Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellevira skrev (3 timer siden):

Kan dere ikke "please" slutte å diskutere den hunden? Innerst inne vet vel alle at den hunden sikkert har det utmerket hos dem. (og jeg er absolutt ikke noen beundrer av CBE) Det er så mye annet  stille spørsmål ved som er mer interessant. Når jeg ser det er nevnt hund - valp - ozo - hopper jeg glatt over de innleggene her. Såååå boring. 

Nei, det kan vi faktisk ikke. Jeg tviler ikke på at de behandler hunden bra, men når man ser noe som tydelig er feil eller bekymringsverdig så er det viktig å kommentere det. Helt siden de nevnte valg av ny hund har de hardnakket forsvart at de har gjort all mulig research på rasen, at de vet best hva som passer for dem og deres livsstil og generelt at de er godt rustet til å ha en slik rase. Jeg tror på at de tar hundens velvære på alvor, men det betyr ikke at de ikke kan gjøre feil, og det er enda mer provoserende når folk, også hennes fans, i kommentarfeltet prøver å si ifra og bare blir møtt med nedlatende svar om at kommentatoren tar feil og at de vet best. Argumenter som "hunden har det sikkert kjempebra" holder ikke når det er snakk om noe som åpenbart er feil. Det blir det samme som å skulle si at bare fordi et barn virker til å like noe så er det automatisk bra for barnet, sånn er det ikke og da må man si ifra. At du synes det er kjedelig er helt greit, men da får du nesten bare hoppe over det, akkurat som at jeg synes reklamemerking er kjedelig og melder meg av tråden når det er hovedtemaet. Viktig, men ikke noe jeg gidder å lese og det er mitt ansvar og valg. 

• Liker 41
Gjest Lavande
Skrevet

Gjentar meg selv til de som ikke har forstått hva som er problemet.  CBE.no sin jobb er å påvirke.

Viser også igjen til helseminister Bent Høie sin uttalelse - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003

"Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder"

CBE.no har gjentatte ganger lagt ut i sine SoMe-kanaler at de ikke bryr seg om smittevern. Det har blitt dokumentert her i tråden.  Samfunnet trenger ikke slike dårlige påvirkere. 

Derfor reagerer folk.

Skrevet
Aricia skrev (7 minutter siden):

Ja, det burde du - siter eller slutt å komme med meningsløs udokumentert diskreditering av debatten. 

Ja, som sagt, så burde jeg det 😆

Skrevet
Ultiva skrev (3 minutter siden):

Det er skremmende at du ikke forstår forskjellen på hva som er tillatt og hva som er sterkt frarådet. Ei heller at du ikke forstår forskjellen på perioder med høy smitte og perioder med lav smitte, og at det utformes ulike retningslinjer ut i fra dette.

Hele min familie har hjemmepåske i år jamfør retningslinjene ja, selv om spesielt barnebarn og besteforeldre savner hverandre forferdelig mye. Vi må bare facetime og gjøre det beste ut av det. Jeg kunne nemlig aldri ha levd med det dersom vi hadde smittet mine foreldre og de endte opp som forferdelig syke, og i verste fall døde. Aldersgruppen 50-65 år er dessverre godt representert på covid-intensivavdelingene. Senskader etter covid er også utbredt med skadde lunger, nevrologiske utfall og fatigue. At folk som CBE velger å sjanse med dette bare for å kunne ta noen instagramvennlige bilder i snøen er skremmende.

Er det skremmende at en bruker på KG ikke har fullstendig oversikt  over reglene? Det er da mye mer skremmende at landets statsminister ikke har oversikt. Det er virkelig ille. Regelverket er komplekst og endres hele tiden. 

• Liker 6
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Begge deler er både skremmende og uakseptabelt. Det er ikke slik at fordi Erna ga blaffen, så kan alle andre også gjøre det.  Og jeg tror ikke hun ikke hadde oversikt. Hun kan lese og har tilgang på informasjon og opplysninger fra innsiden, så hun regnet vel med at det skulle gå greit. jeg tror ikke et øyeblikk på at Erna ikke skjønte. Jeg tror heller ikke at verken CBE eller @Luvinesta ikke skjønner. Det er ikke rakettforskning.  Men det var det å bry seg og føle ansvar for å sta sin del av dugnadsansvaret, da. 

Det som er skremmende er at folk faktisk forsvarer en bedrift som så åpenbart er mer opptatt av å vise at de gir f i smittevern, og være besserwissere enn å være sitt samfunnsansvar bevisst.

Endret av Lin11
Skrevet
Pippio skrev (2 timer siden):

Enig i at det er hjerteskjærende med valpen som sover i snøen. 
CBE og LK har virkelig klart å vise sin virkelige side denne påsken. Både med tanke på smittevern og for krevende turer for valpen. Egoistiske og tankeløse er de. 

og uansett hva de påstår, så viser instastory at hunden til tider drar. ikke "løper med" som de påstår. 

båndet er stramt og hunden løper foran.

• Liker 29
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (14 minutter siden):

https://www.sarpsborg.com/aktuelt/her-er-tiltakene-som-gjelder-na/

Tre klikk etter å ha googlet Sarpsborg kommune. Regler frem tom 11 april. Hvis man virkelig ønsker å bidra i dugnaden så burde dette være overkommelig. 

