Luvinesta Skrevet 3. april 2021 #38941 Skrevet 3. april 2021 (endret) At de velger å være på tur med foreldre/svigerforeldre i påsken og holder seg unna andre eller om annekset de bor i er godkjent eller ei ser jeg på som flisespikkeri og kritikk kun for å ha noe å kritisere de for, men akkurat det med valpen synes jeg også er litt kritikkverdig, når en valp sovner ute så viser det at det er litt for mye for den. Tviler på at den tar permanent skade av å bli med på noen turer i påsken, og man vet ikke hvor lange eller hvor omfattende de turene er (regner med at de tenker på valpens beste også, og det er begrenset hvor fort og langt et barn kan gå på ski), men synes det var litt tidlig å ta den med ut på slike turer når korte snuseturer i nabolaget er anbefalt. Ro og stabilitet er så viktig for at en hund skal bli harmonisk og trygg senere i livet. Det er mye mental og fysisk stimuli for en liten valp selv om den er "stor". Men håper de justerer lengde og fart etter signalene fra valpen, og at det kun er korte turer i nærområdet. At den sovner trenger ikke å bety at den er dausliten eller utmattet etter en lang tur, valper sover veldig mye i løpet av et døgn uavhengig av hvor de er, men de bør få justere aktivitetsnivå og søvn selv, spesielt i den alderen. Endret 3. april 2021 av Luvinesta 15
Ellevira Skrevet 3. april 2021 #38942 Skrevet 3. april 2021 Kan dere ikke "please" slutte å diskutere den hunden? Innerst inne vet vel alle at den hunden sikkert har det utmerket hos dem. (og jeg er absolutt ikke noen beundrer av CBE) Det er så mye annet stille spørsmål ved som er mer interessant. Når jeg ser det er nevnt hund - valp - ozo - hopper jeg glatt over de innleggene her. Såååå boring. 8
Hallepalle2 Skrevet 3. april 2021 #38943 Skrevet 3. april 2021 Nijole skrev (8 timer siden): Næmen! En dame med høy utdanning som leste(leser?) Bloggen til CBE jo. Og som klarer å ha flere fokus, både skrive doktorgrad og lese noe som er uviktig for å kople av. Virker ikke som om hun ble lurt av CBE heller. Klarer både bli underholdt og være kritisk. Jaggu... hvem hadde trudd at det går ann! Har du lest linken? 18
Populært innlegg Ultiva Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #38944 Skrevet 3. april 2021 (endret) Luvinesta skrev (2 timer siden): At de velger å være på tur med foreldre/svigerforeldre i påsken og holder seg unna andre eller om annekset de bor i er godkjent eller ei ser jeg på som flisespikkeri og kritikk kun for å ha noe å kritisere de for, men akkurat det med valpen synes jeg også er litt kritikkverdig, når en valp sovner ute så viser det at det er litt for mye for den. Tviler på at den tar permanent skade av å bli med på noen turer i påsken, og man vet ikke hvor lange eller hvor omfattende de turene er (regner med at de tenker på valpens beste også, og det er begrenset hvor fort og langt et barn kan gå på ski), men synes det var litt tidlig å ta den med ut på slike turer når korte snuseturer i nabolaget er anbefalt. Ro og stabilitet er så viktig for at en hund skal bli harmonisk og trygg senere i livet. Det er mye mental og fysisk stimuli for en liten valp selv om den er "stor". Men håper de justerer lengde og fart etter signalene fra valpen, og at det kun er korte turer i nærområdet. At den sovner trenger ikke å bety at den er dausliten eller utmattet etter en lang tur, valper sover veldig mye i løpet av et døgn uavhengig av hvor de er, men de bør få justere aktivitetsnivå og søvn selv, spesielt i den alderen. Du syns det er flisespikkeri når profesjonelle påvirkere fronter og normaliserer brudd på strenge, nasjonale retningslinjer for å få ned mutert smitte i en verdensomspennende pandemi? Det er faktisk livsviktige grunner til at disse strenge anbefalingene er iverksatt, og det forteller MYE om personligheten til denne godt voksne veteranbloggeren når hun gjentatte ganger publiserer at familien hennes velger å trosse disse anbefalingene med viten og vilje. Til og med helseminister Bent Høie