Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Kefalinia
Skrevet
LilleSnupp skrev (På 31.3.2021 den 21.17):

Å trene så ofte er noe mange klarer, selv med jobb og familie i tillegg.

Wow! Imponerende 😄  Noen er bare supermennesker altså. Jeg er dødssliten kl. 20.00 jeg.

Skrevet
Gapatrosten skrev (1 time siden):

Jeg har fulgt denne tråden i mange år (men bare skrevet ett innlegg), og den har med god margin dekket mitt behov for Fotballfrue/CBE-innhold. Men så finnes det altså folk som denne statistikeren, som koplet av under doktorgradsarbeidet med å følge Fotballfrue (bloggen het det den gangen) og lot det munne ut i et helt fabelaktig prosjekt om statistikk og forskningsformidling: https://www.statistrikk.no/2021/04/02/historien_bak_statistrikk/ 

Innlegget anbefales, hun forteller blant annet om de ville tilstandene i kommentarfeltet den gangen: «Det var popcorn-underholdning hver eneste dag. Noen dager tok det helt av. Det var noen signaturer som gikk igjen med kritiske bemerkninger til omtrent alt fruen gjorde, hvorpå fans forsvarte henne med nebb og klør, i munnhuggeri jeg ikke hadde sett noe i nærheten av siden Dynastiet ble sendt på NRK på lørdager.»

Næmen! En dame med høy utdanning som leste(leser?) Bloggen til CBE jo. Og som klarer å ha flere fokus, både skrive doktorgrad og lese noe som er uviktig for å kople av. Virker ikke som om hun ble lurt av CBE heller. Klarer både bli underholdt og være kritisk. Jaggu... hvem hadde trudd at det går ann!

• Liker 6
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (9 timer siden):

Om de gjør, så må jeg spør om hva som er vitsen😯hadde det ikke vært bedre om valpen fikk være igjen på hytta så de kan ta seg en liten, ordentlig skitur? 

Men det er selvsagt et valg det er opp til dem å ta, så får man bare håpe at de snakker sant (denne gangen). 

Valp gir mer klikk, likes og skryt. Derfor må den lide på skitur  for at Caroline og Lars Kristian Eriksen skal spre dette på nettet om at de er så flinke til å gå på ski. Jeg så at den sovnet. Dyreplageri er det de driver med. 

Endret av Surikatt
  • Liker 46
Gjest GuriHelen
Skrevet
anon15 skrev (9 timer siden):

Skiturer som tar 25 minutter, med flere småpauser og en lang rastepause, skrev de. Høres ikke veldig troverdig ut. Samtidig, er man influenser og må stoppe annenhvert minutt for å ta bilder, så kanskje det er noe i det.

Når det gjelder hunden anbefaler jeg valpekurs. Jeg så i et innlegg på instagram at hunden ikke ville gå tur hvis den ikke fikk godbit,og det var det CBE som skrev. Og den har alltid på seg trekksele. Lykke til med å få en hund som går pent i bånd på den måten, spesielt en stor trekkhund. Det er ikke lenge før den er sterk nok til å trekke overende både unger og caroline! Det er ingen pinglete fangbikkje man tar under armen om den ikke vil, en hannhund av denne rasen blir rundt 65cm høy og 35kg+- Det er en stor og sterk og selvstendig hund som krever endel fra sine eiere.

Men med den innsikten i hundehold de viser ved å la en liten baby-hund, en liten valp på bare 10 uker, være med og trekke på skitur blir det vel ikke noe valpekurs. Jeg har så vondt av valpen, den burde fått være hjemme i hagen og huset med familien sin og blitt kjent og trygg og tusle litt rundt i hagen. Ikke trekkes med på timesvis lange bilturer og herjes med rundt i fjellheimen. Jeg håper de roer det ned litt etterhvert, kommer seg på et valpekurs og unghundkurs, og fokuserer på hundens beste. 

Seler på valper er helt innenfor. Vi bruker også alltid sele på vår valp. Eller vi bruker både sele og halsbånd... selen brukes når valpen skal få lukte litt og «være hund», så kobler vi om og trener på lineføring sånn ca halve tiden vi er ute. 

Gjest Gapatrosten
Skrevet
Nijole skrev (2 timer siden):

Næmen! En dame med høy utdanning som leste(leser?) Bloggen til CBE jo. Og som klarer å ha flere fokus, både skrive doktorgrad og lese noe som er uviktig for å kople av. Virker ikke som om hun ble lurt av CBE heller. Klarer både bli underholdt og være kritisk. Jaggu... hvem hadde trudd at det går ann!

Jeg klarer ikke å skjønne om du er sarkastisk eller ei, men er det ikke ganske opplagt at en del av leserne ikke leser for å få sminketips eller kjøpsanbefalinger, men for å få samme enkle underholdning som man får av reality-tv?

