Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Powerball
Hallepalle2 skrev (3 minutter siden):

Syns du at det fremstår som hun jobber hardt? Med hva da, egentlig? Det er langt mellom de store oppdragene, fotoshootene og aktivitetene. Hun er på små familieutflukter, og selv treningsferien ble sterkt amputert pga at de hadde valpen med seg. Hvorfor ikke skaffe pass til den også når planen var treningsferie for to? De småturene de hadde på Geilo var vel neppe til inspirasjon for noen. 
 

Blogginnleggene var vel ned i 2-3 pr uke før ferien, nå er det på tredje uken uten bevegelse på bloggen.  Det pøses på med bilder på IG story, og der kommer vel stort sett filteret på automatisk så bildene ikke trenger etterbehandling. Så @Lin10, hva er det du mener viser at hun jobber så hardt? Altså mer enn åtte timer, fem dager i uken?

Ikke glem at de er 2 fulltidsansatte. Altså påstår de at det jobbes minst 80 timer i uken for å produsere ca 1 blogginnlegg og 1-3 bilder på instagram. De har både eget management og en egen kontaktperson for reklamesamarbeid, så de gjør fint lite administrativt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Powerball skrev (31 minutter siden):

Som noen skrev lenger opp her så ble det lagt frem statistikk i denne tråden for noen uker siden som viste at det var forsvinnende liten trafikk fra KG og inn til CBE. Det var snakk om max 3 eller 4 % av bloggens besøkstall. Noen som husker hvem som la det ut?

Ja, legg det gjerne ut på nytt for det hadde vært interessant å se. Og vet noen isåfall hvordan den statistikken registreres? F.eks hvis jeg som bruker leser noe her inne og deretter åpner IG appen og søker opp CBE, kan det linkes til KG? 
 

Tillegg: Er det forresten mulig å se hvor mange lesere enn tråd har, både registrerte og ikke-registrerte? 

Endret av Fizzypo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (59 minutter siden):

Uansett hva man måtte mene om metoder som brukes for å skape blest og engasjement, så er det ikke tilfeldig at hun har den lengste tråden på Rampelyset. Dette til tross for synkende følgertall og inntekter som er et faktum. Om hun virkelig produserer så kjedelig innhold så hvorfor i all verden har hun ikke gått dukken for lengst? Hvem er det som holder den skuta over vann? 

Nå nevner jeg bare ting jeg kommer på i farten; de kjøpte nytt hus, som dem pusset opp (2016/2017), laget kolleksjon med Adax i 2017, hun var med på Skal vi danse (2017), og var med i Bloggerne (sist 2019?), alt dette skapte engasjement. Omvendt julenisse skapte publisitet.  De startet Netfit, som skapte et engasjement, men som delvis forsvant. Det var lange innlegg på bloggen, jevnlige oppdateringer med faktisk innhold. Blogg er kanskje blitt mindre attraktivt, og vi ser at mange av de store bloggerne (SE, Isabel Raad, Bianca Ingrosso feks) går over til Vlog.  Hva har hun gjort de siste 2 årene som har skapt positive overskrifter og blest rundt bedriften? Tall viser at inntektene har gått ned i 2020 ( Kraftig fall for fotballfrue | Finansavisen) så de har ikke gjort så mye.

Man ser at bilder av barna og hunden skaper mer klikk og engasjement på IG, men dem har mellom 1700 til 4000 likes på bildene sine (forutenom 9034 likes av mor og barn 18. mai), men følges av 309K, som nevnt av @Powerball disse 309 000 følgerne dems, hvor mange er faktiske følgere? 

Treasures AS koster ikke så mye å drifte. De har en revisor/regnskapsfører Treasures AS - Sarpsborg - Roller og kunngjøringer (proff.no) som kanskje koster 10-15 000 i året (som er vanlig pris, jeg aner ikke hva dem faktisk betaler). Dem leier ikke lokale, har ingen andre ansatte enn seg selv.. så denne skuta tror jeg kan holdes over vann så lenge dem selv gidder å seile uten vind... 

