelig, men ila årenes løp har hun  delt særdeles lite om hvem hun er som person. Det er veldig uvanlig ettersom så mange andre influencere har høstet både oppmerksomhet, empati og applaus for å ha vist en sårbar side, t.o.m Monica Nyhus gjorde det og ikke minst Lene Orvik i sin podcast. CBE blir stående som svært konservativ selv om alle for lengst har skjønt at hennes liv på langt nær kan være så perfekt som det fremstilles. 


Meget godt reflektert og skrevet og kjenner meg veldig igjen. Var en av de faste leserne på bloggen hennes men gikk meg tom på manglende utvikling og endring av fokus

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri møtt noen med Hoka på fjellet, med mindre de er der for første gang og har på seg fritidsskoene sine. Men CBE kan nok være god ambassadør. Til hennes bruk er de utmerket. Men det var alt dette rundt henne da… Det hun poster av trening er så kleint pga måten hun filmer seg på. Hadde jeg vært markedsansvarlig i et så seriøst merke og gjort research, så hadde jeg styrt unna. Løpefilmingen er merkelig, før og ettersvett det samme, vingleløpe i bluse eller løpe på stedet hvil? Det blir mer som en ufrivillig morsom tictok,  omigjen og omigjen. Livsfarlig assosiasjon. Det er nok en grunn til at de ikke har fått helt napp enda. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mousj skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri møtt noen med Hoka på fjellet, med mindre de er der for første gang og har på seg fritidsskoene sine. Men CBE kan nok være god ambassadør. Til hennes bruk er de utmerket. Men det var alt dette rundt henne da… Det hun poster av trening er så kleint pga måten hun filmer seg på. Hadde jeg vært markedsansvarlig i et så seriøst merke og gjort research, så hadde jeg styrt unna. Løpefilmingen er merkelig, før og ettersvett det samme, vingleløpe i bluse eller løpe på stedet hvil? Det blir mer som en ufrivillig morsom tictok,  omigjen og omigjen. Livsfarlig assosiasjon. Det er nok en grunn til at de ikke har fått helt napp enda. 

Hoka har fjellsko. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Klink said:

Hoka har fjellsko. 

Jepp, men de scorer ikke høyt. Fritidssko er de bedre på. Passer segmentet her bra. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...