Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Stil og integritet er overhodet ikke det jeg forbinder med CBE. Ingen integritet over å bruke barn i kommersielle sammenhenger, ingen stil overhodet hverken når det gjelder klær eller innredning. Stilen er sponset og det bærer det preg av. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smaken er som baken. Det er helt greit å like eller ikke like henne. Men fakta er fakta, og de forholdene som er beskrevet over er fakta. 
 

Min mening er at en god influenser er personlig, men ikke privat. Og at CBE.no er det motsatte: Privat men ikke personlig. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
SoWhat? skrev (1 time siden):

Ingen over 30 bryr seg om hverdagen hennes? Nei, det spør få om. En spør helst om bilder og innlegg. Pussig at du spør hvor gamle de er.

Når du selv skriver : jeg kommer aldri til å kjøpe meg Hoka sko siden de bruker de.

"Så det såh"  🙂

Tror hun lager spørsmålene, og svarene selv jeg da. Men dette er jo min mening, så om du mener noe annet, lag deg selv et innlegg om det istedenfor å kommentere mine innlegg ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (9 minutter siden):

Tror hun lager spørsmålene, og svarene selv jeg da. Men dette er jo min mening, så om du mener noe annet, lag deg selv et innlegg om det istedenfor å kommentere mine innlegg ;)  

Tror jeg også hvertfall slik at de « riktige» spørsmålene kommer. Slik som  klær hun gjerne vil ha sponset/reklamerer for. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (12 minutter siden):

Vi slipper å lese om sterke meninger, for jeg tror ikke CBE mener noe som helst, ut over hvordan hun kan ta seg best mulig ut. Aviser blir brukt som rekvisita når LKE er inspirert av 50 shades. Carolines betraktninger om fattige er alltid sjokkerende puteflaue. Miljøengasjement har hun kun når hun får betalt for det. Stort sett får hun betalt for det motsatte...

Og det er ikke rart hun er så blåst. Hun tusler hjemme dagen lang og ser på at håret som gror. Så ser hun på ungdomsserien mens hun jogger på mølla, tar utallige selfies og styler seg selv og ungene. Når hun endelig er ute av huset med andre enn familien, gjemmer hun deg på do og tar do-selfie med dorull som bakgrunn. Ikke engang mannen har noe substansielt å bidra med, han går også rundt der hjemme, opplever lite av verden utenfor. De lever så isolert og så snevert at de ikke kan formulere en mening om noe som helst. Unntatt om kvinners vekt...

Men jeg er enig med @SoWhat?, CBE går ikke i bloggerfosterstilling, slik som mange av kollegaene sine. Hun tviholder på at alt er rosenrødt i Villa Kulås, uansett hvordan kritikken hagler. Og det synes jeg hun skal ha kudos for. Jeg har skrevet det før, at hun sjelden går i offerrollen er beundringsverdig, når vi ser hvilken vei det bærer med bedriften. Bloggerfosterstilling er vel den eneste posituren hun ikke har prøvd, for å pumpe opp lesertallene. Og la oss håpe det fortsetter slik!

Se uthävade i sluten av Felis goda inlägg. Den där fosterställningen tror jag banne mig hon lärde sig av att inte fungerar efter att hon testade den rejält på sin bröllopsresa när hon blev påkommen med att villa ha pengar för bokrecensioner. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (13 minutter siden):

. Bloggerfosterstilling er vel den eneste posituren hun ikke har prøvd, for å pumpe opp lesertallene. Og la oss håpe det fortsetter slik!

Enig! Vi har sett hvor langt og "opp i limingen" det kan gå når bloggere forsøker å tviholde på sin plass i rampelyset (har ABD og Anna Rasmussen friskt i minne) Jeg tror ikke CBE.no lar det gå "sånn". Hvis det blir til at de ikke kan leve av influencerbedriften sin etterhvert, så tror jeg nok at de vil gi seg mens leken er god - og med stoltheten i behold. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen eksempel på det dere kaller bloggerfosterstilling? Eneste som kom opp var kvinneguiden på Google. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter det som at @SoWhat? sin begrunnelse av stil, klasse og integritet beror på at CBE bevisst velger å ikke involvere seg i drama ved å delta i samfunnsdebatter og komme i fare for å kritisere en kollega. I tillegg til at hun ikke er utleverende når det gjelder personlige ting og at hun er tro mot sin egen stil som influencer og står fjellstøtt i kritikken uten å vie den oppmerksomhet. Jeg ville nok ikke brukt de samme ordene til å beskrive denne måten å operere på. Jeg syns unnvikende, overfladisk og konfliktsky er mer passende. 
 

