Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

MacBeth skrev (2 timer siden):

Fruen la også nettopp inn en story om HokaOneOne, men hun hadde bestilt feil størrelse så da ble det de "gamle" skoene. Ikke spons der i gården nei. 

Ser forøvrig spørsmålene som stilles, om de skal ha mer ferie i år, hvor neste utenlandstur blir, hvor hun fikser brynene sine og et spørsmål om hvordan de kom seg gjennom sorgen når dem mistet hundene. Det er så overfladisk. Misforstå meg rett, jeg forventer hverken dype spørsmål med ettertanke, eller løsningen på verdensproblemer, men sitter med en følelse av at det kun slippes gjennom tanketomme, trygge spørsmål, eller så virker det aller mest som dem ikke helt treffer målgruppen sin?

 

Hun har ikke evnen til å svare på litt mer innfløkte spørsmål… 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusern3 skrev (29 minutter siden):

Hun har ikke evnen til å svare på litt mer innfløkte spørsmål… 

Joda det tror jeg virkelig hun har. Hun gjestet Siri og de gode hjelperne, podkast, august 2020, sammen med Iselin Guttormsen, hvor dem prater om ulike spørsmål fra lytterne (som ikke angår dem). En litt annen side av henne, som jeg syns var ganske positiv å høre. 

Jeg heller nok mer mot at hun ikke vil svare på spørsmål som kan skape flere spørsmål. Det virker som hun foretrekker forutsigbarhet og at hun må ha muligheten til å kontrollere konsekvensene.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett eneste spørsmål jeg ønsker svar på. Det handler om ettermælet eierne av Treasures AS ønsker for seg selv, firmaet og jobben sin.

Slik de har arbeidet med å fremstille seg selv og firmaet sitt etter at de ble fersket for bilderedigering og kommentarfeltjuks, vil de for min del alltid erindres som de som raserte sitt eget omdømme for deretter å fortsette med å fremstille seg som useriøse firmaeiere der profesjonalitet og verdighet er ikke-eksisterende,  uten noensinne å ta et standpunkt i samfunnsnyttig eller meningsfylt retning, eller å ha bidratt positivt til samfunnet på annen måte enn å betale skatt som alle andre.

Spesielt de siste års offentlige adferd leder meg mer i retning av å tolke det hele som et ønske om hurtig utslettelse fra det offentlige minnet slik at "de kjente oss aldri virkelig" kan bli et evig mantra og en sovepute privat.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (7 timer siden):

En spørsmålsrunde ville faktisk vært interessant dersom de hadde sluppet igjennom og ærlig besvart spørsmål som handler om Netfit, eksponering av barn, hva de tenker om influencerkarrieren videre (de mister jo flere og flere følgere), hvorfor har de valgt å satse på seksualisering, kropp og filter på IG? osv. 

 

Enig! Ikke sjanse i havet at hun slipper gjennom spm av det slaget. Det synes jeg hun burde tørre.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (3 timer siden):

Skjønnhetsfiltere er ikke forbudt men det er jammen meg "styggedom" likevel. Man får et helt urealistisk bilde av hvordan folk faktisk ser ut. Man kan lett få inntrykk av at alle i sosiale medier har store bambiøyne og porselenshud. Selv om det ikke er sant så påvirker det oss jo alle sammen. Ikke rart at det blir mer og mer angst og depresjoner i befolkningen. Det er synd at influenseren CBE gjerne marsjerer i front med kunstig perfeksjon og falsk fasade. 

Det er vel ikke bare filter, men fillers og Botox. Hun la jo ut et kjapt bilde på story sist av trutmunn etter Oslo-tur. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
cerruti skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke bare filter, men fillers og Botox. Hun la jo ut et kjapt bilde på story sist av trutmunn etter Oslo-tur. 

Ja, men filteret forandrer jo både ansiktsformen, formen på nesa og formen på haka. Hun ser ut som en helt annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fizzypo skrev (3 timer siden):

Jeg har også tenkt på det samme og lurt på om hennes evne til aldri å virkelig åpne seg for følgerne sine er noe av årsaken til at hun ikke lenger appellerer til så mange. Hvem er hun egentlig og hva står hun for? Da blogg begynte å bli stort var det oppstilte bilder, pene omgivelser og designervesker som gjaldt. Etterhvert som influencerbransjen utviklet seg har også følgernes forventninger gjort det sammen. Nå virker det som at mange trekkes mot mer «ekte», ufiltrerte influencere som tør å vise følelser, ydmykhet og av og til fremstille seg selv og virkeligheten slik de egentlig er. 
 