rettet en bønn spesifikt til influenserne, som CBE og LKE åpenlyst ignorerer. Egoisme og mangel på empati er bare noen av "kvalitetene" som antydes med en slik dra-til-oppførsel. https://www.vg.no/nyheter/i/WOMAGg/over-300-coronainnlagte-pasienter-i-norge-naermer-seg-ny-topp At de drasser med valpen på så lange turer at den sovner i snøen underveis og benytter besteforeldrene som barnevakter på tross av strenge smittevernråd, ene og alene for å pleie hobby (trening), er bare med på å bygge oppunder dette negative inntrykket. Men for all del, det provoserer og engasjerer, og da kan de jo le hele veien til banken. Influenserbransjen deres er full av enda mindre opplyste invidider som tar seg av de verste overskriftene uansett. Endret 3. april 2021 av Ultiva 69
Populært innlegg FruRosa Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #38945 Skrevet 3. april 2021 (endret) Jeg lurer på om de rett og slett ikke klarer å forstå hvor liten (ung) Ozo er, siden han allerede er mye større enn Hugo og Ronaldo var? At de føler at han er eldre enn han er pga størrelsen? Noe må det jo være, jeg kan ikke tro at voksne mennesker bare gir blaffen i en valp på knappe 3 måneders velbefinnende! Uansett er det utrolig skuffende slik de holder på! Jeg har alltid tenkt at en ting som virker genuint hos CBE er hennes kjærlighet til hundene deres. Lagt til: jeg syns det bildet hvor den lille tassen ligger sammenkrøllet og sover i snøen er hjerteskjærende! Han er en baby på 13 uker, for søren! Han burde fått tuslet rundt som han ville, og sovnet inne eller i en lun krok på terrassen! Endret 3. april 2021 av FruRosa Rettet opp hastverksskriving, og lagt til tekst 71
ella morax Skrevet 3. april 2021 #38946 Skrevet 3. april 2021 NewStart87 skrev (1 time siden): De går altså ikke skiturer mer enn toppen 25 minutter, jeg antar de mener totalt 25 min tur retur. De tar seg en pause etter snaue 10 minutter og da er altså valpen så sliten at den må ta seg en blund. Troverdig.. "Vi går kun korte turer som maksimalt varer 20 minutter effektivt" skrives det i kommentarfeltet https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/29/intervaller-pa-bane-og-god-paske/#comments Jeg tror effektivt er essensielt her. Tolker det som at det ikke er total tidsbruk, men 20 min effektiv gangtid. Lek med språket. 33
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #38947 Skrevet 3. april 2021 47 minutter siden, Ellevira said: Kan dere ikke "please" slutte å diskutere den hunden? Innerst inne vet vel alle at den hunden sikkert har det utmerket hos dem. (og jeg er absolutt ikke noen beundrer av CBE) Det er så mye annet stille spørsmål ved som er mer interessant. Når jeg ser det er nevnt hund - valp - ozo - hopper jeg glatt over de innleggene her. Såååå boring. Værsågod, bare hopp over, ingen tvinger deg til å lese Kanskje endel av oss er opptatt av dyr, hunder og generell dyrevelferd og synes det er ille at de drasser med en valp på sånne turer? I og med at paret publiserer det i sine some kanaler, så må man regne med det blir diskutert. Men i dag har hunden måtte vike for barna gitt, hele dagen deres er behørlig publisert på fruens insta. Jeg er forresten ikke interessert i trening og har null peiling på eller interesse av hverken fruas løpestil eller måte å trene på. Da velger jeg heller å skumlese gjennom de innleggene som omhandler dette emnet og bryr meg ikke om å kommentere det, istedet for å skrive et innlegg her på KG om at jeg synes det er kjedelig å lese.... 50