Når det er sagt så har det vært skrevet mye i det siste om den økende trenden i influencerbransjen - å ikke svare på kritikken i redaksjonelle medier, men på sine egne kanaler. Tilfellet her er imidlertid å ikke svare på kritikken overhodet og det slår svært uheldig ut for henne ved at danner grobunn for synsing, spekulasjoner og negativ omtale. På samme måte som det som skjer når f.eks en politiker eller sykehusdirektør svarer «ingen kommentar». Det fører også til at CBE iblant tilegnes egenskaper hun kanskje ikke engang har kun på bakgrunn av at hun velger å tie om alt som er ubehagelig. Kommentarfeltet på IG bærer preg av dette og står i stil med alt som publiseres, nemlig svært filtrert innhold. 
 

Hun og ektemannen står fritt til å drive bedriften på den måten de ønsker, men da kan de heller ikke forvente mirakler. 
 

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Har noen eksempel på det dere kaller bloggerfosterstilling? Eneste som kom opp var kvinneguiden på Google. 

Anna Rasmussen og Anne Brith Davidsen. 

Eksempel Anna: https://www.tv2.no/a/8935936/

Eksempel ABD: https://www.tv2.no/v/1425174/

Mulig "bloggerfosterstilling" er et tullete ord, men krokodilletårer, iscenesatte skandaler, løgn, fanteri og "divadrama", DET vil jeg kalle det. Og jeg tror aldri vi vil få se slik "exit" fra CBE.no  (hvis det blir til at de gir seg en gang) 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fizzypo skrev (9 minutter siden):

Jeg oppfatter det som at @SoWhat? sin begrunnelse av stil, klasse og integritet beror på at CBE bevisst velger å ikke involvere seg i drama ved å delta i samfunnsdebatter og komme i fare for å kritisere en kollega. I tillegg til at hun ikke er utleverende når det gjelder personlige ting og at hun er tro mot sin egen stil som influencer og står fjellstøtt i kritikken uten å vie den oppmerksomhet. Jeg ville nok ikke brukt de samme ordene til å beskrive denne måten å operere på. Jeg syns unnvikende, overfladisk og konfliktsky er mer passende. 
 

Når det er sagt så har det vært skrevet mye i det siste om den økende trenden i influencerbransjen - å ikke svare på kritikken i redaksjonelle medier, men på sine egne kanaler. Tilfellet her er imidlertid å ikke svare på kritikken overhodet og det slår svært uheldig ut for henne ved at danner grobunn for synsing, spekulasjoner og negativ omtale. På samme måte som det som skjer når f.eks en politiker eller sykehusdirektør svarer «ingen kommentar». Det fører også til at CBE iblant tilegnes egenskaper hun kanskje ikke engang har kun på bakgrunn av at hun velger å tie om alt som er ubehagelig. Kommentarfeltet på IG bærer preg av dette og står i stil med alt som publiseres, nemlig svært filtrert innhold. 
 

Hun og ektemannen står fritt til å drive bedriften på den måten de ønsker, men da kan de heller ikke forvente mirakler. 
 

 

Du oppfatter det helt korrekt. 

Hun er influenser og hun holder seg å gjøre den jobben offentlig. Hun sier selv at det er et glanset magasin. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal kreve mer av henne? Er det ikke nok å gjøre jobben sin? 

Og hvorfor skal hun svare på all kritikk? Hun tar vel det som er nødvendig. Når de har trått over grenser mht div. 

Alt annet trenger hun faktisk ikke å forholde seg til! Du kan ikke sammenlikne politikere og influensere. Politikere har vi valgt til å gjøre landets viktigste jobber. Altså 🙂

De lager grobunn for synsing, spekulasjoner og kritikk? Virkelig?  Der syns jeg du gikk langt over grensen for anstendighet. Mener du virkelig at all møkka hun får her og der, er hennes egen feil? Fordi om hun gjør ting som andre ikke liker, så skal hun hudflettes og hakkes på hver eneste gang. I det uendelige? ALLE gjør feil! Absolutt alle. Og alle får konsekvenser. Det har da CB fått også. Jeg syns at det du skriver her, blir litt som å si at mobbeofferet har skylda! 

Ellers takk for er redelig innlegg ellers. Uenighet er helt ok. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (56 minutter siden):

Enig! Vi har sett hvor langt og "opp i limingen" det kan gå når bloggere forsøker å tviholde på sin plass i rampelyset (har ABD og Anna Rasmussen friskt i minne) Jeg tror ikke CBE.no lar det gå "sånn". Hvis det blir til at de ikke kan leve av influencerbedriften sin etterhvert, så tror jeg nok at de vil gi seg mens leken er god - og med stoltheten i behold. 

