Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Powerball skrev (14 minutter siden):

CBE skyldte på at det var lesernes feil at hun redigerte seg tynnere i 5-6 år, frem til hun ble avslørt. LKE skyldte også på at det var lesernes feil at han forsvarte CBE med falske yrkestitler. Ingenting har noen gang vært hennes eller LKEs feil, og slik har det alltid vært. Nå senest med netfit, det ligger brakk på fjerde året på grunn av "feil valg av samarbeidspartnere".

Avslørt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Powerball
SoWhat? skrev (36 minutter siden):

Ja. Vi slipper å lese om "sterke meninger" om ditt og datt. Som hun Kristin Gjelsvik ( beklager feil skriftlig. Orker ikke Google opp, men du vet sikkert hvem jeg mener) Jeg er så lei influencere som leker samfunnsdebattanter, og som gjerne slår kollegaer litt i magen for å vise seg "klokest" selv. Som vil være på de "svakes" side, alt mens alt de tenker på er å håve inn kroner. Mer populær, gjerne på bekostning av kollegaer, jo mer penger. DET kaller jeg stygg kynisme.

CBE har aldri aldri vært der. Hvis hun skriver om noen i det hele tatt, så er det i enkle rosende ordelag. Hun har aldri lagd drama og samfunnsdebattant, og det er god stil! Det er tegn på intelligens og god dømmekraft på viktige områder.

Hun har alltid oppført seg bra mot andre. Hun bør ikke få kritikk for å svare skarpt når den som skriver til henne er passiv aggressiv. Eller subtilt hetsende. Det er bra at hun ikke lar seg dupere! Hun går ikke i offerrollen, og takk alle gode makter for det. Det har jeg også fått nok av. Som når du ber om at folk må være snille med henne fordi hun "bare er ei jente på 26(!)som prøver å finne sin vei" Altså! Men vær for all del snille med henne. Det var bare ordvalget hennes. Ingen har hørt at CBE har kommet med sånn offermentalitet? 

Jeg sier ikke at hun er feilfri. Men jeg sier at hun har klasse og integritet. Og det mener jeg er veldig viktig. Hun har fader meg stått støtt der hun er, og aldri prøvd å være noe annet enn et "glanset magasin" som hun sa. Hun er ærlig på det. Selv om jeg syns at det er litt mer da 🙂

Vi får heller ikke innblikk i drama med personer og partner i privatlivet. Nå ber jeg om at vi holder oss til CBE og ikke drar inn den mer temperamentsfulle og til tider ubetenksomme LK. Det er ikke han som er tema her! 

Vi ser et par som samarbeider og driver et selskap sammen. Selv om hun ikke har like mange følgere som før, så klarer de seg helt fint. Og hun har jobbet seg sikkert opp over fra der hun startet 🙂 uten å utlevere alt hun mener og tenker, om mann og mennesker og kollegaer. 

Det aller, aller siste jeg tenker på når jeg tenker på CBE er intellekt og stil 🤣 Hun har ikke turt å ha en mening om noe som helst på 12 år, og det eneste hun signaliserer er at kvinnens aller viktigste funksjon og verdi er å ha en seksualisert kropp i minimalt med klær. Integritet? Vi vet hvordan silikonpuppene hennes ser ut, hvordan rumpa hennes ser ut, at hun foretrekker misjonærstilling og å ri når hun har sex, og at hun og mannen har sex ukentlig eller månedlig. Hva er det som minner om integritet, stil eller klasse med sånne uttalelser? Husk at hun sauser sammen videoer og bilder av barna sammen med seksualisert bilder av seg selv. #delikat 

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Avslørt? 

Har du ikke fått det med deg selv etter å ha postet noe som må være tusenvis av innlegg i denne tråden? 😳 Orker ikke å bruke tid på å Google og linke til diverse artikler. Det kan du fint gjøre selv. De fleste avisene skrev om når hun ble avslørt forårsaket ha redigert seg slankere. Men her er mye dokumentasjon samlet.

https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (22 minutter siden):

Hva som er feil med å fremme hetse- og mobbestemning i eget kommentarfelt? Nei si det du:

"Hun slipper igjennom noen på bloggen, og de ødelegger mye av kommentarfeltet."

Sitat @SoWhat?

Ja? Det er litt irriterende med noen der som kommer med helt idiotisk kritikk. Bare for å kritisere. Jeg syns det må være opp til henne å svare noen. Jeg tror vi er noen som bare blir 😨 av hvordan noen utrykker seg. Men hun svarer, og jeg beundrer tålmodigheten hennes. Og noen stiller greie spørsmål, som hun svarer greit på. Av normalt kritiske spørsmål. 

Jeg tror at det som kan være en grunn til at hun ikke slipper gjennom for mye, er at hun så godt vet at hun har hatere som hakker på absolutt ALT hun gjør. Og som dekker det under kritikk som alle ser er ren hets. Det VET hun. Så hvorfor i all verden slippe de til på sine egne kanaler? Er det logisk? Skal hun drive å krype for mobb?? 

Endret av SoWhat?
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (7 minutter siden):

Det aller, aller siste jeg tenker på når jeg tenker på CBE er intellekt og stil 🤣 Hun har ikke turt å ha en mening om noe som helst på 12 år, og det eneste hun signaliserer er at kvinnens aller viktigste funksjon og verdi er å ha en seksualisert kropp i minimalt med klær. Integritet? Vi vet hvordan silikonpuppene hennes ser ut, hvordan rumpa hennes ser ut, at hun foretrekker misjonærstilling og å ri når hun har sex, og at hun og mannen har sex ukentlig eller månedlig. Hva er det som minner om integritet, stil eller klasse med sånne uttalelser? Husk at hun sauser sammen videoer og bilder av barna sammen med seksualisert bilder av seg selv. #delikat 

Turt? Villet offentliggjøre så mye mener du? Jeg forklarte hva jeg mente med stil og integritet, men du snakker om andre ting. Selvsagt. Integritet handler ikke om hva du vil formidle. Men at du tar et bevisst valg på hva, og at en står for det. Det virker som det er ekstremt mye snakk om seksualiserte greier i denne tråden. Ekstremt mye også. Hm. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (11 minutter siden):

Ja? Det er litt irriterende med noen der som kommer med helt idiotisk kritikk. Bare for å kritisere. Jeg syns det må være opp til henne å svare noen. Jeg tror vi er noen som bare blir 😨 av hvordan noen utrykker seg. Men hun svarer, og jeg beundrer tålmodigheten hennes. Og noen stiller greie spørsmål, som hun svarer greit på. Av normalt kritiske spørsmål. 

Jeg tror at det som kan være en grunn til at hun ikke slipper gjennom for mye, er at hun så godt vet at hun har hatere som hakker på absolutt ALT hun gjør. Og som dekker det under kritikk som alle ser er ren hets. Det VET hun. Så hvorfor i all verden slippe de til på sine egne kanaler? Er det logisk? Skal hun drive å krype for mobb?? 

Det er helt innafor spørsmål til jobben hun gjør og tjener penger på. Dersom du blir kritisert på jobben din, svarer du og frekt? At hun ser på spørsmålene som hets går vel på at hun lever av utseende og det som fremstilles som privatliv i dagbokform. Det er jo så mye enklere å bare svare «tusen takk snille du». 
Og de har vært veldig opptatte av det de kaller «konstruktiv kritikk». Alle ubehagelige spørsmål avfeies som ikke konstruktiv i deres verden. Snakker om å stikke hodet ned i sanden. 

Endret av Surikatt
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (1 minutt siden):

Det er helt innafor spørsmål til jobben hun gjør og tjener penger på. Dersom du blir kritisert på jobben din, svarer du og frekt? At hun ser på spørsmålene som hets går vel på at hun lever av utseende og det som fremstilles som privatliv i dagbokform. 

Jeg jobber med å yte service, så jeg må nok bite i meg frekkheter og dumheter om de kommer min vei 🙂 det skjer veldig sjelden da. Men det er ikke snakk om å bli kritisert "på jobben" Det er snakk om mobb ofte utenfra! Det blir noe helt annet om jeg må forklare det. Mobbere skal en ignorere. 

Hun svarer helt greit på normale kritiske spørsmål som ikke angriper. Det er en forskjell. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå trekker jeg meg ut herfra. Her bør en ikke være mer enn korte stunder av gangen. Det er helt ok å diskutere med en og to, men når flere begynner å skrive lange innlegg til meg for å kverulere på det jeg allerede har svart, da er det takk for meg for nå 🙂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie

Disse såkalte spørsmålene som folk stiller, hvor gamle er de egentlig? De kan umulig være over 30 år. Ingen over 30 bryr seg om hvordan hun bedriver hverdagen sin. Det er jo helt latterlig hvordan hun holder på. Dessuten så er rumpeputa på plass hele tiden, og hun bruker så mye filter at halvparten hadde vært nok. Blir hun ikke flau? 😮 Jeg kommer aldri til å kjøpe meg Hoka sko siden de bruker de. Håper virkelig ikke hoka sponser cbe/lke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (9 timer siden):

Det skal ikke være et krav å åpne seg og være sårbar som influenser! 

Det er ikke et krav, nei. Men om man ikke åpner seg blir det utrolig døllt å følge med på om man ikke har noe annent godt innhold å by på

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (6 minutter siden):

Det er ikke et krav, nei. Men om man ikke åpner seg blir det utrolig døllt å følge med på om man ikke har noe annent godt innhold å by på

Da lar en være å følge med 🙂 men det er fremdeles mange som gjør. Og vil fortsette å gjøre. Noen tjener jo mye på hatere også. De er langt fra unyttige. Men jeg glemte meg. Jeg var ikke her 😄

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
SoWhat? skrev (21 minutter siden):

Men nå trekker jeg meg ut herfra. Her bør en ikke være mer enn korte stunder av gangen. Det er helt ok å diskutere med en og to, men når flere begynner å skrive lange innlegg til meg for å kverulere på det jeg allerede har svart, da er det takk for meg for nå 🙂

Ikke rart at flere ønsker å si sin mening når du mener at ei som utleverer barn, kropp og seksualliv stråler av intellekt og klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blinkie skrev (22 minutter siden):

Disse såkalte spørsmålene som folk stiller, hvor gamle er de egentlig? De kan umulig være over 30 år. Ingen over 30 bryr seg om hvordan hun bedriver hverdagen sin. Det er jo helt latterlig hvordan hun holder på. Dessuten så er rumpeputa på plass hele tiden, og hun bruker så mye filter at halvparten hadde vært nok. Blir hun ikke flau? 😮 Jeg kommer aldri til å kjøpe meg Hoka sko siden de bruker de. Håper virkelig ikke hoka sponser cbe/lke.

Ingen over 30 bryr seg om hverdagen hennes? Nei, det spør få om. En spør helst om bilder og innlegg. Pussig at du spør hvor gamle de er.

Når du selv skriver : jeg kommer aldri til å kjøpe meg Hoka sko siden de bruker de.

"Så det såh"  🙂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler på at @SoWhat? kommer til å lese blogginnlegget i lenken, etter det jeg har erfart her tidligere.

Så her er i tillegg utdrag fra VGs oppslag om kommentarjuks og billedredigering: 

https://www.vg.no/rampelys/i/AolXj/fotballfrues-ektemann-innroemmer-overfor-vg-skrev-kommentarer-med-falske-navn-paa-konas-blogg

Tilslutt tok LKE på seg ansvaret for å skrevet det falske kommentarene, i en mail til VG.

Det hele skjedde kort tid etter at CBE selv ble avslørt (av KG-brukere, jf innleggen i bloggen Om influencere) i å ha redigert seg selv tynnere på en rekke publiserte bilder i flere år, og løyet om det: 

 

Så nei, @SoWhat? - hun har ikke integritet. Ikke i det hele tatt. 

Og skal man delta i en diskusjon bør man ha fått med seg det aller viktigste faktagrunnlaget for at den tok sånn av, og fremdeles pågår. Ikke bare forholde seg til det man innbiller eller ønsker seg at er tilfellet.

Hvis du leser det første jeg skrev her, så skrev jeg at hun ikke er feilfri. Gikk du glipp av det? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Hvis du leser det første jeg skrev her, så skrev jeg at hun ikke er feilfri. Gikk du glipp av det? 

 

Vel, du overså jo nettopp hele innlegget mitt her, da, ser det ut til. Sånn kan det gå.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
SoWhat? skrev (27 minutter siden):

Hvis du leser det første jeg skrev her, så skrev jeg at hun ikke er feilfri. Gikk du glipp av det? 

 

Du svarte meg med "avslørt?" når jeg skrev at CBE ble avslørt for systematisk løgn over 6 år hvor hun nektet for at hun redigerte seg tynnere. @Ariciaog jeg kom da med bevis. Og så svarer du frekt med innlegget jeg nå har sitert og ymter om at @Aricia ikke klarer å lese ordentlig. Det er ganske frekt av deg å etterspørre info for så å riste på skuldrene og avfeie det på en frekk måte når folk bruker tid på å gi deg infoen du etterspør,  og som du strengt talt burde ha fått med deg etter personlig å ha skrevet mange tusen innlegg i tråden. Skikkelig dårlig debattskikk.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (51 minutter siden):

Hvis du leser det første jeg skrev her, så skrev jeg at hun ikke er feilfri. Gikk du glipp av det? 

 

Men hva mener du er stil og integritet? 
bortsett fra at hun ikke angriper andre bloggere, det lar hun mannen gjøre.. men samtidig er det samme firma, så firma til cbe angriper andre, man kan ikke se bort fra LkE liksom.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...