 

Endret av MacBeth
Skrivefeil der ja...
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggi skrev (5 timer siden):

Flere enn meg som reagerte på løpeturen i går som var så hinsides varm men uten den vanlige svettefesten? Vanligvis renner det i strie strømmer,  men ikke i går da det var 28 grader og «sitat» heeeelt umenneskelig å løpe pga varmen 🙄🙄. Var det vinden som tørket henne? Usedvanlig tørr i forhold til hun pleier. 

Svettefesten var tilbake etter dagens økt på mølla i kjelleren ...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (11 minutter siden):

Nå nevner jeg bare ting jeg kommer på i farten; de kjøpte nytt hus, som dem pusset opp (2016/2017), laget kolleksjon med Adax i 2017, hun var med på Skal vi danse (2017), og var med i Bloggerne (sist 2019?), alt dette skapte engasjement. Omvendt julenisse skapte publisitet.  De startet Netfit, som skapte et engasjement, men som delvis forsvant. Det var lange innlegg på bloggen, jevnlige oppdateringer med faktisk innhold. Blogg er kanskje blitt mindre attraktivt, og vi ser at mange av de store bloggerne (SE, Isabel Raad, Bianca Ingrosso feks) går over til Vlog.  Hva har hun gjort de siste 2 årene som har skapt positive overskrifter og blest rundt bedriften? Tall viser at inntektene har gått ned i 2020 ( Kraftig fall for fotballfrue | Finansavisen) så de har ikke gjort så mye.

Man ser at bilder av barna og hunden skaper mer klikk og engasjement på IG, men dem har mellom 1700 til 4000 likes på bildene sine (forutenom 9034 likes av mor og barn 18. mai), men følges av 309K, som nevnt av @Powerball disse 309 000 følgerne dems, hvor mange er faktiske følgere? 

Treasurs AS koster ikke så mye å drifte. De har en revisor/regnskapsfører Treasures AS - Sarpsborg - Roller og kunngjøringer (proff.no) som kanskje koster 10-15 000 i året (som er vanlig pris, jeg aner ikke hva dem faktisk betaler). Dem leier ikke lokale, har ingen andre ansatte enn seg selv.. så denne skuta tror jeg kan holdes over vann så lenge dem selv gidder å seile uten vind... 

 


Takk for nøkternt innspill og lenker. Jeg har lest over regnskapstallene og funnet denne artikkelen fra i år: 

https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor

Kostnadene er på 1,6 millioner tross fallende inntekter. Ca. halvparten av dette er lønnskostnader. Mulig dette er puslete tall sammenlignet med andre influencere, men det høres likevel dyrt ut når det ses i sammenheng med inntekten. Jeg kan ikke se for meg at de kan fortsette slik herfra og til evigheten med mindre de gjør noe banebrytende som snur om på tallene. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (1 minutt siden):


Takk for nøkternt innspill og lenker. Jeg har lest over regnskapstallene og funnet denne artikkelen fra i år: 

https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor

Kostnadene er på 1,6 millioner tross fallende inntekter. Ca. halvparten av dette er lønnskostnader. Mulig dette er puslete tall sammenlignet med andre influencere, men det høres likevel dyrt ut når det ses i sammenheng med inntekten. Jeg kan ikke se for meg at de kan fortsette slik herfra og til evigheten med mindre de gjør noe banebrytende som snur om på tallene. 