Skrevet

Høyt utdannet kvinne som leser bloggen med et skråblikk, samt understreker tydelig at hverken hun eller hennes likesinnede noen gang ville kommentert i kommentarfeltet til CBE. Ergo kan vi anta at flere av de som signerer med tittel ikke er relle. (Nå har jo dette vist seg å være LKE tidligere, og mtp hvor mange ganger de har blitt tatt med buksene nede, kan vi vel også anta at de ikke har sluttet med å kommentere under andres navn)

• Liker 42
Skrevet

Jeg tror du må lese hele innlegget det er lenket til. Det forklarer på en fin måte hvorfor denne trådens kritiske røster er nettopp det, altså kritiske, i motsetning til det man kan kalle ureflektert beundring. Problemstillingen er mer kompleks enn at dette er «en dame med høy utdanning som leste bloggen til Fotballfrue og som klarer å ha flere fokus». Innlegget har både sviende kritikk av «rosablogging» og en saklig forklaring på hvorfor man henfaller til hjernedød underholdning - samtidig som man tar avstand fra det. 

• Liker 45
Skrevet
Nijole skrev (3 timer siden):

Du har ikke lest, og gått glipp av poenget. Så kleint når det skjer, ass 😏

• Liker 43
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Surikatt skrev (45 minutter siden):

Det har hun aldri forstått. Hun er utrolig dårlig på kommunikasjon og hvordan mottaker oppfatter budskapet. Akkurat som da hun satt i hotellsuiten og kikket ned på de stakkars uteliggerne og syntes synd på de og var takknemlig for at hun hadde det så godt. Jeg tror faktisk det er mangelen på empati og det fokuset på meg, meg, meg som gjør at det blir sånn. 

Det ser også  ut til å være mangel  på etisk refleksjon over hva som legges  ut, og hvordan budskapet blir mottatt. 

Endret av Lin11
Gjest Bettys
Skrevet (endret)
Fibonacci skrev (14 timer siden):

Legger dette ut på nytt med link til bloggens kommentarfelt, da jeg mener dette sier mye om hvordan CBE tar imot kritikk.

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/29/intervaller-pa-bane-og-god-paske/#comments

Kommentaren var det første svaret til Øydis’ kommentar, og ble senere endret til et mer moderat, «høflig» svar. 

4714FF63-A459-4394-B2AC-97A9BFF2961D.jpeg

Hun liker å bruke begrepet manglende selvinnsikt, uten å ha en aning om hva det betyr (ironisk nok) og i hvilken sammenheng det passer. 

Endret av Bettys
Skrevet
2 minutter siden, Aquarius04 said:

Ikke vet hun hva ‘nedlatende’ betyr heller, jamfør samme kommentarfelt. Hun som er nedlatende mot kritikerne sine 90% av tida...

Jeg skjønner at hun gjerne vil assosieres med høyt utdannede, vellykkede kvinner, men hun kommer litt til kort gitt...

Litt?!? Hadde det nå enda vært så vel. 

Forretningsmessig så kan nok CBE anses å være vellykket - hvis man ser bort ifra hva det faktisk har kostet, som f.eks. barns rett til egen digital identitet og slike andre "filleting". 

Men tittelen "høyt utdannet" må hun nok skyte en hvit pil etter. Likeså for "dannet".  

• Liker 48
Skrevet
Aquarius04 skrev (5 minutter siden):

Ikke vet hun hva ‘nedlatende’ betyr heller, jamfør samme kommentarfelt. Hun som er nedlatende mot kritikerne sine 90% av tida...

Jeg skjønner at hun gjerne vil assosieres med høyt utdannede, vellykkede kvinner, men hun kommer litt til kort gitt...

Hvilken utdannelse har egentlig paret? Journalistutdannelsen hun påberoper seg, er det en ordentlig utdannelse? Hun har uansett ikke fått med seg etikk og kilde-undervisningen mtp hva hun viser. Ikke kommunikasjonsdelen heller, kanskje, siden leserne er slemme og misforstår henne hele tiden?

• Liker 37
Skrevet
FotbaIlflua skrev (9 minutter siden):

Hvilken utdannelse har egentlig paret? Journalistutdannelsen hun påberoper seg, er det en ordentlig utdannelse? Hun har uansett ikke fått med seg etikk og kilde-undervisningen mtp hva hun viser. Ikke kommunikasjonsdelen heller, kanskje, siden leserne er slemme og misforstår henne hele tiden?

Hun påstår å ha et halvt år med jus-studier som ikke var kreativt nok for henne. Deretter sannsynligvis et avsluttet to-årig journaliststudium hos NKF i 2009, og har deretter ikke brukt utdannelsen med mindre hun har forfattet og publisert noe utenom blogginnhold under pseudonym.

Han har en uvisst om fullført bachelor i ernæring fra Bjørknes, et ukjent BI-studium, og et PT-kurs hos AFPT.

• Liker 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...