Jeg fulgte CBE fast i mange år helt siden hun begynte å blogge. Hun forblir den eneste influenceren jeg vet om som aldri helt har «let her guard down» og som fremdeles kjører samme katalogstil med iscenesatte bilder, romantisering av familieliv og glansbildeversjon av virkeligheten. Det er utdatert. Ingen forlanger at hun skal påberope seg en psykisk sykdom for å vise at hun er menneskelig, men ila årenes løp har hun  delt særdeles lite om hvem hun er som person. Det er veldig uvanlig ettersom så mange andre influencere har høstet både oppmerksomhet, empati og applaus for å ha vist en sårbar side, t.o.m Monica Nyhus gjorde det og ikke minst Lene Orvik i sin podcast. CBE blir stående som svært konservativ selv om alle for lengst har skjønt at hennes liv på langt nær kan være så perfekt som det fremstilles. 

 

 

Fizzypo skrev (2 timer siden):

Jeg er helt for at man har en rød tråd på sine sosiale plattformer, det gjør mange andre influencere, men innimellom er det befriende å se noen slippe den kontrollen og vise sine mer usminkede sider. Det behøver ikke å være grining foran kamera eller sørgelige historier, men f.eks vise at man har humor og ikke bestandig tar seg selv så høytidelig. Eller når anledningen byr seg og man faktisk kjører en spørsmålsrunde at man tør å besvare de mer ukomfortable spørsmålene. Det kan ikke være lett å stå i all kritikken hun og ektemannen har fått i flere år. Har hun noen gang snakket åpenhjertig om det uten å gå i en offerrolle? Tenker spesielt på artikkelen som kom i etterkant av photoshopskandalen eller den gangen hun lå i fosterstilling i Maldivene pga et eller annet vedr. reklamemerking (tror det var det som var forløperen).

 

Det sies at det aldri er for sent å snu, men jeg tror det vil kreve iherdig innsats fra både hun og mannen hvis de skal klare å senke skuldrene, vise at de er menneskelige og få noe av troverdigheten tilbake. Etter å ha sett på flere stories og innlegg på IG sitter jeg igjen med et inntrykk av at det jeg ser på er en kunstig fremstilling av virkeligheten.

Dette 👆

Jeg er kanskje ikke så flink til å ytre saklig kritikk her inne, eller så god til å formulere meg men dette her er jeg veldig enig i. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
MacBeth skrev (1 time siden):

Joda det tror jeg virkelig hun har. Hun gjestet Siri og de gode hjelperne, podkast, august 2020, sammen med Iselin Guttormsen, hvor dem prater om ulike spørsmål fra lytterne (som ikke angår dem). En litt annen side av henne, som jeg syns var ganske positiv å høre. 

Jeg heller nok mer mot at hun ikke vil svare på spørsmål som kan skape flere spørsmål. Det virker som hun foretrekker forutsigbarhet og at hun må ha muligheten til å kontrollere konsekvensene.

CBE var veldig anonym og stille i forhold til de andre to damene som skravlet masse. Hun virket ganske redd for å slippe seg løs å la skravla gå. Noe som overrasket meg veldig var at CBE innrømte at det kunne gå ukevis og av og til opp til en måned mellom hver gang hun og LKE har sex. Det hadde jeg aldri trodd med tanke på hvor seksualisert innhold av henne de velger å ha i feeden. Men de som skryter mest av det er tydeligvis de som har minst av det da 🤷‍♀️

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Fizzypo skrev (2 timer siden):

(Gjorde innlegget litt kortere)

Det sies at det aldri er for sent å snu, men jeg tror det vil kreve iherdig innsats fra både hun og mannen hvis de skal klare å senke skuldrene, vise at de er menneskelige og få noe av troverdigheten tilbake. Etter å ha sett på flere stories og innlegg på IG sitter jeg igjen med et inntrykk av at det jeg ser på er en kunstig fremstilling av virkeligheten.