Nettopp. De rir for mange hester, og har lite engasjement på de hestene de har. Til og med hundekonto har få følgere, med tanke på de 309.000 som visstnok følger kontoen til CBE. Må også legge til at om du går inn på IG og ser på innhold hos CBE idag, kunne det like godt vært innhold fra 2016. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere gode innspill om årsaksforklaringer, er enig i flere av betraktningene. Man kan heller ikke se bort fra skandalene i 2015 som nok skadet bedriften mer enn det så ut til den første tiden. Det ligger fortsatt et skjemmende ferniss av bløff og løgn over alt de foretar seg. I denne bransjen er troverdighet det viktigste og når man mister den og heller ikke gjør noe forsøk på å få den tilbake, da kan det gå den veien høna sparker, noe 2020-regnskapet var beviset på. Det burde ha satt et støkk i dem, men det ser ikke ut til at de har anelse om hva de skal gjøre for å få troverdigheten tilbake. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (1 time siden):


Takk for nøkternt innspill og lenker. Jeg har lest over regnskapstallene og funnet denne artikkelen fra i år: 

https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor

Kostnadene er på 1,6 millioner tross fallende inntekter. Ca. halvparten av dette er lønnskostnader. Mulig dette er puslete tall sammenlignet med andre influencere, men det høres likevel dyrt ut når det ses i sammenheng med inntekten. Jeg kan ikke se for meg at de kan fortsette slik herfra og til evigheten med mindre de gjør noe banebrytende som snur om på tallene. 

De har en god egenkapital og vi vet lite om kundefordringene dems per januar 2021, men nei, slik tallene står nå vil det gå dårlig om dette er resultatet år etter år. 

Jeg kommer ikke på andre influensere/bloggere enn CBE.no. Sophie Elise, Isabell Raad og Funkygine som har dette som eneste hovedinntekt (da mener jeg at dem ikke har en samboer/mann med annen inntekt, som feks Stineskoli/Helenedrage som dessuten har en jobb itillegg). SE og Raad blogger dessuten ikke lengre, men har gått over til vlogg. Samtlige, utenom CBE.no har flere synlige bein å stå på enn blogg/vblogg og IG-kontoen sin. 

Det har vært altfor stille på bloggen til CBE.no, ikke bare siden dem har hatt ferie, men generelt, og jeg blir ikke overrasket om dem kommer med en "nyhet dem endelig kan avsløre" snart.. Om denne nyheten er noe banebrytende, eller at dem takker for seg klarer jeg ikke helt å bestemme meg for ;)

Endret av MacBeth
(HD har jo faktisk jobb i tillegg til bloggen - my bad)
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster til CBE har bursdag. Hva har det med Treasures å gjøre? Jeg blir veldig matt mange ganger hver dag nå for tiden.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jf siste instapost på story med bomerang av seg selv, så bare konkluderer jeg med meg at det må være et meget spesielt kvinnemenneske... hvem vil fremstille seg sånn?

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Klementine said:

jf siste instapost på story med bomerang av seg selv, så bare konkluderer jeg med meg at det må være et meget spesielt kvinnemenneske... hvem vil fremstille seg sånn?

Det skal sikkert være litt "morsomt", men blir bare kleint.... 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (10 minutter siden):

Det skal sikkert være litt "morsomt", men blir bare kleint.... 

Ja, det er den formen for humor jeg ikke klarer å sette meg inn i. Kjenner ingen med den type humor på vår alder dermed min konklusjon om at CBE må være veldig spesiell. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre influencere på cirka samme alder eller livssituasjon eller hva det skulle være kunne en jo godt tenkt seg å snakket mer med! Bli kjent med liksom. Ha en oppfatning av at en kunne hatt det hyggelig sammen. Men CBE har jo null appell utover fascinasjon over at det er mulig å være så tilsynelatende blåst bimbo!  Helt merkelig.  

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (5 timer siden):

CBE har mange følgere. Endel av de er her inne og kritiserer  henne daglig , men må allikevel følge henne i sosiale medier. Hun engasjerer og det gir interesse og interesse gir penger i kassa. Nå tror jeg ikke CBE bruker tid på å lese her inne, men noe av det som skrives her inne, kommer jo i kommentarfeltet hennes. Det er jo bare å lese der. Hva folk mener om hennes eksponering av barn, kroppsfokus eller alt det andre hun blir kritisert for, tror jeg hun fint lever med. Det angår ikke henne, fordi hun tar sine valg og kan stå for det. Det er jo det som betyr noe og hun virker trygg i rollen som influencer og mor. Så får folk mene hva de vil.