Gjest Lin11 Skrevet 3. april 2021 #38948 Skrevet 3. april 2021 (endret) FruRosa skrev (2 timer siden): Jeg lurer på om de rett og slett ikke klarer å forstå hvor liten (ung) Ozo er, siden han allerede er mye større enn Hugo og Ronaldo var? At de føler at han er eldre enn han er pga størrelsen? Noe må det jo være, jeg kan ikke tro at voksne mennesker bare gir blaffen i en valp på knappe 3 måneders velbefinnende! Uansett er det utrolig skuffende slik de holder på! Jeg har alltid tenkt at en ting som virker genuint hos CBE er hennes kjærlighet til hundene deres. Lagt til: jeg syns det bildet hvor den lille tassen ligger sammenkrøllet og sover i snøen er hjerteskjærende! Han er en baby på 13 uker, for søren! Han burde fått tuslet rundt som han ville, og sovnet inne eller i en lun krok på terrassen! Nettopp han er en baby. Dette er ikke ansvarlige hundeeiere slik jeg har forstått det. http://www.turid-rugaas.no/valpen.html: Innlæring av valpen kan en begynne med, med en gang en får valpen, men en skal huske på følgende: Korte økter – kanskje bare sekunder av gangen. Ikke mer enn 2-4 gjentagelser av en ting. Øvelsene skal lekes inn på en positiv måte så de ikke blir skremt. Ikke hold på til valpen blir trett, da er der for sent. Valper lærer nok fort, men har meget kort konsentrasjonsevne (2-5 sekunder), og glemmer fort. Derfor mange korte treningsøkter før hunden begynner å kunne det. Valpen selv er den som bestemmer hvor mye den kan trenes. Les valpen din! De dempende signalene er tydelige tegn på overdoser. Endret 3. april 2021 av Lin11
Populært innlegg Pippio Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #38949 Skrevet 3. april 2021 FruRosa skrev (1 time siden): Jeg lurer på om de rett og slett ikke klarer å forstå hvor liten (ung) Ozo er, siden han allerede er mye større enn Hugo og Ronaldo var? At de føler at han er eldre enn han er pga størrelsen? Noe må det jo være, jeg kan ikke tro at voksne mennesker bare gir blaffen i en valp på knappe 3 måneders velbefinnende! Uansett er det utrolig skuffende slik de holder på! Jeg har alltid tenkt at en ting som virker genuint hos CBE er hennes kjærlighet til hundene deres. Lagt til: jeg syns det bildet hvor den lille tassen ligger sammenkrøllet og sover i snøen er hjerteskjærende! Han er en baby på 13 uker, for søren! Han burde fått tuslet rundt som han ville, og sovnet inne eller i en lun krok på terrassen! Enig i at det er hjerteskjærende med valpen som sover i snøen. CBE og LK har virkelig klart å vise sin virkelige side denne påsken. Både med tanke på smittevern og for krevende turer for valpen. Egoistiske og tankeløse er de. 63
NewStart87 Skrevet 3. april 2021 #38950 Skrevet 3. april 2021 Hun syntes det er passende å poste dette under disse omstendigheter ja. 25
Gjest Lin11 Skrevet 3. april 2021 #38951 Skrevet 3. april 2021 (endret) NewStart87 skrev (9 minutter siden): Hun syntes det er passende å poste dette under disse omstendigheter ja. Styremedlem i Treasures AS LKE tok denne for flere dager siden 🙄🙄 #kreative. Ganske usmakelig med tanke på denne https://www.vg.no/nyheter/i/WOMAGg/over-300-coronainnlagte-pasienter-i-norge-naermer-seg-ny-topp Endret 3. april 2021 av Lin11
Nijole Skrevet 3. april 2021 #38952 Skrevet 3. april 2021 Frøken Scott skrev (3 timer siden): Hvilket poeng? Det var ingen. Du blander meg med noen andre, jeg har ikke brukt uttrykket skylapper. Beklager, jeg blandet deg med noen andre jeg diskuterte med her. Joda, var et poeng. Noen kom med påstand om at alle følgerne til cbe ikke forsto det var en bedriftskonto, at de "ikke forstår" og at de har skylapper. Jeg mente at man ikke kan tillegge ALLE de som leser CBE disse egenskapene. Og at mange kan ha det som feks guilty pleasure og ha flere fokus. I linken var det en som både har lest bloggen i flere år, som jeg synes både forstår og ikke har på seg skylapper. 1
123Frustrert Skrevet 3. april 2021 #38953 Skrevet 3. april 2021 NewStart87 skrev (6 minutter siden): Hun syntes det er passende å poste dette under disse omstendigheter ja. Men hallo! Det er jo humor! Akkurat som hun lå og struttet med stumpen i være, i ført stringtruse.. det er bare gøy! Og skjønner du ikke humoren er det deg det er er noe galt med. Dessuten tror ikke disse folka at corona er så viktig og ikke noe de trenger å forholde seg til i alle fall. Jeg kan synes slike bilder er gøy om jeg får det av en av mine nærmeste venninner med en morsom tekst til, men sånn som cbe legger det frem er det bare vulgært og ekstremt Harry. Lutt sånn; «ædda, bædda, buse! Cornoa gjelder ikke meg så. Trenger ikke forholde meg til restriksjoner så» 46
