Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Aquarius04 skrev (16 minutter siden):

Kleineste Ig-story jeg har sett på lenge. 
 

Og: blir mannen nå sponset med sko fra Hoka?! Det håper jeg IKKE! Jamfør Coach Eriksens ig-konto…

Neppe, om man ser på siden dems så er de opptatt av følgere etc. Ambassador Programme (hokaoneone.eu). så han er nok bare på fisketur. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MacBeth skrev (11 minutter siden):

Neppe, om man ser på siden dems så er de opptatt av følgere etc. Ambassador Programme (hokaoneone.eu). så han er nok bare på fisketur. 

Håper ikke Hoka velger å ha noe med luftslottet Netfit å gjøre. Hoka har en svært solid merkevare og kan velge og vrake i profesjonelle trenings/løpe-influencere. 

Men, jeg tror ikke det kommer til å skje at vi ser CBE.no få noen avtale med de. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen la også nettopp inn en story om HokaOneOne, men hun hadde bestilt feil størrelse så da ble det de "gamle" skoene. Ikke spons der i gården nei. 

Ser forøvrig spørsmålene som stilles, om de skal ha mer ferie i år, hvor neste utenlandstur blir, hvor hun fikser brynene sine og et spørsmål om hvordan de kom seg gjennom sorgen når dem mistet hundene. Det er så overfladisk. Misforstå meg rett, jeg forventer hverken dype spørsmål med ettertanke, eller løsningen på verdensproblemer, men sitter med en følelse av at det kun slippes gjennom tanketomme, trygge spørsmål, eller så virker det aller mest som dem ikke helt treffer målgruppen sin?

 

Endret av MacBeth
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline på 4stjerns middag på vox nå.

syke mengder med sko I garderoben hennes...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over reprise av Fire Stjerners Middag, på VOX, og nå viser «fotballfrue» frem hjemmet sitt. Det gikk i hvitt da og. Synd de ikke beholdt de gamle møblene! ( 😄 )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imblar skrev (8 timer siden):

Jøss. Skal ta seg tid til å svare på 10-15 spørsmål i morgen.
Ikke verst i en hektisk hverdag, jammen godt det blir regn, si! 


FC04812C-7178-485E-B223-E9884F3540F9.thumb.jpeg.684835398ad517d7ee755a34bfea7101.jpeg

Merkelig at en 34 åring kan se 10 år eldre ut, selv med filter. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Pasha skrev (58 minutter siden):

Caroline på 4stjerns middag på vox nå.

syke mengder med sko I garderoben hennes...

Det programmet er vel 10 år gammelt.

 

Lill :) skrev (24 minutter siden):

Merkelig at en 34 åring kan se 10 år eldre ut, selv med filter. 

Det er faktisk filterne som gjør at hun ser ut som en ansiktsoperert Hollywoodfrue. Jeg tror ikke at hun ser sånn ut i virkeligheten. Uansett så skal vi ikke snakke om utseendet hennes, det trekker ned nivået på tråden. Men å påpeke at hun bruker filtere som endrer utseendet hennes mener jeg er helt innafor.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (36 minutter siden):

Merkelig at en 34 åring kan se 10 år eldre ut, selv med filter. 

Jeg synes det er merkelig å poste slike bilder og videoer som er så fulle av filtre at hun ser ut som en helt annen person. Alle vet jo at det ikke er slik hun ser ut men ser ut som hun tror på det selv. Helt forskrudd selvbilde er min tanke. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er merkelig å poste slike bilder og videoer som er så fulle av filtre at hun ser ut som en helt annen person. Alle vet jo at det ikke er slik hun ser ut men ser ut som hun tror på det selv. Helt forskrudd selvbilde er min tanke. 

Når det ikke er reklame for hudprodukter er det noe mer innafor, men spørsmålet er jo om ikke all publisering og content likevel er en del av reklamen, siden folk danner seg et bilde av feks huden. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Når det ikke er reklame for hudprodukter er det noe mer innafor, men spørsmålet er jo om ikke all publisering og content likevel er en del av reklamen, siden folk danner seg et bilde av feks huden. 

Skjønnhetsfiltere er ikke forbudt men det er jammen meg "styggedom" likevel. Man får et helt urealistisk bilde av hvordan folk faktisk ser ut. Man kan lett få inntrykk av at alle i sosiale medier har store bambiøyne og porselenshud. Selv om det ikke er sant så påvirker det oss jo alle sammen. Ikke rart at det blir mer og mer angst og depresjoner i befolkningen. Det er synd at influenseren CBE gjerne marsjerer i front med kunstig perfeksjon og falsk fasade. 