Stemmer at hun ikke har gått i offerrollen på flere år, men så har det heller ikke har stormet skikkelig rundt henne siden 2015 etter avsløringen om bilderedigering. Hun har heller ikke blitt utfordret av andre influencere slik bl.a Isabel Raad, Sophie Elise, Julia Nyland og Kristine Ullebø (i sin tid) har. Anledningen har rett og slett ikke bydd seg. Hverdagskritikken hun får i kommentarfelt og her ignoreres eller slettes. Samtlige har opplevd å bli blokkert hvis de har stilt kritiske spørsmål. Hun har iallefall en strategi og det skal hun få lov til å ha. Jeg undres bare på hva hun hadde gjort dersom hun og andre influencere hadde blitt invitert til å delta i en offentlig debatt om f.eks eksponering av barn i SoMe som er et hett tema.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (2 minutter siden):

Stemmer at hun ikke har gått i offerrollen på flere år, men så har det heller ikke har stormet skikkelig rundt henne siden 2015 etter avsløringen om bilderedigering. Hun har heller ikke blitt utfordret av andre influencere slik bl.a Isabel Raad, Sophie Elise, Julia Nyland og Kristine Ullebø (i sin tid) har. Anledningen har rett og slett ikke bydd seg. Hverdagskritikken hun får i kommentarfelt og her ignoreres eller slettes. Samtlige har opplevd å bli blokkert hvis de har stilt kritiske spørsmål. Hun har iallefall en strategi og det skal hun få lov til å ha. Jeg undres bare på hva hun hadde gjort dersom hun og andre influencere hadde blitt invitert til å delta i en offentlig debatt om f.eks eksponering av barn i SoMe som er et hett tema.

Hun hadde takket pent nei til den invitasjonen ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Powerball
Fizzypo skrev (8 minutter siden):

Stemmer at hun ikke har gått i offerrollen på flere år, men så har det heller ikke har stormet skikkelig rundt henne siden 2015 etter avsløringen om bilderedigering. Hun har heller ikke blitt utfordret av andre influencere slik bl.a Isabel Raad, Sophie Elise, Julia Nyland og Kristine Ullebø (i sin tid) har. Anledningen har rett og slett ikke bydd seg. Hverdagskritikken hun får i kommentarfelt og her ignoreres eller slettes. Samtlige har opplevd å bli blokkert hvis de har stilt kritiske spørsmål. Hun har iallefall en strategi og det skal hun få lov til å ha. Jeg undres bare på hva hun hadde gjort dersom hun og andre influencere hadde blitt invitert til å delta i en offentlig debatt om f.eks eksponering av barn i SoMe som er et hett tema.

Da hadde brevet "blitt borte i posten", slik det ble sist gang de ble invitert med i en offentlig debatt om kroppspress.

På samme måte som at t-skjorten fra Redd Barna "ble borte i posten" når hun tok seg grådig betalt for å reklamere for frosne krigsbarn mens hun tok bilde av at hun koste seg foran den sponsede kakkelovnen sin.

De juger fremdeles så det renner, og de har ingen planer om å ta ansvar for thinspo og overforbruk. De er bare ansvarlige for påvirkingskraften sin når de tar seg betalt.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg husker feil, men skulle de ikke være med på God kveld Norge (eller noe sånt) for en god stund siden? Men da det kom fram at temaet skulle være eksponering av barn eller lignende, så møtte de plutselig ikke opp likevel? Noen som husker? 

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
hufsaaaaa skrev (7 minutter siden):

Mulig jeg husker feil, men skulle de ikke være med på God kveld Norge (eller noe sånt) for en god stund siden? Men da det kom fram at temaet skulle være eksponering av barn eller lignende, så møtte de plutselig ikke opp likevel? Noen som husker? 

Jepp, på morgenkvisten så kunne de plutselig ikke komme likevel, når det viste seg at barneeksponering skulle nevnes og at musiker og skuespiller Thomas "Finger'n" Gullestad også skulle komme. Da pilte de ut med halen mellom beina i full fart. Tenk å måtte stå til rette for hva man holder på med i arbeidstida, liksom. 

"Det å bruke barn til markedsføring av seg selv, som clickbait, for å få likes, det synes jeg er kvalmt. Og ikke minst folk som bruker barna sine til å promotere produkter."

https://www.tv2.no/a/10002018/

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (2 minutter siden):

Jepp, på morgenkvisten så kunne de plutselig ikke komme likevel, når det viste seg at barneeksponering skulle nevnes og at musiker og skuespiller Thomas "Finger'n" Gullestad også skulle komme. Da pilte de ut med halen mellom beina i full fart. Tenk å måtte ta ansvar for hva man holder på med, liksom.

Det å bruke barn til markedsføring av seg selv, som clickbait, for å få likes, det synes jeg er kvalmt. Og ikke minst folk som bruker barna sine til å promotere produkter.

https://www.tv2.no/a/10002018/

Stemmer, det var den gangen jeg tenkte på ja, men husket ikke detaljene. Takk!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...