Jeg tenker at alt av det usaklige som står om henne, slår bare tilbake til de som skriver. Voksne som er smålige, moraliserende og ufine er vel ikke akkurat så sympatiske trekk å ha ved seg. Det  fyller nok et behov for ett eller annet. CBE kommer nok til å være influencerer i åresvis, fordi folk er interessert i henne og så lenge hun trives i jobben, så hvorfor slutte..Hun jobber hardt og legger ut mye i sosiale medier. Selv i ferier så ta hun ikke helt pause. Nå som verden etterhvert blir mer normal og folk begynner å reise igjen, så gleder jeg meg til bilder hun kommer til å dele når hun er på ferie. Ekteparet er enestående der. Det er det som har gitt henne suksess. Hun deler innlegg om trening, mat, reiser, familieliv, klær, interiør m.m på en veldig delikat måte. Når Kristin Gjelsvik legger ut oppstilte rotebilder fra heimen, så er det nok noen som digger det, og det er de folkene som kjenner seg igjen. Når CBE legger ut bilder og sine bilder, så er det som å lese et magasin og folk vil « drømme» seg litt bort og bli inspirert.
 

Poenget mitt er at CBE klarer t.o.m å få folk som alltid vil kritisere alt hun gjør, til  å klikke seg inn på hennes sosiale medier. Hun skaper engasjement og klarer å provosere enkelte bare ved å være henne. Provosere/ engasjere/ inspirere er influencerens mål og der lykkes hun veldig godt. Hun er dyktig! 

Ja det er ulike meninger, og slik skal det være. Jeg er totalt uenig i at hun er dyktig og kan ikke forstå at noen har glede av å følge cbe 😱  Men vi har alle ulike preferanser på hva vi liker, ser opp til og hvem vi har respekt for og hvem vi syns er flinke. Derfor følger vi jo de som passer best til oss. Jeg popper innom cbe av og til av ren nysgjerrighet for å sjekke om det er noe mer enn selvdigging, negler, hvite møbler og hunder, amerikanske bildefremstillinger av egne barn, eller interessant engasjement om samfunnet..eller livet.. hva som helst. Jeg blir like sjokkert hver gang jeg er innom når det viser seg at det kjøres på med det samme som før og syns det er rett og slett svært pinlig å se. Jeg forventer mer av voksne damer og menn enn dette!!  Kan være enig at det jobbes greitt (mht at annonseinntekter gir de lønn),  men at det jobbes hardt kan ingen si; trening, negler, kaffe m.m. er ikke hard jobbing (men bare fjas og ser helt tanketomt ut), og kan ikke sammenlignes med mange andre bloggere eller de fleste andre yrkesaktive. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (7 timer siden):

jf siste instapost på story med bomerang av seg selv, så bare konkluderer jeg med meg at det må være et meget spesielt kvinnemenneske... hvem vil fremstille seg sånn?

Så den nettopp, har hun tatt feil av favoritt smoothien og vinflaska tro. 🤣Vet ikke om jeg skal le eller gråte. 

Når det gjelder interiøret i stua. Altså..hvitt, hvitt og mere hvitt? Hver sin smak osv men fy søren så upersonlig. Kaldt, fantasiløst og nitrist. Med andre ord - ikke et overraskende valg! 

Endret av Snødronninga
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingvild H G skrev (6 minutter siden):