Da må de begge gjennom en skikkelig personlighetsendring, ut i fra de personlighetene de har fremvist siden 2009. De kan alt, de er perfekte foreldre, de er kjernesunne forbilder, de er ufeilbarlige og alt er alltid andres feil. 

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tydelige forsøk på å tiltrekke seg oppmerksomhet fra Hoka, begge har vist frem sko de siste dagene. Tror CBE må slutte med fjas og filter før et samarbeid kan realiseres. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (17 minutter siden):

Veldig tydelige forsøk på å tiltrekke seg oppmerksomhet fra Hoka, begge har vist frem sko de siste dagene. Tror CBE må slutte med fjas og filter før et samarbeid kan realiseres. 

Ser ut som LKE er sponset i alle fall. Men siden han deler innleggene på sin "bedriftskonto" trenger han muligens ikke merke som reklame, er det ikke noe med det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymble skrev (12 minutter siden):

Ser ut som LKE er sponset i alle fall. Men siden han deler innleggene på sin "bedriftskonto" trenger han muligens ikke merke som reklame, er det ikke noe med det? 

Hvorfor tror du det? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Hvorfor tror du det? 

Han skriver "thank you" når han viser fram nye sko, og er veldig ivrig på å tagge Hoka når han viser fram noe. Han pleier ikke å gjøre det med andre merkevarer. Eventuelt er det fisking etter spons han driver med 😅

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mymble skrev (4 minutter siden):

Han skriver "thank you" når han viser fram nye sko, og er veldig ivrig på å tagge Hoka når han viser fram noe. Han pleier ikke å gjøre det med andre merkevarer. Eventuelt er det fisking etter spons han driver med 😅

Han hadde hatt det med i bio om det var tilfelle. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymble skrev (25 minutter siden):

Han skriver "thank you" når han viser fram nye sko, og er veldig ivrig på å tagge Hoka når han viser fram noe. Han pleier ikke å gjøre det med andre merkevarer. Eventuelt er det fisking etter spons han driver med 😅

Men man kan vel bli sponset av en butikk eller et firma som selger hooka og dermed få skoene slik uten direkte spons fra selve hooka? Eller? Hadde overrasket meg stort om hooka gikk inn og sponset Berg Eriksen. Og irritert meg litt siden jeg akkurat har kjøpt to par 😂

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Powerball skrev (2 timer siden):

Da må de begge gjennom en skikkelig personlighetsendring, ut i fra de personlighetene de har fremvist siden 2009. De kan alt, de er perfekte foreldre, de er kjernesunne forbilder, de er ufeilbarlige og alt er alltid andres feil. 

Jeg er enig og kan ikke la være å tenke «evig eies kun et dårlig rykte». Har mange ganger fundert på hvor mye skade LKE alene har påført bedriften. Andre langt drøyere influencere har sluppet unna med mye og mange av deres følgere har tilgitt og glemt, men hans oppførsel og kommentarer gjennom tidene har brent seg fast til bedriftens navn. Det er vanskelig å se forbi hennes overdrevne fokus på kropp og trening med LKEs kommentarer om andre kvinners kropp og generelle kvinnesyn støpt fast i bakhodet.

Endret av Fizzypo
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Han hadde hatt det med i bio om det var tilfelle. 

To bilder fra samme instagrampost under. Rart han kun tagger Hoka og ikke noe av det andre han legger ut bilde av:

Screenshot_20210728_175145.thumb.jpg.64897e3d8f7ae93c1ea05a3511c79233.jpg

Screenshot_20210728_175131.thumb.jpg.0cfd21dc71aafd441490084df7bd3003.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han hadde skrytt mer av det om det var et samarbeid (som skulle vært merket). De fleste som samarbeider med Hoka viser det tydelig, de får også tilsendt kasser med sko. Det er GOALS for endel løpere. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Tror han hadde skrytt mer av det om det var et samarbeid (som skulle vært merket). De fleste som samarbeider med Hoka viser det tydelig, de får også tilsendt kasser med sko. Det er GOALS for endel løpere. 

Hvis det er «goals», så er det kanskje er mål å fremstå som sponset av dem? Det ville jo ikke vært første gang at noen fra Treasures påberopte seg kredibilitet uten at det var sannhetsgehalt i det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...