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Powerball skrev (13 minutter siden):

Skjønnhetsfiltere er ikke forbudt men det er jammen meg "styggedom" likevel. Man får et helt urealistisk bilde av hvordan folk faktisk ser ut. Man kan lett få inntrykk av at alle i sosiale medier har store bambiøyne og porselenshud. Selv om det ikke er sant så påvirker det oss jo alle sammen. Ikke rart at det blir mer og mer angst og depresjoner i befolkningen. Det er synd at influenseren CBE gjerne marsjerer i front med kunstig perfeksjon og falsk fasade. 

Vil påstå at det bildet med filter, ikke kan kalles «skjønnhet». Det er mer grotesk enn noe annet. Bildet fra NetFit derimot, det er naturlig. 

B9E22C59-5D5F-4129-ADBA-096E0AD442C8.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Lill :) skrev (4 minutter siden):

Vil påstå at det bildet med filter, ikke kan kalles «skjønnhet». Det er mer grotesk enn noe annet. Bildet fra NetFit derimot, det er naturlig. 

B9E22C59-5D5F-4129-ADBA-096E0AD442C8.jpeg

Det er tydelig prosessert det bildet der også, blant annet har de kritthvite tenner. Men ja det endrer hvert fall ikke ansikttsformen og trekkene slik som noen av filterne hun bruker på instagram. Profilbildet hennes på instagram for eksempel, hvem i huleste er det?

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (1 time siden):

Jeg har også tenkt på det samme og lurt på om hennes evne til aldri å virkelig åpne seg for følgerne sine er noe av årsaken til at hun ikke lenger appellerer til så mange. Hvem er hun egentlig og hva står hun for? Da blogg begynte å bli stort var det oppstilte bilder, pene omgivelser og designervesker som gjaldt. Etterhvert som influencerbransjen utviklet seg har også følgernes forventninger gjort det sammen. Nå virker det som at mange trekkes mot mer «ekte», ufiltrerte influencere som tør å vise følelser, ydmykhet og av og til fremstille seg selv og virkeligheten slik de egentlig er. 
 

Jeg fulgte CBE fast i mange år helt siden hun begynte å blogge. Hun forblir den eneste influenceren jeg vet om som aldri helt har «let her guard down» og som fremdeles kjører samme katalogstil med iscenesatte bilder, romantisering av familieliv og glansbildeversjon av virkeligheten. Det er utdatert. Ingen forlanger at hun skal påberope seg en psykisk sykdom for å vise at hun er menneskelig, men ila årenes løp har hun  delt særdeles lite om hvem hun er som person. Det er veldig uvanlig ettersom så mange andre influencere har høstet både oppmerksomhet, empati og applaus for å ha vist en sårbar side, t.o.m Monica Nyhus gjorde det og ikke minst Lene Orvik i sin podcast. CBE blir stående som svært konservativ selv om alle for lengst har skjønt at hennes liv på langt nær kan være så perfekt som det fremstilles. 

Hun må gjerne beholde "et glanset magasin på nett", men da undrer jeg over alle personlige innslagene, bursdaghilsen til søstra med barndomsbilder (som vi dog har sett tidligere), utlevering av første skoledag, dype innlegg til sine døtre, på vei til datterens deltakelse på teater (om jeg ikke husker feil) og tacofredag bilder.  Et glanset magasin inneholder vel ikke redaktørens fredagstaco, med barna og film i bakgrunnen?

Jeg tror at CBE er en av de heldigere i livet som kanskje ikke opplever så mye motgang i hverdagen og livet generelt, men hvorfor ikke bruke all den positive energien og gleden dem har i hverdagen, til å vise nettopp sitt personlige glade jeg? Det overrasker meg at hun elsker å spille teater, og var flink nok til å få en hovedrolle, men ikke klarer å slappe av foran kamera under en reklame som hun selv har styringen på.

Som du sier så trekkes mange mot mer "ekte". Kanskje derfor mange får oppfattelsen av at det er en falsk fremstilling av dems liv. Man begynner å tenke at hun må være usikker, og ha lav selvtillitt pga det konstante bruk av filter og redigering, og ettersom hun har jobbet så hardt for å oppretteholde et "glanset" image, at når hun (kanskje) viser sin ekte side (ref boomerangen i går på story) så blir hun ledd av fordi det ser påtatt og falskt ut.. 