Ja det er ulike meninger, og slik skal det være. Jeg er totalt uenig i at hun er dyktig og kan ikke forstå at noen har glede av å følge cbe 😱  Men vi har alle ulike preferanser på hva vi liker, ser opp til og hvem vi har respekt for og hvem vi syns er flinke. Derfor følger vi jo de som passer best til oss. Jeg popper innom cbe av og til av ren nysgjerrighet for å sjekke om det er noe mer enn selvdigging, negler, hvite møbler og hunder, amerikanske bildefremstillinger av egne barn, eller interessant engasjement om samfunnet..eller livet.. hva som helst. Jeg blir like sjokkert hver gang jeg er innom når det viser seg at det kjøres på med det samme som før og syns det er rett og slett svært pinlig å se. Jeg forventer mer av voksne damer og menn enn dette!!  Kan være enig at det jobbes greitt (mht at annonseinntekter gir de lønn),  men at det jobbes hardt kan ingen si; trening, negler, kaffe m.m. er ikke hard jobbing (men bare fjas og ser helt tanketomt ut), og kan ikke sammenlignes med mange andre bloggere eller de fleste andre yrkesaktive. 

Veldig enig!👆 Hvis denne typen "inspirasjon" holder koken i årene som kommer, blir jeg overraska for å si det mildt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

Det er jo hele (det sjuke) konseptet. Selge scener fra et ganske innholdsløst privatliv, komplett med statister fra nær familie og grov utnyttelse av egne barn, til høystbydende. På den måten kan man selge vesker, intimspray, møbler, treningsklær, barneklær, -utstyr og -møbler, lekehus, lekeapparater, svisker, pakkereiser, cruise, fotobøker, innrammede plakater, frisør- og andre personlig pleietjenester. 

Man poster bursdager, løpeturer, seg sjæl i alle tilgjengelige speil. ungene, foreldrene, søsken - til jul, påske, pinse, sommer og vinter, morgen og kveld, hverdag og fest. Og kaffekopper, selvsagt. (Lurer på hvor mange av kaffekoppene sine CBe har postet gjennom disse 11 - 12 årene hun har holdt på?)

Her beskriver du egentlig hele influencerbransjen, selvfølgelig med visse unntak. Hva som er innholdsløst er subjektivt. Personlig syns jeg f.eks Funkygine og Tone Damli er like ensformige og kjedelige som CBE, men det er min mening. Andre influencere som Isabel Raad og Sophie Elise produserer mer variert innhold ved at de krydrer sine sosiale kanaler med click baits og antydet drama og på den måten holder sine følgere på tåspissene. Dette er heller ikke en spesielt tiltalende strategi, men det lønner seg åpenbart.  
 

Jeg kan være enig i det du skrev noen sider tilbake om at noe innhold er verdt å diskutere for det har noe å gjøre med hva en person faktisk tjener penger på. Samtidig syns jeg sånne debatter bør tas i en mer generell tråd først og fremst fordi det gjelder mange andre influencere, men også fordi med en gang noen kommenterer et eller annet kjedelig, kleint eller irrelevant hun har lagt ut (f.eks søsterens bursdag, den boomerangen på stories der hun prøver å vise en morsom side av seg, at håret hennes har vokst) så senker det terskelen for hva som er greit å skrive og veien til latterliggjøring blir kort. Nå nettopp var den en som omtalte henne som en «blåst bimbo». Mitt inntrykk er at det lokker frem trollene og skaper et misvisende og feil bilde av alle som kommenterer her inne, typisk «alle her inne er bare bitre, overvektige og misunnelige kjerringer». 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg 😂 Mye å meddele fra influenceren i særp. Håret til frua blir preget av den fuktige luften ute og når hun lufttørker det....Big News 😂 Stakkars etterkommere som en dag skal se dette....

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det ideelle ville vært en generell tråd om influencing/påvirkning, metoder og innhold og så videre. Mye av det jeg og andre diskuterer her, er jo ofte spesifikke ting som postes av cbe, men som er en generell trend i bransjen, slik som elendig reklamemerking, skjulte samarbeid, utlevering av et glanset liv etc. 

jeg er enig i at en tråd på generell basis, men som tillater navngitte eksempler, ville vært det beste. 
 

 

og når noen bruker stygge karakteristikker, er det bare å rapportere. Jeg er enig i at det ødelegger debatten, men synes det er bedre p rapportere enn å spore av med irettesettelse og krangel. (Selv om jeg har latt meg rive med noen ganger selv.)

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...