NewStart87 Skrevet 3. april 2021 #38954 Skrevet 3. april 2021 Lin11 skrev (10 minutter siden): Styremedlem i Treasures AS LKE tok denne for flere dager siden 🙄🙄 #kreative. Ganske usmakelig med tanke på denne https://www.vg.no/nyheter/i/WOMAGg/over-300-coronainnlagte-pasienter-i-norge-naermer-seg-ny-topp Jepp, først mannen i hus, så Caroline. Syntes de kunne spart seg for den. 13
Aricia Skrevet 3. april 2021 #38955 Skrevet 3. april 2021 Nijole skrev (3 minutter siden): Beklager, jeg blandet deg med noen andre jeg diskuterte med her. Joda, var et poeng. Noen kom med påstand om at alle følgerne til cbe ikke forsto det var en bedriftskonto, at de "ikke forstår" og at de har skylapper. Jeg mente at man ikke kan tillegge ALLE de som leser CBE disse egenskapene. Og at mange kan ha det som feks guilty pleasure og ha flere fokus. I linken var det en som både har lest bloggen i flere år, som jeg synes både forstår og ikke har på seg skylapper. Nei, selvfølgelig ikke? Dette må da være tidenes stråmann. Du slår inn åpne dører. 34
Sursøtsaus Skrevet 3. april 2021 #38956 Skrevet 3. april 2021 NewStart87 skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt må dra med valpen ut på skitur hver dag eller i det hele tatt for den saks skyld. Her er det trangen etter de perfekte Instagram bildene som rår og ikke behovene til den lille valpen. Går utifra at det var en lang biltur også. Kunne de ikke hatt en rolig påske hjemme, spesielt nå under en pandemi og når de bor i et fylke med stor smitte? Attpåtil med en liten valp! Makan til egoistiske mennesker! Mistenker at de gjør det for å bevise for kritikerne sine at de er aktive nok til å sysselsette en samojed. Da de delte nyheten om ny hund og rasevalg ble det full storm og spekulasjoner i kommentarfeltet om hvorvidt de kom til å kunne dekke aktivitetsbehovene hans. Jeg er ikke overrasket om denne dokumentasjonen på utslitt hund kombinert med høy aktivitet er deres måte å formidle at de er en aktiv og sprek familie som er rustet for en hund som krever høyt aktivitetsnivå. Supert det, men synd de ikke tilpasser aktivitetsnivået sitt til alderen hans, for akkurat nå trenger han ikke intense skiturer for å få dagsbehovet dekket. Det virker som det er mer for å videreformidle sitt eget image som sprek friluftselsker slik at kritikerne som hev stemmen da hun skulle gå fra veskehund til trekkhund kan bite seg i rumpa. Bare synd at det er hvor fokuset deres ligger enn å faktisk tilrettelegge for hunden som jo er den reelle kritikken. 48
Luvinesta Skrevet 3. april 2021 #38957 Skrevet 3. april 2021 2 hours ago, Ultiva said: Du syns det er flisespikkeri når profesjonelle påvirkere fronter og normaliserer brudd på strenge, nasjonale retningslinjer for å få ned mutert smitte i en verdensomspennende pandemi? Det er faktisk livsviktige grunner til at disse strenge anbefalingene er iverksatt, og det forteller MYE om personligheten til denne godt voksne veteranbloggeren når hun gjentatte ganger publiserer at familien hennes velger å trosse disse anbefalingene med viten og vilje. Til og med helseminister Bent Høie rettet en bønn spesifikt til influenserne, som CBE og LKE åpenlyst ignorerer. Egoisme og mangel på empati er bare noen av "kvalitetene" som antydes med en slik dra-til-oppførsel. At de drasser med valpen på så lange turer at den sovner i snøen underveis og benytter besteforeldrene som barnevakter på tross av strenge smittevernråd, ene og alene for å pleie hobbyen sin (trening), er bare med på å bygge oppunder dette negative inntrykket. Men for all del, det provoserer og engasjerer, og da kan de jo le hele veien til banken. Influenserbransjen deres er full av enda mindre opplyste invidider som tar seg av de verste overskriftene uansett. Ja, jeg synes det er flisespikkeri å kritisere noen for å møte aller nærmeste familie, og