Endret av MacBeth
Glanset magasin på nett, da refererer jeg til både IG og blogg
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Powerball skrev (12 minutter siden):

Det er tydelig prosessert det bildet der også, blant annet har de kritthvite tenner. Men ja det endrer hvert fall ikke ansikttsformen og trekkene slik som noen av filterne hun bruker på instagram. Profilbildet hennes på instagram for eksempel, hvem i huleste er det?

En sliten Hollywood frue? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball

De få reklamesamarbeidene de presenterer har skikkelig preg av hastverk og slurv, og bloggen har ligget død i 2 uker. Tenk at to arbeidsføre folk i midten av 30-åra har så mager arbeidskapasitet? Jeg mistenker at fulltidsansatte LKE bruker all sin arbeidstid på hobbyer (trening) og så er det CBE som bærer firmaet. Med tilhørende slurvete resultat. Reklamefilm for krem hvor man ikke får se produktet, av bilder som de ikke engang har giddet å henge opp på veggen og så videre. De er så oppslukte i egne kropper at de rett og slett ikke tar seg tid til å jobbe. Se på treningsguruen Fitfocus for eksempel. Hun alene produserer 10 ganger mer innhold om kost, trening og livsstil på kanalene sine enn hva CBE og LKE klarer til sammen.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (41 minutter siden):

Hun må gjerne beholde "et glanset magasin på nett", men da undrer jeg over alle personlige innslagene, bursdaghilsen til søstra med barndomsbilder (som vi dog har sett tidligere), utlevering av første skoledag, dype innlegg til sine døtre, på vei til datterens deltakelse på teater (om jeg ikke husker feil) og tacofredag bilder.  Et glanset magasin inneholder vel ikke redaktørens fredagstaco, med barna og film i bakgrunnen?

Jeg tror at CBE er en av de heldigere i livet som kanskje ikke opplever så mye motgang i hverdagen og livet generelt, men hvorfor ikke bruke all den positive energien og gleden dem har i hverdagen, til å vise nettopp sitt personlige glade jeg? Det overrasker meg at hun elsker å spille teater, og var flink nok til å få en hovedrolle, men ikke klarer å slappe av foran kamera under en reklame som hun selv har styringen på.

Som du sier så trekkes mange mot mer "ekte". Kanskje derfor mange får oppfattelsen av at det er en falsk fremstilling av dems liv. Man begynner å tenke at hun må være usikker, og ha lav selvtillitt pga det konstante bruk av filter og redigering, og ettersom hun har jobbet så hardt for å oppretteholde et "glanset" image, at når hun (kanskje) viser sin ekte side (ref boomerangen i går på story) så blir hun ledd av fordi det ser påtatt og falskt ut.. 

Jeg er helt for at man har en rød tråd på sine sosiale plattformer, det gjør mange andre influencere, men innimellom er det befriende å se noen slippe den kontrollen og vise sine mer usminkede sider. Det behøver ikke å være grining foran kamera eller sørgelige historier, men f.eks vise at man har humor og ikke bestandig tar seg selv så høytidelig. Eller når anledningen byr seg og man faktisk kjører en spørsmålsrunde at man tør å besvare de mer ukomfortable spørsmålene. Det kan ikke være lett å stå i all kritikken hun og ektemannen har fått i flere år. Har hun noen gang snakket åpenhjertig om det uten å gå i en offerrolle? Tenker spesielt på artikkelen som kom i etterkant av photoshopskandalen eller den gangen hun lå i fosterstilling i Maldivene pga et eller annet vedr. reklamemerking (tror det var det som var forløperen).

 

Det sies at det aldri er for sent å snu, men jeg tror det vil kreve iherdig innsats fra både hun og mannen hvis de skal klare å senke skuldrene, vise at de er menneskelige og få noe av troverdigheten tilbake. Etter å ha sett på flere stories og innlegg på IG sitter jeg igjen med et inntrykk av at det jeg ser på er en kunstig fremstilling av virkeligheten.

Endret av Fizzypo
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Merkelig at en 34 åring kan se 10 år eldre ut, selv med filter. 

Hun ser jo helt gal ut. Og mindre og mindre som seg selv. Her er det mer enn filter.. fint er det ikke 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...