Ikke når man er avhengig av content for å tjene penger,  og det trumfer barns rett til privatliv, dyrevelferd og smittevern. 

Endret av Lin11
Skrevet
Luvinesta skrev (1 time siden):

Ja, jeg synes det er flisespikkeri å kritisere noen for å møte aller nærmeste familie, og jeg har null tro på at de som kritiserer det ikke har sett sine egne foreldre dette året/de siste månedene. De har vist ett bilde fra der de sitter ute med avstand, og fronter, eller normaliserer ikke brudd på de strenge nasjonale retningslinjene. Nå får du gi deg... Det er ikke som de har samlet hele storfamilien sin og smittet hele høyfjellet som man skulle fått inntrykk av å lese her. Skal man kritisere noen for å møte to stk som atpåtil er nærmeste familie så man må jo gå total i flint om man hadde hatt barn som skulle gått i barnehage/skole som møter flust av andre hver eneste dag og som er årsaken til at mye av smitta spres i dag. Og jeg regner med at du selv og de andre som klikker på dette her da sitter hjemme helt alene, og ikke har møtt noen som helst siden januar da importsmitten dukker opp, ei heller butikkbesøk. De fleste ser jo selv at det ikke går, selv om det faktisk hadde tatt knekken på smitten. Det er uansett ikke brudd på anbefalingene å møte to stk som du påstår. Jeg tar også smittesituasjonen på alvor, men det finnes da grenser.

Ja, det er viktig å fokusere på å få ned smitten og følge de nasjonale retningenslinjene, men det er noen helt andre man skal rette pekefingeren mot om man først skal leke koronapoliti Å møte sine egne foreldre og at de passer barna er ikke det. Og for alt vi vet så kan foreldrene også være vaksinerte i tillegg. Ja, jeg syns det er toppen av flisespikkeri.

De har fortsatt ikke fulgt anbefalinger , samme hvor mye du vil snakke det bort. De kommer fra viken og skulle holdt seg for seg selv. Å jo jeg kan si vi ikke har møtt familie siden juli for vi følger anbefalinger, da føles det kjipt at andre ikke gjør det samme.

• Liker 39
Skrevet

Lurer på på om de er klar over at det er heftig vær på gang. Vi får vår del stikker fra fjellet så snart det lysner. 🥶

Emma Marie skrev (På 1.4.2021 den 13.29):

Under innlegget «B A Lion åpner ny nettbutikk», er det 7 kommentarer. Tre av de er spm. Ingen blir besvart. Hva f... skjer med å publisere kommentarer for så å drite i å svare?
Jeg blir så lei og matt av denne fucka verden alle influencere lever i. Vurderer å blokkere absolutt alle fra alt jeg kan. Orker ikke se flere glansbilder. Er idiotisk å bruke tiden vi har på denne jorda, til denne bedritne bransjen. Jeg hater den, men har likevel sett litt på den. Aner ikke hvorfor. Blir bare sur av den. Det skal jeg slutte med idag! Utenlandsreiser, brudd på anbefalinger, filterbruk, redigering, løgner, svære rumper, glatt hud, tonnevis med klær, outfit of the day, falske vipper, falske lepper, fettsuging, posering i speil, eksponering av barn.. jeg orker ikke! 

• Liker 3
Skrevet
Stjernekikkeren skrev (26 minutter siden):

Hun tror hun er på toppen og at ingenting kan røre henne, at hun kan gjøre som hun vil og at de eneste som reagerer på det er vi på forumet her.

Jeg lurer på hva hennes samarbeidspartnere hadde tenkt om oppførselen hennes, ikke respekterer hun oppfordringer fra politikere, ikke respekterer hun dugnaden ALLE bør være med på for å få hverdagen tilbake igjen, og ikke bryr hun seg om alle som har blitt berørt av dette viruset og mistet noen de er glade i. 

Caroline Berg Eriksen sier hun er lei av corona og vil ha hverdagen tilbake. Hvilken hverdag snakker hun om? Hin har ikke sluttet å gjøre det hun gjorde før, har hun det? Hun får neglene fikset, håret stelt, sminken lagt, brer seg rundt i byer og på steder det er folk, jf hennes "hadde vi  ikke dratt på hytta hadde vi vært andre steder med mer folk" uttalelse. Hun kaller frisører og makeup artister for nærkontakter. Hun reiste på landet rundt for å være på hytta med svigers mens resten av oss sitter og glor i veggen for the greater good, så HVA mener CBE med at hun vil ha hverdagen tilbake? 

Som jeg har sagt og vil fortsette å si. CBE sier det som høres og ser riktig ut og gjør noe helt annet. 

Hun forsaker x ant utenlandsturer, alenetid/dater/lunsjer med ektemanni året. Selvsagt føler hun at hun bidrar.

• Liker 12
Skrevet
Frøken Scott skrev (5 timer siden):

Hvilket poeng? Det var ingen.

Du blander meg med noen andre, jeg har ikke brukt uttrykket skylapper. 

Jeg bruker uttrykket skylapper, og det står jeg for, for det jeg mener er at flesteparten av de som følger og forsvarer CBE ikke evner å se alt det som er å kritiserer når det gjelder hva disse menneskene viser utad og hvilke moralske og etiske holdninger de har. 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...