jeg har null tro på at de som kritiserer det ikke har sett sine egne foreldre dette året/de siste månedene. De har vist ett bilde fra der de sitter ute med avstand, og fronter, eller normaliserer ikke brudd på de strenge nasjonale retningslinjene. Nå får du gi deg... Det er ikke som de har samlet hele storfamilien sin og smittet hele høyfjellet som man skulle fått inntrykk av å lese her. Skal man kritisere noen for å møte to stk som atpåtil er nærmeste familie så man må jo gå total i flint om man hadde hatt barn som skulle gått i barnehage/skole som møter flust av andre hver eneste dag og som er årsaken til at mye av smitta spres i dag. Og jeg regner med at du selv og de andre som klikker på dette her da sitter hjemme helt alene, og ikke har møtt noen som helst siden januar da importsmitten dukker opp, ei heller butikkbesøk. De fleste ser jo selv at det ikke går, selv om det faktisk hadde tatt knekken på smitten. Det er uansett ikke brudd på anbefalingene å møte to stk som du påstår. Jeg tar også smittesituasjonen på alvor, men det finnes da grenser. Ja, det er viktig å fokusere på å få ned smitten og følge de nasjonale retningenslinjene, men det er noen helt andre man skal rette pekefingeren mot om man først skal leke koronapoliti Å møte sine egne foreldre og at de passer barna er ikke det. Og for alt vi vet så kan foreldrene også være vaksinerte i tillegg. Ja, jeg syns det er toppen av flisespikkeri. 15
Nijole Skrevet 3. april 2021 #38958 Skrevet 3. april 2021 Aricia skrev (3 minutter siden): Nei, selvfølgelig ikke? Dette må da være tidenes stråmann. Du slår inn åpne dører. Ja, det skulle man jo tru! Men tydeligvis ikke da noen påsto det ikke var sånn. Burde sitert de to det gjaldt i hovvedpost. 2
Populært innlegg Anonym90059005 Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #38959 Skrevet 3. april 2021 Luvinesta skrev (2 minutter siden): Ja, jeg synes det er flisespikkeri å kritisere noen for å møte aller nærmeste familie, og jeg har null tro på at de som kritiserer det ikke har sett sine egne foreldre dette året/de siste månedene. De har vist ett bilde fra der de sitter ute med avstand, og fronter, eller normaliserer ikke brudd på de strenge nasjonale retningslinjene. Nå får du gi deg... Det er ikke som de har samlet hele storfamilien sin og smittet hele høyfjellet som man skulle fått inntrykk av å lese her. Skal man kritisere noen for å møte to stk som atpåtil er nærmeste familie så man må jo gå total i flint om man hadde hatt barn som skulle gått i barnehage/skole som møter flust av andre hver eneste dag og som er årsaken til at mye av smitta spres i dag. Og jeg regner med at du selv og de andre som klikker på dette her da sitter hjemme helt alene, og ikke har møtt noen som helst siden januar da importsmitten dukker opp, ei heller butikkbesøk. De fleste ser jo selv at det ikke går, selv om det faktisk hadde tatt knekken på smitten. Det er uansett ikke brudd på anbefalingene å møte to stk som du påstår. Jeg tar også smittesituasjonen på alvor, men det finnes da grenser. Ja, det er viktig å fokusere på å få ned smitten og følge de nasjonale retningenslinjene, men det er noen helt andre man skal rette pekefingeren mot om man først skal leke koronapoliti Å møte sine egne foreldre og at de passer barna er ikke det. Og for alt vi vet så kan foreldrene også være vaksinerte i tillegg. Ja, jeg syns det er toppen av flisespikkeri. Så de nasjonale rådene er flisespikkeri? Og ja, veldig veldig mange av oss har faktisk droppet påskeferie på hytte med familie i år, nettopp fordi vi er bedt om det. Og ingen av oss er profesjonelle påvirkere 64
Aricia Skrevet 3. april 2021 #38960 Skrevet 3. april 2021 Nijole skrev (1 minutt siden): Ja, det skulle man jo tru! Men tydeligvis ikke da noen påsto det ikke var sånn. Burde sitert de to det gjaldt i hovvedpost. Ja, det burde du - siter eller slutt å komme med meningsløs udokumentert diskreditering av debatten. 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå